Fakty i opinie

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Najnowszy artukuł na ten temat

Nagrody za prace o rozwoju Gdyni

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji wiedzą o tym od dawna!

Pobierz aplikację: Android | iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

1 7%
2 53%
3a 5%
3b 24%
4a 4%
4b 7%
zakończona Łącznie głosów: 3835
PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Opinie (287) 5 zablokowanych

  • Co za różnica, który wariant zostanie wybrany? (19)

    Skończy się i tak na jeździe palcem po mapie...

    • 296 40

    • No i się pojawił pan maruda, niszczyciel dobrej zabawy. (1)

      • 31 12

      • pewnie kupił bilet trójmiejski za 150pln jak obiecali 2 lata temu :D

        • 8 1

    • (6)

      Jak to będzie robił Sasin albo Horała to masz racje, tak będzie.

      • 25 11

      • Albo Szczurek (4)

        • 21 12

        • (3)

          Szczurek tego nie bedzie robil, bo to powstaje na poziomie wojewodzkim/krajowym. Takze wracaj do centrali po wiecej info.

          • 18 9

          • On to nic nie robi...
            a nie wróć, jęczy że ma za mało środków na nic nierobienie...

            • 2 1

          • zrobic pewnie nie zrobi (1)

            ale zaszkodzic moze.

            • 2 1

            • jak na razie jedynym szkodnikiem jest wasz jarek

              w dodatku szkodnikiem najgorszym bo cynicznym i głupim

              • 4 3

      • Aziewicz ze Sniadkiem

        sa bardziej skuteczni?
        Czym zaznaczyli sie przez 25 lat poselskiej "poslugi"?

        • 3 0

    • I edziowi nic już nie zostanie z listy " a kiedy"

      Po wybudowaniu nowej linii

      • 9 3

    • Toć szczur wybudował lotnisko więc wybuduje też kolej! (6)

      • 7 4

      • (5)

        Trolu wyjdź z nory , rozprostuj kości i zacznij myślenić , to są projekty PKP ,a nie miasta

        • 3 5

        • PKP jest firma uslugowa (4)

          I takich przedsiewziec nie realizuje pod swoje widzimisie a na zlecenia gospodarza terenu.
          To ruch miejski i za jego obsluge odpowiada samorzad. Bez zgloszenia popytu i ustalenia formy finansowania utrzymania, nic PKP nie zrobi. Podobnie jak kazdy inny podmiot gospodarczy.
          Jesli myslisz, ze takie przedsiewziecia finansuje sie z biletow, to jestes w grubym bledzie. Przewoznicy zyja z dotacji otrzymywanych od samorzadu. Jak samorzad nie zdeklaruje zaangazowania w koszty utrzymania, nic sie nie wydarzy.
          To glowna przyczyna faktu, ze Pomorskie to czarna dziura pod wzgledem komunikacji publicznej, kolejowej w szczegolnosci.

          • 4 1

          • to pomorskie, które ma największy wskaźnik podróży kolejowych (3)

            na mieszkańca spośród wszystkich województw?

            • 1 4

            • dzieki SKM

              I paranoicznej strukturze zatrudnienia, ktora zmusza ludzi do dojazdow do Trojmiasta.
              Zapraszam w piatkowe lub niedzielne popoludnie do pociagow linii do Szczecinka... Albo do "regiolino" Slupsk-Elblag. Zapraszam na rozgrzebane Nadwisle. Na linie Szczecinek - Ustka, ktorej remont wymusila dopiero grozba wyborczych batow. Obslugiwal ten zapomniany region tabor prawdziwie antyczny, piersze polskie szynibusy. Istna strefa muzealna!
              Oraz czekam na obiecane przed wyborami polaczenie do Bytowa...
              Przez 25lat wojewodztwo tylko likwidowalo ale zapomnialo, ze musi byc jakas alternatywa. Bo drog wewnetrznych tez sie nie buduje. Sa regiony, gdzie komunikacja odbywa sie drogami... gruntowymi...

              • 4 1

            • klamstwo...

              wierutne klamstwo...
              statystyka...

              • 1 0

            • Po odliczeniu SKM, która jest de facto linią metra

              Pomorskie zostanie zwykłym średniakiem w skali kraju.

              • 0 1

    • (1)

      Chcemy wszystkie warianty ,a i tak na wizualizacjach się skończy i nie wybudują nawet jednego wariantu.To takie normalne w Gdyni zostaje kubeł farby i pędzel

      • 4 6

      • Ciągle to gadasz a i tak wszystko powstaję. Co zostało z twojej listy "a kiedy"? Chyba tylko ta kolej resztę zrobili

        • 2 3

  • 2 !!! (10)

    • 122 21

    • (1)

      ale po co dookoła przez chylonię? 3B!

      • 18 5

      • A co jak ktoś jedzie z Obłuża na Akademię Morską?

        Albo do Chyloni?
        Też ma "5 minut dłużej"?

        • 1 3

    • Na około przez Chylonię = co najmniej 5 minut dłużej. (4)

      No i ten tor do Oksywia Dolnego... Przecież tam jest kilka bloków i pasażerowie byli by tylko w kilku pociągach. Wariant 3 zawsze można w przyszłości uzupełnić za to robienie nieoptymalnego przebiegu 2 nigdy nie zachęci nikogo do kolei.

      • 5 9

      • (2)

        No tak. Podając w tysiącach to 3 sama AMW ma zaledwe, Stocznia Wojenna tylko 1, a Port Wojenny co najmniej 3. Niewielki to ruch 7000 dziennie na szczyt przypadający przecież.

        • 14 2

        • I codzienne korki w tym kierunku. (1)

          • 10 0

          • tam połączenie się nadaje co najwyzej na tramwaj

            byle byłby to tramwaj szybki - taki 150km/h

            • 0 2

      • Ile minut stracisz że przez Chylonie ,może gora pięć .Drugi plan jest najlepszy

        • 11 2

    • Tylko opcja 2, uwzględniająca interes wszystkich mieszkancow i laczaca maks ilosc dzielnic (1)

      Do tego powinna być jeszcze nitka do Osowej przez Chwarzno Wiczlino

      • 4 3

      • Ciekawe gdzie ty chcesz tory pociągnąc w chwaszczynie a pózniej Chwarznie Wiczlinie

        • 0 0

    • Z obluza do centrum przez Chylonie to nie jest dobry wariant.

      Miedzy Obluzem a Chylonia ruch pasazerski nie bedzie napedzal frekwencji. Chylonia ma juz skm. Obecnie taryfa jest tez ustalana na kilometry, wiec wariant przez Chylonie nie bedzie ekonomicznie przekonywujacy dla kierowcow.

      • 5 2

  • 4b (8)

    Najlepszy zdecydowanie

    • 21 77

    • Nie, 2 jest jedyny logiczny (1)

      Raz, ze mozna to na etapy podzielić i na początek np do oksywia, a potem dorobić w stronę Mostow

      • 14 8

      • Oba 2 i 4b sa najlogiczniejsze. W tej chwili i tak nic tam nie jezdzi wiec nie ma sensu tego dzielic na etapy tylko zrobic raz, a porzadnie. Jak beda dzielic na etapy to po pierwszym etapie sie okaze, ze sie pieniadze skonczyly, ktos komus nie zaplacil itp. Zreszta i tak jak to bedzie robilo PKP to bedzie trwalo z 10 lat, a kolejne 5 beda usuwac awarie.

        • 20 3

    • A co on daje oprócz kopiowania aktualnej linii?

      tyle że zajeżdza na koniec estakady.. i nic pozatym..

      Tutaj sens ma jedynie inwestycja która realnie powieksza zasięg odziaływania koleji!
      Po całej Rumii i Redzie jeżdżą autobusy dowożące ludzi na dworce... o ile nie ma sie tak blisko żeby samemu sie na stacje przejść...

      A ludzie na tych Kosakowach to nie mają dostępu do jakiejkolwiek normalnej komunikacji.. xD

      • 10 2

    • Zgadzam się że 4B byłby najlepszy... (3)

      ...ale z uwagi na kolizje z infrastrukturą, wiadukty itp. wyceniono go co najmniej 2 razy drożej niż inne... Poniżej wycena wg PKP:
      Wariant 1: 94 984 117 PLN
      Wariant 2: 824 913 467 PLN
      Wariant 3A: 696 116 029 PLN
      Wariant 3B: 843 647 726 PLN
      Wariant 4A: 950 792 120 PLN
      Wariant 4B: 1 758 250 954 PLN

      • 6 2

      • (2)

        Jak wygra 4B to nigdy nie powstanie. Co najwyzej powstanie spolka z Sasinem, Horala i ich znajomymi do upchniecia. Ewentualnie przed kolejnymi wyborami wyskoczy Horala z szafy, wbije lopate pod budowe, Sniadek wmuruje kamien wegielny, a Sasin przetnie wstege i to bedzie taka nasza trojmieska stepka pod prom w stoczni szczecinskiej. Pozniej sie jeszcze przez chwile Pinokio Morawiecki na tym polansuje aby tylko lud dal glos.

        • 17 2

        • Lempardalaj (1)

          Z ta polityka. Niedorozwiniety?

          • 3 7

          • pytasz o siebie?

            chcesz szczerej odpowiedzi?

            • 5 0

    • rowneiz wybieram 4b

      bedzie mogła powstac taka okrezna droga z rumi i n pco drugi kurs raz przez chylonie raz przez poórze, lub nawrotka np od gdyni głównej przez obłuze do gdyniu głównej spowrotem. Ciagneicie na oksywie nei ma sensu bo mały ruch tam bedzie na poczatku, moga dojecahc 10 mint do obłuza.

      • 0 0

  • Bardzo dobre warianty (3)

    Wedlug mnie wariant drugi bo wlacza najwieksza ilosc dzielnic i mieszkancow, z perspektywa rozbudowy na polnoc.
    3b tez jest dobry.
    Bardzo pieknie ze kilka wariantow . Oby sie ziscilo.

    • 101 10

    • (1)

      Plany plany plany...

      • 4 0

      • A potem...
        Zmiany, zmiany, zmiany ;)
        Czyli klasycznie

        • 0 0

    • Ziści się ale za dwadzieścia lat,więc po co nam to

      • 4 0

  • Wariant 3B jest najlepszy. Ale i najdroższy. (12)

    Po co mydlić nam oczy i go prezentować skoro i tak zostanie wybrany wariant najtańszy. 1A jeżeli się nie mylę. Przez Chylonie na Oksywie. Generalnie jeżeli kolej będzie puszczona przez Chylonie to nie jest to w żaden sposób konkurencyjne względem autobusów.

    • 83 21

    • (2)

      3b byłby ok gdyby nie pominięcie w tej trasie Oksywia. Wariant 2 najsensowniejszy, najbardziej kompleksowy.

      • 12 5

      • Wlasnie mnie ubiegles

        Tez tak uwazam, ze powinien byc wariant 2 bo nie omija oksywia. A wszystkie inne wlasnie przebiegaja z pominieciem starej, dolnej linii do oksywia

        • 0 2

      • Oksywie obsluza autobusy,

        "wspolna taryfa", pozwalajaca na przesiadki w ramach obszaru oraz synchronizowany rozklad jazdy.
        W swiecie to dziala...
        Pociag taksowki, niestety, nie zastapi...

        • 1 2

    • (2)

      A co jak unia zakręci kurek z kasą?

      • 3 2

      • z Unii to my wyjdziemy... (1)

        • 3 3

        • i co potem poPiSowo zęby w ścianę i tylko lizać mur

          mur pruski

          • 1 0

    • A co jak ktoś jedzie np. z Kosakowa na Akademię Morską? (2)

      • 1 1

      • Rozumiem. Ale via Gdynia Główna można.

        W Zachodnich miastach węzły przesiadkowe to normalka. Oczywiście wszystko na jednym bilecie.

        • 2 1

      • to wysiada

        Na Stoczni...
        Jak sie spieszy, to majac bilet "wspolnej taryfy", wsiada do trajtka na Morskiej...

        • 3 1

    • nie musi być najdroższy (2)

      Wykorzystanie dawnego torowiska pocztowego i przesiadka w Gdyni Głównej

      • 1 1

      • Jest najdroższy (1)

        Oba warianty najlepsze, czyli dające możliwość skorzystania mieszkańcom północnych sypialni wokół Kosakowa, nie proponują rozwiązania przecięcia obecnych dróg (wiadukty, tunele). Derdowskiego, Wiejska, Gdyńska... Jeśli mają być przejazdy, wrócimy do problemów z ul. Puckiej.

        • 0 0

        • przynajmniej na gore Kepy

          Taka infrastruktura istnieje. W oplakanym stanie miejscami i do wymiany ale istnieje. Jak dalej, poza Gdynia, nie wiem ale gminy oscienne powinny planowac przebiegi i, co najwazniejsze, partycypacje w kosztach utrzymania.Czy cos jest drogie, lub nie, to jest sprawa wzgledna. Robic cos, co nie bedzie dzialac, jest kuszace dla samorzadu (mis) ale wolalbym aby urzednicy byli bardziej przewidujacy i "oddani" rozwojowi miasta a nie tylko "centrum".
          Z tego powodu uwazam prace zakladajace polaczenie kierunku zachodniego i polnocnego za zbedne.
          Ten problem rozwiazuje "wspolna taryfa", sprawna przesiadka i rozsadny rozklad jazdy.

          • 2 0

  • Wszystkie warianty są do kitu bo nie uwzględniają faktycznego rozwoju miasta (15)

    Powinny być dwie trasy. Pierwsza: Rumia - Pogórze - Oksywie.
    Druga: Żukowo - Chwaszczyno - Koleczkowo - Kosakowo

    Obie powinny spotykać się w Chylonii.

    • 52 39

    • Miasta, czy obrzeży? (2)

      Z chylonią się tylko zgadzam

      • 7 6

      • (1)

        Miasto chyba ma już kolej...ale może się mylę

        • 3 1

        • Mylisz sie. to nie miasto.

          • 0 0

    • (5)

      Oni od czasów Gierka nie mogą wybudować tunelu pod torami w Chylonii a tu raptem taka inwestycja, sami sobie odpowiedzcie na pytanie czy to jest realne.

      • 14 1

      • (2)

        Jesli przyjac, ze ogolny tred jest taki aby sie pozbbyc ruchu samochodowego z miast, to linia na polnoc Gdyni spowoduje przesiadke bardzo wielu ludzi na kolej.

        • 6 2

        • Jak operatorem zostanie SKM, to szybko się rozmyslą i wrócą do aut... (1)

          • 8 0

          • tak krawiec kraje...

            jak marszałek sobie życzy i płaci...

            • 0 0

      • Znacznie bardziej realne niz poprzednie plany bo tym razem bedzie znaczne dofinansowanie z unii;)

        • 0 1

      • od 1948 roku

        Gdy powstal pierwszy projekt nowego systemu komunikacyjnego portu Gdynia.

        • 2 0

    • (4)

      Niech sobie wioski Rumia i inne budują. Trzeba przede wszystkim usprawnić ruch w Gdyni i całym Trójmieście.

      • 4 8

      • Wioska.... (2)

        ....Rumia buduje tunel pod torami w Janowie. A wioska Gdynia, cóż dalej pozostaje tylko wioską i nic nie buduje.

        • 14 3

        • bo to Rumunia, w polandii niedasię. W Dyni tym bardziej - nic, co nie da się namalowac białą farbą nie powstaje... (1)

          Chyba że... przy okazji dubowy zlikwiduje się jak najwięcej miejsc do parkowania, wtedy są szanse.

          • 5 0

          • sledziownia radomiem polnocy

            • 0 0

      • Wioskę masz w głowie A słomę w butach

        • 4 1

    • i trzecia - pod bierdonkę

      • 2 0

  • (7)

    Nie wiem po co wariant z przystankiem Rumia Janowo Wschod. Tam w tym miejscu sa ogrodki dzialkowe na ktore emeryci jezdza rowerami albo R-ka. Najlogiczniejszym wyborem jest chyba wartiant nr 2 lub 4b, a najtanszym wariant nr 1.

    • 58 8

    • Już deweloperzy zrobią tam osiedla i to w przeciągu 5 lat. Zobaczysz! (6)

      • 12 1

      • (5)

        Nie sadze, tam jest podmokly teren. Osuszenie tego bedzie kosztowalo majatek.

        • 2 4

        • A po co osuszać? (2)

          Przyjdzie słoik i kupi. Tak jak Porto Bianco na torfowisku za Auchan. Pompy w hali garażowej 24/7 pracują żeby usuwać zbierająca się wody. Semeko sprzedaje nadal mieszkania w tej lokalizacji.

          • 7 1

          • (1)

            I ludzie sie nie buntują, czy Semeko placi za prad do tych pomp? Ja sie zawsze dziwilem, ze tam zaczeli budowac. Cala ta czesc Rumi i Redy to torfowiska.

            • 4 1

            • Wspolnoty płacą

              Semeko sprzedało i tyle ich to obchodzi.

              • 5 0

        • Zle sądzisz . (1)

          Całe Janowo stoi na torfie.

          • 1 2

          • Nie, nie stoi.

            • 1 0

  • (2)

    Ruszyła maszyna po szynach ospale..

    • 41 3

    • I tak już od 40 lat

      • 9 0

    • lokomotywa

      Stoi na stacji lokomotywa.....

      • 0 0

  • Co jest stacją kolejową a co przystankiem osobowym. (20)

    Proszę o wyjaśnienie :)

    • 28 6

    • (4)

      Na stacji sa np kasy biletowe, a na przystanku co najwyzej lawka i latarnia.

      • 15 10

      • (3)

        A hot dogi będą?

        • 2 1

        • Będą.

          • 4 1

        • ful oldskul. tera kebsy, tera polska

          • 1 0

        • Będą

          jak postawisz budkę.

          • 1 0

    • Stacja kolejowa posiada taki układ torowy, że pociągi mogą na niej wyprzedzać się, krzyżować (gdy jadą z przeciwnych kierunków), zmieniać kierunek jazdy, a także rozpoczynać lub kończyć swój bieg. Przystanek osobowy umożliwia jedynie zatrzymanie i wymianę pasażerów.

      • 46 1

    • Niemądre pytanie. (2)

      Przecież to jest oczywista oczywistość:
      Na stacji pociąg staje, a na przystanku przystaje.

      • 33 7

      • a Sławomira Nowaka to nie łaska spytać (1)

        dla niewtajemniczonych spoza PO - to gość co kupił
        ,,najtaniej ,, - najdroższe pindolino na świecie

        • 6 4

        • Sławek już siedzi.

          Nie mamy z nim kontaktu, zapytamy jak sie w celi spotkamy.

          • 11 1

    • Ty naprawdę nie wiesz?? (6)

      A podstawowa skończona?

      • 4 14

      • W podstawówce dowiesz się wielu niepotrzebnych rzeczy (4)

        Takie oczywistości z otaczającego nas świata to wiedza tajemna...

        • 9 0

        • w Podstawówce miałem Religie nie miałem przedmiotu o pociągach :( (3)

          • 21 2

          • Hm (1)

            To trzeba było pójść do szkoły średniej/technikum/zawodówki i na studia baranie

            • 4 10

            • nie poszedłem bo powiedzieli, że transport zbiorowy do szkoły średniej odjeżdża z przystanku osobowego na mojej wsi...

              ...czekałem na PKS :( nie przyjechał.

              • 12 1

          • Za to katecheta miał pociąg do dzieci

            • 4 1

      • A Ty wiesz? To podziel się wiedzą, nie obrażaj.

        • 10 1

    • Odp (2)

      Stacja to tzw posterunek gdzie mogą się krzyżowac i wymijac pociągi którym zarządza dyżurny a przystanek miejce zatrzymania poc na szlaku w celu wymiany podroznych

      • 9 0

      • Wymieniają na lepszych czy gorszych albo takich sobie.

        • 2 2

      • a czy 13 posterunek ?

        • 1 2

    • Na stacji masz posterunki ruchu (nastawnie), rozjazdy, tory dodatkowe, semafory wjazdowe i wyjazdowe.
      Przystanek osobowy to tylko peron przy torach szlakowych i nic więcej.

      • 7 0

  • Tylko przez Chylonię! (7)

    Od razu przesiadka na autobusy, trolejbusy, regio, skm. Jazda przez port jest poronionym pomyslem, zwlaszczaze port sie przymierza do puszczenia wiekszosci ladunkow na kolej. Fajnie to wyglada na papierze, a potem by było stanie w polu, bo towarowy jedzie.

    • 46 31

    • Mylisz się. (2)

      Skład towarowy zawsze ustępuje pierwszeństwa składom osobowym.
      Zatrzymuje się, czeka, a jak osobówka przejedzie, to rusza zaraz po.

      Inaczej, to byłby kocioł w rozkładzie jazdy osobowych.
      Dlatego zdecydowana większość towarowych jeździ w nocy, by nie kolidować z osobowymi.

      • 17 3

      • Czyli paraliż portu?

        Coś za coś. Albo wybierzemy wariant oddzielony od ruchu towarowego i wtedy możemy zapomnieć o częstotliwości aglomeracyjnej, bo kiedyś te towarki mogą jeździć, albo wybieramy po ludzku wariant po torach, po których takich kolizji będzie mało i wtedy można w razie potrzeby zwiększyć częstotliwość.

        • 1 0

      • precz z ustępowaniem pierwszeństwa

        • 0 0

    • sam się przesiadaj (2)

      ludzie chcą wszędzie dojechać na jednym bilecie, a nie osobny na trajtek, skm, tramwaj i hulajnogę. poza tym przesiadki znacząco wydłużają czas podróży

      • 9 1

      • Słuchaj, sprawa taryfy to inna rzecz. Nikt nikomu nie każe się przesiadać

        Właśnie wariant przez chylonię to właśnie wariant bezpośredni, ale też stważa możliwość przesiadki (jeśli ktoś by chciał), a wariant przez port wręcz ją wymusza, jeśli chcemy się dostać na Chylonię, Grabówek, Leszczynki, Stocznię itd. (gdzie przecież dojeżdża bardzo dużo studentów) Ludzie nie pracują tylko w centrum!

        • 4 0

      • jestem za jazdą na gapę, wychodzi taniej, a ta adrenalina.........

        • 1 0

    • ale narpierw do żapki lub biedry po 2 browce na droge

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.