• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe objazdy na obwodnicy w Wielkim Kacku

Michał Sielski
6 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku. Tak pojedziemy przez węzeł Wielki Kack od poniedziałku.

Już od poniedziałku na węźle Wielki KackMapka, który rozbudowywany jest w związku z budową Trasy Kaszubskiej, czekają kierowców spore zmiany. Ruch na obwodnicy przełożony będzie na jezdnie równoległe, a kierowcy jadący od strony Gdańska do centrum Gdyni będą zjeżdżali nietypowo - z lewego pasa ruchu.



Dostosowujesz się do ograniczeń prędkości na remontowanych odcinkach?

Zmiany to efekt kolejnego etapu budowy Trasy Kaszubskiej, która zaczynać się będzie na węźle Wielki Kack.

Już w tym miesiącu drogowcy chcą bowiem rozpocząć rozbiórkę wiaduktów nad ul. Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych obiektów, które pomieszczą po trzy pasy w każdym kierunku z pasami awaryjnymi.

Zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie w poniedziałek 09.08.2021 r. ok. godz. 6. Od tego czasu kierowcy będą poruszać się po równoległych jezdniach, ale w dalszym ciągu do dyspozycji będą mieli po dwa pasy ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Obowiązywać będzie jednak ograniczenie do 50 km/h.

- Dla większej czytelności na węźle będą nie tylko znaki pionowe, ale także poziome z piktogramami i numerami dróg. Apelujemy do kierowców o dostosowanie jazdy do ograniczeń prędkości i warunków ruchu - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Gdańsku.
Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku. Trasa Kaszubska może być przejezdna jeszcze w tym roku.

Inne zmiany na węźle Wielki Kack:

  • kierowcy jadący od strony Gdańska, kierujący się do centrum Gdyni, będą zjeżdżali na pas wyłączenia - nietypowo - z lewego pasa ruchu
  • na jezdni głównej w kierunku Gdyni Chyloni pojazdy z Chwaszczyna włączą się ze strony lewej
  • na ul. Chwaszczyńskiej od strony Chwaszczyna zostanie zlokalizowane tymczasowe rondo
  • zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna przy obwodnicy Trójmiasta
  • przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo
  • kierowcy jadący z Chyloni w kierunku Chwaszczyna będą mogli ominąć rondo specjalnym bypassem
  • jadący z Chyloni w kierunku Dąbrowy i Wiczlina zjadą z obwodnicy na węźle Nowowiczlińska


Ostatni wykonawca wybrany



Pod koniec lipca podpisana została umowa z wykonawcą ostatniego fragmentu Trasy Kaszubskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wprawdzie konsorcjum, któremu lideruje NDI - 577 mln zł, ale wybrana została oferta firmy Budimex, która opiewała na kwotę 718,6 mln zł. Oferta NDI została odrzucona.

Zgodnie z zapisami przetargowymi prace projektowe i budowlane potrwają 38 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. Budowa ostatniego odcinka Trasy Kaszubskiej powinna więc zakończyć się w 2025 roku.

Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie. W sumie powstanie ponad 25 nowych obiektów inżynierskich, w tym dwie estakady.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Postęp prac na Trasie Kaszubskiej na koniec lipca br.

Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

16:45 10 SIERPNIA 21

Trudności w związku z budową węzła Wielki Kack (30 opinii)

Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej
Nie wiem, jak to nazwać. Katastrofa? Kataklizm? Ja rozumiem budowę drogi i wiele jestem w stanie znosić, ale niestety nie wyobrażam sobie, abym przez następny rok codziennie jechała z centrum na Karwiny 2-3 godziny, w zależności o której wyjdę z pracy.

Pieszo nie dam rady przebywać tej trasy codziennie, w różnych warunkach klimatycznych. Brak słów... Tak. Zatory tam były zawsze. Ale możliwe do pokonania w tolerowanym czasie. Teraz jest tragedia.

Jak wygląda wyjazd z jakiejkolwiek bocznej ulicy wzdłuż Wielkopolskiej w kierunku obwodnicy? Nijak. Światła się zmieniają, a samochody, jak stoją, tak stoją, bo cała Wielkopolska zatkana włącznie ze skrzyżowaniami (genialnie blokowanymi przez autobusy i trolejbusy).

I tak sobie od 20 minut stoimy na Brzechwy, próbując wyjechać, praktycznie w miejscu.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (163) 3 zablokowane

  • rozbiorka istn obiektów mostowych Wezła karwiny

    Skoro planowana jest rozbiorka istn. obiektu wiaduktu w ciagu Obwodnicy nad Chwaszczyńska to dlaczego dalej bedzie utrzymany ruch pojazdów pod tymi obiektami?
    Podczas rozbiorki pojazdy bedą przejeżdzać ???

    • 2 1

  • Najbardziej wkurza mnie zmiana trasy autobusu X!!! W ZKM mają ludzi dojeżdżających do pracy totalnie w D!

    • 2 2

  • Wyjazd z Dąbrowy w kier. Gdańska??? (17)

    Nie dość, że już jest daleko, to teraz jeszcze trzeba będzie drałować na tymczasowe rondo w kier. Chwaszczyna?

    • 21 12

    • To przecież tylko 200 m dalej niż było przed remontem (1)

      • 10 5

      • ale podłaczasz sie do

        samochodów z Chwaszczyna co jada i na Gdańsk i na Gdynię i na Szczecin!

        • 1 1

    • Zjazd z Nowowiczlińskiej (3)

      Dlaczego tak się guzdrają ze zjazdem z Nowowiczlińskiej w kier. Gdańska. Totalną głupotą jest teraz jeździć aż na jakieś rondo???!!! Ludzie zadący z Wiczlina muszą jechać całą Rdestową na rondo lub przejeżdżać 2 razy pod obwodnicą. Co za d**il to wymyślił?!

      • 12 12

      • Wiczlino niech sobie wjeżdża i zjeżdża w Chwarznie

        • 3 2

      • na wiczlino zjeżdżaj w chwarznie

        zaoszczędzisz solidny kwadrans

        • 3 1

      • Miało być inaczej ale teraz na szybko prowizorka bo wiadukty stare trzeba burzyć bo czas nagli.

        • 3 3

    • ?????

      Gdzie tak napisali?

      • 1 0

    • Jak się jest budowlańcem dowożonym do pracy busem to tak!

      • 3 1

    • (4)

      Ale koło lotu nie może być przejścia, piesi z wózkami i bagażami mogą spokojnie chodzić naokoło przez Hucisko :)

      • 13 3

      • A co ciężko przejść 400m z buta? (3)

        To samo narzekacze przy Teatrze Miniatura

        • 5 10

        • No na przykład temu tutaj ciężko samochodem pojechać naokoło

          • 2 1

        • (1)

          dla was kierowców ciężko 15 metrów przejść z buta

          • 10 3

          • Więcej nawet muszę przejść

            Bo parkingów mało...

            • 2 0

    • A co?

      Samochód się zmęczy, czy jak?

      • 1 8

    • Szybciej będzie zawrócić na zjeździe na Witomino! (1)

      • 10 0

      • Na pewno wygodniej

        • 2 0

    • jak ci daleko to się przeprowadź

      • 3 6

  • Nie czaję

    • 3 0

  • a jak pojechać od strony A1 (6)

    w kierunku Chwaszczyna?

    • 2 1

    • Przez Kościerzynę, Żukowo i do Gdyni.

      • 1 0

    • zostac w domu

      • 2 0

    • (2)

      Zjechać pierwszym zjazdem i zawrócić na skrzyżowaniu z Nowowiczlińską. Albo przez Osowę.

      • 3 0

      • ciekawe jak tam ta nawrotka, bo Osowa ograniczenie 30t (1)

        jeżdżę z dostawami, ciężarowym 40t

        • 0 1

        • To istotnie lepiej przez Żukowo. Nawrotka na Nowowiczlińskiej jest, ruch ciężarowy się tam odbywa ale jest ciasno.

          • 2 0

    • przez Żukowo?

      • 2 0

  • Zjazd na Karwiny z Chyloni (2)

    przejazd z Chyloni do centrum/Karwin będzie możliwy poprzez rondo nie bardzo rozumiem jak jechać czy zjeżdżam normalnie starym zjazdem i co dalej? Bo nic z tego zdjęcia nie wynika ..

    • 1 2

    • Zjechać trzeba na Chwaszczyno nowym zjazdem, stary będzie wyłączony, dalej trzeba zawrócić na rondzie tymczasowym i w dół na Karwiny.

      • 4 0

    • Jechać według znaków. Podpowiadam kierunek: Gdynia

      • 3 1

  • To ja juz nic nie rozumiem.... jadac z gdanska chce zjechac na karwiny i co to bedzie ten zjazd czy nie bedzie?

    • 3 3

  • Ale żeś pomógł. Ciężko zamieścić dodatkowe 4-6 grafiki pokazujące jak trzeba będzie jechać? Widzę, że tam gdzie trzeba trochę pomyśleć to nie idzie, ale jak pisać o głupiej sr*ndemi to dajecie radę.

    • 8 0

  • W ogole w Kacku sa nietypowe objazdy i rozwiązania; podam przykład. (4)

    Otóż ul Olgierda miała kiedys połaczenie z ul Racławicką. Było straszne - strome, z koszmarnymi dziurami, ale pozwalało okolicznym mieszkańcom objechac korek na Wielkopolskiej. W koncu miasto czy jakis zarzad drog zlitował sie nad tym nedznym kawalkiem zapomnianej ulicy, wyremontował, wyłożył pięknymi betonowymi płytami, po czym, !!! uwaga !!!, z obu stron postawił zakaz wjazdu. Dzielna Milicja w bardziej zakorkowane dni lubi sobie tam stac i podwyższać statystyki.

    • 20 3

    • nie z obu tylko z dołu (2)

      zakaz ruchu tylko do Racławickiej, od Racławickiej do Kacka można śmiało jechać. Chodziło o to aby cwaniacy wracajacy do sypialni na Karwinach, Dabrowie i innych nie zablokowali do konca mieszancom swobodnej komunikacji. Gdyby nie to to nie daloby sie wyjechac z domu w kierunku cantrum z powodu potoku samochodow.
      Kolejnym krokiem bedzie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Olgierda w kierunku Centrum :-)

      • 5 3

      • Gdyby mieszkańcy nie parkowali na ulicy tylko u siebie na posesji, to by nie było problemu z przejazdem w żadnym kierunku.

        • 6 1

      • To musieli niedawno zmienic. I na pewno mieszkancy ciesza sie teraz ze swobodnej komunikacji,

        by jechac w stronę w którą raczej nie potrzebują... A zakaz w 2 strony był chyba ze 2 albo 3 lata. Poza tym dlaczego mieszkancow Karwin nazywasz cwaniakami? T

        • 1 3

    • Gdyby nie ten zakaz Witolda i Olgierda sunął by sznur aut omijających korek. Obecny układ ruchu mieszkańcom odpowiada

      • 2 2

  • Jadac od strony

    Gdańska zjazd słabo oznakowany ,przejechałem niestety

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane