- 1 Kto będzie radnym za wiceprezydentów? (55 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (198 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (136 opinii)
- 4 W kajdankach na masce, w aucie "feta" (80 opinii)
- 5 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (848 opinii)
- 6 Żuraw czeka zmiana lokalizacji o kilkanaście metrów (48 opinii)
Najstarsze niskopodłogowe tramwaje przejdą modernizację
Gdańsk ponownie zmodernizuje dwa częściowo niskopodłogowe tramwaje wprowadzone do eksploatacji ponad ćwierć wieku temu. Zakres robót obejmuje m.in. całkowitą wymianę instalacji elektrycznej, naprawę poszycia, dostawę i montaż tablic informacyjnych, monitoringu oraz szereg prac konserwacyjnych. Pojazdy na tory wrócą w przyszłym roku.
W ujęciu ogólnopolskim 114Na są natomiast rozwinięciem pierwszego polskiego niskopodłogowego tramwaju Konstal 112N, wyprodukowanego dwa lata wcześniej dla Warszawy przez chorzowski zakład (obecnie właścicielem fabryki jest francuski Alstom).
Gdańskie tramwaje: od wojny do nowoczesności
Czy tym razem uda się zmniejszyć awaryjność pojazdów?
Niestety innowacyjność zastosowanych ćwierć wieku temu rozwiązań nie idzie w parze z ich bezawaryjnością. Pojazdy były już modernizowane w 2013 r. (wóz o numerze taborowym 1501 - zmiany objęły także wygląd zewnętrzny) oraz w 2017 r. (nr taborowy 1502 - zachowano oryginalny wygląd zewnętrzny), jednak wciąż często spotkać je można w zajezdni zamiast na trasie.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Teraz zakres przetargu ogłoszonego przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje na modernizację obu pojazdów przewiduje m.in.:
- całkowitą wymianę instalacji elektrycznej,
- montaż, wymianie piasecznic i luster zewnętrznych,
- montaż zestawów urządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych i układu sterowania,
- naprawę, wymianę i konserwację części mechanicznych,
- czyszczenie i konserwację podwozia,
- wymianę uszkodzonych lub skorodowanych części poszycia,
- wykonanie instalacji teletechnicznej.
Ponadto planowana jest instalacja nowych tablic elektronicznych systemu informacji pasażerskiej, systemu monitoringu oraz zliczania pasażerów. Tramwaje będą również wyposażone w porty ładowania USB oraz klimatyzację, zaś w kabinie motorniczego pojawi się defibrylator AED.
Coraz więcej defibrylatorów w Trójmieście. Gdzie je znaleźć?
12 miesięcy na modernizację obu tramwajów
Na wykonanie prac w obu tramwajach przewiduje się 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą robót. O jego wyborze zdecydują kryteria: najniższej ceny (70 proc.) oraz udzielonej gwarancji (30 proc.; minimum trzy lata).
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (94) 4 zablokowane
-
2023-01-19 17:13
I zrobią je jak ulepszone n8c które się wiecznie sypią po tej moderyznizacji (1)
- 12 3
-
2023-01-19 18:32
Nie martw się FourIBe sobie poradzi Sasza tu, Wania tam i jakoś będzie.
- 1 0
-
2023-01-19 18:25
(1)
A jak tam zeszłoroczna modernizacja Bombardierów, o której ostatni raz było słychać przy podpisaniu umowy na nią?
- 11 0
-
2023-01-19 18:30
A co oni chcą zepsuć?
W trzech, najlepszych gdańskich tramwajach?
- 2 1
-
2023-01-19 18:21
to jest wygodny tramwaj!
a nie zaciemniona (mało szyb), fatalnie ergonomicznie zaprojektowana, bydłozowata PESA
- 13 6
-
2023-01-19 17:52
Przetarg
Nie wymieniono w przetargu w pełni funkcjonalnego fotela motorniczego. W najnowszych Duo fotel lata 80te
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.