• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można projektować Nową Bulońską. Ulica połączy Jasień z Moreną

Maciej Naskręt
18 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Ulica Nowa Bulońska przetnie w dużej mierze ogródki działkowe między Moreną a Jasieniem. Ulica Nowa Bulońska przetnie w dużej mierze ogródki działkowe między Moreną a Jasieniem.

Nawet najmniejsza inwestycja zaczyna się od stworzenia projektu. W poniedziałek podpisano umowę na opracowanie projektu ulicy Nowej Bulońskiej, która połączy Morenę z Jasieniem i ułatwi życie wielu tysiącom gdańszczan. Stworzenie dokumentacji pochłonie 1,180 mln zł. Ulica ma kosztować ok. 200 mln zł, ale nie wiadomo, kiedy powstanie.



- Dokumentacja ma być gotowa do połowy 2014 r. - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG, która dokumentację Nowej Bulońskiej zamówiła w firmie Europrojekt Gdańsk.

Przypomnijmy, że budowa ul. Nowej Bulońskiej obejmuje wykonanie dwóch jezdni między skrzyżowaniem ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska. Droga będzie wiodła na odcinku 1,6 km dwiema jezdniami, częściowo też po estakadzie i moście nad Potokiem Siedlickim. Między obiema nitkami ul. Nowej Bulońskiej ma zostać poprowadzona linia tramwajowa, która zakończona będzie pętlą tramwajową u zbiegu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Co ciekawe, projekt Nowej Bulońskiej zostanie opracowany tak, by mógł być realizowany tylko częściowo lub etapami. Niewykluczone więc, że najpierw powstanie tylko jedna nitka ulicy, a druga i tramwaj - później. Dziś to jednak tylko dywagacje, bo miasto nie wpisało jeszcze żadnych pieniędzy na budowę tej drogi do swojego budżetu.

- Największym wyzwaniem dla projektantów będzie opracowanie dokumentacji odwodnienia ul. Nowej Bulońskiej. Droga wiedzie przez bardzo pofałdowany, jak na nasze warunki teren. Stąd rozważana jest m.in. budowa nowego zbiornika retencyjnego - mówi Bartosiewicz.

W połowie stycznia tego roku informowaliśmy, że Europrojekt Gdańsk złożył najtańszą, czyli wartą 1,18 mln zł ofertę w przetargu. Jest ona cztery razy tańsza od najdroższej propozycji złożonej przez firmę Egis - 4,85 mln zł. Skąd taka rozbieżność cenowa?

Najlepiej skomunikowana dzielnica w Trójmieście to:

- Po pierwsze, jesteśmy firmą lokalną. Maleją choćby koszty dojazdu, będziemy opracowywać dokumentacje na miejscu, w Gdańsku. Po drugie, w tej chwili nie ma wiele pracy dla biur projektowych, dlatego o zlecenia walczy wielu chętnych - tłumaczy Tomasz Kołakowski, prezes zarządu Europrojekt Gdańsk.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej miałaby ruszyć po 2014 r. - Jest duże prawdopodobieństwo, że na budowę tego przedsięwzięcia otrzymamy od 30 do 70 proc. dofinansowania ze środków Unii Europejskiej - mówi Bartosiewicz.

Na budowę ul. Nowej Bulońskiej trzeba przygotować ok. 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia poznamy pewnie, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.

Miejsca

Opinie (118) 2 zablokowane

  • ta droga akurat jest niezbędna (1)

    szkoda jednak ogródków bo coraz więcej wszędzie tylko betonu...

    • 3 10

    • a mi nie szkoda czy ty zwróciłes uwage jakie tam szałsy mieszkalne na starym azbeście ludziska stawiaja. Oszołomy normalnie :)

      ha

      • 11 1

  • 4x4

    piękne czasy mijają drogi kolejki a nam koledzy tylko bulwar zostanie ;p

    • 2 1

  • Czymże sa wasze gdańskie drogi wobec wspaniałości OPAT?

    Wszystkie siły narodu do budowy OPAT!

    • 11 3

  • Dwa miliony różnicy w cenie na dojazdy? (1)

    To skąd oni mają dojeżdżać?Z Kuwejtu?

    • 43 7

    • Patrz dopisek pod postem powyżej.

      Tam ktoś wyjaśnił o co biega. Taki Egis nie ma w Polsce projektantów, wszyscy pracują na zlecenie. Egis zrobił więc wycenę pod koszty sobie znanych projektantów, którzy i tak zlecali to wszystko studenciakom w ramach prac dyplomowych lub stażów.
      Nasi dzielni wojacy z Europrojektu tę zagrywkę skumali już wczesniej, znali rynek więc dali cenę właściwą. jak to się będzie mia lo do jakości projektu - pażywiom, uwidim. Tu na szczęscie powtórka z MA 532 z Mszany nam nie grozi - nie ta skala projektu.

      • 10 1

  • Będzie ankesik po drodze (1)

    i Europrojekt też weźmie 3-4banieczki

    • 25 13

    • Nie będzie

      Nie będzie takiej potrzeby, bo 90% zrobią studenci w ramach wolontariatu lub stażu. W CV będą mieli jak znalazł. To stara praktyka większości biur w Polsce z branży drogowej.

      • 10 4

  • czemu ulica ma przecinać ten zielony obszar? Nie może biec jego skrajem ?

    • 6 22

  • Kiedy pierwsze remonty?

    Rozumiem że od razu po odebraniu...

    • 35 39

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane