• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niekompetentny kierowca?

Monika
12 kwietnia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Chciałabym opisać pewną historię, która przydarzyła mi się kilka tygodni temu. Na początku marca, w gdańskim autobusie linii C skasowałam kupiony wcześniej bilet całodobowy. Ponieważ miałam w planach wykorzystać go do kilku przejazdów, po wyjęciu z kasownika chciałam się upewnić, czy wybiła się na nim prawidłowa data. Otóż nie wybiła się.

Ponieważ na bilecie nie wybiły się zera i ostatnia cyfra w godzinie poszłam do kierowcy, ze by dac mu o tym znać. I tu zaczybna się naciekawszy fragment tej historii: kierowca odmówił mi pomocy, gdyż stwierdził, że nie widział jak kasowałam bilet i pewnie chcę coś wykombinować.

Poprosiłam, aby obejrzał mój bilet i na własne oczy przekonał się, że nie zamierzam w żąden sposób "kombinować". Rzucił okiem ale nadal twierdził, że nie może nic zrobić. Na moje pytanie czy zawsze widzi wszystkich pasażerów gdy kasują bilet, odpowiedział, że nie.

Nie rozumiem dlaczego kierowca, pracownik spólki komunalnej, zatrudniony po to, by służyc pasazerom, robił z mojej prośby wielki problem, skoro na każdym kasowniku jest napisane, co trzeba zrobić po skasowaniu biletu i jak należy postąpić, jeżeli bilet źle się odbije!

Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten kierowca tak się zachował? Jestem bardzo niezadowolona z jego zachowania i bardzo proszę o interwencję w tej kwestii. Jestem osobą uczciwą, kupuję i kasuję bilety. Nie mam ochoty narażać się na nieprzyjemności z kontrolerami, szczególnie gdy kierowcy autobusów nie wypełniają swoich obowiązków.

Opisałam całą historię w liście do ZKM-u i poprosiłam o jej wyjaśnienie. Otrzymałam odpowiedź, że przed wyjazdem w trasę ten akurat kierowca sprawdzał kasowniki paskami kontrolnymi, które są w dokumentacji. Zdaniem pracowników ZKM-u nie ma podstaw do ukarania tego kierowcy.

Drodzy Państwo, nie chodziło mi o to żeby kogoś ukarać; może by po prostu wystarczyło wyedukować pracowników. Może ten Pan nie wiedział, co należało w tej sytuacji zrobić.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich korzystających z komunikacji miejskiej, a panów kierowców proszę o więcej uprzejmności.
Monika

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (51)

  • fm

    wg mnie nie ma mozliwości poprawienia przepustowości łostowickiej, po jednej stronie są domy mieszkalne, a po drugiej cemnetarz.
    napisałam, że kierowca odjeżdża z opóźnieniem z przystanku, pewnie jest to wina korków, ale zkm w takim razie powinien dostoswać rozkład jazdy do warunków panujących na drodze. skoro autobus, który powinien odjechać o 8.10, odjeżdż o 8.25 świadczy to o tym, że powinni to zmieńić. nie jest to jednorazowy przypadek, a raczej codzienność. jeżelikierowca nie możliwości zdążenia na określoną godzinę opdjazdu to powinni skorygować rozkład jazdy, ale ich nie obchodzi to, że ludzie spędzają na przystankach po 15-20 min, a z ujeściska, czy oruni raczej trudno o inny dojazd dfo jaśkowej, chyba, że przez gdańsk, ale z tego co wiem to na małomiejskeij też są korki.

    • 0 0

  • Zero kultury...

    Ostatnio gdy jechałam tramwajem lini 15, musiałam kupić karnet ulgowy. Podchodze i mówie "Dzieńdobry karnet ulgowy poprosze.", a na to facet mi odpowiada że nie ma, spojrzałam a koło jego ręki leżało chyba z 40 takich biletów. No to ja znowu do niego "A przepraszam co tam koło pana ręki leży?!", ale on mi znowu że nie ma, a po chwili zastanowienia i popatrzenia na te bilety powiedział mi "To tylko taki mały żart, no to kupuje Pani ten karnet?". No i skończyło się na kupieniu tego karnetu. Byłam wściekła bo jak wół pisało że ROZMOWA Z MOTORNICZYM ZABRONIONA!

    • 0 0

  • A tak apropos motorniczych i kierowcow:

    http://paski.org/komiks-184.html

    • 0 0

  • Do Bad

    Interesuje mnie to bardzo ,bo dzięki takiej ,,uczciwości inaczej" mamy to co mamy .Czyli oszukiwanie na każdym kroku. Ale nadal widzimy tylko złe rzeczy u obcych ,nigdy u siebie . Co Was w takim razie obchodzi , czy kierowca jest miły itp .Skoro my możemy oszukiwać ,on nie musi być grzeczny .Tak to rozumiem według Pana / Pani logiki .

    • 0 0

  • kilka przykładów

    1. Byłam kilka lat temu świadkiem sytuacji takiej jak opisana; widziałam, jak pasażerka kasowała bilet i jak potraktował ją motorniczy - jak ostatnią oszustkę. 2. Osobiście kiedyś znalazłam portfel w autobusie i chciałam go oddać kierowcy, który w odpowiedzi zarzucił mi, że wszystko JUŻ SOBIE WYJĘŁAM i teraz mu to oddaję, a on tego NIE WEŹMIE. 3. Kierowca nie zna trasy i pasażerowie muszą mu tłumaczyć, gdzie ma teraz jechać. To przydarzyło się mojej koleżance. 4. Stoję przed pierwszymi drzwiami autobusu i czekam, aż kierowca je otworzy. Nie otwiera przez dłuższy czas. Podchodzę do środkowych, otworzył. Pytam grzecznie, czy pierwsze drzwi są zepsute. Nie odpowiedział. Może miał zły dzień. Nie wiem. Nie obchodzi mnie to.

    • 0 0

  • Do fm

    Czy poszerzenie jezdni nie zmniejszy tylko czasu w jakim zaczniesz czekać na skrzyżowaniu? Szybciej do niego dojedziesz ale co dalej? Natężenie ruchu sie nie zmieni.

    • 0 0

  • do: iksik (162)

    Także dojeżdzam codziennie 162 z Oruni Górnej,
    jadę tak między 6:30 a 10tą i nie raz mi już zdarzyło się że autobus przyjechał spóźniony, czasami nawet o 20-30 minut, ale nigdy nie zauważyłem żeby kierowca specjalnie jeszcze stał na pęli, opóźniając odjazd, a wszelkie opóźnienia po drodze (przejazd do Wrzeszcza trwa 40-50 minut zamiast 20) wynikają właśnie z korków. Lorków na Warszawskiej, Łostowickiej, Jaśkowej.
    Nawiasem mówiąc osoba odpowiedzialna za te korki powinna odpowiedzieć przed wszystkimi mieszkańami, tracącymi tam co dzień.
    Nie można by poszerzyć Łostowickiej na jakieś 100 metrów przed skrzyżowaniem z Kartuską? Drugi pas przez te skrzyżowanie podwoiłby przepustowość tej ulicy!!!

    • 0 0

  • I na co komu ten chory system czasowy?

    Tylko same problemy z nim. Jak nie korek, to kasownik źle wybije datę, kierowca oleje, a uprzejmy inaczej kontroler Renomy wypisze mandat. Co to w ogóle za zakład, który nie może sobie z niczym poradzić. Wymyśla różne dziwactwa, przez co tylko pasażer cierpi, bo jak maszynka źle odbiję, to jest zmuszony kupić nowy bilet przez takich właśnie buraków jak bohater tego artykułu.
    Nie uważam, że wszyscy kierowcy to gbury. Naprawdę różni się trafiają. Od mega chamów po bardzo uprzejmych. Problemu bardziej bym się dopatrywał w systemie, który jest po prostu bezsensowny i niepraktyczny.

    • 0 0

  • A tak swoja drogą..

    To kierowcy ZKM niestety do dżentelmenów nie należą i sama miałam podobna sytuację jak autor artykułu. Nikt tu nie generalizuje,ale prawda jest taka,że źle skasowany bilet możemy jedynie wsadzic sobie tam gdzie światło nie dociera,bo nikt nam tego nie uwzględni

    • 0 0

  • Każdy ma to co chce

    Co cie obchodzi jak inni kasuja bilety Izales?Może zajmij sie sobą. Jeśli ktoś ma taka ochotę to robi to na własna odpowiedzialność a tobie nic do tego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane