- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (235 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (107 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (68 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (89 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (714 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Nagrody za prace o rozwoju Gdyni
Gdynia nagrodziła studentów, którzy przygotowali prace dyplomowe na temat rozwoju gospodarczego swojego miasta. W konkursie wzięły udział jedynie pomysły realne, możliwe do realizacji. Główną nagrodę zdobył Rafał Borowski za pracę o połączeniu kolejowym do północnych dzielnic Gdyni.
- Podejmując inicjatywę powstania tego konkursu, żywiliśmy głębokie przekonanie - i poprzednie lata utwierdziły nas w nim - że warto pochylać się i nagradzać w ten sposób absolwentów różnych kierunków studiów do podejmowania ważkich dla rozwoju miasta tematów. To doświadczenie skutkowało w kolejnych latach niezwykle ciekawymi opracowaniami, pobudzającymi także działania gdyńskiego samorządu. Tegoroczne prace również dały nam asumpt do bardzo ciekawych dyskusji i bardzo dziękuję za te inspiracje - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Nagrodę główną przyznano Rafałowi Borowskiemu za pracę "Studium wykonalności dostosowania części linii 228 i 723 Gdynia-Chylonia - Gdynia Port Oksywie do obsługi ruchu pociągów aglomeracyjnych". Praca została obroniona na Uniwersytecie Morskim w Gdyni, a promotorem był dr inż. Mirosław Nowakowski.
Którędy pojedzie kolej przez Gdynię?
- Czytając pracę, wyraźnie czuć, że autor jest pasjonatem kolei. Doskonałe, własne analizy, w tym bardzo dobre, autorskie mapy i wyliczenia, a także wielowariantowa koncepcja dostosowania linii kolejowych 723 i 228 do obsługi pociągów aglomeracyjnych mogą być bardzo przydatne do usprawnienia powiązania transportowego mieszkańców w dotarciu do pozostałych części Gdyni i kształtującej się metropolii. Dotyczy to także powiązań z portem lotniczym Gdynia-Kosakowo. Pomimo że zajmuje się ruchem kolejowym, analizuje go w szerszym aspekcie, w powiązaniu z intensywną urbanizacją czy rozwojem komunikacji autobusowej - usłyszeliśmy w laudacji wygłoszonej przez Katarzynę Gruszecką-Spychałę, wiceprezydent Gdyni.
Kilka wariantów kolei na północ
Laureat otrzymał nagrodę finansową w wysokości wysokości 5 tys. zł. Dlaczego zdecydował się wykonać pracę na temat kolejowego połączenia do północnych dzielnic Gdyni?
- Uważam się za lokalnego patriotę. Kocham Gdynię, ale jestem też realistą i wiem, że każde miasto ma swoje problemy. Najistotniejszym w mojej ocenie problemem transportowym Gdyni jest brak alternatywy dla estakady Kwiatkowskiego i ul. Puckiej między Kępą Oksywską a resztą miasta. Na przedmiotowych liniach kolejowych były prowadzone już przewozy pasażerskie, stąd pomysł, żeby się tym tematem zająć i zaproponować rozwiązanie w kilku wariantach - mówi Rafał Borowski, laureat nagrody głównej.
Jury przyznało również trzy wyróżnienia, po 1500 zł każde. Zdobyły je:
- Karolina Szymańska za pracę magisterską "Kształtowanie przestrzeni na styku portu i miasta",
- Karolina Iwińska za pracę dyplomową inżynierską "Rewitalizacja parku Kolibki w Gdyni. Projekt koncepcyjny",
- Dominika Misterka za pracę magisterską "Between the tracks. Reclaiming an abandoned railyard in Gdynia, Poland".
Opinie (72) 6 zablokowanych
-
2020-12-11 15:55
a Gryzoń dostanie..
Za betonowanie Sosnowca trojmiasta... Murowana 1 nagroda Hahaha
- 3 0
-
2020-12-11 15:42
likwidować ulice i budować ścieżki rowerowe
- 2 1
-
2020-12-11 15:41
Gdynia się rozwija ? - chyba zwija i na pewno się cofa !!!
- 3 1
-
2020-12-11 07:06
Widać gdynię stać na zapłatę za wizje (5)
Które nigy nie będą zrealizowane. I znowu deftaudacja.
- 51 3
-
2020-12-11 08:20
A PiS stać na brednie, (4)
które wypisujesz?
- 2 4
-
2020-12-11 09:05
Co ma PiS do tego? (3)
- 2 1
-
2020-12-11 11:28
PiS zbiera podatki i przepie.... la na zabawy Sasina (2)
a jak nie na sasina to na propagandę hejt nienawiści TVPiS itp.. zabawy
- 1 3
-
2020-12-11 12:01
Referendum komora kosztowało 100 milionów złotych (1)
- 2 1
-
2020-12-11 14:16
Ale się odbyło a Sasin przewalił i nic z tego się nie odbyło
- 0 1
-
2020-12-11 10:48
Ta praca z czasami dojazdu jest imponująca (1)
ogrom pracy włożony i w zasadzie pozostaje tylko wyciągać wnioski odnośnie "wykluczonych" lokalizacji (oczywiście przekładając to na liczbę mieszkańców, aby miało ekonomiczny sens). Gratulacje!
- 5 0
-
2020-12-11 13:56
to są koszty po stronie mieszkańców
czyli czegoś, co zarządców nic nie obchodzi.
Jedyną przesłanką z tego wynikającą jest możliwość intensyfikowania dochodów przez tych kosztów podwyżki.
Bo "miasto" nie żyje dla mieszkańców a z mieszkańców.- 0 2
-
2020-12-11 12:19
potrzebny jest zbiorowy głos o szkodliwości prez. Szczurka dla tego miasta
- 2 4
-
2020-12-11 10:58
Bardzo podoba mi się wizja likwidacji miejsc parkingowych - właśnie zrealizowana na 10-go Lutego. (1)
Brawo panie prezydęcie ! Długo czekałem na to posunięcie - nareszcie coś dla mieszkańców - trawa niskopienna w wielkich donicach !
- 9 1
-
2020-12-11 12:18
więcej trawy - mniej czegokolwiek. wrócmy do korzeni, do pastwisk
- 1 0
-
2020-12-11 11:56
Rafał jest z Miasta Wspólnego
Merytorycznie organizacja lepsza niż cały Urząd Miasta i jego politolodzy na stołkach wiceprezydentów, z prezydentem prawnikiem, który naraził Gdynię przez błąd prawny na kilkadziesiąt mln zł strat (lotnisko)
- 5 2
-
2020-12-11 11:48
Jaki rozwój , beton, likwidacja zueleni pirzestrzeni , chore pomysły likeidacja drzew i sadzwmenie mini chaszczy , miljony na kawałek ulicy- parku dalej z samochodami, bez sensu , i nagrody za bzdrty na papierze chore
- 6 1
-
2020-12-11 07:08
Gdynia niestety się zwija a nie rozwija. (9)
Olbrzymie zadłużenie ponad miliard złotych, brak inwestycji, masowa ucieczka firm i mieszkańców, największym pracodawcą jest urząd miasta, hurtowa wyprzedaż działek miejskich.
- 42 5
-
2020-12-11 11:34
BRAWO
wojciech szczurek !
- 1 0
-
2020-12-11 08:16
Wcześnie zaczynacie robotę. (6)
Ile teraz płaci PiS za jeden komentarz?
- 2 9
-
2020-12-11 11:29
Nic. Nie mierz wszystkich swoją miarą
- 3 1
-
2020-12-11 10:50
Nie jesteśmy z żadnego pisu ani po ,jesteśmy mieszkańcami ktorzy już nie mogą patrzeć jak rujnowana jest nasza kiedyś piękna gdynia którą znała cala polska.
- 6 1
-
2020-12-11 08:28
A co ma do tego pis? (3)
- 7 3
-
2020-12-11 08:46
Ma to do tego, że opłaca tych trolli. (2)
- 1 6
-
2020-12-11 09:05
Jakich trolli? Białe myszki też widzisz? (1)
- 5 1
-
2020-12-11 10:23
Emilia opowiedziała ze szczegółami o tym, jak do spółki z wiceministrem sprawiedliwości Piebiakiem za pieniądze podatników, zarządzała kampanią troll-hejtu wymierzoną w sędziów krytycznych wobec działań PiS...
- 2 3
-
2020-12-11 08:09
Niestety to prawda
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.