- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (243 opinie)
- 2 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (72 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (335 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (358 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (53 opinie)
- 6 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (123 opinie)
Poprawią bezpieczeństwo na newralgicznych skrzyżowaniach w Gdańsku
Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad poprawą bezpieczeństwa i komfortu jazdy na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej i al. Grunwaldzkiej na granicy Gdańska i Sopotu. W obu miejscach na jezdni mają się wkrótce pojawić separatory, które zapobiegną wzajemnemu zajeżdżaniu sobie drogi przez kierowców. Podobne rozwiązania stosowane są na rondach w Kokoszkach oraz w okolicach przejścia dla pieszych na Hallera.
- W przypadku Grunwaldzkiej chodzi o poprawienie jakości i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza na wylotach ze skrzyżowania z Czyżewskiego i Drogą Zieloną prowadzącą do Ergo Areny - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Są tam dość ostre zakręty, by sprawnie ominąć wyspę trzeba skręcić najpierw w prawo, potem w lewo i znów w prawo. Przy większej prędkości kierowcy zajeżdżają tam sobie drogę, na wylocie robi się ciasno i dochodzi do stłuczek.
- Z wymuszeniami i jazdą po pasach wyłączonych z ruchu mamy z kolei do czynienia na rondzie turbinowym przy Marynarki Polskiej. Choć rondo w tym kształcie funkcjonuje tam już od wielu miesięcy, to kierowcy nadal mają problem z poruszaniem się po nim. Kłopoty sprawia zarówno jazda pasami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. Kierowcy zajeżdżają sobie tam drogę, skręcają z pasów służących do jazdy na wprost, a jadą prosto tam, gdzie powinni skręcić. Separatory mają to uporządkować i poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu - dodaje Wawrzonek.
Drogowcy zastanawiają się obecnie, w jakiej technologii je wykonać. Pod uwagę brane są zarówno elementy gumowe, jakie zastosowano przy przejściu dla pieszych przy Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką, jak i separatory granitowe, z którymi do czynienia kierowcy mają na rondzie w Kokoszkach. W tym drugim przypadku konieczna byłaby jednak kosztowna i czasochłonna ingerencja w nawierzchnię drogi.
- Cały czas szukamy najlepszego rozwiązania, bo musimy pamiętać, że z ronda przy Marynarki Polskiej korzystają samochody ciężarowe, które na rondzie jeżdżą szerzej niż osobówki. W związku z tym zastanawiamy się, czy separatory gumowe wytrzymają takie natężenie ruchu - mówi Wawrzonek.
Jeśli drogowcom uda się znaleźć szybkie i skuteczne rozwiązanie - separatory na jezdni Grunwaldzkiej i rondzie przy Marynarki Polskiej pojawią się w wakacje.
Wideo archiwalne
Opinie (125) 2 zablokowane
-
2017-05-25 13:27
To są właśnie polscy kierowcy
Znajomością przepisów popisują się jedynie wtedy jak trzeba wypomnieć coś pieszemu albo rowerzyście.
Sami jeżdżą jak widać. Od siebie polecam poobserwować skrzyżowania równorzędne. Tam to się dopiero dzieje :D- 10 5
-
2017-05-25 13:22
na głupiego i tak rady nie ma. Choćby Drogowcy mur postawili to się znajdzie jeden z drugim co go przebije
- 22 2
-
2017-05-25 13:12
Ronda be
Ale jak przez komorke sie gada to jest cacy i bezpiecznie he he
- 30 4
-
2017-05-25 13:05
:D
Po tym rondzie na marynarki jak wymalowali linie nie da się prościej jeździć. Największa zabawa zaczyna się w momencie jak policjant kieruje ruchem na skrzyżowaniu :D
- 50 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.