• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • Nie przecinający Hutniczej (2)

    Każdy nie przecinający Hutniczej jest do rozważenia. Głosowałem na 3b.

    • 10 5

    • (1)

      A który wariant przecina Hutniczą?

      • 0 3

      • 2

        ...czyli ten na którego głosuje większość, niestety :(

        • 4 0

  • Zakończy się na wariancie 1 lub żadnym. (1)

    • 15 2

    • kolej powinna dojezdzac na lotnisko.

      tylko polaczenie lotnicze z gdanskiem ma sens.

      • 2 0

  • Co za bezsens w z tym głosowaniem na warianty

    Powinni zrobić ankiete: 1. Gdzie mieszkasz. . 2. Czy gdyby istniała linia w kierunku Wejherowo, to jak często byś zniej skorzystał. 3. Gdyby istniała linia w kierunku gdańska to jak często byś z niej skorzystał. Wtedy zagregować wyniki i dobrać najlepszy wariant. W przeciwnym wypadku to oczywiste, że Ci co mieszkają w gdyni będą mieli wywalone w mieszkańców mostów. itp...

    • 9 1

  • A najsensownieszego wariantu dlaczego nie zaproponowali?

    Czyli tak jak wariant 2, tylko, że blisko estakady puścić linie (tak jak w 4), a nie robić koło przez chylonie bezsensu. A to połączenie z janowem w czwórce to jakiś żart zupełny

    • 5 3

  • (1)

    Połączenie - Mosty, Lotnisko, Stocznia, AMW, Port Oksywie, Śródmieście + parkingi przy stacjach na wioskach, by zostawiać samochody na polach kapusty- marzenie nierealne jak Rondo na Dąbka-Kwiatkowskiego

    • 11 0

    • Lepsze to niz korki w miescie

      Latem do mostów będą jechać tłumy na plaże. Po za tym w okolicy mieszka już dużo ludzi wiec na pewno pociągi puste jeździć nie będą.

      • 6 0

  • Zebrane warianty trafią do Szczurka szafy tam gdzie wszystkie projekty rozwoju miasta trafiły dopiero ożyją na nowo przed

    To sie nie da .....

    • 11 1

  • najlepiej wykorzystać istniejąca infrastrukturę

    tak żeby można było dojechać do Oksywia, jak widać po przykładzie sprzed 4 lat - można jak się chce

    • 8 0

  • kolej

    obiecanki a glupiemu radosc

    • 9 1

  • mam 35 lat... (2)

    może dożyję tych czasów żeby się przejechać na Mosty kolejką... albo chociaż moje dzieci czy wnuki

    • 17 0

    • Może prawnuki.

      • 5 0

    • Raczej wnuki

      No, ale trzeba być optymistą

      • 7 0

  • Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku

    do 2035 roku!!! Dziękuję i pozdrawiam

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane