• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którędy pojedzie nowa kolej przez Gdynię? Ruszyły konsultacje

Michał Sielski
4 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

W 2016 roku miłośnicy kolei sprawdzili linię z Obłuża do centrum Gdyni

Rozpoczęły się konsultacje społeczne na temat nowej trasy Północnej Kolei Aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni, a może nawet Kosakowa. Można wybierać jeden z sześciu wariantów. Każdy głos jest ważny, bo pomoże wybrać optymalną trasę PKA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Który wariant nowej trasy PKA jest najlepszy?

PKP Polskie Linie Kolejowe zaczynają opracowywanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii". Potrwają one do końca grudnia tego roku.

- Konsultacje są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie - informuje Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje.

Wizja rozwoju kolei na Pomorzu do 2035 roku



Głosować można na jeden z sześciu przebiegów trasy, które prezentujemy poniżej.

Wariant nr 1 zakłada:

  • budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym,
  • dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze a Gdynią Port Oksywie.



Wariant nr 2 zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 3A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne.



Wariant nr 3B zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty).



Wariant nr 4A zakłada:

  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana,
  • budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia a nowo projektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723,
  • dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze a Gdynia Port Oksywie,
  • budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo (Mosty Zachód).



Wariant nr 4B zakłada:

  • budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek,
  • budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek - powiązanie z LK250 - Gdynia Pogórze (stacja strefowa) - GPF - Rumia Janowo z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo.





Lata pracy nad koleją na północ Gdyni



Przypomnijmy, że prace nad uruchomieniem kolei na północ Gdyni trwają już dwie dekady. W 2014 r. wydawało się nawet, że rozpoczęcie inwestycji jest tuż-tuż.

Kolej na północ Gdyni pojedzie obok portu



Z planów niewiele dotąd wyszło, ale przed rokiem PKP Polskie Linie Kolejowe wybrało wykonawcę dokumentacji kolei na północ. Za 2,3 mln zł przygotowuje ją właśnie firma Multiconsult. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, wstępnie planuje się finansowanie inwestycji z unijnego programu na lata 2021-2027.

Miejsca

Opinie (293) 5 zablokowanych

  • Północna część Gdyni (1)

    Odkąd pamiętam codziennie korek w stronę Kosakowa, dlatego wariant 2

    • 9 2

    • bez sensu

      czas który teraz tracisz w korku będziesz tracić na objazd przez Chylonię, po co?

      • 2 0

  • Urząd

    Najlepiej niech trasę wytyczą przez Urząd Miasta jak znalazł to będzie najlepszy projekt.

    • 9 1

  • (2)

    Może by tak zapytać deweloperów o zdanie ? Hossa, AB, Invest, Moderna itp

    • 10 3

    • Decydenci (1)

      Czy deweloperzy mają decydować także o rozwoju linii kolejowych?

      • 3 1

      • Przecież decydują

        Kto mógł mieć tak kretyński pomysł jak Gdynia Śródmieście?

        W odróżnieniu od "miasta", kierują się własnym interesem i potrafią nakłonić firmę usługową perspektywą strumienia pasażerów...
        Choć jednak te firmy (przewoźnicy) żyją z dotacji a nie z pasażerów, to zawsze znajdzie się jakieś przychylne ucho w odpowiednim miejscu aby takie głupoty bez odpowiedzialności wdrażać...
        Komunikacją zbiorową zarządza samorząd i on decyduje kogo i za ile wożą przewoźnicy. W tym również PKP. Więc jak samorząd "weźmie na klatę" zadanie (zgłosi popyt i finansowanie utrzymania), to PKP je zrealizuje.

        • 2 0

  • Kolej na Północ

    Te konsultacje to pic na wodę. Już widzę jak opinie mieszkańców są dla decydentów są coś warte. Ci co mieszkają na Oksywiu chcą kolej na Oksywie. Ci co mieszkają na Pogórzu Górnym chcą żeby trasa była w stronę lotniska. Wszędzie widzę lobbowanie wariantu nr 2. Widać to po wpisach miejskich aktywistów. A z aktywistami wiadomo jak jest - fani s-f. Nowa kolej powinna włączyć gminę Kosakowo bo inaczej to miejscy aktywiści będą sobie jeździć na Oksywie przez Chylonię. Inna sprawa że nawet jak ta utopia wejdzie w życie to ten jeden skład puszczony pewnie na godzinę to nie wiem dla kogo. A skończy się pewnie tak że zmodernizują tory na Oksywie a w stronę Kosakowo to 2050.

    • 7 2

  • Nie można tunelu zrealizować pod dnem morza? (5)

    Ze Śródmieścia na Oksywie? Nie śmiejcie się, miałem okazję jechać w Hawanie podmorskim tunelem.

    • 19 1

    • Ale to Batista wybudował

      A u nas same Fidele Castro teraz..nie da się.

      • 6 0

    • (1)

      Nawet nie tyle pod morzem co pod kanalem portowym. To wcale nie jest taki szalony pomysl tylko realna alternatywa dla Estakady Kwiatkowskiego.

      • 7 0

      • Tunel

        Tunel poniżej poziomu morza jest i bardziej kosztowny i bardziej klaustrofobiczny. Tory na estakadzie są lepszym w tych względach rozwiązaniem.

        • 1 1

    • Tunel pod poziomem morza

      Morze jest za daleko od linii kejowych

      • 0 0

    • Tunele to tylko w hawanie

      • 0 0

  • Wariant 5A. Z Gdyni Głównej na Dąbrowę, przez Karwiny oczywiście !

    • 2 6

  • Możecie sobie pomarzyć palcem po mapie - bez unijnej kasy nic się nie zrobi (1)

    Niestety poszliście głosować na pisiory, które nie widzą nic poza czubkiem swojego nosa. Im dróg i kolei nie potrzeba, ani jakichkolwiek unijnych inwestycji, tylko władza, zakaz aborcji i szczęśliwa rodzina (kaczor z kotem - taka jest ich ich definicja rodziny) wystarczy! Ciekawe czy ten model rodziny chcieliby wpisać do konstytucji.
    Oby wiatr zmian ich jak najszybciej wywiał! Tylko najpierw muszą to zrozumieć wyborcy.

    • 15 9

    • Nie na temat

      Wylewanie żalu.
      Wiatry najlepiej wywiewać w odosobnieniu!

      • 1 0

  • (1)

    Kolej przecina hutniczą przez przejazd ze szlabanami, jeśli będzie jeździć często to będzie problem na hutniczej, zanim ruszy trzeba zrobić tam przejazd pod torami dla samochodów, jest zostawione miejsce po prawej stronie jadąc do rumi, kiedyś miał być ale nie zrobili bo linia mało używana, kiedyś był stop i policja lubiła stać i dawać mandaty

    • 6 2

    • Bezkolizyjne skrzyzowanis

      Za budowę skrzezowań odpowiedzialna jest kolej.

      • 0 1

  • Jak rozumiem (1)

    chodzi o konsultacje w sprawie projektu wizualizacji? Może za kilka lat wybrana koncepcja zmieni się nawet w makietę do nowego infoboxu

    • 11 2

    • Makieta w kilku wariantach z możliwością samodzielnego odprawiania pociągów!

      • 1 0

  • Zdecydowanie wariant 2.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane