• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma szans na Mevo w tym roku

bra
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:49 (25 maja 2021)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo zostało zawieszone w październiku 2019 roku. Od tego czasu toczą się działania mające na celu przywrócenie systemu wypożyczania miejskich rowerów. Mevo zostało zawieszone w październiku 2019 roku. Od tego czasu toczą się działania mające na celu przywrócenie systemu wypożyczania miejskich rowerów.

Przetarg na operatora Mevo zaczyna się od początku. To wynik odwołania, jakie złożyła firma Nextbike Polska. W postępowaniu udział biorą trzy firmy, a ich oferty poznamy 25 maja. Obecnie trudno przewidzieć, kiedy miejski system wypożyczania rowerów znów zacznie działać, ale z pewnością nie stanie się to w tym roku.



AKTUALIZACJA, 25 maja 2021


Nextbike Polska SA po raz kolejny odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie postępowania na nowe Mevo. Tym razem Nextbike żąda przesunięcia terminu składania ofert o pół roku, do 21 listopada.

Nowy termin składania ofert zostanie wyznaczony po wyroku KIO. Na razie nie wiadomo jednak, na kiedy KIO wyznaczy termin rozprawy.


Będziesz korzystał(a) z Mevo po ponownym uruchomieniu?

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione po odwołaniu Nextbike Polska SA i wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. To już kolejne opóźnienia w przetargu na nowego operatora Mevo, którego mieliśmy poznać w marcu.

W grze wciąż pozostają trzy podmioty, które brały udział w dialogu konkurencyjnym:

  1. konsorcjum BikeU i Freebike,
  2. firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo,
  3. spółka Nextbike Polska SA.

Odwołania Nextbike do KIO



Ostatnia firma została początkowo wykluczona z rozmów. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot uznał ją za nierzetelnego wykonawcę w związku z niezrealizowaniem przez jej spółkę córkę wcześniejszej umowy na Mevo.

Pierwszy operator Mevo do dzisiaj nie zwrócił też środków abonentom. W tej sprawie złożone zostały skargi do sądu i prokuratury.

Firma Nextbike Polska odwołała się do KIO i została przywrócona do rozmów w dialogu konkurencyjnym. Potem spółka złożyła kolejne odwołanie, domagając się zmiany niektórych zapisów przetargowych. Decyzją KIO zaproszenia do składania ofert zostały unieważnione.

Z tego powodu konieczne było ogłoszenie nowego postępowania na operatora Mevo. Wykonawcy mają czas na złożenie swoich ofert do 25 maja.

Kiedy miejski system wypożyczania rowerów znów zacznie działać?

- Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Kolejne odwołania Nextbike Polska SA w restrukturyzacji powodują wielomiesięczne opóźnienia w uruchomieniu roweru, dlatego trudno deklarować jakiekolwiek terminy - przyznaje Michał Glaser, prezes zarządu OMGGS.

Nowe Mevo: założenia




  • 3099 rowerów elektrycznych.
  • 1000 rowerów tradycyjnych.
  • 717 stacji rowerowych.
  • Abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.
  • Punkty ładowania baterii w każdej z 16 gmin.
  • Możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

- Zgodnie z wyrokiem KIO z kryteriów wyboru wycofaliśmy ocenę funkcjonalno-estetyczną rowerów, która miała się odbyć przy udziale mieszkańców oraz na etapie oceny ofert nie będziemy żądać przedstawienia dokumentacji potwierdzającej zdolność do wykonania usługi - wyjaśnia Jarosław Maciejewski z OMGGS. - Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z ważnych dla mieszkańców aspektów: np. zapisów dotyczących estetyki rowerów, wygody jazdy, stabilności i ergonomii. Doprecyzowano zapisy dotyczące siły wspomagania w rowerach elektrycznych.

Testy Mevo przez 14 miesięcy



Dokumenty potwierdzające zdolność do wykonania usługi (kwestie finansowe, harmonogram, sposób zarządzania) będą wymagane od wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę.

Dodatkowo został wydłużony termin rozpoczęcia rozruchów testowych od dnia podpisania umowy - z 8 do 14 miesięcy, gdyż w związku z pandemią występują opóźnienia w terminach dostaw.

Umowa z nowym operatorem ma być podpisana na 6 lat. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin - dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
bra

Opinie (311) ponad 10 zablokowanych

  • tooże już czas rozebrać, te stojaki rowerowe (1)

    skoro nie ma rowerów?

    • 3 1

    • ale im więcej przeszkód do dzikiego parkowania furmnek, tym lepiej

      ja bym chciał jeszcze więcej takich stojaków, ławeczek, kwietników, pomniczków, drzewek itd

      • 1 0

  • mam gdzieś mevo , mam własny rower....

    jeszcze mnie na to stać

    • 1 0

  • Wykopac nieudacznikow z Nextbike Polska na zbity pysk.

    Niech trzymaja sie z daleka od Polski. Dali D i jeszcze protestuja. To trzeba miec tupet. Trzeba zmienic przepisy tak aby tacy frajerzy juz nie mogli startowac w przetargach.

    • 2 1

  • po co stawiano te wiaty/stojaki na rowery

    ani tam naładować rower, ani gniazdka, usb tylko koszta

    • 3 0

  • Zwykłe rowery (2)

    Przy zwykłych rowerach potrzebna jest już doskonała baza i logistyka. Potrzeba oczywiście napraw i regularnego przewożenia rowerów tam gdzie jest największe zapotrzebowanie. Jeżeli dodamy do tego akumulatory to ta baza musiałaby być być naprawdę doskonale zorganizowana.
    Podstawą powinny być więc zwykłe rowery a elektrycznych by wystarczyło 20% całości.

    • 15 0

    • (1)

      Po co w ogóle elektryki. Jak już chcemy pomóc w podjeździe pod wzgórza to zróbmy wyciągi w newralgicznych miejscach na przykład na Jaśkowej Dolinie.

      • 1 0

      • Jak najbardziej się zgadzam, ale to była odpowiedź na liczby w artykule, gdzie stawia się na elektryki a zwykłe rowery są w mniejszości. Ideałem by było gdyby zaczęli od zwykłych a potem testowo patrząc na zapotrzebowanie wprowadziliby powoli elektryczne.

        • 2 0

  • Od początku pisze ze taniej było by kupić albo dac rabat mieszkancom na rower ktory nie mozna sprzedac przez 10 lat

    niz pakowac miliony w mevo które przyniosło juz wielokrotnie wiecej straty i nadal go niema.A bedzie jak widac coraz droższe .

    • 2 1

  • Jakoś cisza o wałkach jakie były robione przy poprzednich MEVO. Może tak prokuratura i sądy wyjaśnią sprawę do końca

    a nie zamiatają pod dywan. Chodzi o grube miliony z kieszeni podatnika a nie o prywatną kasę!

    • 5 0

  • Bardzo Dobrze

    Jak widziałem te paniusie w słuchawkach nie zwracające uwagi na nic to kij sam prosił żeby go miedzy szprychy włożyć. Jeszcze te hulajnogi dla korposzczurów zaorać i będzie ok.

    • 5 2

  • Senior i Mevo (13)

    W ubiegłym roku pojeżdziłam,było cudownie.Gdyby rowery elektryczne były tylko na obszarze Trójmiasta na pewno system by działał perfekcyjnie.Wielka szkoda,seniorzy nie mogą czekać w nieskończoność,nie mają tyle czasu.

    • 24 36

    • Normalny senior mieszkający w Gdańsku ma własny rower. (2)

      Z wypożyczeń korzystają młodzi.

      • 11 7

      • Znowu trole...

        A Ty co ?
        Naprawdę będziesz rozgraniczał kto ma a kto nie ma korzystać z Mevo ?
        Młodzi czy seniorzy każdy może mieć lub nie mieć swojego jednośladu.
        I na szczęście nie przeszkodzi to w prawie do korzystania z MEVO.

        Nie wiem po co komentujący wciskają swoje 5gr rozprawiając dla kogo jest usługa wypożyczania rowerów.
        Masz aplikację, masz kasę na koncie - korzystaj.

        Kolejna g...o burza i obrażanie innych.

        • 2 0

      • Co ma piernik do wiatraka?

        Mevo służy do czego innego niż własny rower.

        Jak masz swój samochód, nie możesz już pojechać do knajpy taksówką?

        • 8 1

    • Nie masz seniorko własnego roweru? (6)

      Smutna jesteś.

      • 3 7

      • (5)

        a czy mogę wsiąść z moim rowerem do autobusu albo skm? Bo nie mam ochoty jeździć tylko wokół domu; ani siły żeby pojechać za miasto i tam sobie pozwiedzać okolice... no nie. Dlatego opcja wypożyczenia roweru (i to nie tylko w Trójmieście) jest bardzo ciekawa.
        No i własny rower trzeba jakoś wtargać do mieszkania albo piwnicy... :-/

        • 7 4

        • Kondycja.

          Jeżeli dla Ciebie jest problemem zniesieniem roweru do piwnicy,to lepiej pomyśl o wózku inwalidzkim.

          • 1 2

        • Osoby komentujące artykuł nie rozumieją idei roweru miejskiego (3)

          To oczywiste, że ktoś w mieście potrzebuje przenieść się z punktu A do punktu B i w danej chwili nie ma akurat swojego roweru. Lub przyjechał z przedmieścia. Miasto podobno nie jest od dostarczenia rowerów miejskich, ale parkingów dla aut już tak. Równie dobrze można by zaproponować aby właściciele aut wykupili sobie miejsca parkingowe w mieście, najlepiej dla wygody w kilku miejscach po cenie rynkowej gruntu. Inny argument o nieekologiczności rowerów elektrycznych. To nie można kupić prądu z OZE? Ja to robię.

          • 7 4

          • I co? Masz jakiś certyfikat na pochodzenie twojego prądu do ładowania roweru z OZE? (1)

            • 5 1

            • Mam sobie wypisać z logów falownika, czy jak?

              • 3 1

          • no ale miasto jeszcze auta powinny dostarczać

            • 1 0

    • dlatego kupiłem sobie swój- to już mój drugi elektryk

      • 1 0

    • W ubiegłym roku Mevo już nie działało.

      To musiało być 2 lata temu

      • 6 1

    • Nie podszywaj się pod seniora.

      Seniorzy mają swoje rowery.

      • 11 5

  • To pokazuje jaka władza jest przestarzała i nieudolna ...zainteresowanie ogromne a tu proszę nikt nie potrafi przypilnowac żeby zrobić projekt od a do z żeby hulał ....

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane