• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta i Stocznia Wojenna straciły kontrakt na budowę okrętu "Ratownik"

VIK
26 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku. Okręt "Ratownik" miał być gotowy w listopadzie 2022 roku.

Zerwano umowę na budowę okrętu "Ratownik". Inspektorat Uzbrojenia umotywował swoją decyzję "niedotrzymaniem przez wykonawcę terminu oraz wzrostem kosztów realizacji projektu". Okręt miało zbudować konsorcjum złożone z Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA, Stoczni Remontowej Nauta, Stoczni Wojennej PGZ i Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Centrum Techniki Morskiej.



- W związku z przedłużającym się procesem realizacji i zadeklarowanym przez Wykonawcę wzrostem kosztów umowy na zaprojektowanie i budowę okrętu ratowniczego Ratownik Inspektorat Uzbrojenia odstąpił od realizacji kontraktu - poinformowano w komunikacie.

Gospodarka morska w Trójmieście



Przypomnijmy. Umowę na budowę okrętu prototypowego konsorcjum zawarło z MON pod koniec grudnia 2017 r. Jednostka miała być gotowa w listopadzie 2022 roku. Budowy jeszcze nie rozpoczęto. Początkowa wartość kontraktu opiewała na 755 mln złotych, z opcją budowy drugiego okrętu tego samego projektu.

Jak wynika z komunikatu Inspektoratu Uzbrojenia, konsorcjum zaproponowało aneks w zakresie zmiany terminu oraz wartości umowy. Jego treść ze względów formalno-prawnych nie mogła zostać zaakceptowana.

Modernizacja Marynarki Wojennej: plany, z których niewiele wyszło



- Mając na uwadze obecną sytuację w kraju i na świecie oraz jej możliwy wpływ na budżet resortu obrony narodowej aktualnie prowadzone są analizy w zakresie możliwości finansowych zabezpieczenia bieżących i przyszłych potrzeb Sił Zbrojnych RP. Wyniki pozwolą na wskazanie ponownego terminu uruchomienia postępowania, którego celem będzie pozyskanie okrętu ratowniczego. Dokładamy starań, aby uruchomienie postępowania było jak najszybciej możliwe poinformował w komunikacie rzecznik Inspektoratu Uzbrojenia.
Oficjalnie stwierdzono, że Ministerstwo Obrony Narodowej niezmiennie stoi na stanowisku, że w proces budowy nowego okrętu ratowniczego powinny zostać zaangażowane polskie podmioty przemysłowe i badawczo-naukowe posiadające wiedzę i doświadczenia w zakresie budowy platformy i integracji systemów okrętowych.

1 lipca 2020 roku praktycznie wychodzimy z NATO - mówi komandor Maksymilian Dura



Prototypowy okręt ratowniczy miał służyć do zabezpieczenia ratowniczego działalności szkoleniowej i operacyjnej sił własnych oraz sprzymierzonych (nawodnych, podwodnych i lotniczych), w tym udzielanie pomocy załodze uszkodzonego okrętu podwodnego (SUBSAR) oraz prowadzenie podwodnych prac awaryjno-ratowniczych.
VIK

Miejsca

Opinie (235) ponad 20 zablokowanych

  • Rozsądna decyzja. Przecież znając historię ORP Gawron, to wybudowaliby ten okręt może za 40 lat i wydali na ten cel co najmniej 10 mld zł.

    • 6 0

  • Spokojnie (1)

    W razie" W " przerobią Błyskawice za 500 000 000 zł. i po sprawie

    • 7 2

    • i kazdy będzie zadowolony , przygarnie ten i tamten

      • 0 0

  • To się nie mogło udać w tym genialnym składzie.

    To się nie mogło udać w tym genialnym składzie. Do kiedy stocznie będą w rękach państwowych nic dużego nie uda się zaprojektować i wybudować.

    • 2 5

  • pgz, nauta i stocznia wojenna?
    takie konsorcjum to recepta na klęskę
    bo od kiedy martwe zakłady i urzędnicy mogą cokolwiek zbudować

    • 8 0

  • Winny jest tak naprawdę (1)

    Inspektora Uzbrojenia czyli instytucja odpowiedzialna za zakup nowego uzbrojenia dla wojska. Problem w tym ,z e osoby tam zatrudnione to oficerowie z doboru negatywnego. tacy co do niczego się nie nadawali w swoich formacjach. Brak jakichkolwiek kompetencji do realizacji tak dużych projektów. Po uzupełnieniu wymagań robionego razem z projektowaniem okrętu przez jedno z najlepszych biur projektowych czyli MMC okazało się, ze okręt powinien kosztować o 40
    5 więcej aby zaspokoić bliżej niezrozumiałe życzenia wojskowych. Jak okazało się, że to będzie dużo droższe i potrzeba na to czasu co zależy w głównej mierze od poddostawców to się wojsko wycofało i to niezgodnie z zapisami umowy co skończy się aferą sądową. Przy okazji wyjdzie jak był procedowany ten kontrakt i paru pagoniastych się tego najbardziej boi boi sprawa już jest u prokuratora.

    • 6 3

    • To tylko część prawdy, co nie zmienia faktu, że kontrakt podpisano. Ale tak to jest jak głuchy ze ślepym robią interesy.

      • 3 0

  • Ratownik

    Do marynarki będą przyjmować tylko dobrych pływaków, każdemu zamontują minę magnetyczną i będą niewykrywalni dla przeciwnika,:-)

    • 0 3

  • (2)

    Jak się nie ma pojęcia jak zbudować okręt to zleca się go komuś , kto takie pojęcie posiada. Tak robi się na całym świecie.A gadanie głupot o tym ,że polskie okręty powinny powstać w Polsce to kompletna indolencja tych wszystkich pierdzistołków , którzy żyją z naszych podatków i bawią się w biznes.Ten kraj to republika bananowa z lokalnymi kacykami namaszczonymi przez kolesi z centrali , którzy pozorują pracę od wyborów do wyborów .

    • 8 6

    • "Jak się nie ma pojęcia jak zbudować okręt to zleca się go komuś , kto takie pojęcie posiada" (1)

      Jak się pojęcia nie ma, to się za takie przedsięwzięcia nie bierze. Bo aby zlecić, to trzeba "trochę" na ten temat wiedzieć, mieć doświadczenie i umiejętności w ocenie i nadzorze wykonania.

      Inaczej jest "pan będzie zadowolony".

      Co widać na około...

      • 2 1

      • Eksperci Antka tez sie znają

        Jeden na samolotach -widział jak kiedys był na lotnisku
        Drugi na parówkach wybuchowych
        Trzeci na trotylu

        I kasa idzie tylko na stoczniowców brak

        • 2 2

  • Po co ratownik..

    Od 45 lat funkcje te sprawują okręty ORP Lech i O R P Piast,
    obydwa okręty zostały wybudowane przez Stoczni Północną w Gdańsku, swoje funkcje mogą spełniać przez następne pół wieku, tym bardziej, że ORP Piast przebywa w niustannym remoncie WSE.

    • 1 1

  • niech kotoś wyjasni dlaczego tak jest (1)

    Najpierw w 2006 sprzedali pisiaki stocznie Ukraincom za Andrzeja , Teraz odkupili teraz otrąbiając niesamowity sukces Wałek......

    • 3 3

    • Podobnie jak Niemcy swoje...

      I nastepnie sprzedali Chinczykom.
      A raczej weszli we wspolne przedsiewziecie.

      • 1 0

  • (6)

    Dać remontowej

    • 3 7

    • Tam tez nie lepsi giganci

      • 1 1

    • Chyba w dziób

      • 0 0

    • toć to najlepsza stocznia w Polsce (3)

      • 0 2

      • Stocznia NAUTA (2)

        Do 2010 roku była najlepszą stocznią remontową w Polsce i w Europie. Później zaczęły się lata kierowania stocznią przez .......

        • 0 3

        • Najlepsza stocznia remontowa w Europie? Skad ta skromnosc? (1)

          • 0 0

          • Najlepszą stocznią remontową

            .. była Nauta dawniej. Dziś to tylko wspomnienia.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane