• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Przecież tak jest w całym Trójmieście. Szczególnie w Gdyni - jadąc przepisowo o 5.30 rano, stoję na każdych światłach na Morskiej, czyli co jakieś 200 metrów. I jak jedne zmieniają się na zielone, to te następne kawałek dalej właśnie zmieniają się na czerwone

    • 75 5

    • Bo zastosowali czerwoną falę zamiast zielonej: komuniści albo daltoniści

      • 2 0

    • To fakt! W Gdyni to nawet w nocy nie trafisz w zieloną falę!

      • 3 0

    • Jakbyś miał na 10 skrzyżowaniach zieloną falę to na ostatnim byłby korek (1)

      • 4 13

      • nawet gdyby tak miało być to pamiętaj że wszyscy ci którzy kończyli by lub zmieniali by swoją podróż na 9 wcześniejszych skrzyżowaniach w takim korku by nie stali. A tak stoją wszyscy.

        • 3 0

    • Przepisowo, czy Januszowo "przepisowo"? (1)

      Bo ja jadąc 45 mam zieloną falę przez cały Gdańsk...

      • 7 15

      • Przez Sopot I Gdynie tez mozna na zielonym przejechac

        • 4 6

  • Niech juz nie pieprzą (3)

    Argument o bezpieczeństwie jest wytłumaczeniem dla nich na wszystko. Tak samo argumentują odwrócenie ruchu na Piramowicza. Do czego to doprowadziło widać jak na dłoni. Ktos powinien stracić stołek za te kretyńskie decyzje. Niech sie publicznie poda do wiadomości autor tych cyrków. Czekam na to.

    • 11 4

    • doprowadziło do poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych. potwierdzam (2)

      jeszcze niech tylko tą barierkę usuną i będzie git

      • 2 1

      • Barierka musi przypominać rowerzystom, ze są na chodniku i ze musza ustępować wszystkim. (1)

        • 1 2

        • a czyli to jednak chodnik, a nie ddr?

          sie zdecydujcie

          • 0 0

  • Tak, a korki będą tylko większe. Pani Prezydent to przyznała w dziś zamieszczonym tu wywiadzie, może nie wprost (3)

    ale to z zapowiedzi tego, że będą cięte kursy komunikacji miejskiej wprost wynika. Nie będziesz mógł dojechać do pracy na czas, bo ci zlikwidują dogodny kurs? To przesiądź się na auto.

    • 5 1

    • (2)

      Wystarczy wybrać rower i wtedy znikają wszystkie problemy. Serio, polecam chociażby na tydzień wypróbować.

      • 0 4

      • Próbowałem latem i jednak wolę komunikację miejską. (1)

        Raz, że dojazd do pracy trwa w jedną stronę dwa razy dłużej, to jeszcze do pracy przyjeżdżałem cały mokry i zziajany. No i co zimą? To nie są za bardzo warunki do jazdy na rowerze. Kilka lat temu w połowie października się wybrałem wydawało mi się, że odpowiednio ubrany na przejażdżkę rowerem i przypłaciłem to zapaleniem oskrzeli oraz 2 tyg. chorobowego.
        A jak ktoś jak mój brat mieszka na Wyspie Sobieszewskiej, a pracuje w OBC w Oliwie?

        • 0 0

        • kwestia przyzwyczajenia

          ja 10km do roboty jezdze od 8lat. Od 3 przez cały rok i jeszcze chory nie byłem.

          No z Sobieszewa do Oliwy to troche daleko tak na co dzien ale zawsze mozna kawalek samochodem, a tylko przez miasto rowerem.

          • 0 1

  • kierowcy narzekają na korki które sami tworzą?

    nieasamowite

    • 1 1

  • Zlikwidować lewoskręty na światłach i zbudować je za skrzyżowaniem z ul. Śnieżną. Proste rozwiązanie bez zbędnego bełkotu urzędniczego.

    • 1 0

  • Tristar i jego efekty

    Podobno Tristar (a kosztowało to cudo ponad 100 baniek) miał rozwiazywać te problemy na bieżąco. I co? A no, konia więc mechanicznego z rzędem temu, kto przejedzie całą długość Władysława IV jednym strzałem? A dotyczy to również autobusów na buspasie przy / o ironio/@ całkowitego braku ruchu poprzecznego w tym czasie . Pytam więc czy, sowicie opłacani urzednicy naszych UM nie jeżdzą ulicami , nie widzą tego, nie doświadczają i**otyzmów, które stworzyli a my wszyscy za to zapłaciliśmy komuś kto opływa dziś we wszystko i się śmieje?

    • 2 0

  • Przyczyną korków są samochody. (19)

    Zwłaszcza te stare ponad 10 letnie sztrucle które do tego kopcą jak parowozy. Kiedy rząd nie będzie dopuszczał do ruchu tych samochodów ? Jesteśmy śmietnikiem europy i złomowcem dla Niemiec.

    • 31 84

    • przyczyna korków jest bezmózgowie takie jak u ciebie

      • 1 0

    • (2)

      myślenie dziecka - stare sztrucle ponad 10letnie... jak komuś zależy na środowisku nie wymienia samochodu co 4lata tylko jeździ jak najdłużej. każda wymiana to straszne obciążenie dla klimatu. jak musisz się pokazać, wymieniaj co rok

      • 33 3

      • Racja

        Czytałem, że do produkcji 1 nowego auta potrzebnych jest ok. 300tyś. litrów wody. Nowy smartfon to ok. 5tyś litrów.

        • 2 0

      • Gdyby stare sztrucle spełniały nowe normy emisji spalin, miałbyś rację.

        Ale nie spełniają, nie mówiąc już o żałosnym stanie technicznym.

        • 1 11

    • 10 letnie sztrucle ?

      Myślenie nie jest twoja mocną stroną, co? Samochód z 2010 roku przy minimalnej opiece mechanika jest lepszy niż te nowe "eko". Żal bierze jak takie osły wypowiadają się o rzeczach o których nie mają pojęcia.

      • 9 1

    • Jesteś uwstecznionym głąbem (2)

      Ostatnio mierzyli 30to letniego Mercedesa diesla. Miał czystsze spaliny niż dzisiejsze diesle

      • 28 6

      • I 10 krotnie mniejszą moc, poza tym jak dobrze poczytasz, to zamontowano mu katalizator bez którego nie spełniał żadnych norm. (1)

        • 4 6

        • I co z tego?

          Miał 30 lat tak czy inaczej. A gląb powyżej pisał o "sztruclach 10cio letnich"

          • 9 1

    • Sam jesteś złomowiskiem (2)

      Idz i sie zezlomuj bo twój mózg karze ci pielrzyc głupoty ze az strach. 10 letnie auto to zlom? Chyba sufit sie tobie na łeb człowieku oberwał

      • 8 3

      • Oj, boli, boli. (1)

        A prawda jest taka, że to jest złom, którego Niemiec się pozbył, bo uznał że jest już za stary żeby nim bezpiecznie jeździć.

        • 1 6

        • Kupiłem od Niemca 3 letni "złom"

          Konkretnie renowkę 1.9 l w dieslu. Teraz ma 13 i pewnie jeszcze drugie tyle pochodzi. Nie zmieniam bo i po co, skoro nic się z autem złego nie dzieje? Uprzedzając złośliwości - DPF wciąż jest na swoim miejscu.

          • 8 0

    • (2)

      Przyczyną korków nie są samochody. Przyczyną korków jest strefowanie miasta - domy na przedmieściach, a w centrum miejsca pracy i biurowce.

      • 7 3

      • Każde miasto na świecie tak wygląda. (1)

        A jakoś w niektórych korki są mniejsze...

        • 4 0

        • Np. w tych, które mają metro

          • 3 1

    • Nie ma, to jak stać w korku w

      nowym, sportowym aucie, szybkim i mocnym.

      • 5 0

    • (1)

      Wytłumacz mi proszę, jak wiek samochodu wpływa na zakorkowanie miasta ?

      • 29 2

      • A tak że złoma za kilka tysięcy kupuje każdy Janusz z wąsem.

        A jak tych Januszy są tysiące to są i korki.

        • 5 9

    • pojedź do Norwegii i zobacz jakimi tam samochodami jeżdżą, ilu letnimi to się zdziwisz... ale Norweg nie zadłuża się w banku na pół życia aby sobie kupić samochodzik

      • 13 0

    • Masz racje!

      Te 10letnie to złomy!
      Lepiej jeździć autkiem sprzed 2006 roku . Wtedy jeszcze robili w miarę bezawaryjne i dobre auta !

      • 22 3

  • (3)

    W całym Gdańsku ustawienie świateł to porażka. Jest wiele ulic, gdzie sygnalizacja powoduje korki. Często jest tak, że chcąc mieć zieloną falę albo trzeba przekraczać znacznie przepisy albo jechać dużo wolniej niż pozwalają na to znaki wkurzając innych uczestników ruchu.

    • 71 8

    • Spróbuj w Gdyni przejechać- nie mówię o dniu, ale w nocy... ho ho.. pani kochana...

      • 0 0

    • Aż muszę chyba jakiś film nagrać i tu wrzucić.

      "Dużo wolniej" to zazwyczaj 45-50km/h. I tak, wkurza to niesamowicie innych uczestników ruchu.

      • 1 3

    • Chcesz zobaczyć porażkę? To zobacz jak są ustawione światła dla tramwajów.

      • 1 0

  • Dziękujemy Wam Dulcia i Grzelciu!

    • 5 0

  • Tristar

    Czy to nie TriStar miał analizować natężenie ruchu i ustawiać sygnalizację świetlną?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane