• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma szans na Mevo w tym roku

bra
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:49 (25 maja 2021)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo zostało zawieszone w październiku 2019 roku. Od tego czasu toczą się działania mające na celu przywrócenie systemu wypożyczania miejskich rowerów. Mevo zostało zawieszone w październiku 2019 roku. Od tego czasu toczą się działania mające na celu przywrócenie systemu wypożyczania miejskich rowerów.

Przetarg na operatora Mevo zaczyna się od początku. To wynik odwołania, jakie złożyła firma Nextbike Polska. W postępowaniu udział biorą trzy firmy, a ich oferty poznamy 25 maja. Obecnie trudno przewidzieć, kiedy miejski system wypożyczania rowerów znów zacznie działać, ale z pewnością nie stanie się to w tym roku.



AKTUALIZACJA, 25 maja 2021


Nextbike Polska SA po raz kolejny odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie postępowania na nowe Mevo. Tym razem Nextbike żąda przesunięcia terminu składania ofert o pół roku, do 21 listopada.

Nowy termin składania ofert zostanie wyznaczony po wyroku KIO. Na razie nie wiadomo jednak, na kiedy KIO wyznaczy termin rozprawy.


Będziesz korzystał(a) z Mevo po ponownym uruchomieniu?

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione po odwołaniu Nextbike Polska SA i wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. To już kolejne opóźnienia w przetargu na nowego operatora Mevo, którego mieliśmy poznać w marcu.

W grze wciąż pozostają trzy podmioty, które brały udział w dialogu konkurencyjnym:

  1. konsorcjum BikeU i Freebike,
  2. firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo,
  3. spółka Nextbike Polska SA.

Odwołania Nextbike do KIO



Ostatnia firma została początkowo wykluczona z rozmów. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot uznał ją za nierzetelnego wykonawcę w związku z niezrealizowaniem przez jej spółkę córkę wcześniejszej umowy na Mevo.

Pierwszy operator Mevo do dzisiaj nie zwrócił też środków abonentom. W tej sprawie złożone zostały skargi do sądu i prokuratury.

Firma Nextbike Polska odwołała się do KIO i została przywrócona do rozmów w dialogu konkurencyjnym. Potem spółka złożyła kolejne odwołanie, domagając się zmiany niektórych zapisów przetargowych. Decyzją KIO zaproszenia do składania ofert zostały unieważnione.

Z tego powodu konieczne było ogłoszenie nowego postępowania na operatora Mevo. Wykonawcy mają czas na złożenie swoich ofert do 25 maja.

Kiedy miejski system wypożyczania rowerów znów zacznie działać?

- Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Kolejne odwołania Nextbike Polska SA w restrukturyzacji powodują wielomiesięczne opóźnienia w uruchomieniu roweru, dlatego trudno deklarować jakiekolwiek terminy - przyznaje Michał Glaser, prezes zarządu OMGGS.

Nowe Mevo: założenia




  • 3099 rowerów elektrycznych.
  • 1000 rowerów tradycyjnych.
  • 717 stacji rowerowych.
  • Abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.
  • Punkty ładowania baterii w każdej z 16 gmin.
  • Możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

- Zgodnie z wyrokiem KIO z kryteriów wyboru wycofaliśmy ocenę funkcjonalno-estetyczną rowerów, która miała się odbyć przy udziale mieszkańców oraz na etapie oceny ofert nie będziemy żądać przedstawienia dokumentacji potwierdzającej zdolność do wykonania usługi - wyjaśnia Jarosław Maciejewski z OMGGS. - Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z ważnych dla mieszkańców aspektów: np. zapisów dotyczących estetyki rowerów, wygody jazdy, stabilności i ergonomii. Doprecyzowano zapisy dotyczące siły wspomagania w rowerach elektrycznych.

Testy Mevo przez 14 miesięcy



Dokumenty potwierdzające zdolność do wykonania usługi (kwestie finansowe, harmonogram, sposób zarządzania) będą wymagane od wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę.

Dodatkowo został wydłużony termin rozpoczęcia rozruchów testowych od dnia podpisania umowy - z 8 do 14 miesięcy, gdyż w związku z pandemią występują opóźnienia w terminach dostaw.

Umowa z nowym operatorem ma być podpisana na 6 lat. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin - dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
bra

Opinie (311) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejny upadek

    Znów 3 razy więcej elektryków niż rowerów i znów będzie wielką klapą. Bezmozgowcy z ratusza niczego nie zrozumieli ale oni wydają nie swoje pieniądze więc mogą je wyrzucać w błoto. Brawo Oleśka!

    • 7 0

  • Nawet taki Nałęczów ma własny rower miejski.

    • 5 0

  • Ok (1)

    Dość już tych rowerzystów na drodze. Niech piechotą chodzą.

    • 7 5

    • Ty też samochodziarzu

      • 2 3

  • (1)

    Jakby to był prywatny interes to upadłby dawno, dawno temu. Gdy jest sponsorowany z pieniędzy publicznych to będą się bawić wiele lat i kasę kroić.....chyba że znajdzie się ktoś kto zrobi porządek lecz w Gdańsku jest to wątpliwe.

    • 6 0

    • wniosek
      "deutchland, erwache!" w wersji nsdapis czy nsdapo czy może nsdasld?

      • 1 0

  • Nie będzie Mevo. (2)

    W czasach pandemii każdy rower musiałby być dezynfekowany po każdorazowym użyciu. Niemożliwe do zrealizowania.

    • 4 3

    • W przeciwieństwie do carsharingu i hulajnog

      • 7 1

    • Po co skoro już wiadomo, że wirus nie przenosi się przez dotyk

      Oczywiście nadal w różnych miejscach dezynfekują, ale to już tylko zyskowny biznes.

      • 2 1

  • Nic w Gdańsku nie dziwi

    Dziurawe drogi.
    Powolna i nieregularna komunikacja miejska, w niczym nie zachęcająca do podróży.
    Brak miejsc w żłobkach i przedszkolach
    Mevo, za które ktoś dostał nagrodę, ekhm.
    Rydwany i inne dziwne zakupy Urzędu Miasta.
    Przyzwolenie na stawianie dużych osiedli na kilka tys. ludzi z jedną drogą dojazdowa (Jabłoniowa), bez żadnej infrastruktury czy nawet zapasu na nią.
    A ludzie i tak zagłosują na tych samych.

    • 7 0

  • Kiedy Dulkiewicz zostanie odwołana? (1)

    Pora najwyższą zastąpić ją kimś, dla kogo sprawy miasta i mieszkańców są ważniejsze niż osobista kariera polityczna na arenie światowej.

    • 9 1

    • hehe....

      .... proszę nie mylić aspiracji z kompetencjami a u tej pani z tym drugim raczej słabo;P
      ...to trochę jakbym miał aspiracje zostać drugim billem gatesem tylko dlatego że umiem klepnąć parę linijek kodu ;)

      • 2 0

  • no i dobrze - szkoda kasy dla pasożytów

    jakieś krzaki się w to włączają, nie można ich wyeliminować.

    • 2 0

  • Nędza jakich mało...

    W porównaniu do Warszawy jesteśmy jak jakaś zacofana wioska afrykańska. Tam system od wielu lat działa bez zarzutu, do tego pierwszych 20 minut za darmo. Tyle "mądrych" głów na trójmiejskich stanowiskach, a nie potrafią sobie z tą kwestią poradzić. Żenada...

    • 6 1

  • Oj kiepskie działania szacownych władz

    Miasta Gdańska. Pamiętam, że Pani Prezydent Dulkiewicz mniej więcej rok temu stanowczo powiedziała, że maksymalnie do jesieni 2020roku umowa na rowery będzie już funkcjonować. I co ??? I nic !!! Interesuje mnie to gdyż nie kupuję roweru bo nie mam gdzie go trzymać i od początku jak były rowery na abonament to bardzo często z nich korzystałem. Już któryś raz z kolei zawiodłem się na Pani Dulkiewicz i to nie tylko w sprawie rowerów

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane