- 1 Napad na bank czy głupi żart? (76 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (65 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (623 opinie)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (284 opinie)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (95 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (185 opinii)
Nie będzie ograniczenia prędkości na al. Jana Pawła II
Po niedzielnym, niestety śmiertelnym potrąceniu 21-latki na pasach przy szpitalu na Zaspie , nasi czytelnicy po raz kolejny poruszyli temat ograniczenia prędkości na zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II. Drogowcy nie są jednak zwolennikami tego pomysłu. Zapędy kierowców do szybszej jazdy ma tam wkrótce ograniczyć likwidacja tzw. "zielonej fali".
Przyczyny i okoliczności wypadku bada policja i Prokuratura Gdańsk Oliwa. Prawdopodobnie kobieta wbiegła na pasy, ale śledczy muszą to potwierdzić. Niewykluczone, że pomoże w tym zapis monitoringu z przejeżdżającego obok autobusu komunikacji miejskiej.
Czytelnicy: wypadki przez nadmierną prędkość!
Wiele komentarzy pod artykułem informującym o wypadku dotyczyło prędkości, z jaką porusza się po al. Jana Pawła II część kierowców. Mieszkańcy Zaspy narzekają, że po modernizacji szersza i równiejsza droga zachęca do szybkiej jazdy, czego efektem mają być liczne wypadki i potrącenia pieszych. Komentujący wprost domagają się od władz miasta, by zarządca drogi, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ograniczył tam prędkość - nawet do 30 km/h - lub podjął inne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa.
Gdańscy inżynierowie do obniżenia prędkości w tym miejscu podchodzą jednak sceptycznie. Ich zdaniem obecne ograniczenie do 50 km/h jest wystarczające, a problemem jest fakt, że wielu kierowców ignoruje te znaki.
- Al. Jana Pawła II to kolejne miejsce, gdzie wyraźnie widać, jak niewłaściwa i populistyczna była decyzja o likwidacji fotoradarów. Gdy radar stał na tej drodze, takich zdarzeń było tam zdecydowanie mniej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność. Na kolejne decyzje musimy zaczekać co najmniej do momentu, gdy zapoznamy się z ustaleniami policji.
Pomoże likwidacja zielonej fali
Pierwsze decyzje już jednak zapadły. Jesienią ubiegłego roku na tym samym pasie w kierunku Czarnego Dworu, ale na przejściu bez sygnalizacji, kierowca porsche śmiertelnie potrącił starszą kobietę. Na początku grudnia na tym samym przejściu zginął 80-letni pieszy.
Kilka tygodni później zapadła decyzja, że powstanie tam sygnalizacja świetlna. Prace nad projektem właśnie się kończą, sygnalizatory pojawią się tam do końca tego roku. Światła te będą stały mniej więcej w połowie drogi od innego przejścia przy ul. Meissnera. Ma to dać możliwość drogowcom, by odpowiednią regulacją uniemożliwić kierowcom szybką jazdę.
- Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu. Podobne rozwiązanie możemy już zaobserwować na al. Grunwaldzkiej na odcinku od granicy z Sopotem w kierunku Wrzeszcza - dodaje Wawrzonek.
Opinie (375) 5 zablokowanych
-
2017-09-04 18:01
Należy zrobić "hopki" przed przejściach dla pieszych
Przynajmniej to.
- 7 24
-
2017-09-04 18:02
(2)
Ograniczenia predkosci nicmnie daja. Na Przerobce zrobili remont i strefe 30. I co? Nawet autobusy ZKM jadq duzo szybciej. Piesi uciekaja w poplpchu bo osobowki pedza jak oszalale. Do tego tiry w strone portu mimo zakazu. A Policja i SM sie tylko przyglada zamiast dzialac.
- 14 4
-
2017-09-04 18:07
Dokladnie (1)
To nic nie da - nie przestrzegają ograniczeń prędkości.
Tak więc albo wreszcie POJAWIĄ SIĘ POLICJANCI NA ULICACH, albo trzeba stawiać szykany przed przejściami dla pieszych- 4 2
-
2017-09-05 22:05
ale dla pieszych, żeby nie wbiegali i dali się zauważyć
- 0 0
-
2017-09-04 18:04
43 letni kierowca Opla (4)
No właśnie, to jest wiek 40-50 lat w którym najbardziej kozaczą....
- 8 31
-
2017-09-04 18:24
43letni kierowca
To ci jezdza najbezpieczniej jakbys wiedzial ,przyjrzyj dokladniej statystykom
- 2 7
-
2017-09-04 18:31
30 lat to ci co najwiecej kozacza
33 szczegolnie.
- 2 3
-
2017-09-04 21:59
Kryzys wieku średniego wtedy maja
- 0 1
-
2017-09-04 21:59
Kryzys wieku średniego wtedy maja
- 0 1
-
2017-09-04 18:05
tak ku....a! (5)
ograniczcie prędkość do 15km/h najlepiej i co 100m fotoradary.
idioci...- 31 7
-
2017-09-04 18:13
ale dlaczego idioci? (4)
Prędkość W MIEŚCIE nie powinna przekraczać 50km/h, w strefach zamieszkania na mniejszych uliczkach - tempo 30 km/h.
To jest miasto nie tor wyścigowy, trzeba zadbać o wszystkich uczestników ruchu: pieszych, rowery, rolki, inwalidzi, niepełnosprawni, starsze niedowidzące i niedosłysząe osoby, a nawet zwierzęta.
Przed przejściami dla pieszych powinny być SZYKANY, jak np. na Kolobrzeskiej- 4 6
-
2017-09-04 18:15
tak ograniczcie prędkość gdzie się da (2)
a potem 100m prostej i ludzie lecą 100 na godzinę żeby nadrobić...
- 4 5
-
2017-09-04 18:32
co nadrobic? (1)
- 2 1
-
2017-09-04 18:48
brak rozumu
- 2 1
-
2017-09-04 19:41
Kolacztki
No pewnie druty kolczaste najlepiej.
- 0 0
-
2017-09-04 18:05
śrutowanie jezdni pomorze/pomoze
wszak na Słowackiego właśnie to zrobiono. A ile kaszy/kasy na to poszło...
- 8 3
-
2017-09-04 18:07
widziałem dziś dwie blondynki (1)
jade tramwajem przez nowe ogrody a równolegle jedzie pojazd firmowy / znak firmy odziezowej na drzwiach/. Na przednim siedzeniu dwie blondynki i obie komórki/ albo raczej smarty / w łapkach.
- 19 3
-
2017-09-04 18:25
nie poradzisz
dziś w ciągu 15min jazdy trafiło mi się 4 takich co ich nie stać wydać 50 może 100zł na słuchawkę...
- 5 0
-
2017-09-04 18:16
jak kiedyś
A może tak jak na początku motoryzacji ,przed automobilem musiał iść człowiek z flagą ?
- 11 2
-
2017-09-04 18:21
Należy spowalniać WSZYSTKIE ULICE W MIEŚCIE, także highwaye
Oczywiście adekwatnie do rangi ulicy, np. na Grunwaldzkiej tę funkcję mogą pełnić światła na skrzyżowaniach i max 60 km/h.
Na ulicach typu Kołobrzeska, Chłopska, JP II, Rzeczpospolitej - światła i szykany przed przejściami dla pieszych i max 50 km/h.
Na mniejszych ulicach typu Piastowska, Polanki - wyniesione przejścia dla pieszych oraz max 50km/h.
No i uliczki w osiedlach - tempo 30 km/h- 11 19
-
2017-09-04 18:26
Ale tam nigdy nie było zielonej fali (2)
zawsze trzeba było 5 razy stawać na czerwonym jak w wejherladzie na dk6.
Dziewczyna przechodziła na światłach nic więcej w temacie.- 18 3
-
2017-09-04 18:27
W Wejerowie na odcinku kilku km masz 2xfotoradar + 4x kamery robiace foto na czerwonym a takze jesli rozmawiasz przez tel/nie masz pasow...
- 5 2
-
2017-09-04 22:13
dziewczyna przebiegała na czerwonym
- 1 0
-
2017-09-04 18:26
Egzekwowac dobrze powiedziane (1)
Tak wiec drogie WRD KWP Gdansk. Moze pora wspierac obywateli? Wyslac patrol policji i po kolei wszystkim mierzyc predkosc. Karac wszystkich za rozmawianie komorke, niesprawne oswietlenie, jezdzenie na p./mgielnych. Konsekwetnie bez dyskusji. Nie w stylu: dzien dobry, czy wie pan za co pana zatrzymalem? Nie k.. tak szybko jechalem, ze nie zauwazylem.
Jeden dzien kilka godzin i sie uspokoi. Na ulicach NIE WIDAC policji. Zajmujecie sie pitolami, zakloceniem spoczynku o 20:00, pijanymi menelami, raportowaniem co i jak a na drogach wariactwo.
Niech policja zacznie budowac zaufanie i respekt.
Kontrole drogowe jak w Sopocie. 2x radiowozy, jeden z wlaczonym silnikiem. Zwezenie z 2pasow do jednego, dmuchanie kontrola. Postac godzine przeniesc sie gdzies indziej.
W Polsce de facto brakuje takiej formacji jak w UK: Police community support officer (PCSO) Niby jest straz miejska ale co to zmienia..- 13 4
-
2017-09-04 19:17
zgoda - ale pieszych tez karac
za przechodzenie na czerwonym, za przechodzenie w niedozwolonym miejscu.... niech policja zacznie budowac zaufanie i respekt
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.