• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Ufam urzędasom, którzy twiedzą, (1)

    że tym razem, nauczona doświadczeniem, firma Nextbike, poradzi sobie. Prawdopodobnie być może. Warto dać im kolejne pieniądze.

    • 4 4

    • i na nagrody od razu też dać, dużo pieniędzy dać...

      • 3 0

  • (6)

    Choć rowerzyści stanowią zaledwie około 1 proc. użytkowników dróg (w miastach, przy sprzyjającej aurze, do około 7 proc.), w ubiegłym roku uczestniczyli oni w aż 4426 wypadkach, które kosztowały życie 258 osób.

    Warto zauważyć, że jeszcze w roku 2019 cykliści byli sprawcami około 1/3 tego typu zdarzeń (1625 wypadków). W tym roku wskaźnik ten wynosi już około 50 proc.! Do szczególnie dużej liczby wypadków z udziałem rowerzystów dochodzi w terenie zabudowanym. Od 1 stycznia do 28 kwietnia zanotowano 521 tego typu zdarzeń, które pochłonęły aż 32 ofiary śmiertelne. W tym czasie poza terenem zabudowanym zanotowano 113 wypadków z udziałem rowerzystów, w wyniku których zginęło 19 osób.
    Ponieważ do jazdy rowerem nie są wymagane żadne egzaminy, poważnym problemem jest zauważalny wśród cyklistów brak znajomości elementarnych przepisów ruchu drogowego.

    żródło: Interia.pl

    • 4 5

    • (1)

      A ile było wypadków śmiertelnych typu rower - rower (bez udziału samochodów)? Zauważ, że nawet jeśli rowerzysta miał wypadek z własnej winy z samochodem, to nie zabił go inny rowerzysta, tylko właśnie samochód.

      Za to wypadków typu samochód - samochód u nas na pęczki.

      • 2 0

      • Polska przoduje także w statystykach wypadków samochód - pieszy

        • 1 0

    • Trolu jak zawsze wypisujesz bzdury zapamietaj to sobie dokladnie za kilka lat bedziesz zmuszony zezłomowac swojego blachoszrota (2)

      bo za jazde po miescie nim będziesz musiał sporo zapłacić a w zasadzie to nawet nie wjedziesz nim do miasta. I już nie będziesz miał jak truć spalinami.
      I jeszcze jedno trollu tylko w trójmieście codziennie jest około 5 wypadków spowodowanych przez takich jak ty.
      Nie podałeś żadnego źródła tylko nazwę portalu w którym wzajemnie sobie kilkaset razy dziennie zaprzeczają bo liczy się oglądalność i zmienność informacji.

      • 0 0

      • (1)

        Dobre te wypociny powyżej. Możesz napisać jeszcze kto mi każe zezłomować samochód? Przyjedzie do mnie eko-komuno-policja w obcisłych galotach i z nocnikami na głowach i mi nakażą?
        Snij dalej ekoterrorysto.

        • 0 1

        • Trolu ale gdybys miał przynajmniej iloraz inteligencji meduzy to bys rozumiał co czytasz

          jest napisane dlaczego , może niech ci dziecko przeczyta i wytłumaczy ?

          • 0 0

    • trolu nie podałeś żadnego źródła ,równie dobrze mógłbyś napisać fakt albo ze źródło to twoje wymysły jak każdego trola

      • 0 0

  • dlaczego przetargi nie maja punktu: wywiązywanie się ze zobowiązań (3)

    jeśli ktoś tego niee robi, to powinno go dyskwalifikować

    jestem bardzo rozczarowany jak Nextbike zawalił sprawę w Trójmieście, bo to firma która potrafi działać poprawnie w innych miejscach i w innych krajach, a obsługuje kilkadziesiąt miast

    niestety Polacy jak zwykle wszystko skopią (managerowie byli Polakami)

    już na początku zaczęło cuchnąć przekrętem, gdy jako jedyne miasto nie było włączone do ogólnej sieci (możliwość korzystania z abonamentu w innych miastach)

    • 5 2

    • czy troll od minusa uważa, że powinno się dawać ciągle kontrakty tym, którzy potem wszystko skopią?

      • 1 0

    • To jest własnie ogromna róznica standardy zachodnio europejskie sa zupełnie inne bo w Polskie oddziały sa prowadzone (1)

      przez niekompetentnych Polaków przyzwyczajonych do tych rodem z PRLu

      • 1 0

      • też tak uważam - Auchan w Polsce a na zachodzie to niebo a ziemia

        nie mogę przeboleć, że jeden z lepszych hipermarketów w Polsce jest jak Społem - a już najgorszą częścią jest ta z warzywami

        • 0 0

  • Wielki problem rowery na wynajem

    Wstyd dla władz miasta. Jak nie potraficie sobie poradzić z tak prostym biznesem który na świecie funkcjonuje od 50 lat to jak wy chcecie rządzić i rozwiązywać problemy , śmieci, komunikacji ochrony środowiska.

    • 8 2

  • System rowerowy za miliony zł to nie ruletka gdzie coś może się udać bądź nie. To trzeba umieć poprowadzić.

    Ludzie wysyłają automaty na Marsa bo potrafią.

    • 1 1

  • Blachosmrody trujace spalinami sa najwiekszymi szkodnikami miasta ,a rower jest jego płucami i wybawieniem!!

    Wybawieniem od spalin ,jest samym najlepszym projektem dla człowieka wmieście dba o jego zdrowie i kondycje. Dlatego powinien być dostępny dla wszystkich powinno być go jak najwięcej i jak najtańszy.
    Ale tego nie wiedzą ani matoły pseudoeksperci z "Gorszego Gdańska" i trzymający się z nimi rowerowi oficerowie czy urzędasy z niezrównoważonego rozwoju komunikacji w mieście .

    • 0 5

  • Czekam na kasę!

    To kiedy oddacie pieniądze, nie mogę doczekać się na zwrot ... ile jeszcze będę czekał na własne pieniądze.

    • 3 1

  • Zmiana

    I od razu na gorsze, po co rower miejski bez silnika, jak chcę potrenowac to biorę swojego górala i jadę do lasu, trochę kpią prowadząc rok rozmowy , a podobno mają trwać 2 lata. Nie mam nic przeciwko lapowce(No prawie nic), ale niech podnosi poziom umowy, niech pracuje dla mieszkańców, niech zrobi to odpowiedzialnie i bardzo funkcjonalnie, zdobędzie mój szacunek profesjonalizmem i nie będzie mi przeszkadzało że zarobi na tym, bo będę wiedział że przyłożył się do tematu. Elektryczne rowery +więcej stacji samoładujacych

    • 0 3

  • Wiele opinii i większość załosna (8)

    1. Ci co chcą zwrot abonamentów niech zachowają odrobinę przyzwoitości i milczą. Abonamenty były symboliczne i wręcz śmieszne. Dlatego właśnie system się nie bilansował i z hukiem padł.

    2. Ci którym marzy się jazda na rowerze elektrycznym za darmo (patrz p.1) niech przestaną marzyć bo to już nie wróci. Chcesz jeździć na elektryku kup go sobie i ponoś pełne koszty eksploatacji albo zapłacisz droższy abonament bo tak tanio już nie będzie.

    3. To że system padł nie jest tylko winą operatora ale także urzędników którzy podpisali umowę i ustalili między innymi ceny abonamentów. Gdyby byli profesjonalni nie wierzyliby w cuda że taki sprzęt z takim abonamentem zarobi na utrzymanie systemu. Osobiście uważam że bardziej zawinili urzędnicy.

    4. Mamy jasność jakie firmy startują ale czy urzędnicy którzy będą je oceniać to Ci sami ludzie którzy już raz dali ciała i podpisali pierwszą umowę. Oto jest pytanie.

    • 2 8

    • Dobre (1)

      Czyli kradnij od wielu ale male kwoty to nie bedziesz złodziejem.

      • 3 2

      • Masz rozum cwaniaku ?

        Fakty są takie że opłaty były za małe i to było bardzo widoczne.
        Jeśli widać ze coś jest nie halo to się trzyma od tego z daleka.
        Oni nic Ci nie ukradli, jeśli korzystałeś to nie straciłeś tylko zyskałeś.
        Pojeździłeś za free elektrykiem i się ciesz a nie płaczesz że wiszą Ci 10 złotych bo to żałosne.

        • 1 2

    • jak coś jest tanie, to nie ma prawa do reklamacji? (1)

      dobrze się czujesz?

      • 3 2

      • Co Ty chcesz reklamować ?
        Firma ogłosiła upadłość ale zawsze możesz podać ich do sądu jak uważasz się za pokrzywdzonego.

        • 1 1

    • Dział PR nextbikea się odezwał? (1)

      czyli daliście ofertę na totalnie niebilansujący się system tylko po to, aby wygrać przetarg z innymi, którzy uczciwie podeszli do sprawy? A teraz macie tupet pisać a co wy oczekiwaliście za takie pieniądze?

      • 2 3

      • Nie trafiłeś.

        Nie wiem czemu NB dał taką ofertę pewnie liczył na aneksy ale wiem że urzędnicy dali ciała i ślinili się na myśl o rowerach elektrycznych, których ja jestem przeciwnikiem. Dla mnie tą są żałosne motorowerki. Chociaż mam satysfakcję jak wyprzedzam gamoni na elektrykach zwykłym rowerem.

        Jako mieszkaniec mam pretensje do urzędników to oni powinni sprawdzić czy system teoretycznie będzie na siebie zarabiał.

        • 1 1

    • A ja uważam, ze Nextbike nas zwyczajnie oszukał (1)

      może nich teraz każdy weźmie przykład z nextbikea i w przetargach publicznych obiecuje gruszki na wierzbie, a jak już kontrakt wygrany to powie no sorry, a co wy oczekiwaliście.

      • 2 3

      • Człowieku gdzie ty żyjesz

        Każda firma chce wygrać przetarg.
        Jak ktoś Ci sprzedaje używany samochód to wierzysz mu na słowo czy sprawdzasz sam to co możesz sprawdzić ?

        Z czym NB Cie oszukał ? Ile jeździłeś a ile kasy hipotetycznie straciłeś ? Według mnie użytkownicy akurat zyskali bo pojeździli za dotacje.

        • 1 1

  • Kolejne publiczne pieniądze

    Wyrzucone w błoto :(

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane