• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Napisy na PPNT w Redłowie. Wymyśl swój

Patsz
1 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pomysłodawcy napisów na PPNT liczą teraz na ciekawe propozycje mieszkańców. Pomysłodawcy napisów na PPNT liczą teraz na ciekawe propozycje mieszkańców.

Ogromne napisy na szybach stały się jednym ze znaków rozpoznawczych Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Pomysły były w większości autorstwa osób zajmujących ozdobione biuro. Od niedawna prezentowane są propozycje mieszkańców.



Czy zwracasz uwagę na niecodzienne elementy architektury w mieście?

Skrzyżowanie ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni to miejsce, gdzie zwykle trzeba "odstać swoje" w korku. Piesi na dłużej tu także nie zostają, spiesząc się na autobus, trolejbus czy SKM.

I nie wyróżniałoby się niczym oprócz szklanej elewacji budynku PPNT, gdyby nie fakt, że miejskie skrzyżowanie postanowili do ekspozycji wykorzystać przedstawiciele firmy Whizbrand. "Strzałem w 10" okazały się krótkie, zmieniające się w ciągu tygodnia napisy.

Pozytywne, przewrotne, z dozą ironii i humoru są częścią elewacji budynku od lipca. Według niektórych stały się wręcz jednym z jego symboli. Ich treść bywa przedmiotem codziennych dyskusji na portalach społecznościowych, a użytkownicy udostępniają je, traktując jako przesłanie na kolejne dni.

- Można zażartować, że to nasza forma protestu przeciw temu, że nie mogliśmy wyeksponować naszego logo. Dzięki nim chcieliśmy pokazać jednak przede wszystkim, że w budynku pracują ludzie kreatywni, pozytywnie nastawieni, którzy mogą podzielić się swoim przesłaniem z innymi i przy okazji może zmusić do myślenia i zastanowienia lub po prostu wprawić w dobry nastrój - wyjaśnia Marcin Więckowski, prezes firmy.

Litery są wykonane z białego kartonu - razem dostępnych jest 125 znaków. Każda litera występuje minimum 2 razy. Samogłoski mają przewagę, a wciąż docierają nowe. Pierwszy napis nawiązywał do rocznicy powstania firmy. Gdy pomysł "chwycił", pojawiły się kolejne, a całość już dawno wyszła poza zwykłą promocję marki. Razem pojawiło się ok. 150 haseł. Wszystkie udokumentowane na profilach firmowych na portalach społecznościowych, otrzymały nawet oficjalną nazwę #whiztalk.

- Nie pojawiają się tam treści reklamowe. Promocja spodobała się jednak władzom PPNT, którzy zwracają się do nas, gdy w parku dzieje się coś ważnego, byśmy zareklamowali wydarzenie. Odzew, z jakim spotkała się akcja zachęcił nas do udostępnienia szyby mieszkańcom. Każdy może zaproponować hasło. Ważne, żeby było ciekawe i nie za długie - dodaje Więckowski.

Nagród rzeczowych nie ma, ale przedstawiciele firmy obiecują, że każdy pomysłodawca, oprócz osobistej satysfakcji, będzie podpisany z imienia i nazwiska na profilach społecznościowych firmy.
Patsz

Miejsca

Opinie (123) 5 zablokowanych

  • literki w oknie (2)

    przerażające jest to że:
    a) w tym miescie nic ciekawszego się nie dzieje
    b) 'dziennikarz' postanowił napisać o tym artykuł

    co następne? menu szkolnej stołówki ? tez się zmienia co tydzień.

    • 9 8

    • przerażajacy to jest twój brak poczucia humoru (1)

      napisz sobie na swoim oknie ZGRED i zmień na OPTYMISTA, jeśli tylko uda ci się kiedyś zmienić swój stosunek do świata.

      • 4 5

      • ty widzę brandzlujesz się pomysłami rodem z przedszkola.

        • 5 2

  • jak to nie prima aprilis to szacun!

    jestem z gdanska to nie widze, ale jesli naprawde zmieniaja to codziennie to WIELKI SZACUN ze im sie chce. mi by sie nie chcialo ;)

    • 3 3

  • PROGRAM PARTII PROGRAMEM NARODU

    Oczywiście chodzi o jedynie słuszną partię PełO

    • 4 4

  • A MI SIĘ PODOBA

    GOOD JOB! - moja propozycja w okna!

    • 5 3

  • fajne, proste i dziala! :)

    Swietny pomysl. Brawo! I nie przejmujcie sie hejterami - siedza przed monitorem w gaciach i pierdza w stolek, sami nic nigdy nie wymyslili :) Jak zwykle tylko gdanskgdyniagryzonbudynigdanskgdyniagryzonbudyngdanskgdyniaitakwkolko

    • 4 5

  • dla mnie to frajda patrzeć na zmieniające się napisy w tym biurowcu

    • 1 3

  • Trochę optymizmu

    Świetny artykuł, właśnie takie rzeczy chcę z rana czytać, o pozytywnie zakręconych inicjatywach czy to społecznych czy prywatnych firm.
    Osobiście najbardziej ludzie te dwuznaczne czy niedopowiedziane hasła ;] oby takich więcej.

    • 3 2

  • ożywiony szklany dom

    dzięki tym napisom szklany, szary budynek zmienił swój wizerunek

    • 6 4

  • ehhhhhh

    Naprawdę, doceniam trud, jaki został włożony w realizację tego przedsięwzięcia, to pewnie straszne czytać o swoim projekcie jako spiskowej teorii wielu ludzi w Gdyni. Szkoda, bo Whizbrand daje rade, szczególnie w dniach, kiedy brak mi motywacji krótkie hasło, na x pietrze w ppnt potrafi dać zastrzyc energii na resztę dnia!

    • 5 4

  • mega fajne - b. lubie!

    Bardzo fajna akcja, super pozytywna! Zawsze sie usmiecham, kiedy to widze rano. Dzieki!!!!

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane