• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Newag odwołuje się od decyzji o kupnie pociagów dla PKM-ki

Maciej Naskręt
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Newag chciał, by po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jeździły takie, wyprodukowane przez niego składy. 10 sztuk wycenił na 120 mln zł. Newag chciał, by po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jeździły takie, wyprodukowane przez niego składy. 10 sztuk wycenił na 120 mln zł.

Producent wagonów Newag wniesie w piątek odwołanie do wyniku przetargu na dostawę 10 zespolonych składów trakcyjnych dla obsługi linii PKM.



Wszystko wskazuje na to, że Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie będzie musiała przeanalizować dokumentację przetargową i oferty złożone w zamówieniu Urzędu Marszałkowskiego na dostawę 10 zespolonych składów trakcyjnych dla obsługi linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Władze spółki Newag, której oferta została odrzucona z uwagi na braki formalne, złożyć chcą bowiem odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu.

Informację otrzymaliśmy od rzecznika prasowego nowosądeckiej spółki w piątek rano.

- Dokument dotrze do urzędu i Krajowej Izby Odwoławczej jeszcze 4 lipca, czyli w terminie wyznaczonym do wniesienia odwołania - informuje Urszula Makosz z Newaga.

Spółka na razie nie zdradza jakich argumentów użyła w piśmie odwoławczym, zanim dotrze ono do Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego i KIO.

Przypomnijmy: w zeszłym tygodniu komisja przetargowa w Urzędzie Marszałkowskim rozstrzygnęła przetarg na zakup 10 szynobusów. Wygrała firma Pesa, która zaproponowała ofertę opiewającą na kwotę 114 mln zł. Nie była natomiast rozpatrywana druga oferta, złożona przez spółkę Newag S.A. i opiewająca na kwotę 120 mln zł. Została odrzucona z przyczyn formalnych. Z dwóch powodów.

Czytaj więcej: Oferta Newagu odrzucona przez podłogę składu i komunikację wewnętrzną

Po pierwsze, firma nie potwierdziła zgodności ze specyfikacją tzw. "wewnętrznej łączności" w pociągu, która umożliwia komunikację między obsługą pociągu a pasażerami. To sprawiło, że według członków komisji przetargowej oferta stała się niezgodna z warunkami przetargu.

Czy Newag ma szansę wygrać przed KIO?

Problem pojawił się także w innym punkcie oferty. Newag zaproponował podłogę, której wysokość miała się zmieniać na pochylni. Propozycja ta nie spełniała specyfikacji technicznej, ale mimo to urzędnicy poprosili o szczegółowe wyjaśnienia jej zastosowania. W odpowiedzi spółka, zamiast wyjaśnień, dokonała korekty oferty w opisanej części.

Zdaniem urzędników wyjaśnienia mają służyć rozwiązywaniu wątpliwości, które wynikają zarówno z niejasnych lub sprzecznych ze sobą dokumentów, natomiast nie mogą prowadzić do zmiany oferty, gdyż będzie to naruszać zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji.

Odwołanie będzie teraz badać Krajowa Izba Odwoławcza działająca przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Wyroki w sprawie odwołań zapadają w terminie od dwóch do trzech tygodni. Statystyki KIO pokazują, że 41 proc. odwołań jest uwzględnianych przez KIO albo uznawanych przez zamawiającego za uzasadnione.

Opinie (108) 4 zablokowane

  • Chodzi o kasę - o nic więcej - kasa, kasa i kasa (1)

    Żadne inne względy nie grają roli.
    Problem tylko jeden - kto i ile da pod stołem.

    • 10 8

    • Nic nie wiesz,Zenonie Miau...

      • 1 2

  • Bogata Europa kupuje nasze PESY !!! (1)

    Niestety PESA wygrywa w Europie wiec jest chyba lepsza i ma ciekawsze rozwiazanie zewnetrzne oraz ogolnie wyglad . PESA aktualnie pracuje nad jakim super prototypem ktory ma byc rewolucja technologiczna i desinerska !

    • 9 5

    • że co - dresiarska?

      • 2 2

  • Wystarczy spojrzec i widac ze Pesa jest Cool !!!!!!1 (1)

    Nowoczesna linia , lekkosc, dynamizm , gracja , piekno i ogolnie design 21 wieku !!!!!. Newag jest zbyt klocowy i toporny niestety. Pomorze chce sklady PESA ktore beda pieknie mknac po szynach niczym bolidy zachwycajace swoja gracja i szybkoscia !!!

    • 7 16

    • Mów za siebie, Pomorze ma swoje zdanie

      • 2 3

  • Sam nie zje, drugiemu nie da. Widać, że na tej trasie będą jeździć niemieckie pociągi.

    • 6 2

  • porażka! (2)

    nie wierzę jak można kupować składy obsługujące kolej metropolitalną z jedną parą drzwi na wagon. w sumie taki pociąg będzie miał 2 pary drzwi! jak będzie to funkcjonowało w godzinach szczytu??!!

    • 15 2

    • o kurka (1)

      A jakby wygladala ewentualna ewakuacja...?

      • 5 1

      • Równie sprawnie jak w pendolino...

        • 0 1

  • czyli 41% urzedasow w dzialach zamowien publicznych... (1)

    Pytam co tam jeszcze robi, skoro ma wiedzie na poziomie 0 (zero)?
    Potwierdzam to rowniez jako osoba bioraca udzial w przetargach, paranoja!!

    • 2 3

    • i co matoly minusujecie

      Przeciez jest na dole artykulu napisane, ze KIO uwzglednia 41% odwolan lub zamawiajacy uznaje odwolanie - wiec z czegos to wynika, zapewne z braku wiedzy urzedasow, ktorzy pracujac dziale zamowien publ. nawet nie znaja tresci ustawy Pzp, bo nie znaja - taka jest prawda!

      • 0 1

  • Co nic nie piszecie o mega opoźnieniach pociągów...

    • 4 4

  • Czy Newag to poważna firma?

    Kto chciałby współpracować z firmą która nie potrafi przygotować oferty zgodnej ze specyfikacją. Ktoś w tej firmie powinien zostać zwolniony za takie niedopatrzenia.

    • 5 5

  • Zaproponowane składy Newagu są lepsze niż starsze Pesy. Model Pesy dla Oberpfaltzbahn to jest bajka ;)

    Silne kryterium najniższej ceny uwstecznia często postęp technologiczny i standard.

    • 5 0

  • Marzę o takim kraju, w którym decydują ludzie, a nie urzędnicy i procedury. (3)

    Czy jest jakiś problem, by przyjechały oba składy na tydzień do Gdańska?
    Przejechałbym się jednym i drugim, potem oddałbym swój głos.
    Założę się, że żaden z decydentów nie widzi świata spoza okna swojego samochodu.

    • 6 6

    • Tyle, że ty byś kierował się tylko 2 z wielu czynników (1)

      Czyli :
      - Funkcjonalność
      - Wygląd
      A tu trzeba ocenić
      - koszt zakupu
      - koszt serwisu
      - koszty utrzymania
      - jakość wykonania, nie tylko to co widać
      - przystosowanie do przystanków (wszystkich, a nie tylko tych na których ty wsiadasz i wysiadasz)
      I wiele rzeczy.

      • 1 0

      • No właśnie! Koszt serwisu: droższa PESA, koszt utrzymania: droższa PESA,

        jakość wykonania: gorsza PESA.
        Wybór urzędników: PESA.
        Mój wybór: funkcjonalność: Newag
        wygląd: Newag
        O co więc chodzi?

        • 0 0

    • Mamy (pomorskie) oba szynobusy

      Możesz się przejechać i sprawdzić, dlaczego dotąd tego nie zrobiłeś? Zapewniam cię, że te jak ich nazywasz "urzędasy" znają oba pojazdy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane