- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (257 opinii)
- 2 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (80 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (401 opinii)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (107 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Niebawem kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego są już wyremontowane. Zła, że w najbliższych miesiącach rozpocznie się remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego . Niezależnie od zmian w ruchu, trzeba się więc przygotować na kolejne tygodnie korków.
- W pierwszej połowie bieżącego roku planowany jest remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy - informuje Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
To efekt ekspertyzy zleconej i wykonanej trzy lata temu. Wtedy właśnie wyszczególniono zakres wszystkich, niezbędnych prac. Długa lista zawierała ponad 20 pozycji. W części poświęconej podporom to m.in. kompleksowy remont uszkodzonych przyczółków, naprawa uszkodzonych słupów oraz ewentualne oczyszczenie zbrojenia. W części dotyczącej konstrukcji ustroju nośnego wymieniono m.in. naprawę wsporników, naprawę skrajnych poprzecznic w rejonie nieszczelnych urządzeń dylatacyjnych czy oczyszczenie zbrojenia. Sporo nakładów wymaga też samo wyposażenie obiektu, przede wszystkim system odwodnienia. Wymienić należy również nawierzchnię i bariery. Kiedy można spodziewać się więc kolejnych remontów? Na razie nie szacowano nawet kosztów wszystkich prac.
Podczas ostatniego remontu rowerem jechało się wielokrotnie szybciej niż samochodem.
Urzędnicy: czekamy na nowe drogi, stare będą tańsze w utrzymaniu
- Harmonogram prac remontowych Estakady Kwiatkowskiego nie został stworzony, gdyż jest powiązany z ewentualną realizacją budowy Drogi Czerwonej, mającej łączyć obwodnicę z portem oraz planami budowy OPAT - wyjaśnia wicedyrektor ZDiZ Andrzej Ryński.
Urzędnicy wciąż liczą bowiem, że uda się zrealizować OPAT, a jeśli nie - to chociaż jego pierwszą część, czyli Drogę Czerwoną do portu. To przedłużenie obwodnicy prowadzące do portu, które znacząco odciążyłoby Trasę Kwiatkowskiego z ruchu ciężarowego.
Czytaj więcej: Tak może wyglądać Droga Czerwona.
Droga Czerwona i OPAT to wciąż polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałoby się 900 mln zł na budowęDroga Czerwona i OPAT to jednak wciąż tylko polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałby się 900 mln zł, które trzeba będzie wydać na budowę Drogi Czerwonej albo i nawet 1,2-1,6 mld zł, które kosztować ma cała Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, mająca rozładować korki w Chyloni i Cisowej, ale także - a może przede wszystkim - w Rumi i Redzie na drodze krajowej numer 6. O ich realizacji mówi się od lat. I tylko mówi, bo pieniędzy na realizację wciąż nie ma.
Obecny rząd, jak wszystkie poprzednie: analizy i koncepcje
O tym, że na nowe drogi jeszcze długo poczekamy, świadczy też informacja z ostatnich tygodni, kiedy wiceminister infrastruktury i budownictwa zapowiedział, że rozpoczęły się prace koncepcyjne nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.
- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Czytaj więcej: Rząd zmienia plany w sprawie ekspresówek na Pomorzu.
Opinie (250) 4 zablokowane
-
2017-03-05 18:58
PKM do Północnej Gdyni (4)
Kiedy, ja się pytam?
- 25 4
-
2017-03-05 19:16
tylko nie do portu i oksywia a na pogórze - wąwozem aż do lotniska ! wtedy to ma sens (1)
- 5 3
-
2017-03-06 21:42
sens to ma do Oksywia i do Kosakowa,dwa naprzemienne kierunki
- 0 0
-
2017-03-06 11:07
i kiedy obiecana obniżka podatków dla najbiedniejszych się pytam (1)
Kaczyński, obiecałeś ulżyć najbiedniejszym,
pokrzywdzonym Polakom!
kiedy obniżka?- 1 1
-
2017-03-06 14:50
Do roboty sie weźcie oto panu powiem
- 1 0
-
2017-03-05 19:04
To facebookowe "SKM do Północnej Gdyni" działacie jeszcze? Co z tymi petycjami? (2)
Trzeba ich dalej męczyć. Aż do skutku. Mieliście jakąś skuteczność, bo się zainteresowali. Teraz trzeba dalej.
- 32 2
-
2017-03-05 19:37
kupił ich szczur chyba?
- 4 4
-
2017-03-06 07:29
Działa
- 3 1
-
2017-03-05 19:10
Robią tylko pod stocznie.
Zamiast zrobić tunele połączenie ul. Północnej z ul. Chylońską oraz ul. Pucką z ul. Chylońską. Po prostu przejeżdżało by się pod torami tak jak to zrobili na Wzgórzu Maksymiliana to nie. Albo SKM na tym odcinku powinna być metrem jest wiele sposobów. To gdybają i pieniądze sobie do kieszeni wciskają. To nie od szczurka zależy tylko od radnych którzy są przy nim.
- 20 2
-
2017-03-05 19:12
Smieszne
więcej kasy dla tych co się rozbijają czarnymi limuzynami i tym co szosują na nartach.Lepiej kasę wydać na wiadukt lub tunel z obwodnicy na hutniczą przez te tory.
- 16 1
-
2017-03-05 19:14
A przeladowane tiry zatrzymane w 2016 roku ...aż dwa. Ile zniszczeń porobiły te nie zatrzymane? (3)
TIRY na tory. To nie są zakupy do biedronki, mogą jechać na wagonach!!!
- 34 3
-
2017-03-05 19:38
to trzeba też zainwestować w tory w Gdyni. (1)
- 2 1
-
2017-03-06 11:08
łopata czeka
a ciebie ani widu ani słychu,
przypadek?- 0 2
-
2017-03-05 21:58
Będzie
Da się ale nie w pięć dni.
Ruszyła modernizacja linii przez Kościerzynę do Bydgoszczy (węglówka) i przepustowość torów w Gdyni znacznie wzrośnie. Co nie zmieni faktu, że rozwiązanie problemu Pucka-Hutnicza-Pólnocna-Obwodowa stanie się zbędne.
Będzie potrzebne tym bardziej...- 3 0
-
2017-03-05 19:19
czas na nowy most łączący morską z oksywiem
- 18 2
-
2017-03-05 19:25
A dziury na Morskiej? (3)
A dziury i te studzienki na Morskiej to kiedy zostaną naprawione? Bo trzeba jeździć slalomem jak pijany, żeby sobie felg nie skrzywić na tej ulicy, jakaś kpina co tam sie dzieje...
- 31 2
-
2017-03-05 19:39
gdzie w Gdyni nie ma dziur? (1)
- 13 1
-
2017-03-06 11:08
mieszkam w UK, u nas też są dziury
i cały czas remontują
- 1 2
-
2017-03-06 11:59
lepiej uważać
bo jak trafi się ktoś z tyłu, kto "slalom" potraktuje jako jazde pijanego kierowcy, to można mieć jeszcze policje na karku :)
- 1 0
-
2017-03-05 19:36
no to bedzie kolejny paraliz gdynia polnoc (4)
yeahhhhhhh !!!!
- 23 1
-
2017-03-05 19:39
jak co roku:(. (3)
- 8 1
-
2017-03-05 19:41
zreszta i tak estakada stoi codziennie od godz 15 :) (2)
wiec co za problem
- 10 1
-
2017-03-05 21:08
Problem jest taki ze przy ostatnich remontach estakady... (1)
...korki zaczynaly sie w Orlowie
- 10 1
-
2017-03-05 23:07
i to jest piękne
- 2 2
-
2017-03-05 19:36
(2)
Miasto bardziej zakorkowane niż europejskie stolice, brawo dla władz! Komunikacja publiczna powinna ratować sytuacje niestety tez stoi w tych samych korkach... sami kretyni zarządzają i tym państwem i tym miastem.
- 29 1
-
2017-03-06 11:10
nie zmyślaj
a jak już piszesz to napisz też, że w Europejskich stolicach
nikt nie wjeżdża autem do centrum
tylko korzysta z metra, tramwaju lub autobusu
do Londynu mam godzinę pendolino (od lat 70tych w UK),
za wjazd autem na teren aglomeracji Londyńskiej są opłaty (automatyczne rozpoznawanie rejestracji),
zaparkuj w Amsterdamie w strefie I do II, to samo
kasztaniaku kochany, strippekarte i pojechał- 1 3
-
2017-03-06 14:02
Jakby więcej ludzi korzystało z komunikacji publicznej zamiast samochodu, korków pewnie by nie było.
- 0 2
-
2017-03-05 20:02
ja pitolę !!! Szczurek noż kurka mać !!! zadbaj wreszcie o północ Gdyni !!! (1)
- 27 3
-
2017-03-07 12:18
A co go obchodzi Gdynia? Dla niego mieszkańcy są od płacenia podatków, a nie od zapewniania im wyższego komfortu życia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.