• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na wniosek policji pojedziemy szybciej na Chwarznieńskiej

Michał Sielski
18 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
O zmianę dozwolonej prędkości policja zawnioskowała po naszym artykule. O zmianę dozwolonej prędkości policja zawnioskowała po naszym artykule.

Na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej podniesiono dozwoloną prędkość do 70 km/h. Wnioskowali o to sami policjanci, po naszym tekście, w którym opisaliśmy fakt, że po remoncie i rozbudowie drogi do dwóch pasów pozostało tam ograniczenie do 50 km/h.



To dobrze, że podniesiono dozwoloną prędkość na ul. Chwarznieńskiej?

Przebudowany, leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Kierunki ruchu oddzielone są barierkami, zwierzęta mają pod drogą przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot, ogradzający las. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h po przebudowie nadal funkcjonowało.

Czytaj więcej: Szersza, nowa droga i stare ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Pojawiły się tam też patrole policji, co oburzyło naszych czytelników. Funkcjonariusze tłumaczyli się, że są od egzekwowania prawa, a patrole pełnią rolę prewencyjną. Po naszym tekście zdecydowali się jednak złożyć wniosek o podniesienie prędkości na leśnym odcinku drogi.

- Przeanalizowaliśmy sytuację drogową w tym miejscu i uznaliśmy, że podniesienie dozwolonej prędkości do 70 km/h nie wpłynie na zmniejszenie bezpieczeństwa. Nasz wniosek pozytywnie rozpatrzył zarządca drogi i pojawiły się stosowne znaki - mówi Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji.

Policjanci podkreślają, że nie oznacza to, że patrole nie będą się tam pojawiać. Wciąż nie brakuje bowiem kierowców, którzy na dwupasmowej drodze jadą znacznie szybciej niż 70 km/h.

- Naszym głównym celem jest ograniczenie wypadków. Nie trzeba wczytywać się w statystyki, żeby wiedzieć, że wypadki są tragiczne w skutkach przy dużych prędkościach. A nadmierna prędkość niezmiennie pozostaje ich najczęstszą przyczyną - mówi Michał Rusak.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • ... a na obwodnicy (8)

    wstawiają kolejne ograniczenia, wypadków tyle samo ech

    • 61 3

    • Bo nie ma związku między prędkością a LICZBĄ wypadków (1)

      ale jest związek między natężeniem ruchu a liczbą wypadków
      oraz między prędkością i skutkami wypadku...

      • 4 3

      • i jakością nawierzchni

        ale trzeba powiedzieć sobie prawdę,
        jeździcie w polsce jak pakistańczycy,
        bez żadnych zasad i kultury, jak dzicy ludzie,
        bez przerwy w pędzie

        • 1 0

    • (4)

      Bo trzeba uzywać mózgu a nie pedału gazu.

      • 19 4

      • mózgu trzeba używać i owszem (3)

        ale nie prędkość zabija tylko głupota i brak wyobraźni

        • 10 8

        • Głupota i brak wyobraźni objawia się pisaniem że "nie prędkośc zabija" (1)

          • 9 7

          • to co powiesz mądralo o samolotach?

            latają z większą prędkością - już dawno piloci powinni wyginąć

            • 6 12

        • Prędkość często jest ich objawem.

          • 13 9

    • bo są ograniczenia, a policji nie ma

      więc znak sobie może stać nawet 30 km/h

      • 3 3

  • Jak na takim odcinku jechać 70, skoro na jedynce mogę w swoim ścigaczu 600 przekroczyć 100 km/h (3)

    Trzy sekundy do setki, 8 do 200. Czy włączenie trójki na tym odcinku to zagrożenie? Tam nawet nie ma zabudowań! Myślę,że 2.2 to bezpieczna prędkość na tym odcinku ;)
    Małym problemem są dylatacje na wiadukcie dla zwierząt - trochę podrzuca.

    Cel mandatów jest fiskalny, a nie prewencyjny, gdyż nie łapie się piratów, co na styk wyprzedzają, zajeżdżają drogę, wlecze się a nie zjedzie jak ktoś ich wyprzedza (jest ustawowy obowiązek ułatwienia wyprzedzania), wyprzedzają na zakręcie, ścinają zakręty, ale tych, co na prostym trochę przycisną. Czemu? Bo ich najłatwiej złapać - łatwa i szybka kasa. Patrole mają tylko cel fiskalny!

    • 23 36

    • To zahamuj w 8 sekund

      To zahamuj w 8 sekund do 0 tym swoim ścigaczem jak będę jechał przed tobą 200 i cisnę hamulec do zatrzymania mam nadzieję że urwie ci ten głupi łeb jak synkowi Cegielskiej.

      • 1 1

    • A parkingową obalkę pod blokiem na Narcyzowej już zaliczyłeś?

      • 0 0

    • To jest straszne. Aż łezka w oku się ze zakręciła jak opisałeś swoją straszną historię.

      • 6 1

  • Na wniosek policji? Nie rozśmieszajcie mnie! (4)

    Gdzie były ich wnioski jak pół roku temu wlepili mi tam 6 punktów i kilka stów mandatu?! A chwilę przed tym myślałem sobie na logikę "niemożliwe żeby na takiej drodze i w takim miejscu było ograniczenie do 50 km/h", no i przycisnąłem gaz... I takich jak ja - rozsądnie rozumujących kierowców - było więcej. A te gnoje z pełną premedytacją to wykorzystywały.

    • 10 5

    • (3)

      Policja nie ustawia tych znaków, a kierowca ma obowiązek ich obserwowania i przestrzegania.

      • 4 2

      • Zarówno kierowcy jak i policja mają obowiązek myśleć i kierować się rozsądkiem. (2)

        A nie perfidnie wykorzystywać to, że ktoś bezmyślny ustanowił głupi przepis. W końcu nawet policja przyznała że jest on głupi składając wniosek do miasta o zmianę ograniczenia prędkości w tym miejscu.

        • 3 2

        • na czym według ciebie polega głupota przepisu? (1)

          na zbyt wysokim czy na zbyt niskim ustaleniu limitu?

          • 1 0

          • Głupota polegała na...

            Utrzymaniu dawnego ograniczenia prędkości, pomimo że konstrukcja i jakość drogi po przebudowie diametralnie się zmieniła w stosunku do konstrukcji i jakości sprzed przebudowy, gdy ograniczenie do 50 km/h na niej obowiązywało.

            • 0 0

  • Super że podnieśli do 70 ale... (7)

    Czy to ma sens tak się rozpędzać jeśli wjeżdżając na Witomino i tak natrafiamy na korek na kilka zmian świateł aż do krzyżówki koło Witavy?

    • 3 4

    • Ale kto każe jechać 70? (3)

      można dalej jeździć 50 km/h. Nikt tego nie broni. Teraz przynajmniej jest konsekwencja - jest lepsza droga, więc można jechać (bezpiecznie) szybciej. Ważne by kierowcy widzieli tę konsekwencję, bo skoro tu jest 70 i jest ok to jak gdzie indziej będzie 30 to będę jechał 30, a nie 70. Takie działania powodują lepsze nawyki u kierowców. Niestety wciąż często ograniczenia są sobie a muzo, zwłaszcza jako pozostałości po remontach - przyczyny ograniczenia już brak, ale znaki wciąż stoją...

      • 3 2

      • niestety nie masz racji (2)

        tak długo wisiało 50 - teraz zmieniają na 70. To może te 30 w centrum też jest zaniżone i można szybciej?

        • 0 3

        • po pierwsze - nic nie wisiało

          to był teren "zabudowany", więc 50 wynikało z tego faktu.
          Podobnie z terenem "zabudowanym" było kiedyś na ul. Chwaszczyńskiej w stronę Chwaszczyna, tuż za Obwodnicą. Jakiś czas temu zmieniono na 70 km/h (czyli podniesiono dozwoloną prędkość) i również to był dobry ruch.
          W obu wypadkach teren był "zabudowany" (celowo w cudzysłowiu, dlaczego? proponuję przyjrzeć się tym odcinkom, ich umiejscowieniu, itp.)

          Teraz druga sprawa - pisząc 30 km/h mam na myśli ograniczenia stawiane na ulicach typu Chwaszczyńska/Zwycięstwa w związku z robotami drogowymi. Często bywa tak, że jest "nibyzwężenie" , ograniczenie prędkości do 30, a tak naprawdę nic się nie dzieje, zero utrudnień. 99% kierowców wręcz nie zauważa i nie stosuje się do tego znaku. I teraz pytanie - kto stanowi większe zagrożenie dla ruchu: te 99% czy 1%, który nagle postanowi jechać zgodnie z przepisami?

          • 0 0

        • minusy tylko potwierdzają

          prędkość powinna być ustalona od razu po oddaniu odcinka do ruchu - po połowie roku wygląda to na przyznanie się do nadmiernego ograniczenia. I uzasadnij teraz sensowne ograniczenia na cięższych ulicach...

          • 0 1

    • Tu akurat chodzi głównie w kierunek przeciwny (od Witomina do obwodnicy). (2)

      Bo to właśnie tam gliniarze bezczelnie suszyli z ukrycia. Zero pieszych, zero zabudowań, dwupasmowa jezdnia, asfalt dobrej jakości, bariery oddzielające jezdnię w przeciwnym kierunku. I ograniczenie do 50! Genialne...

      • 2 1

      • tylko by się jeszcze przydały barierki na całej długości, zwłaszcza między jezdniami (1)

        zobacz,co jest w Gdańsku na Słowaka - wszystkie barierki poobijane przez "szybkich bezpiecznych". Jeżeli wyleci taki (mając na budziku ponad setkę) na przeciwny pas - tragedia gotowa.

        • 4 0

        • Słowackiego jest kręta. Szybcy i bezpieczni mają oczywiście ograniczenia prędkości w poważaniu, stąd częste wypadki i dewastacja barier.

          • 1 1

  • No szkoda że 40 tam nie zrobili!

    Taki sam tzw. "mundry pomysł".

    • 1 1

  • Mogliby też zrobić 70 na leśnym odcinku Alei Zwycięstwa w Gdyni (2)

    Mogliby też zrobić 70 na leśnym odcinku Alei Zwycięstwa w Gdyni. To jest dwupasmówka z dość szerokimi pasami, i tak prawie każdy jeździ tam 60-70 km/h...

    • 4 0

    • (1)

      Gdzie jest leśny odcinek Alei Zwycięstwa?

      • 0 1

      • w lesie

        • 1 0

  • (1)

    Ha.ha - dziwie się ,o myślałem ,że cenzura juz została zniesiona.Jednak widać ,żę nie można wszystkiego co jest nie wygodne pisać.

    • 0 3

    • Tak, ale prywatny portal ma prawo ustalać swoje zasady i wycinać to, co mu się nie podoba. Poza tym - pytanie, JAKIMI SŁOWAMI opisujesz to "co niewygodne" - bo np. wulgaryzmy nie są powszechnie akceptowane

      • 0 0

  • Trochę za mały limit (21)

    Trochę za mały limit. Ja tam jechałem nawet ponad 120 na godzinę. No ale nie byle czym - Golfem trójką TDI z czipem. Ale to nie było niebezpieczne, bo mam Ledy i mnie dobrze widać.

    • 145 66

    • a HIDa mos?

      • 0 0

    • mój Golf II 1.8 16v idzie lepiej, ma czip duży wydech i nowe części

      mój Golf II 1.8 16v idzie lepiej, ma czip duży wydech i nowe części

      • 1 0

    • Kocham sarkazm :) (1)

      • 14 2

      • ale to akurat jest ironia ;)

        ...

        • 0 0

    • idiota

      • 0 2

    • Trochę lipny czip.

      Całe szczęście, że miałeś czipa. Pozwolił osiągnąć 120km/h Golfem trójką. Niesamowite...

      • 0 1

    • moj polecial 130 (2)

      Ale ja mam dwa czipy

      • 36 4

      • (1)

        Czip jest jeden. Drugi to Deil.

        • 22 0

        • A ja mam Gadżet.

          • 2 0

    • Jo żem poszet sto pindziesiot, mojem Kadetem. Szybcy i wściekli re he he he...

      • 3 1

    • I zapewne rejestrację GWE masz... (6)

      • 19 10

      • Jo, jo (4)

        Jo jo, mam GWE, a jaką niby mam mieć?

        • 21 1

        • (1)

          GWO

          • 1 0

          • GMO

            • 3 0

        • (1)

          1.4 ten w holenderskim gazie? stary ostatnio mi kołpaki zapieprzyłeś spod biedronki .

          • 19 1

          • tdi

            tedejo

            • 4 0

      • nie

        GA

        • 7 3

    • A to wszystko no ładnych używkach po Niemcu z datą 01

      • 6 0

    • (2)

      Nie mając magnetyzera i spoljera to z czym Ty się wychylasz, Kolego ?

      • 24 0

      • Magnetyzer do tdeika i to jeszcze z dwoma czipami? Nie wiesz co piszesz

        • 0 0

      • A ja zrobiłem sobie dzienne z ledowych latarek z lidla, wygląda jak fabryczne z golfa

        • 19 0

  • trojmiasto

    A kilka dni temu pisaliście ze ta prędkość będzie zwiększona na wniosek Policji, a teraz piszecie o sobie?

    • 2 0

  • teoria... (1)

    ...a praktyka jest taka, że KAŻDY o ile konstrukcja pojazdu pozwala jedzie tam lekką nogą ponad 80...to teraz będzie można pruć 120

    • 1 0

    • ograniczenia nie mają na to tak dużego wpływu

      ci co jeżdżą tam 90-100 nadal będą jeździć tam 90-100

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane