• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najważniejsze buspasy w Gdyni

Patsz
3 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.



Buspas na Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni



Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.

Buspas na Małokackiej zobacz na mapie Gdyni



Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.

Buspas na Władysława IV zobacz na mapie Gdyni



Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.

Wymuszanie na buspasie na Władysława IV



Buspasy na Morskiej zobacz na mapie Gdyni



W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.

Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni



Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.

Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego

Rozkład ZKM Gdynia

Patsz

Miejsca

Opinie (221) 3 zablokowane

  • (8)

    Mnie się jeździ po Gdyni super. Mam dużo wolnego , unikam szczytów i zawsze dojeżdżam bez korków i problemów. Więc nie rozumiem tych żali .Zawsze wybieram między 8 a 13 i jest gitara. Zamiast zmienić czas tylko narzekacie

    • 2 6

    • Należało dopisać: (3)

      kręcą mnie negatywne komentarze i łapki w dół. Byłoby krócej.

      • 1 1

      • (2)

        Ale tak jest na prawdę nie ściemniam a po za tym lubię pisać. He,he

        • 1 2

        • To pisz chociaż poprawnie. (1)

          • 2 1

          • Więc zrób korektę i wskaż błędy. Hyba nie te he he?

            • 0 1

    • Szczurek to ty napisałeś? (1)

      • 1 0

      • Nie , możliwe że kiedyś mieliśmy wspólną piaskownicę.

        • 0 2

    • Zapewne prawda (1)

      Bezrobotnym nigdzie się spieszy, zawsze zdążą.

      • 2 1

      • Nie wszyscy muszą pracować lub szukać pracy są jeszcze inne formy .

        • 0 2

  • Zapraszamy z kamerą

    Na estakadę ok. Godziny 16
    Będziecie mogli Państwo zaobserwować w jaki sposób autobusy korzystają z „buspas” Podpowiem- cisną lewym pasem i wciskają się tuż przed światłami blokując środkowy pas estakady oraz lewoskręt na obłuże centrum potęgując korki. Wywalić ten buspas i zrobić długi prawoskręt!
    Takie właśnie inwestycje wymalowane farbą niemające związku z rzeczywistością.

    • 13 4

  • A gdzie bus pasa na Rolniczej

    Wtedy dopiero będzie korzyść z bus passa na Kieleckiej

    • 8 0

  • dlaczego w Gdyni tak niewiele się dzieje?

    kiedy jakiś artykuł o zrealizowanych poważnych inwestycjach?
    wciąż tylko pędzel i farba

    • 13 1

  • Jeżeli Bus-pas (1)

    na ul.Morskiej ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą to dlaczego trolejbus linii 25
    nr.wozu 3072 jak widać na zdjęciu (2/2 i 2/3 Bus pasy na Morskiej)) ma włączony lewy kierunkowskaz i usiłuje zająć środkowy pas ruchu jakieś 50 metrów przed skrzyżowaniem ?
    Przecież ma jeszcze jakieś 150 metrów bus pasa. Dodam,że krótko przed "dziobem" tego pojazdu zaczynie się linia ciągła P2 (oznaczenie poziome- (Prawo o ruchu drogowym) której przekraczać nie wolno......Tak samo jak podwójnej ciągłej P 4 .
    Tak jeżdzić chyba nie wolno jak jest aktywny i szeroko reklamowany BUS-PAS Product of Gdynia.

    • 5 3

    • Jakiś ty k.... mądry

      BusPas nie jest obowiązkowy, a tam akurat buspas to nieprzemyślany, bo blokuje się wtedy skręt na Estakadę, więc zamknij sie i ciesz się, że kierowca łaskawy...

      • 2 2

  • Jest określona pula

    pieniędzy do wydania które są z EU to trzeba ją wydać. EU steruje w zasadzie gdzie i co ma beneficjent budować lub zmieniać. Tak samo jest z tzw.strefą 30. Jak się nie wykorzysta kasy co dają na takie (nie zawsze nie raz też logicznie uzasadnione i b.pilnie potrzebne cele)- to póżniej już nie dadzą na nic lub się nie dołożą....do niczego. Nie wykorzystaliście tego co dajemy to....
    Ot cała tajemnica.
    Sama Idea bus-pasów ma rację bytu i jest potrzebna ale to nie mogą być krótkie odcinki przeplatane do tego prawo skrętami/przejściami dla pieszych. Odcinki muszą być nie krótsze niż 400-500 ( 700-100 metrów) metrów bezpośredniej linii prostej bez węzłów to mają jakiś sens,a tak to trochę lipa....

    • 6 0

  • Przydałby się BUS-Pas

    na ul. E. Kwiatkowskiego od ul.Adm.J. Unruga do skrzyżowania z ul.Płk. St. Dąbka...
    Ten zapomniany i nieukończony przez ponad 40 lat !!! jedynie 760 metrowy odcinek ulicy woła o pomstę do nieba.
    Jak jeszcze w PRL-u (do 1979 roku) wybudowano tylko lewą jezdnię od dwóch pasach ruchu- tak jeżdzimy do tej pory ( 5 kandencja). Pamiętam jak jeszcze w stanie wojennym 1981-(1982 wiosna) uruchomiono linię autobusową 194 !!!
    A w jakim teraz stanie technicznym jest to coś co pozostało po PRL-u widzimy na co dzień. Przed openerem jedynie jakaś kosmetyka-frezowanie i dorażne łatanie wyrw i dziur.
    Idąc pieszo sąsiadującym wzdłuż jezdni chodnikiem widać, że na odcinku łącznie ponad 300mb metrów krawężniki praktycznie już nie istnieją. Rozpadły się ze starości.Struktura nawierzchni to łaty, koleiny, tzw.tarka i pozapadane studzienki. A natężenie ruchu w obydwu kierunkach jest ogromne. Jadąc pod górę od ponad 20 lat stoimy/jedziemy/stoimy/jedziemy- pieszo pod górę o wiele szybciej...
    Wstyd !!! Gdzie są radni Obłuża ? Są, a nie widzą ?

    • 5 0

  • ..bo blokuje się skręt (1)

    na estakadę. To po jakiego "grzyba" jest tam wybudowany Bus-pas ?
    Przecież wybudowanie 100 metrów bus-pasa też kosztowało miliony PLN...
    Tak to jest z inwestycjami, są ale nie zawsze trafione...Bus pas nie jest obowiązkowy ale przy dużym natężeniu ruchu winien być wykorzystywany zgodnie z jego przeznaczeniem. I koniec dyskusji. Swoją drogą to budujmy i budujmy bo niedługo (2020 rok) worek z euro walutą chyba się drastycznie skurczy . Dlaczego ? A dlatego, że minie ostateczny termin zwrotu zaciągniętej pożyczki w 2013 roku przez MFW na ratowanie strefy walutowej Euro. Do zwrotu jest około 450 mld USD w tym dla Polski 8.3 mld USD( 6.27 mld Euro), a nawet są "krewni" Rosji coś 10 mld USD-która też się dołożyła. . W akcję ratunkową włączyło się łącznie 25 państw , a Japonia dała najwięcej bo 60 mld USD. Trzeba korzystać puki jest skąd brać....

    • 2 1

    • ekspert od 7 boleści... buspas jest nieprzemyślany, a obowiazku korzystania nie ma i koniec dyskusji...

      swoją droga jak piszesz "puki" to widzę z jakim znawcą transportu i ekonomii mamy do czynienia

      • 0 0

  • Gdynia miasto teoretyczne (1)

    • 11 1

    • Szczur, Grucha i kamieni kupa

      • 2 0

  • (1)

    Małokacka to jakiś koszmar te pasy jakieś wąskie i jeszcze rowerzyści na jezdni , to odwaga jechać tą ulicą oczywiście w godzinach szczytu

    • 5 1

    • Ta ulica nadaje się do remontu w trybie natychmiastowym

      A później malować buspasy itp

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane