- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (416 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (81 opinii)
- 3 Były wiceprezydent Gdańska skazany (80 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (298 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (74 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (155 opinii)
Nie będzie ograniczenia prędkości na al. Jana Pawła II
Po niedzielnym, niestety śmiertelnym potrąceniu 21-latki na pasach przy szpitalu na Zaspie , nasi czytelnicy po raz kolejny poruszyli temat ograniczenia prędkości na zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II. Drogowcy nie są jednak zwolennikami tego pomysłu. Zapędy kierowców do szybszej jazdy ma tam wkrótce ograniczyć likwidacja tzw. "zielonej fali".
Przyczyny i okoliczności wypadku bada policja i Prokuratura Gdańsk Oliwa. Prawdopodobnie kobieta wbiegła na pasy, ale śledczy muszą to potwierdzić. Niewykluczone, że pomoże w tym zapis monitoringu z przejeżdżającego obok autobusu komunikacji miejskiej.
Czytelnicy: wypadki przez nadmierną prędkość!
Wiele komentarzy pod artykułem informującym o wypadku dotyczyło prędkości, z jaką porusza się po al. Jana Pawła II część kierowców. Mieszkańcy Zaspy narzekają, że po modernizacji szersza i równiejsza droga zachęca do szybkiej jazdy, czego efektem mają być liczne wypadki i potrącenia pieszych. Komentujący wprost domagają się od władz miasta, by zarządca drogi, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ograniczył tam prędkość - nawet do 30 km/h - lub podjął inne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa.
Gdańscy inżynierowie do obniżenia prędkości w tym miejscu podchodzą jednak sceptycznie. Ich zdaniem obecne ograniczenie do 50 km/h jest wystarczające, a problemem jest fakt, że wielu kierowców ignoruje te znaki.
- Al. Jana Pawła II to kolejne miejsce, gdzie wyraźnie widać, jak niewłaściwa i populistyczna była decyzja o likwidacji fotoradarów. Gdy radar stał na tej drodze, takich zdarzeń było tam zdecydowanie mniej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność. Na kolejne decyzje musimy zaczekać co najmniej do momentu, gdy zapoznamy się z ustaleniami policji.
Pomoże likwidacja zielonej fali
Pierwsze decyzje już jednak zapadły. Jesienią ubiegłego roku na tym samym pasie w kierunku Czarnego Dworu, ale na przejściu bez sygnalizacji, kierowca porsche śmiertelnie potrącił starszą kobietę. Na początku grudnia na tym samym przejściu zginął 80-letni pieszy.
Kilka tygodni później zapadła decyzja, że powstanie tam sygnalizacja świetlna. Prace nad projektem właśnie się kończą, sygnalizatory pojawią się tam do końca tego roku. Światła te będą stały mniej więcej w połowie drogi od innego przejścia przy ul. Meissnera. Ma to dać możliwość drogowcom, by odpowiednią regulacją uniemożliwić kierowcom szybką jazdę.
- Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu. Podobne rozwiązanie możemy już zaobserwować na al. Grunwaldzkiej na odcinku od granicy z Sopotem w kierunku Wrzeszcza - dodaje Wawrzonek.
Opinie (375) 5 zablokowanych
-
2017-09-04 18:29
Do tych co tak bronią kierowców: (7)
przy 30kmh pieszy ma spore szanse nie odnieść poważnych obrażeń
przy 50kmh ma spore szanse nie zginąć
przy 60kmh te szanse spadają o połowe
przy 70kmh ...... cud jak przeżyje.
tyle- 22 21
-
2017-09-04 18:42
z tym apelem to podbij raczej do pieszych (3)
a nie do kierowców
- 14 5
-
2017-09-04 18:52
(1)
Pieszy powinien zrobić do 30 na przejściu dla pieszych żeby nie odnieść obrażeń po uderzeniu w zaparkowany na pasach VW w tdiku.
- 2 1
-
2017-09-04 19:01
Taki Usain Bolt potrafi biec 44kmh.
- 5 0
-
2017-09-04 21:07
Naprawde jestes az tak glupi czy tylko udajesz ?
To jest własnie poziom inteligencji pirata drogowego kaze pieszym zwolnic do 30km i rowerzystom też:)
- 1 5
-
2017-09-04 19:20
Przy 0 km/h pieszemu prawie na pewno nic się nie stanie!
- 7 1
-
2017-09-04 21:05
I zobacz jaki jest efekt debile za kierownica dali ci minusy zamiast zwolnic przed przejsciem dla pieszych mimo ze maja taki (1)
- 1 8
-
2017-09-04 23:28
Gląb nie zrozumie dopóki nie będzie musiał wyjąć z portfela 200zł
Ale nie raz na 5 lat, tylko przy każdym przejściu przejechanym z nadmierną prędkością.
- 0 1
-
2017-09-04 18:30
A kto zabroni w takim razie postawic odmierzacze do zielonego?? To byloby rozwiazanie. Kolejne swiatla na jp ii to brzmi jak farsa- przypomonam ze to ta droga rzekomo ma dopelniac gdanski ring wobec zaniechania budowy lacznicy od wys etc czy kontynuacji drogi zielonej! Moze wlasnie przez tak duza ilosc seiatel kierowcy jada szybciej zeby nie stac czwarty raz na swiatlach? Dobudowanie kolejnych swiatel i likwidacja zielonej fali to dwa rozwiazania ktore moga przyniesc dokladnie odwrotny efekt! Jedyne pomysly racjonalne to albo fotoradar albo wlasnie wskazniki ze jadac 40 przejedziesz na zielonym. No a nader wszystko rozim i pieszych i rowerzystow.
- 17 3
-
2017-09-04 18:34
Ograniczajcie głupotę ludzi a nie prędkość.
- 13 4
-
2017-09-04 18:38
Debilizm do kwadratu (2)
Przecież zielona fala SŁUŻY ograniczaniu prędkości - nie opłaca się pałować, bo wtedy trzeba będzie stać na kolejnych światłach! Poza tym, gdzie u diabła na JP jest teraz zielona fala???
- 28 0
-
2017-09-04 23:30
Ręce opadają jakich mamy urzędników
- 1 0
-
2018-03-20 22:02
Dokładnie
Wszyscy cisną ile fabryka dała tylko byle nie stać na X światłach z rzędu...
- 0 0
-
2017-09-04 18:43
czerwona fala dla blachosmrodów (1)
zielona dla rowerzystów
i będzie ok.- 4 19
-
2017-09-04 19:13
debil na rowerze moze byc smiertelnie grozny dla pieszych i innych rowerzystow
w przerwach w pedalowaniu zacznij myslec....
- 6 0
-
2017-09-04 18:43
To może przejścia podziemne? (1)
Dzięki temu już nie będzie wypadków z udziałem pieszych
- 18 6
-
2017-09-04 21:07
zgadzam sie blachosmrody do tunelów i naturalnie bez wentylacji niech sie sami tuja spalinami
- 0 2
-
2017-09-04 18:45
Gdańscy drogowcy nie są jednak zwolennikami ograniczenia prędkości,
bo życie pokazuje że są także odpowiedzialni nie za jedną śmierć. Etyka zawodowa drogowców - choć się obecnie zastanawiam czy oni takowa mają?, to powinien być zespół norm wynikających ze specyfiki zwłaszcza tej konkretnej profesji, która powinna służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu, przeciwdziałać jakiegokolwiek cierpieniu. Na każdy wypadek powinien być na miejsc wzywany przez prokuratora zarządca drogi (i ew.projektant, wykonawca).
To skandal, żeby nazwać al. naszym św., aby tam odbywało się tyle "morderstw" przez rozjeżdżanie, niczym w ostatnich groźnych zamachach?- 8 7
-
2017-09-04 18:50
(1)
Kto ostatnio jeździł autem po Pradze ten wie, że ograniczenia prędkości da się skutecznie egzekwować. Złotówy, kurierzy, policja jeżdżą 45 jak ograniczenie jest 50.
- 12 1
-
2017-09-04 19:11
- Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu. Podobne rozwiązanie możemy już zaobserwować na al. Grunwaldzkiej na odcinku od granicy z Sopotem w kierunku Wrzeszcza - dodaje Wawrzonek.
BZDURA TOTALNA! Kazdy kto jedzie z Sopotu na Wrzeszcz w 50% zatrzyma sie przy AWFie. Powodem sa swiatla, ktore zapalaja czerwone dla kierowcy nawet jesli nie ma pieszego a wszyscy jada normalna predkoscia. Efekt jest taki, ze piesi przebiegaja na czerwonym a kierowcy stoja na czerwonym - gdy nie ma ZADNYCH pieszych!
Problem byl pokazany na filmie:
http://trojmiasto.tv/Przyciski-dla-pieszych-zielone-na-zadanie-14516.html
Przyciski dla pieszych zielone "na żądanie" 6 marca 2016 na portalu trojmiasto- 3 0
-
2017-09-04 18:56
ogólnie to super (2)
ograniczmy całą aleję do 20km/h + fotoradary + progi, żeby piesi mogli spokojnie przebiegać na czerwonym świetle
- 24 2
-
2017-09-04 21:09
i bardzo dobrze zebys wiedział to juz mozesz sprzedac ten 30 letni złom i samemu zostac pieszym:)
- 0 4
-
2017-09-05 20:25
ty idioto, zycie to swietosc. Jezeli pieszy popelni blad, to ty jako kierowca musiesz miec na to wzglad i zawsze i na taka opcje przygotowany.
- 0 1
-
2017-09-04 19:00
trzeba egzekwować to co jest, anie dokładać ograniczenia
wypadki robią ludzie co przepisy mają w d
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.