• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Chwarznieńskiej piesi mają kładkę i pasy. Ale już niedługo

Patryk Szczerba
27 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Kładka na pełne udostępnienie czekała od kilku tygodni. Na razie praktycznie wszyscy wybierają tradycyjne przejście przez jezdnię. Kładka na pełne udostępnienie czekała od kilku tygodni. Na razie praktycznie wszyscy wybierają tradycyjne przejście przez jezdnię.

Choć po wyremontowanym leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni samochody jeżdżą już od lipca, to formalny odbiór inwestycji odbył się dopiero w ostatnich dniach. Piesi mogą już korzystać z kładki nad ulicą. Wciąż działa przejście obok, które niebawem jednak zniknie.



Czy barierki zniechęcą pieszych od przechodzenia przez jezdnię?

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku, a kierowcy dwoma pasami jeżdżą od lipca 2014 r. Przez ostatnie miesiące trwały jeszcze prace, które nie przeszkadzały w ruchu kołowym.

Jednym z elementów, który wymagał ukończenia, była kładka, biegnąca nad ulicą Chwarznieńską tuż przy Domu za Falochronem połączonym z zakładem rehabilitacji zobacz na mapie Gdyni. Cały czas budzi ona kontrowersje, co do sensowności jej wybudowania. Część mieszkańców uważa, że awaryjność wind oraz brak dachu sprawią, że korzystanie z niej będzie utrudnione.

Czytaj także: Dlaczego windy publiczne częściej nie działają, niż działają?

Konstrukcja razem z całą ulicą przechodziła w ostatnich dniach procedury odbiorowe i - jak informują urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni - można już z niej korzystać. Sęk w tym, że niewiele osób o tym wie, bowiem tuż obok cały czas działa przejście w poziomie jezdni z sygnalizacją świetlną.

- Sygnalizacja miała być zlikwidowana po uruchomieniu kładki, co miało umożliwić płynny przejazd tą ulicą. Nic nie zapowiada, aby to miało nastąpić. Budowa kładki i pozostawienie przejścia to marnowanie publicznych pieniędzy. Albo, albo - pisze pan Jerzy.

ZDiZ informuje, że światła w końcu zostaną zdemontowane. Najpierw konieczne jest jednak zamontowanie barierek, które utrudnią pieszym przekraczanie jezdni w tym miejscu, bo że tak będą robić - to pewne. Kładki i tunele nigdy nie zachęcają do korzystania, mieszkańcy zawsze wybierają najwygodniejsze rozwiązanie, jakim jest przejście przez jezdnię po pasach.

- Ustawienie barierek to nasze zalecenie, które przekazaliśmy podczas odbioru inwestycji firmie Strabag wykonującej prace. Bez nich będzie tu po prostu niebezpiecznie. Powinny pojawić się w najbliższych dniach. Wtedy zdemontujemy sygnalizację świetlną - wyjaśnia Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni.

W najbliższych dniach mają również skończyć się problemy z pełnym oświetleniem zmodernizowanej trasy, na brak którego na niektórych odcinkach narzekali kierowcy.

Wykonawcą przebudowy tego odcinka ul. Chwarznieńskiej była spółka Strabag, która za swoją pracę otrzyma 25,9 mln zł.

Miejsca

Opinie (178) 2 zablokowane

  • Majątek poszedł na kładkę (1)

    Jest winda więc nie ma problemu, żeby z kładki korzystać, bardzo usprawni to ruch, teraz co rusz wciskany jest przycisk dla pieszych i auta stoją.

    • 8 17

    • hahahah, winda. Hmmmm, ciekawe ile podziala? 2 dni?? A potem pol roku bedzie sie czekac na naprawe?

      • 7 2

  • Potrzeba dobudowac rekawy metalowe podjazdy dla rowerow i ludzi

    Kolo schodow powinny byc kladki dla rowerow i ludzi w Angli to jest standard i rower swobodnie przejedzie i czlowiek schody ominie i na wozku ktos przejedzie np tak jak jest w redlowie nad torami kolo parku technologicznego na koncu slimak albo dlogie podescie najazd i wtedy nie trzeba.liczyc na windy kazdy da rade!!;):)Dobrzee mowie??

    • 8 3

  • przyca Stępa wie zawsze wszystko i najlepiej !

    • 23 0

  • Pytanie jest jedno:
    PO CO ? ta kładka

    • 12 5

  • (2)

    Teraz trzeba będzie zatrudnić Policjanta, który będzie pilnował czy aby ktoś nie przechodzi na dziko. Inaczej będzie tam bardzo niebezpiecznie, zaprawdę powiadam cała masa ludzi będzie miała w nosie właściwe przejście na drugą stronę.

    • 67 13

    • Zatrudnią i będą zarabiać. Etat się zwróci szybciutko.

      • 4 0

    • Ten kto jest sprawny fizycznie, to szybko przebiegnie, nie stwarzając zagrożenia. Ktoś kto idzie przez jezdnię powoli i tak nie da rady przejść przez barierkę, więc chcąc nie chcąc, wybierze kładkę. Tak więc w czym problem. Jeśli o mnie chodzi, to często przechodzę na czerwonym świetle jak nic nie jedzie, bo po co mam czekać na zielone ?

      • 9 11

  • Ta kładka to jeden z największych niewypałów ostatnich lat

    • 20 6

  • Redakcjo: Gdzie artykuł o prawie 2000-letniej historii Gdyni, skoro kierowcy po asfalcie jeżdżą od lipca 204r?

    • 5 5

  • heh

    a sobie jeżdżą autobusem za darmo i jeszcze Ci powiedzą żeś cham i prostak, bo siedzisz na tym miejscu gdzie kolejne 5 jest też wolne!
    aleeee neieeeeeee, pod sam dom zkm poprowadzić, a jak promocja w biedrze to zapyla po kościele pod sklep by pierwsza bułki ogarnąć dla wnusia. NIE DO GO DZISZ

    • 7 6

  • kurde

    Trzeba znaleźć konsensus, porozmawiać znaczy.
    Ta część Witomino to nie jest miasto jakby tak patrzeć przez pryzmat ruchu, otoczenia itp. Jest to wylotówka w las na kolejną dzielnicę i obwodnicę trójmiasta.
    Cały tranzyt na szczęście przez Witomino nie jeździ, bo jest estakada zrobiona centralnie w Port i Stocznie i Stene, ola boga. Dalej,
    czyy podatnicy mamy jeszcze raz płacić, za jeszcze jedną budowę, bo z 500 osób tego chce ?
    Jedni mówią o tunelu...jedyne miejsce na tunel jest to wzniesienie koło przystanku w storne Chwarzna, ale tam też trzebaby pewnie dojść pod górkę, ale to pewnie za dużo by było i znów protest.
    Witomino tak samo jak Chylonia i jej wielkie rondo, to wylotówka na obwodnicę, nasze centrum miasta, i inne miasta/miasteczka odległe. Wystarczy pomyśleć, że Witomino Centrum to będą ostatnie światła do samego Chwarzna, więc same korki "raczej" powinny się kształotwać w tym lesie na dwóch pasach.
    No nie wiem, jak podejść do tego tematu, dla mnie osobiście jest dobrze zrobione, tylko kwestie bezpieczeństwa poprawić. Barierki, antypoślizgowe coś na ziemi i gitara. Tylko niech to kto kontroluje często, by nie było lipy :)

    • 5 13

  • nie dla kładek i tuneli!

    szlag mnei trafia, czy Ci geniusze w urzędach nie jeżdzą po świecie, nie widzą, że od tego się odchodzi. Miasta mają być dla LUDZI, nie tylko dla samochodów.
    "Kładki i tunele nigdy nie zachęcają do korzystania, mieszkańcy zawsze wybierają najwygodniejsze rozwiązanie, jakim jest przejście przez jezdnię po pasach." No tak, czyli "coś tam słyszęliśmy, ale i tak zrobimy po swojemu." brawo. Trójmiasto.pl, zróbcie może jakąś kampanię pt. "nie dla kładek i tuneli!". Nie zniosę juz wiecej artykułów o takich nowych cudach.

    • 31 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane