• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na wniosek policji pojedziemy szybciej na Chwarznieńskiej

Michał Sielski
18 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
O zmianę dozwolonej prędkości policja zawnioskowała po naszym artykule. O zmianę dozwolonej prędkości policja zawnioskowała po naszym artykule.

Na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej podniesiono dozwoloną prędkość do 70 km/h. Wnioskowali o to sami policjanci, po naszym tekście, w którym opisaliśmy fakt, że po remoncie i rozbudowie drogi do dwóch pasów pozostało tam ograniczenie do 50 km/h.



To dobrze, że podniesiono dozwoloną prędkość na ul. Chwarznieńskiej?

Przebudowany, leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Kierunki ruchu oddzielone są barierkami, zwierzęta mają pod drogą przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot, ogradzający las. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h po przebudowie nadal funkcjonowało.

Czytaj więcej: Szersza, nowa droga i stare ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Pojawiły się tam też patrole policji, co oburzyło naszych czytelników. Funkcjonariusze tłumaczyli się, że są od egzekwowania prawa, a patrole pełnią rolę prewencyjną. Po naszym tekście zdecydowali się jednak złożyć wniosek o podniesienie prędkości na leśnym odcinku drogi.

- Przeanalizowaliśmy sytuację drogową w tym miejscu i uznaliśmy, że podniesienie dozwolonej prędkości do 70 km/h nie wpłynie na zmniejszenie bezpieczeństwa. Nasz wniosek pozytywnie rozpatrzył zarządca drogi i pojawiły się stosowne znaki - mówi Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji.

Policjanci podkreślają, że nie oznacza to, że patrole nie będą się tam pojawiać. Wciąż nie brakuje bowiem kierowców, którzy na dwupasmowej drodze jadą znacznie szybciej niż 70 km/h.

- Naszym głównym celem jest ograniczenie wypadków. Nie trzeba wczytywać się w statystyki, żeby wiedzieć, że wypadki są tragiczne w skutkach przy dużych prędkościach. A nadmierna prędkość niezmiennie pozostaje ich najczęstszą przyczyną - mówi Michał Rusak.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • wzrost limitów prędkości nie zwiększa przepustowości ulicy (1)

    jeśli się liczy przepustowość pojazdów a nie mobilność ludzi. Jak się wielu wyprowadzi poza miasto to korki będą takie, że rano i tak będziecie jeździć wolniej niż chodzą piesi, bez względu na skalę nakładów na przewymiarowane połączenia drogowe. Kredyty na ich budowę będą spłacać wasze wnuki klnąc w żywy kamień wasz niedostatek wyobraźni.

    • 1 4

    • tak, to akurat nic nie ma do przepustowosci

      bo ludzie tam będą jeźdźić tyle i jeździli, tylko będzie mniej mandatów

      • 2 0

  • Ciekawe, czy tak pozostanie......

    ..... czy będzie jak na Różowej, że znajdzie się kilku czubków, którzy rozwalą się jadąc 110km/h i wprowadzą ograniczenie do 50km/h uznając, że 70 to jednak niebezpieczna prędkość na tym odcinku.

    • 3 1

  • A co z ograniczeniem do 100 na obwodnicy w Gdyni? (8)

    Mają zamiar tak zostawić?

    • 22 0

    • Bardzo dobrze (6)

      Niech zostanie.
      Przydałby się tam jeszcze fotoradar i automatyczny pomiar odległości między pojazdami żeby wyłapywać siedzących na zderzakach.

      • 3 14

      • O, kolejny dobry wuj, co się troszczy o bezpieczeństwo wszystkich i za wszystkich. (5)

        Ten kto wymyślił to ograniczenie nie jeździ obwodnicą.

        • 10 4

        • szybka jazda (4)

          też lubię szybko jeździć, ale ostatnie korki skłoniły mnie do małych obliczeń i wyszło mi, że z Karwin jadę na Kowale 100km/h 17 min, 120km/h 14min a 140km/h 12min. A więc różnica między wolną i płynną jazdą, a szarpaną powyżej limitu na takim odcinku to zaledwie 5 min! Co ważne bez wkurzania się na "nauczycieli"!
          Myślę, że nie muszę przekonywać nikogo, kto jechał kiedyś tranzytem przez Wiedeń. Jedzie się od strony Brna na Graz przez środek miasta bez zatrzymania 90km/h i to działa. 15 min i po Wiedniu, może u nas też by zadziałało, ale wtedy niestety ktoś musi pilnować prędkości...

          • 6 3

          • co to za smęty (1)

            co ma ograniczenie do 100 do jazdy bez zatrzymywania? na obwodnicy nie ma świateł

            • 0 0

            • płynność

              Przez Wiedeń idzie coś w rodzaju naszej obwodnicy, świateł nie ma, a są tylko wjazdy i wyjazdy, zmienna ilość pasów. U nas jedni jadą 80 inni 160, a rezultat jest taki, że robi się nerwowo i ludzie się robią złośliwi. Efekt to wypadki i blokada obwodnicy. Wypadki na obwodnicy głownie są na zjazdach i zwężeniach, czyli tam, gdzie prędkość ma znaczenie. Różnica jest taka, że tam się nikt nie wychyla bo zaraz go zatrzymają, ale za to możesz przejechać całe miasto w przewidywalnym i zawsze takim samym czasie.

              • 3 0

          • (1)

            No ale jakiś pędziwiatr ci zaraz policzy, że te 5 minut, to dziennie 10, czyli w tygodniu 50, czyli na miesiąc 200,czyli rocznie 40 godzin. A to,że te 5 minut przesiedzi na sr*czu,albo oglądając reklamy na Polsacie, to inna sprawa.

            • 6 2

            • no nie

              nie do końca mnie zrozumiałeś, bo być może nie napisałem wprost. chodzi mi o to, że różnicy nie ma, bo płynna jazda jest wtedy jak jadą wszyscy tak samo. jeśli nie jadą i dajmy na to jedziesz szybko, to zawsze znajdą się tacy co ci dadzą nauczkę i w rezultacie będziesz nie 5 min wcześniej a np 2min. A co więcej, jeśli dodasz w skali roku to, że odstaniesz w korkach raz w tygodniu godzinę to chyba bilans jednak nie będzie po stronie kibla :)

              • 4 0

    • właśnie co z tym bzdurnym ograniczeniem do 100km/h

      a raczej urzędniczym d...chronem.

      • 7 2

  • Ciekawy jestem kiedy Policja wystapi o zwiększenie prędkości do 70 km/godz.na ul.Marynarki Polskiej w Gdańsku. (1)

    • 2 3

    • nie wystąpi

      Marynarki Polskiej ma problem z geometrią zakrętów oraz widocznością na skrzyżowaniach.

      • 1 1

  • Funkcjonariusze tłumaczyli się, że są od egzekwowania prawa!!! (4)

    od egzekwowania prawa były i są sądy a policja powinna być od przestrzegania prawa a nie jego egzekwowania!!! jak mieć szacunek do instytucji która zamieniła się w fabryczkę pieniędzy dla darmozjadów z rządu??? chyba jakiemuś niebieskiemu odbiło:P

    • 42 23

    • Człowieku! (1)

      Przecież jak nie zgadasz się z mandatem, możesz odmówić przyjęcia wtedy Policja kieruje sprawę do sądu, o co chodzi?

      • 1 1

      • a sąd przyznaje rację kłamcom i manipulantom z policji co pokazał wyrok na rowerzystę z Gdyni który nieopatrznie durniom z policji chciał pokazać "pirata drogowego" okazuje się że krawężnik decyduje jak daleko od krawężnika może jechać rowerzysta choć nie reguluje tego żaden przepis itp sytuacje kiedy nawet widoczne gołym okiem łgarstwo i chęć wyłudzenia kasy jest przez sąd przyklepywana bo w tym wszystkim chodzi tylko o kasę z nas na ich wystawne i wygodne życie z dziesiątkami przywilejów

        • 2 1

    • (1)

      nie tumanie. sady sa od wydawania wyrokow, a nie od egzekwowania prawa. prawo egzekwuje policja.

      • 7 7

      • i egzekwuje po swojemu tzn za każde g.. kwit bo pouczenie bydlakom nie poprawia słupków wiadomo budżecik bananowej republiki polskiej jest ciągle pusty więc jest prikaz strzyc owieczki ile wlezie nawet na podstawie dawno nieaktualnych przepisów a co tam jak ktoś jest jeleń to karnie zapłaci mandacik za wykroczenie którego nie popełnił.Śmieszne są te nagonki na rowerzystów jadących w tempie żółwia po szerokich chodnikach te chore polowania na ludzi gdzie tylko patrzą gdzie się dopierd..lić a to do gasnicy a to do spalonej żarówki itd zwykle też te gnoje zatrzymują i trzepią stare auta biednych ludzi nie widziałem nigdy żeby z premedytacją shaltowali jakieś wypasione BMW Porsche czy Mercedesa boją się palanty że może jechać jakiś ważniak ze znajomościami na okopowej i co d.. będzie że człowiekowi z wyższej kasty krawężniki humor psują

        • 1 1

  • To błąd bo nie ma barierek albo rowu między jezdnią a scieżką rowerową i chodnikiem (8)

    To błąd bo nie ma barierek albo rowu między jezdnią a scieżką rowerową i chodnikiem. Czekam tylko kiedy dojdzie do jakiegoś śmiertelnego wypadku z udziałem blachosmrodu i rowerzysty/pieszego.
    Takie ograniczenia powinny być w mieście zdjęte tylko w miejscach gdzie są barierki oddzielające jezdnie od pobocza, chodnika, ścieżki ...

    • 3 10

    • (4)

      W Gdańsku na (prawie) całej Grunwaldzkiej masz 70, barierek zero, a hekatomby pieszych nie obserwuje się,także idź cyklosmrodzie wypłacz się mamie w rękaw.

      • 3 4

      • Marny ten twoj komentarz, wręcz żenujący (2)

        Ja tam rowerem nie jezdze, pieszo tez nie chodze bo mieszkam w Gdansku. Ale np. w Wejherowie jak wnioskowali o podniesienie z 50 do 70km/h to na całej długości postawili barierki między jezdnią a chodnikiem, ścieżką.
        Nie życzę Ci abyś zginął rozjechany przez szaleńca jadącego 100km/h na 70km/h bo było szeroko i pusto ... Pieszy nie ma żadnych szans w spotkaniu z samochodem.

        • 2 4

        • Ta Twoja troska boli. (1)

          Jako że nie życzę nikomu być zadźganym przez szaleńca, zdelegalizujmy wszystkie noże. Przez milenia chleb jedzono w sposób podobny do jabłka.

          A w następnej kolejności, zdelegalizujmy długopisy, ołówki. Boże, trzeba usunąć wszystkie patyki!

          • 2 2

          • do paranoika, którym "auta rządzą"

            ilu ludzi rocznie mordowanych jest
            patykami
            długopisami
            ołówkami
            ilu zarzynanych jest nożami

            a ilu mordują samochodami podobne tobie monstra?
            przy takich jak ty Trynkiewicz jest niegroźnym przedszkolaczkiem...

            • 1 0

      • Na Grunwaldzkiej jest 50, natomiast 70 jest na Alei Zwycięstwa (dawniej Wielkiej Alei), gdzie nie ma parkingów, pieszych, są szerokie pasy zieleni. Kup mapę i się doedukuj.

        • 1 2

    • Jeżdżę tam codziennie. Od chwili otwarcia po remoncie spotkałem tam jednego rowerzystę i zero pieszych. (2)

      Prędzej samochód rozjedzie tam leprechauna, niż człowieka. Liczba masochistów jest za niska, aby ta ścieżka rowerowa była uzasadniona.

      • 6 5

      • (1)

        Wolałeś, gdy Chwarznieńską jechał rano rowerzysta, a za nim sznurek samochodów,bo nie było jak wyprzedzać?

        • 0 2

        • Wolałbym zamknięcia tego mikroskopijnego gangu rowerzystów w ludzkim zoo.

          Tylko taki mają potencjał. Miliony na ścieżki rowerowe, to miliony w błoto.

          • 2 3

  • odcinek ma ok 1300m długości (3)

    czyli czas przejazdu skrócił się z 93s przy 50kmh do 66s przy 70kmh 30s w suchym jak nic, sukces portalu jakich mało.

    • 39 16

    • ludzie będą jeździć tyle i jeździli

      tylko mandatów będzie mniej

      • 3 0

    • Wyrzucone pieniądze publiczne - trzeba się zbroić a nie drogi budować!

      Dla 30 sekund i żadnego zmniejszenia korków poszły miliony... Z drugiej strony trzeba się cieszyć, że coś się w tym kraju w końcu zaczęło dziać.
      Choć obecnie to bardziej się zbroić powinniśmy niż drogi budować. Co nam po drogach, w których będą leje po Gradach?
      Przede wszystkim nie wpuszczać ruskich!

      • 4 9

    • portfele

      Ale pieniądze zostaną w kieszenie kierowców. I dodatkowo nie "psuje się" prawa - jak ograniczenia będą sensowne to kierowcy będą ich przestrzegać.

      • 16 1

  • bus-pas

    Na dwupasmowym odcinku Chwarznieńskiej aż prosi się o bus-pas. A od policji oczekuję także wniosku o przedłużenie odcinka barierek ochronnych na Chwarznieńskiej. Strach tam z dzieckiem rowerem jechać, gdy z naprzeciwka jadą samochody - nikt nigdy nie jeździł i nie będzie jeździł tamtędy ani 50 ani 70 km/h.

    • 4 2

  • Najwięcej wypadków ma miejsce w naszym kraju na długich, prostych odcinkach dróg

    takich jak za wiele milionów zafundowało nam miasto Gdynia. Czytając posty na tym portalu zupełnie mnie to nie dziwi. Całe szczęście, że bywają też opinie bardziej zrównoważone, świadczące o przemijaniu prymitywnej samochodozy.

    • 2 3

  • Co za obłuda !!! Kłamstwa wypisujecie !!! (1)

    Prędkość zwiększono na wniosek i przez nieustępliwość mieszkańców Chwarzna-Wiczlina z października 2014, a ściślej na wniosek zarządców osiedla Sokółka.
    Owszem, pomimo wstępnej zgody Policji oraz ZDiZ Gdynia co do zwiększenia prędkości, inżynieria ruchu UM Gdynia była przeciwna temu pomysłowi,
    tłumacząc to faktem, że kierowcy i tak przekraczają w tym miejscu dozwoloną prędkość o 20 km/h, więc będzie zbyt niebezpiecznie.

    To samo zresztą tyczyło wnioskowanej zmiany prędkości do 70 km/h na Estakadzie Kwiatkowskiego, na całym odcinku Morska - Obwodnica Trojmiejska, którą również właśnie zwiększono.

    Policja wnioskująca o większą prędkość. Tego jeszcze nie było, hahaha :)
    Komunistyczna propaganda wiecznie żywa.

    • 7 2

    • Potwierdzam

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane