• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Chwarznieńskiej piesi mają kładkę i pasy. Ale już niedługo

Patryk Szczerba
27 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kładka na pełne udostępnienie czekała od kilku tygodni. Na razie praktycznie wszyscy wybierają tradycyjne przejście przez jezdnię. Kładka na pełne udostępnienie czekała od kilku tygodni. Na razie praktycznie wszyscy wybierają tradycyjne przejście przez jezdnię.

Choć po wyremontowanym leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni samochody jeżdżą już od lipca, to formalny odbiór inwestycji odbył się dopiero w ostatnich dniach. Piesi mogą już korzystać z kładki nad ulicą. Wciąż działa przejście obok, które niebawem jednak zniknie.



Czy barierki zniechęcą pieszych od przechodzenia przez jezdnię?

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej na leśnym odcinku rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku, a kierowcy dwoma pasami jeżdżą od lipca 2014 r. Przez ostatnie miesiące trwały jeszcze prace, które nie przeszkadzały w ruchu kołowym.

Jednym z elementów, który wymagał ukończenia, była kładka, biegnąca nad ulicą Chwarznieńską tuż przy Domu za Falochronem połączonym z zakładem rehabilitacji zobacz na mapie Gdyni. Cały czas budzi ona kontrowersje, co do sensowności jej wybudowania. Część mieszkańców uważa, że awaryjność wind oraz brak dachu sprawią, że korzystanie z niej będzie utrudnione.

Czytaj także: Dlaczego windy publiczne częściej nie działają, niż działają?

Konstrukcja razem z całą ulicą przechodziła w ostatnich dniach procedury odbiorowe i - jak informują urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni - można już z niej korzystać. Sęk w tym, że niewiele osób o tym wie, bowiem tuż obok cały czas działa przejście w poziomie jezdni z sygnalizacją świetlną.

- Sygnalizacja miała być zlikwidowana po uruchomieniu kładki, co miało umożliwić płynny przejazd tą ulicą. Nic nie zapowiada, aby to miało nastąpić. Budowa kładki i pozostawienie przejścia to marnowanie publicznych pieniędzy. Albo, albo - pisze pan Jerzy.

ZDiZ informuje, że światła w końcu zostaną zdemontowane. Najpierw konieczne jest jednak zamontowanie barierek, które utrudnią pieszym przekraczanie jezdni w tym miejscu, bo że tak będą robić - to pewne. Kładki i tunele nigdy nie zachęcają do korzystania, mieszkańcy zawsze wybierają najwygodniejsze rozwiązanie, jakim jest przejście przez jezdnię po pasach.

- Ustawienie barierek to nasze zalecenie, które przekazaliśmy podczas odbioru inwestycji firmie Strabag wykonującej prace. Bez nich będzie tu po prostu niebezpiecznie. Powinny pojawić się w najbliższych dniach. Wtedy zdemontujemy sygnalizację świetlną - wyjaśnia Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni.

W najbliższych dniach mają również skończyć się problemy z pełnym oświetleniem zmodernizowanej trasy, na brak którego na niektórych odcinkach narzekali kierowcy.

Wykonawcą przebudowy tego odcinka ul. Chwarznieńskiej była spółka Strabag, która za swoją pracę otrzyma 25,9 mln zł.

Miejsca

Opinie (178) 2 zablokowane

  • Niedaleko centrum rehabilitacji, czyli ida tam osoby chore. I wokol pelno emerytow mieszka. Ale grunt, zeby mlode buraki w autach "plynely".

    • 23 6

  • "Kładki i tunele nigdy nie zachęcają do korzystania z nich, mieszkańcy zawsze wybierają najwygodniejsze rozwiązanie, jakim jest przejście przez jezdnię po pasach."

    ...więc bez najmniejszych skrupułów likwidujemy przejście dla pieszych mając pełną świadomość jak uciążliwe jest to rozwiązanie. Wszystko w imię bezsprzecznego priorytetu dla ruchu samochodowego.
    Witamy w roku 1970.

    • 30 7

  • juz widze te wypadki (3)

    strzelam-po 3-4 dniach od zabrania sygnalizacji swietlnej ktso wpadnie pod samochow w tamtym miejscu. Ludzie od lat mieli tam przejscie a teraz kaza im chodzic po kladkach i windami jezdzic. Zaraz beda wypadki, potracenia i juz wiedze te znicze i krzyze na przystanku...

    • 31 3

    • taaa.... (2)

      Ludzie od lat krzesali też ogień z krzesiwa i mieszkali w jaskiniach...

      • 5 10

      • akurat... (1)

        Chcesz przez to powiedziec , ze starsze schorowane , niepełnosprawne osoby, ktore dreptały tamtedy przez przejscie dadza sie zreformowac? watpie...

        • 9 0

        • no będą musiały

          albo rzeczywiście znicz. Ja równo będę trąbił jak ktoś będzie mi przed koła właził mimo iż są windy i kładka. Jakby zrobili w tym miejscu zamiast jezdni chodnik to nie jeździłbym z przyzwyczajenia starą drogą czyli chodnikiem tylko nową drogą w innej lokalizacji.

          • 1 0

  • Dlaczego nie zbudowano tunelu ?

    łatwo byłoby przejść (bez schodów) a nawet przejechać rowerem

    • 20 8

  • To efekt tego,że od czterech kadencji mamy w UM tego samegi inżyniera

    • 28 3

  • Argument braku dachu jest bezsensowny (1)

    czy nad przejściem dla pieszych mają daszek?

    • 14 9

    • A czy śnieg z przejścia zrzuca się 5 m niżej na przejeżdżające samochody?

      • 6 4

  • Gdynia osiągnęła już w myśleniu o przestrzeni miasta lat 70-te. Brawo! Dołączyła tym samym do chlubnego grona miast z Gdańskiem, w których liczy się przepustowość, a nie człowiek. Miast, które sponsorują suburbanizację.

    • 28 6

  • Zabici !!! (2)

    Światła były stawiane z uwagi na wiele wypadków śmiertelnych w tym miejscu. Teraz po zlikwidowaniu świateł wrócimy do punktu wyjścia z przed kilkunastu lat i zaczną się dalej wypadki śmiertelne na Chwarznieńskiej. Pozdrawiam pracowników UMGdynia za pozytywne myślenie.

    • 17 6

    • Przecież jest bezkolizyjne przejście (1)

      dla pieszych w postaci kładki + widny. Więc jedynym powodem śmierci przyszłych ofiar będzie lenistwo i głupota.

      • 1 0

      • i schody, przy nie dzialajacej windzie
        jak se jeden z drugim dziadek-zawalowiec pofika po slizkich zimą schodach
        to zaraz ZUS zostanie odciazony, a rodzina w koncu dostanie zasilek pogrzebowy

        • 2 0

  • nie dla kładek i tuneli!

    szlag mnei trafia, czy Ci geniusze w urzędach nie jeżdzą po świecie, nie widzą, że od tego się odchodzi. Miasta mają być dla LUDZI, nie tylko dla samochodów.
    "Kładki i tunele nigdy nie zachęcają do korzystania, mieszkańcy zawsze wybierają najwygodniejsze rozwiązanie, jakim jest przejście przez jezdnię po pasach." No tak, czyli "coś tam słyszęliśmy, ale i tak zrobimy po swojemu." brawo. Trójmiasto.pl, zróbcie może jakąś kampanię pt. "nie dla kładek i tuneli!". Nie zniosę juz wiecej artykułów o takich nowych cudach.

    • 31 5

  • Zagadnienie które jest w stanie wyjaśnić tylko kol doktór Stępa !... (4)

    podjeżdża autobus ,zatrzymuje się nieomal wis a wis wejścia do ośrodka do którego przyjeżdżają zwykle ludzie starsi schorowani ,niedołężni , kalecy na rehabilitacje !. Po wyjściu każe Im się robić niemal 100 metrowy spacer do kładki aby po przedostaniu się na druga strone jezdni znowu wracać 100 m.do przystanku ! - nagroda dla pomysłodawców projektantów i wykonawców !

    • 49 4

    • obawiam sie jednak ze nie jest w stanie tego wyjasnic

      • 10 0

    • (2)

      Nie popadajmy tutaj w skrajności.... A czy każda z tych osób mieszka 5 metrów od przystanku, na którym wsiada do tego autobusu? Już chyba lepiej przejść spokojnie, powolutku, bez stresu te 100 metrów, wjechać windą na górę, przejść kładką, zjechać i powolutku dojść sobie na spokojnie do przychodni. Zakładam oczywiście przy tym, że służby odpowiedzialne za utrzymanie wind i kładki w odpowiednim stanie - np. zimą - będą wywiązywać się prawidłowo ze swoich obowiązków. PS. "Vis-à-vis".....

      • 3 6

      • (1)

        Rownie dobrze, ty mozesz posiedziec w swoim cieplutkim samochodzie te 30 sekund dluzej. Ty SIEDZISZ a pewnie jestes w sile wieku. Chory ma biegac po schodach??

        • 5 2

        • Tak, ja posiedzę 30 sekund dłużej, kolejnych 100 osób za mną też i nagle się okaże, że korek jest już do obwodnicy a w drugą stronę do Witawy. No cóż, fakt - siedzę...bo na stojąco się auta prowadzić nie da, komunikacją miejską zajęłoby mi to dwa razy tyle czasu, a na rowerze trochę za daleko i brakuje ścieżki rowerowej wzdłuż obwodnicy. A chory biegać po schodach nie musi, bo ma od tego...WINDĘ.

          • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane