• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    Nextbike jest jedyną firmą która wie wszystko lub prawie wszystko o problemach i kosztach tego przedsięwzięcia. Może jest po prostu potrzebna nowa umowa regulująca obsługę tego systemu. Najsmutniejsze jest to, że jak system zaczął działać, ludzie polubili i przyzwyczaili się do tych rowerów to nagle zostały nam zabrane....

    • 3 16

    • Dowcip opowiadany drugi raz wcale nie jest już śmieszny.

      • 3 1

  • Raczej powinno byc w tytule"starego" Mevo...

    • 6 1

  • Wniosek Nextbike o jeszcze jedna szansę rozczula. Podobnie jak wniosek PO do ludu.

    Rządzili osiem lat. Potwornie rozczarowali. Obiecują w 5 minut zrobić to, czego nie dali rady w tym czasie.

    • 8 2

  • Pytanie zasadnicze. Czy OM GGS ma tyle kwalifikacji aby ten temat poprowadzić? Moim zdaniem nie ma.

    1. Dlaczego zwykłe stojaki z metalowych prętów uparcie nazywa się stacjami. A stacjami przecież nie są.
    2. Gdzie (i jak) przeleżały zimę te szkaradne, ciężkie niebieskie rowery z czerwonymi napisami?
    3. Czy ktoś ogarnia sprawę akku do tych rowerów. A wymagają one bardzo konkretnej obsługi i przechowywania. Inaczej znowu będą koszty na dzień dobry.
    4. Dotychczasowi patroni i "specjaliści" usiłujący na tym temacie budować karierę, nie sprawdzili się
    i w 50% są współwinnymi tego przekrętu. Bo to przekręt jest.

    • 13 1

  • Coś pozytywnego

    Proponuję challange: można pisać opinie tylko pozytywne.
    A teraz obstawiamy czy będzie ich więcej niż jedna?

    • 3 1

  • Ale Nextbike schrzaniło już dwa razy (1)

    Pierwszy był w Sopocie ładnych parę lat temu. Dziwiłem się czemu weszli drugi raz do tej samej wody, ale trzeci.....?

    • 14 1

    • na stratach się zarabia - tylko ci co je finansują stratę to frajerzy - np. podatnicy

      niektórzy z nich głosują w wyborach :)

      • 5 1

  • Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. NextBike powinien być wykluczony z tego przetargu (1)

    Raz nie dali rady, nie oddali wciąż wielu ludziom wszystkich pieniędzy, więc powinni być wykluczeni. Jeszcze jakby nie zalegali wciąż ludziom kasy, to możnaby pomyśleć, ale tak są dla mnie skreśleni.

    • 16 3

    • "Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki" nie oznacza że nie można robić czegoś drugi raz, oznacza że w rzece woda płynie cały czas i wchodząc do tej samej rzeki to już nie jest ta sama woda.

      • 0 0

  • Nie ma pieniędzy na tramwaje i autobusy, którymi ludzie dojeżdżają do pracy (2)

    A tu od razu z nieba spadły pieniądze na MEVO
    Dość wydawania publicznych pieniędzy na głupoty. Dość finansowania z budżetu miasta projektów, które są tylko dla grupki ludzi. Ci co jeżdżą wypozyczanymi rowerami nigdy nie płacili i nie będą płacić podatku w Gdańsku, to słoiki z okolicznych wiosek. Kiedy zostanie coś zrobione dla mieszkańców Gdańska, by ich życie w tym mieści stało się przyjemne?

    • 16 2

    • (1)

      nie da się porównać rowerów do autobusów czy tramwajów, cały okres jaki miał funkcjonować system (6 lat) kosztował tyle co ćwierć tramwaju czy pół autobusu nowego

      koszt takiego systemu to promil tego co się wydaje na transport publiczny

      • 0 1

      • Elektryczny Solaris to 2mln zł, tramwaj z Pesy ok 8mln

        Mevo 30 mln żł.
        z prostej matematyki wychodzi, że można było za te pieniądze kupić 15 w pełni elektrycznych autobusów, albo prawie 4 tramwaje.
        E-lekcje ci lagują, czy jaki jest powód nieumiejętności liczenia, drogi/a Dd?

        • 0 0

  • Ha ha

    To chyba jakiś żart!

    • 7 1

  • przeciez te rowery juz sie sie nie nadaja do jazdy a co z akumulatorami?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane