- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (153 opinie)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (88 opinii)
- 3 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (178 opinii)
- 4 Parawaniarze już anektują plaże (105 opinii)
- 5 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (155 opinii)
- 6 Remont przed budową Drogi Zielonej (167 opinii)
Niesamowite maszyny: szlifierka torowa
Ma 80 metrów długości, waży 270 ton, a szlifuje z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W kolejnym odcinku cyklu Niesamowite maszyny prezentujemy szlifierkę torową Speno, która przygotowuje szyny na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Maszyna firmy Speno obecnie przygotowuje tory na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pracuje nocą z uwagi na niższą temperaturę i mniejszy ruch samochodów niż w ciągu dnia. Ruch aut jest wstrzymywany, kiedy szlifierka torowa pokonuje wiadukty. Spod maszyny wystrzeliwują bowiem setki iskier.
- Wyposażona jest w cztery wózki, a każdy z nich ma osiem kamieni ściernych. Dokonują one reprofilacji szyn, czyli nadają im właściwy profil poprzeczny i wzdłużny. W skrócie: należy tak oszlifować, żeby później szyny i koła jeżdżących po nich pociągów jak najlepiej współpracowały ze sobą - tłumaczy Olak.
Za właściwe szlifowanie szyn odpowiada czteroosobowa załoga maszyny. Operator siedzący w kabinie w oparciu o dane wyświetlane na monitorach decyduje, pod jakim kątem i z jakim naciskiem pracują kamienie. To od niego zależy również, z jaką prędkością jedzie szlifierka torowa.
- Z drugiej strony, w lokomotywie siedzi kolega, którego pracą jest podnoszenie i opuszczanie agregatów szlifierskich. Wykonuje polecenia operatora z kabiny kontrolnej. Poza tym nad zespołem czuwa szef prowadzący dokumentację prac - wyjaśnia Olak, który z kolei jest koordynatorem i tłumaczem.
Kiedy powstawał materiał telewizyjny, maszyna pracowała akurat między przystankami PKM Brętowo a Strzyża. Po każdym z torów przejechała od czterech do pięciu razy.
- W przypadku nowej szyny zbieramy z powierzchni główki nie mniej niż trzy dziesiąte milimetra materiału. Każdy agregat, czy - jak my to mówimy - wózek szlifierski, wyposażony jest w około 180 filtrów i w olbrzymią dmuchawę, która zasysa większość urobku. Podczas intensywnej pracy, powiedzmy w okresie dwóch tygodni, maszyna jest w stanie zassać około 10 ton pyłu. To, co pozostanie, zbiera nasz podwykonawca - opowiada koordynator.
Szlifierka torowa, która waży 270 ton i mierzy 80 metrów, wymaga tankowania średnio co trzy noce. W takim czasie zużywa około sześciu ton paliwa.
Każdy waży 600 ton, jeździ po szynach i dysponuje potężnym chwytakiem. Zobacz żurawie z Portu Północnego. Materiał z 2014 r.
Miejsca
Opinie (42) 2 zablokowane
-
2015-07-25 21:55
Włosi? To na bank przygotowują tory pod Pendolino! (1)
- 6 6
-
2015-07-26 06:41
Nie, matole, kręcą lody włoskie!
- 6 1
-
2015-07-26 00:50
90 % czytelników
Widać po komentarzach, nie wie co to jest szlifierka . Po co ich męczycie , broniąc sie piszą głupoty
- 3 2
-
2015-07-25 19:03
Są inne ciekawsze sprawy w 3mieście, poza tym to już było. (2)
Np. co z inwestycją na bulwarze w Gdyni? Rozjeździły ścieżkę rowerową ciężarówki, wycieli drzewa i inwestycja się zatrzymała... Ktoś za mało posmarował?
- 25 14
-
2015-07-26 00:47
Ty rower zajmij sie pedałami
- 0 5
-
2015-07-25 19:27
wszak nie wolno źle o Gdyni
na tym portalu..... :-) bo autor zaraz zostanie skrytykowany :-)
- 9 2
-
2015-07-25 23:38
czy napewno warto
Budować maszynę za grube miliony, której koszt pracy będzie wynosił kolejne miliony, żeby zeszlifowała 0,3 mm torów. Pociąg nawet tego nie zauważy.
- 3 10
-
2015-07-25 23:02
Parodia.pl
Nie ma jak w kółko pisać o tym samym licząc, że czytelnicy to debile. brawo Parodia.pl
- 2 1
-
2015-07-25 21:13
Jak mam być szczery to zaskoczyła mnie płynna znajomość języka włoskiego. (1)
Nieźle nieźle :) Strasznie lubię ten język :)
- 18 1
-
2015-07-25 22:44
Ciekawe ilu jest w PL takich specjalistów...
jak Pan Waldemar Olak? Stawiam na 2-3 ludzi. To się nazywa trafić w niszę rynkową!
Jak dla mnie to powinien zarabiac grrrrrubo kasy, ale pewnie wcale tak nie jest bo go straszą chińską siłą roboczą... mieliśmy już żóltych na budowie A2 i co ...- 6 0
-
2015-07-25 21:29
Stary news
Pół roku temu o tym pisaliście.
- 12 4
-
2015-07-25 20:31
Dzieki temu ze tata układał i budował linie kolejowa pkp mam pojecie co i jak,biedak teraz się pewnie przewraca z boku na bok jakodbudowuja to co kiedyś wyburzali
- 6 3
-
2015-07-25 18:12
Już było o tej maszynie. (4)
- 47 9
-
2015-07-25 20:20
Nie chcę się.. jak mówią się stoi się leży się należy.
- 1 3
-
2015-07-25 19:39
No i co z tego?!
- 4 4
-
2015-07-25 19:06
toć r. Naskręt już o tym 'pisał'..
- 3 3
-
2015-07-25 18:23
Naskręt już o tym kiedyś pisał!
- 7 3
-
2015-07-25 18:55
Widziałem to to.
Zastanawiałem się ki diabeł?
- 19 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.