• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie Wrzeszcz na stacji kolejowej

Michał Brancewicz
9 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Remont i przebudowa peronów dalekobieżnych we Wrzeszczu pochłonęła 140 mln zł. Nieco ponad rok po jego oddaniu PLK wymienia nagłośnienie. Remont i przebudowa peronów dalekobieżnych we Wrzeszczu pochłonęła 140 mln zł. Nieco ponad rok po jego oddaniu PLK wymienia nagłośnienie.

Na peronach dalekobieżnych we Wrzeszczu zamontowany zostanie nowy sprzęt nagłośnieniowy. Dzięki temu zapowiedzi będą bardziej zrozumiałe, a głośny dźwięk przestanie dokuczać okolicznym mieszkańcom.



Z nagłośnieniem na peronach jest jak z dźwiękiem w polskim filmie. Bardzo często nie da się zrozumieć tego, co mówią stojący na pierwszym planie bohaterowie, bo odbiór zagłuszają przebijające się odgłosy tła.

Zapowiedź pociągów według Stanisława Barei


Wydawać by się mogło, że skoro w całym kraju modernizowane są linie i stacje kolejowe, to czasy, gdy zapowiedzi były zupełnie niewyraźne minęły bezpowrotnie. Po części tak, ale pojawiają się inne problemy. Jak chociażby na oddanych w zeszłym roku peronach stacji we Wrzeszczu, gdzie zapowiedzi okazały się na tyle głośne, że zaczęli się na nie skarżyć mieszkańcy pobliskich kamienic.

Jak oceniasz nagłośnienie stacji kolejowych w Trójmieście?

Warto w tym miejscu dodać, że cała inwestycja polegająca na przebudowie peronów i torów pochłonęła ok. 140 mln zł.

Jeszcze w zeszłym roku przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych, odpowiedzialnych za remont stacji we Wrzeszczu, nakazali wyłączyć część głośników, a pozostałe skierować tak, by głos nie rozchodził się poza obręb peronów. Takie rozwiązanie okazało się jednak niewystarczające.

Dlatego pod koniec września PLK ogłosiło przetarg mający na celu "poprawę nagłośnienia i zrozumiałości komunikatów megafonowych wygłaszanych na stacji Gdańsk Wrzeszcz oraz zmniejszenie uciążliwości tych zapowiedzi dla mieszkańców okolicznych domów".

Wymagania stawiane przez zamawiającego mówią o tym, że obiektywna ocena zrozumiałości mowy STI (tzw. Speech Transmission Index) ma osiągnąć przedział 0,7 - 0,8, co oznacza słyszalność na poziomie dobrym do doskonałego. Jednoczesne system ma w mniejszym stopniu oddziaływać na przyległy teren, "co radykalnie polepszy klimat akustyczny obszaru wokół dworca kolejowego".

Żeby to osiągnąć należy - jak czytamy w specyfikacji - "polepszyć akustykę pomieszczenia nadawania komunikatów, w inny sposób zamontować głośniki na peronach, a pod metalowymi wiatami ułożyć materiał pochłaniający dźwięk".

Liczba głośników tubowych zwiększy się z 45 do 103 sztuk.

Wykonawcę, który opracuje projekt i wykona niezbędne prace, powinniśmy poznać jeszcze w październiku. Roboty potrwają ok. dwóch miesięcy. Potem wykonawca będzie musiał przeprowadzić pomiary akustyczne: badanie zrozumiałości mowy oraz pomiary hałasu docierającego do okolicznych budynków.

Opinie (156) 2 zablokowane

  • Dlaczego brak wyświetlaczy???

    Miliony wydane, nowe perony, trąbki i fanfary po prostu oszałamiający sukces, a podstawowego sprzętu brak - brak wyświetlaczy

    • 7 0

  • (2)

    "po chińsku" piszemy z małej litery, wtórna analfabeterio.

    • 5 3

    • "od małej litery" albo "małą literą", analfabeterio postępowa

      • 2 0

    • Zamilcz lewacki podjudzaczu

      • 0 0

  • Powinno być bezpośrednie połączenie z Wrzeszcza do wrocławskich Krzyków. (10)

    a Adamowicz musi odejść.

    • 150 56

    • Może (1)

      Warto byś zmienił lekarza bo obecny ci nie pomorze i bedzie musiał odejść..

      • 18 16

      • Nie pomorze

        ale może śląsk albo chociaż mazowsze.

        • 2 0

    • nie odejść tylko posiedzieć

      • 2 1

    • (4)

      a z Wejherowa Śmiechowa do Warszawy Wesołej

      • 21 0

      • Ze Śmiechowa przez Wrzeszcz do Wesołej a potem Krzyk ;)

        • 3 0

      • z Olsztyna do Olsztyna

        z Włoch do Włoch i z Wenecji do Wenecji...

        • 5 1

      • a w Łodzi (1)

        jest dzielnica Doły i przebiegająca przez nią ulica Smutna. Z czym może mieć połączenie?

        • 4 0

        • To z całej Gdyni mogą jeździć.

          • 13 0

    • susza na saharze .. adamowicz musi odejsc !!! tepe pisuary teraz w PKP rzadza takie same pisuary # misiewicze jak wy . a adamowicz z pkp nie ma nic wspolnego

      • 20 10

    • Gdańsk wrzeszcz 103 głośniki

      • 7 1

  • po chińsku (1)

    w ankiecie, powinno być z małej litery

    • 11 1

    • Małą literą.

      • 1 0

  • (4)

    Pociąg expresowy z Gdańska do Monachium odjedzie z peronu drugiego przy torze pierwszym.Pociąg zatrzymuje się na stacjach Hamburg ,Kolonia Rotterdam Drezno ,Wiedeń...nie za głośno zapowiedziałem ? Wszyscy zrozumieli?Hahahaha

    • 12 60

    • To nie po drodze, szpilek to idiota nie znający geografii.
      Pociąg z Gdańska przez Langfuhr, Neustadt b.D., Stolp, Stettin do Berlina odjedzie z toru pierwwszego przy peronie pierwszym.

      • 0 0

    • do szpilek

      Oj musi cię dzisiaj mocno boleć,oj musi.Spróbuj rycyny.

      • 5 1

    • Volskdeutch... Zwei kieliszkein... (1)

      butemwmordę

      • 17 1

      • To zwykły bosy Antek z za Buga zo rodzice w 45 przyjechali i rżnie Danzigera od 12 pokoleń. Kompleksy i jeszcze raz kompleksy.

        • 9 2

  • Gdynia

    W Gdyni może zapowiedzi nie są lepsze ale przed kazdym wejściem na peron jest tablica z aktualnym pociągiem wyjeżdżającym lub odjeżdżającym, i to jest według mnie fajne.

    • 7 0

  • PKM-Wrzeszcz (1)

    Brak informacji na peronach o cenach,ulgach i odjazdach pociągu.Biegaja podróżni z peronu na peron i przeklinają kolej.Spolka powinna się bardziej zaangazowac w odpowiednia informacje,bo większość podróżnych nawet nie wie,skad i dokad te pociągi jezdza.

    • 18 1

    • ceny, ulgi

      Kazdy pasazer zawsze moze sie zapytac w kasie czy przysluguje mu jakas ulga. Notorycznie zas slysze pytanie czy na 60+ tez jest ulga w SKMce oraz widze dzieci szkolne z karta duzej rodziny domagajace sie ulg na kolei. Dzieci te maja ulgi doslownie tej samej wysokosci, ale na legitymacje szkolne/studenckie. Dodatkowy paradoks to automatyczne akceptowanie regulaminu zakupu biletu przez internet bez jego przeczytania... A potem obrywaja kasjerki, ktore nie maja mozliwosci anulowania e-biletow. A wystarczy pocztac przepisy...

      • 0 1

  • A gdzie wyświetlacze na peronach!!!!

    • 11 0

  • Zapowiedź podczs przejazdu pociągu (2)

    Nawet najlepsze nagłośnienie nie będzie słyszalne jeżeli komunikat będzie ogłaszany podczas przejazdu pociągu po sąsiednim torze.

    • 21 1

    • Dlatego w planie za te 140 mln jest wydawanie słuchawek bezprzewodowych każdemu wchodzącemu na peron. Słuchawki te będą musiały być zdawane w przedziale konduktorskim przy opuszczaniu składu. Czytaliście o tym? Pisali w portalach informacyjnych.

      • 1 0

    • w studiu powinno być światełko czujnika hałasu

      jeśli się świeci, to zakaz nadawania komunikatów.

      • 4 0

  • Jezuuu, nareszcie (1)

    Ponad rok walki z PKP PLK i durnymi babami przed mikrofonami, które notorycznie w środku nocy wyją przez megafony do pustych peronów, mimo wytycznych szacownej derekcji o trybie nocnym. Mam nadzieję że tym razem mieszkańcy odczują ulgę. Jeszcze się pytam, co z syfem spalin że stojących na jałowym biegu pkmek??? I co z hałasem odbijający się od nowej galerii? Kiedy zabudowa tych peronów albo ekrany, które były w planowane chociażby w dokumencie "polityka ochrony przed hałasem w gdansku" podpisanym przez Adamowicza, w którym ekrany stoją jak byk????

    • 16 3

    • Nie da rady. Wszystek ekrany poszły na ekranowanie pól wzdłuż autostrad.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane