• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • System rowerowy za miliony zł to nie ruletka gdzie coś może się udać bądź nie. To trzeba umieć poprowadzić.

    Ludzie wysyłają automaty na Marsa bo potrafią.

    • 1 1

  • Po co ??? (1)

    Po co było rezygnować z poprzedniego operatora i szukać nowego , który będzie robił dokładnie to samo za wyższy abonament ? Wystarczyło pozwolić Mevo podwyższyć abo i było by dokładnie to samo. Tragedia i zmarnowane dwa lata. Tak wygląda bezmyślność i zacietrzewienie oraz oderwanie od realiów ..

    • 3 16

    • Podziękować naszym miejskim władzom

      • 0 1

  • Trójmiejska mafia ma się dobrze (1)

    Miliony z naszego pięknego miasta kradnie się najlepiej przez spółki słupy

    • 26 4

    • We współpracy ze skorumpowanym rządem miasta

      • 0 0

  • Nadal to samo (3)

    1. Czy kupilibyście samochód elektryczny, którego nie można ładować, tylko trzeba codziennie wymieniać akumulator?
    2. Czy kupilibyście samochód spalinowy, którego nie można zatankować, tylko trzeba codziennie wymieniać bak?
    Dlaczego ci ludzie zamówili rowery elektryczne, których nie da się ładować?

    • 66 8

    • Bo gdyby miałyby być ładowane na stacjach to tych stacji byłoby 10x mniej

      • 0 0

    • spytaj nextbikea

      możesz na tym forum, są tu aktywni

      • 0 0

    • Bo im nie zależy na jakości roweru miejskiego, a wykonaniu ciężka kasa swoje kieszenie za kontrakty przy tej robocie. Standard Polskiego Palermo

      • 13 1

  • Znowu miasto wyda 100 mln za rowery warte 20.mln zl (3)

    Kto sprawdzi kto stoi za tymi spółkami jakie nazwiska kto ma takie znajomości że wyciąga dziesiątki milionów z miasta po legalu a usługa kończy sie kompromitacją- i miadto bierze tą samą spółeczkę ponownie i kolekne miliony do rozdania

    • 52 8

    • Całe 21 gmin w sumie wydało na to 10mln (2)

      o jakich 100mln ty piszesz?

      • 6 7

      • Bo unijne pieniądze to można przep.!@#$ać?

        • 0 0

      • to troll dlatego pisze

        • 0 6

  • Wielki problem rowery na wynajem

    Wstyd dla władz miasta. Jak nie potraficie sobie poradzić z tak prostym biznesem który na świecie funkcjonuje od 50 lat to jak wy chcecie rządzić i rozwiązywać problemy , śmieci, komunikacji ochrony środowiska.

    • 8 2

  • Największy wał roku zaraz!! po tym przetargi na kup autobusów przez Lisickiego (1)

    Każdy widzi jak okradane jest to miasto - Adamowicz po cichutku to robił Dulkiewicz team po bezczelu już jedzie bez zahamowań. Mevo ciekawe kto jest właścicielem tej spółki że mimo złodziejstwa stają jakby nic do przetargu

    • 9 1

    • A baza na Hallera

      Sprzedana a połowa kasy złodzieje od Lisickiego wzięli ze skarbniczka i nim na czele.

      • 0 1

  • Kocham moje miasto (1)

    Tutaj wałki robi się nawet na rowerze miejskim i malowaniu przejść dla pieszych. Bo nawet tutaj znajdzie się szwagier czy inny wujek który ma swój byznes i chce zarobić i się nie narobić :) Na szczęście wyprowadzam się stąd razem z moją firmą i płaconymi przeze mnie podatkami i zarobi na tym gmina nieopodal :) miłej zabawy w tym dewelopersko-mafijnym grajdole Wam życzę!

    • 16 1

    • :-(( - szkoda że kolejne firmy uciekają z Gdańska. Ale cóż inaczej się nie da. Powodzenia życzę!

      • 1 1

  • Ufam urzędasom, którzy twiedzą, (1)

    że tym razem, nauczona doświadczeniem, firma Nextbike, poradzi sobie. Prawdopodobnie być może. Warto dać im kolejne pieniądze.

    • 4 4

    • i na nagrody od razu też dać, dużo pieniędzy dać...

      • 3 0

  • Lika

    Podatnik za wszystko zapłaci więc mogą dalej po 5, 10, 15 tysięcy zarabiać i się bawić w pracę.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane