- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (226 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (348 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (328 opinii)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (37 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (119 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (68 opinii)
Najważniejsze buspasy w Gdyni
Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.
Buspas na Kieleckiej
Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.
Buspas na Małokackiej
Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.
Buspas na Władysława IV
Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.
Wymuszanie na buspasie na Władysława IV
Buspasy na Morskiej
W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.
Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.
Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (221) 3 zablokowane
-
2019-02-03 17:52
(8)
Mnie się jeździ po Gdyni super. Mam dużo wolnego , unikam szczytów i zawsze dojeżdżam bez korków i problemów. Więc nie rozumiem tych żali .Zawsze wybieram między 8 a 13 i jest gitara. Zamiast zmienić czas tylko narzekacie
- 2 6
-
2019-02-03 17:57
Należało dopisać: (3)
kręcą mnie negatywne komentarze i łapki w dół. Byłoby krócej.
- 1 1
-
2019-02-03 18:03
(2)
Ale tak jest na prawdę nie ściemniam a po za tym lubię pisać. He,he
- 1 2
-
2019-02-03 18:05
To pisz chociaż poprawnie. (1)
- 2 1
-
2019-02-03 19:17
Więc zrób korektę i wskaż błędy. Hyba nie te he he?
- 0 1
-
2019-02-03 19:06
Szczurek to ty napisałeś? (1)
- 1 0
-
2019-02-03 19:20
Nie , możliwe że kiedyś mieliśmy wspólną piaskownicę.
- 0 2
-
2019-02-03 19:58
Zapewne prawda (1)
Bezrobotnym nigdzie się spieszy, zawsze zdążą.
- 2 1
-
2019-02-03 20:11
Nie wszyscy muszą pracować lub szukać pracy są jeszcze inne formy .
- 0 2
-
2019-02-03 18:36
Zapraszamy z kamerą
Na estakadę ok. Godziny 16
Będziecie mogli Państwo zaobserwować w jaki sposób autobusy korzystają z „buspas” Podpowiem- cisną lewym pasem i wciskają się tuż przed światłami blokując środkowy pas estakady oraz lewoskręt na obłuże centrum potęgując korki. Wywalić ten buspas i zrobić długi prawoskręt!
Takie właśnie inwestycje wymalowane farbą niemające związku z rzeczywistością.- 13 4
-
2019-02-03 18:59
A gdzie bus pasa na Rolniczej
Wtedy dopiero będzie korzyść z bus passa na Kieleckiej
- 8 0
-
2019-02-03 19:07
dlaczego w Gdyni tak niewiele się dzieje?
kiedy jakiś artykuł o zrealizowanych poważnych inwestycjach?
wciąż tylko pędzel i farba- 13 1
-
2019-02-03 19:28
Jeżeli Bus-pas (1)
na ul.Morskiej ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą to dlaczego trolejbus linii 25
nr.wozu 3072 jak widać na zdjęciu (2/2 i 2/3 Bus pasy na Morskiej)) ma włączony lewy kierunkowskaz i usiłuje zająć środkowy pas ruchu jakieś 50 metrów przed skrzyżowaniem ?
Przecież ma jeszcze jakieś 150 metrów bus pasa. Dodam,że krótko przed "dziobem" tego pojazdu zaczynie się linia ciągła P2 (oznaczenie poziome- (Prawo o ruchu drogowym) której przekraczać nie wolno......Tak samo jak podwójnej ciągłej P 4 .
Tak jeżdzić chyba nie wolno jak jest aktywny i szeroko reklamowany BUS-PAS Product of Gdynia.- 5 3
-
2019-02-03 20:35
Jakiś ty k.... mądry
BusPas nie jest obowiązkowy, a tam akurat buspas to nieprzemyślany, bo blokuje się wtedy skręt na Estakadę, więc zamknij sie i ciesz się, że kierowca łaskawy...
- 2 2
-
2019-02-03 19:51
Jest określona pula
pieniędzy do wydania które są z EU to trzeba ją wydać. EU steruje w zasadzie gdzie i co ma beneficjent budować lub zmieniać. Tak samo jest z tzw.strefą 30. Jak się nie wykorzysta kasy co dają na takie (nie zawsze nie raz też logicznie uzasadnione i b.pilnie potrzebne cele)- to póżniej już nie dadzą na nic lub się nie dołożą....do niczego. Nie wykorzystaliście tego co dajemy to....
Ot cała tajemnica.
Sama Idea bus-pasów ma rację bytu i jest potrzebna ale to nie mogą być krótkie odcinki przeplatane do tego prawo skrętami/przejściami dla pieszych. Odcinki muszą być nie krótsze niż 400-500 ( 700-100 metrów) metrów bezpośredniej linii prostej bez węzłów to mają jakiś sens,a tak to trochę lipa....- 6 0
-
2019-02-03 20:16
Przydałby się BUS-Pas
na ul. E. Kwiatkowskiego od ul.Adm.J. Unruga do skrzyżowania z ul.Płk. St. Dąbka...
Ten zapomniany i nieukończony przez ponad 40 lat !!! jedynie 760 metrowy odcinek ulicy woła o pomstę do nieba.
Jak jeszcze w PRL-u (do 1979 roku) wybudowano tylko lewą jezdnię od dwóch pasach ruchu- tak jeżdzimy do tej pory ( 5 kandencja). Pamiętam jak jeszcze w stanie wojennym 1981-(1982 wiosna) uruchomiono linię autobusową 194 !!!
A w jakim teraz stanie technicznym jest to coś co pozostało po PRL-u widzimy na co dzień. Przed openerem jedynie jakaś kosmetyka-frezowanie i dorażne łatanie wyrw i dziur.
Idąc pieszo sąsiadującym wzdłuż jezdni chodnikiem widać, że na odcinku łącznie ponad 300mb metrów krawężniki praktycznie już nie istnieją. Rozpadły się ze starości.Struktura nawierzchni to łaty, koleiny, tzw.tarka i pozapadane studzienki. A natężenie ruchu w obydwu kierunkach jest ogromne. Jadąc pod górę od ponad 20 lat stoimy/jedziemy/stoimy/jedziemy- pieszo pod górę o wiele szybciej...
Wstyd !!! Gdzie są radni Obłuża ? Są, a nie widzą ?- 5 0
-
2019-02-03 20:40
..bo blokuje się skręt (1)
na estakadę. To po jakiego "grzyba" jest tam wybudowany Bus-pas ?
Przecież wybudowanie 100 metrów bus-pasa też kosztowało miliony PLN...
Tak to jest z inwestycjami, są ale nie zawsze trafione...Bus pas nie jest obowiązkowy ale przy dużym natężeniu ruchu winien być wykorzystywany zgodnie z jego przeznaczeniem. I koniec dyskusji. Swoją drogą to budujmy i budujmy bo niedługo (2020 rok) worek z euro walutą chyba się drastycznie skurczy . Dlaczego ? A dlatego, że minie ostateczny termin zwrotu zaciągniętej pożyczki w 2013 roku przez MFW na ratowanie strefy walutowej Euro. Do zwrotu jest około 450 mld USD w tym dla Polski 8.3 mld USD( 6.27 mld Euro), a nawet są "krewni" Rosji coś 10 mld USD-która też się dołożyła. . W akcję ratunkową włączyło się łącznie 25 państw , a Japonia dała najwięcej bo 60 mld USD. Trzeba korzystać puki jest skąd brać....- 2 1
-
2019-02-03 23:24
ekspert od 7 boleści... buspas jest nieprzemyślany, a obowiazku korzystania nie ma i koniec dyskusji...
swoją droga jak piszesz "puki" to widzę z jakim znawcą transportu i ekonomii mamy do czynienia
- 0 0
-
2019-02-03 21:01
Gdynia miasto teoretyczne (1)
- 11 1
-
2019-02-04 10:35
Szczur, Grucha i kamieni kupa
- 2 0
-
2019-02-03 21:50
(1)
Małokacka to jakiś koszmar te pasy jakieś wąskie i jeszcze rowerzyści na jezdni , to odwaga jechać tą ulicą oczywiście w godzinach szczytu
- 5 1
-
2019-02-03 21:51
Ta ulica nadaje się do remontu w trybie natychmiastowym
A później malować buspasy itp
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.