• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niekończący się remont SKM

Michał Jamroż
20 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 21:40 (20 stycznia 2008)
Chaos na SKM potęguje brak pełnej informacji o remoncie na peronach. Chaos na SKM potęguje brak pełnej informacji o remoncie na peronach.

Mieszkańcy Trójmiasta podróżujący Szybką Koleją Miejską są coraz bardziej zdenerwowani trwającymi od tygodni pracami między Gdynią Główną a Chylonią.



Jak oceniasz informację o prowadzonym remoncie na SKM?

Remont rozpoczął się jesienią. Dla mieszkańców Gdyni oznacza mniej pociągów jeżdżących między stacjami Gdynia Główna i Gdynia Chylonia. Zaś dla wszystkich podróżujących SKM między Wejherowem a Gdańskiem - tymczasowe rozkłady jazdy kolejek, do których trzeba się dostosować.

Podróżni nie wiedzą, do kiedy mają potrwać prace. Co kilka albo kilkanaście dni na tablicach informacyjnych na peronach pojawiają się nowe tymczasowe rozkłady. - Ile razy można przedłużać ten remont, co tydzień dowiaduję się, że jeszcze siedem dni, potem kolejne i następne - denerwuje się Anna Nogalska, studentka z Gdyni. - Nie mogli przewidzieć, ile to będzie trwało?

W piątek próbowaliśmy dowiedzieć się tego od rzecznika SKM - ale okazało się, że dzień wcześniej zakończył pracę na tym stanowisku, a następcy jeszcze nie ma. W Biurze Obsługi Klienta w Gdańsku też nie uzyskaliśmy pewnej odpowiedzi. "Remont zakończy się chyba w kwietniu" - usłyszeliśmy.

Z wcześniejszych informacji dla mediów wynika, że najpewniejsza jest data kwietniowa. Do tego czasu tory zostaną zmodernizowane, a cała sieć trakcyjna wymieniona.

Zamieszanie wynika więc z braku pełnej informacji na peronach, przez co ludzie błędnie interpretują datę końcową każdego tymczasowego rozkładu jako zakończenie całej remontowej udręki.

Szczegółowy rozkład jazdy komunikacji zastępczej znajdziemy na peronach SKM oraz na stronie SKM-ki.
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (73) ponad 10 zablokowanych

  • Mistrzu z 1:17

    wzruszajaco to ujales, ktos tam, ktory napisal ze ten tabor jest z lat 50-tych duzo sie nie pomylil,
    konstrukcja, rozwiazania techniczne lata 1955 - 1960 i nie ma bata, a to ze robi sie modny ostatnio "lifting", to wola to o pomste do nieba,
    Nobla tworcy slynnych plastikowych siedzen,
    Trabant po liftingu zawsze zostanie trabantem...
    wiec przyjacielu nie proboj usprawiedliwiac dna...
    tego sie po prostu nie da, a bedzie coraz gorzej...

    • 0 0

  • Dzieki bogu za socjalizm i komunizm

    tak to nie byloby kolei wogole

    • 0 0

  • pol roku trwa remont 2 torów na odcinku 5 km i to w miejscu gdzie jest dokola mnostwo alternatywnych torow

    to jak oni chca wymienic tory do wawy 300 km? po drodze sa miejsca gdzie nie ma jak puscic pociagu bokiem to potrfa gdzies ze 30 lat!

    No ale napewno SKM zatrudnilo odpowiednia ilosc pracownikow i pracuja pelna para na 3 zmiany zeby skonczyc jak najszybciej. tylko zwyczajnie im nie idzie... mam racje?

    • 0 0

  • Ludzie jesteście szalenie niekumaci.Nie macie pojęcia o niczym.Przykro to mówić ale takie są fakty.Dlaczego nie ma więcej kolejek do Wejherowa lub dalej?Bo bodaj od Rumi SKM ma wspólne tory z PKP dlatego SKM mają tam prędkość 110 a na swojej własnej linii 70.Każda zmiana rozkładu wymaga zgody Urzędu Marszałkowskiego jak każda zmiana cyferki w rozkładzie np.PKS.Takie jest w Polsce prawo przewozowe a SKM musi działać w oparciu o prawo nawet takie z którym się nie zawsze zgadzamy.Ponadto SKM musi się w takim przypadku konsultować z PKP do których przecież formalnie należy oraz należy linia kolejowa do Wejherowa aby tak ustawili ogólny rozkład żeby kolejki i pociągi np PKP Intercity czy PKP Przewozy Regionalne nie wchodziły sobie w paradę bo tam są tylko dwa tory a ruch dość spory.Dlaczego SKMki nie jeżdżą do już Iławy choć jeździły?Bo PKP PR nie życzyły sobie konkurencji która skutecznie podbierała im pasażerów.Różnice taborowe między SKM a PKP są widoczne.PRowskie kible tzn EN57 które używa też SKM są najwyżej pomalowane a w środku są gorsze mimo że czasem mniej zdewastowane ale w naszym woejwództwie PR nie ma żadnych zmodernizowanych jednostek takich jak te spotówki tak zwane.Narzekających na temat stanu pociągów odsyłam w przeszłość.Składy były niezmodernizowane ale chołota mniej się nad nimi pastwiła.SKM nie stać na oszklenie na nowo całej jednostki bo bandzie z****ńców chciało się podpisać na każdej szybie,ludzie też nie lepsi,śmiecą więc niech nie mają pretensji bo kierownik pociągu nie ma w umowie o pracę funkcji śmieciarza.Ludziom którzy piszą bzdury o taborze z lat 50 odpowiadam że kłamią.Najstarsze jednostki SKM są z lat 70 najmłodsze mają 19 lat mają tabliczki znamioniowe z 1989 roku nowe składy to ogromny koszt ok 20 mln zł za jeden w dodatku konstrukcje polskie są niedorobione jeszcze i często się psują.Ludziom chcącym trzech składów mówię.OK tylko wtedy SKM będą jeździć nie co 15 a co 30 minut bo SKM nie ma tyle składów na stanie.W dni powszednie kursują praktycznie wszystkie sprawne składy,wystarczy sobie zobaczyć tory postojowe w Cisowej,poza nieczynnymi od lat EW58 i jedną również przyrośniętą do ziemi EN71 i jednostkami w planowych przebytymi kilometrami naprawach rewizyjnych jeździ wszystko co jest sprawne.Co do postojów w Chylonii to chyba normalne że jak tor jest nieczynny to jeden pociąg musi puścić inny.Tak zostało ułożone że jadący do Gdańska puszczał jadący do Wejherowa.Postój trwał 10 minut a nie 20.Pociąg np 13:32 z Cisowej meldował się w Chylonii 13:35 a z Gdańska w Chylonii pociąg do Wejherowa melduje się 13:45 zmiana zwrotnicy i można jechać dalej.Na kolei obowiązują troszkę surowsze zasady ruchu niż na ulicy bo i pociągi ciut cięższe niż samochody za każdą stacją i przed każdą są semafory których należy ściśle przestrzegać podobnie jak ograniczeń prędkości.

    • 0 0

  • Nieporozumienie!

    Nowy rozkład obowiązujący od niedzieli uwzględniał niedzielny odjazd kolejki z Gdyni gł. o ogodzinie 22-20. Kolejka odjechała o 22-35. Przemiło. Dzięki SKM, za umożliwienie przesiadki na autobus itp... Chamstwo i bezczelność!

    • 0 0

  • SKM w ZKM

    Czy nadal obowiazuja bilety okresowe SKM w komunikacji ZKM na trasie Gdynia Chylonia - Gdynia Glowna?

    • 0 0

  • Jest gorzej ale nie narzekam

    A ja jako jeden z nielicznych uważam że mimo wszystkich minusów jednak nie jest najgorzej. Informacja o remoncie wisiała zawsze na bierząco na tablicach, kursy też podane szczegółowo i aktualne na stronie www.skm.pkp.pl. No a teraz znów więcej pociągów jeździ na trasie Gdańsk Żabianka-Gdynia Grabówek:) Bo były rzeczywiście fatalne momenty, jak chociażby skm z Grabówka o 20.32, która dojeżdzała na Żabiankę w momecie odjazdu autobusu 148 i trzeba było 20 minut marznąć na przystanku.Złośliwość? Widząc odjeżdzający autobus w momencie kiedy ludzie rzucili się z skmki żeby na niego zdążyć utwierdzam się w przekonaniu że faktycznie mega złośliwość.

    • 0 0

  • Eee..

    Moim zdaniem nie jest tak źle.
    Pracuję w godz. 10-19 w handlu(Czasem 12-19 czy np 13-19, 14-19) i nie jeżdżę w tłoku.. A dodam, że jadę z Rumi do Gdyni Głównej (fakt, nie musiałem się przesiadać bo teraz już chyba od dziś wszystkie kolejki jeżdżą do Gdańska, a nie tylko do Gdyni Głównej).
    Nie rozumiem, o co Wam wszystkim chodzi.. Jeśli o mnie chodzi to np o 8:41 wsiadam sobie w kolejkę która jedzie tylko z Rumi (więc jest praktycznie pusta) i jadę do Gdyni.. Z powrotem - jest bardziej tłoczno, ale bez przesady, przeważnie da się usiąść.. Np w SKM 20:05 czy 20:35 z Gdyni..

    • 0 0

  • Syf Kiła Mogiła

    • 0 0

  • do rodeif

    "
    > Tak jednym zdaniem ktore moze byc moralem z otrzymania maila jest to ze skm ma wyj..ane po calosci.

    Jak dla mnie, to jedyny wniosek jaki można wyciągnąć z twojej wypowiedzi, to że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
    Jeżeli to co odpowiedział ci rzecznik SKM, to prawda , to SKMka nie może puścić dodatkowych kursów do Redy, bo nie życzy sobie tego samorząd Redy lub marszałek województwa.

    Istnieje jeszcze oczywiście możliwość, że rzecznik SKM skłamał, ale to można by stwierdzić, zadając pytanie w samorządzie lokalnym w Redzie.

    P.S. To że do Redy jeżdża tylko pociągi SKM, to decyzja marszałka województwa (poszukaj wcześniejszych artykułów).
    "

    Drogi rodeif sam naucz sie czytac ze zrozumieniem- moj wniosek pod koniec posta tyczyl sie tego iz ow cudny rzecznik laskawie odpowiedzial, jednak tylko skupiajac sie na jednej rzeczy o ktorej pisalam w mailu do niego.
    Inne pomijajac jakbym conajmniej o nich nie napisala.
    I na podstawie tego, jesli jeszcze nie zrozumiales, wnioskuje iz skm ma pojechane po calosci z klientem. I tyle.

    Niedlugo zapewne puszcza w obieg drewniane wagony stojace na bocznicy przy Stoczni Gdynia...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane