• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe skrzyżowanie już widoczne

Michał Brancewicz
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Potrójne torowisko na skrzyżowaniu: górny tor służył będzie do jazdy na wprost, środkowy do skrętu w lewo w Nową Warszawską, a dolny do jazdy w kierunku pętli Łostowice-Świętorzyska. Do niego wepnie się z kolei tor Nowej Warszawskiej.
  • W tym miejscu tramwaje skręcające w Nową Warszawską będą zjeżdżały na środkowy tor.

Skrzyżowanie torowisk, jakiego nie ma nigdzie indziej w Gdańsku, a które powstaje w ramach Nowej Warszawskiej, jest już coraz bardziej widoczne.



Czym najczęsciej jeździsz do pracy?

Żeby połączyć istniejącą trasę tramwajową w ciągu al. Havla z powstającą Nową WarszawskąMapka, projektanci zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie.

Na skrzyżowaniu powstały w sumie trzy tory. Dzięki temu tramwaje jadące do centrum nie będą musiały czekać, aż inny tramwaj skręci w lewo w Nową Warszawską. Dla tych pojazdów dedykowany będzie środkowy tor wyprowadzony kilkadziesiąt metrów wcześniej z toru prowadzącego na wprost.

Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską. Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską.
Zmiany będą również po drugiej stronie skrzyżowania. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment do złudzenia przypomina rozwiązanie, jakie zastosowano przy Operze Bałtyckiej.

Skala przebudowy była tak duża, że na czas wakacji zdecydowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową na początku 2023 roku.
Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem. Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem.

Opinie (124) 1 zablokowana

  • Będzie jak w Oliwie (1)

    zanim tramwaj wydostanie sie z tego węzła, to będzie dwa razy zatrzymywał się na przystankach, 5 razy na światłach i ze 3 razy motorniczy wyjdzie z wajchą przełożyc zwrotnicę. Plus 10 min do czasu przejazdu i nawet specjalista Michał T nie pomoże

    • 9 2

    • Jakby co to starszy specjalista prawie expert.

      Michał T.

      • 3 2

  • (1)

    Rozstaw szyn tramwajowych taki sam jak n kolei: 1435 mm.

    Zasilanie inne.
    Kolej: 3000v DC
    Tramwaje: 600v DC

    Jakbyby tory tramwajowe włączyć do systemu kolejowego i puszczać lekkie szynobusy spalinowe?
    Nie wiem jaki jest dopuszczalny nacisk na oś i jakie parametry ma torowisko tramwajowe.

    • 3 3

    • proponuje parowozy.
      skąd ty się człowieku urwałeś

      • 5 3

  • masakryczne jest to ile miejsca to skrzyżowanie zajmuje.

    pieszo się chyba nie opłaca chodzić.

    • 8 2

  • szkoda że bedzie

    znowu dużo śmieci i syfu

    • 1 3

  • A ja się pytam (20)

    Dlaczego Gdańsk inwestuje w infrastrukturę tramwajową w dobie rozwoju pojazdów elektrycznych?
    Taki autobus elektryczny jest cichszy od tramwaju i łatwiej go zdjąć z drogi, gdy się zepsuje. Osobna jezdnia dla autobusów też byłaby chyba tańsza, a w dodatku mogłaby służyć np. pogotowiu ratunkowemu

    • 43 165

    • Przepustowość (2)

      przepustowość - jeden tramwaj zabierze pod 200 osób, autobus maksymalnie 100 (żeby przewieźć tyle samo ludzi trzeba zatrudnić 2 razy więcej kierowców).

      • 37 5

      • ale bzdura

        • 2 12

      • Tramwaj na 200 osób nie zmieści się na peronie w Gdańsku. Polecam porównać w necie pojemności obecnych nowych tramwajów i autobusów przegubowych, żeby nie robić z siebie idi0ty.

        • 0 1

    • Eh (5)

      Byłeś kiedyś w Berlinie? Nie ? To szybko tam jedź i zobacz jaką oni mają komunikację miejska. Metro, autobusy, tramwaje, kolej naziemną i oczywiście samochody.

      • 21 2

      • Krystian, weź idz dymy rób na phototrans. Wystarczy, że tam arogancki jesteś z wystrzelonym ego

        • 6 5

      • Seba to ty?

        • 1 1

      • Ja bylem

        Metro nie stoi w korki czy na swiatlach

        • 4 1

      • dokładnie (1)

        Tu wszystko jedzie, przesiadki, połączenia, synchronizacja. U was to za 200 lat nic się nie zmieni.

        • 1 1

        • nie spróbujesz nie przekonasz się

          • 0 0

    • Żywotność (2)

      ... tramwaju (40 lat) jest średnio 3 razy wyższa niż autobusu (15 lat).

      • 22 2

      • co z tego jeśli tramwaj kosztuje 3 razy więcej? (1)

        • 1 6

        • To z tego, że na dłużej starcza

          • 0 0

    • Takie pytanie zadaje tylko geniusz.

      Oczywiście trzeba by wyjaśnić, że tramwaje są jak najbardziej pojazdami elektrycznymi.

      • 8 3

    • Gdańsk

      Lubi jeździć 20km/h

      • 2 2

    • po co są tramwaje

      Po to, by ludzie mogli dojechać w rozsądnym czasie, gdy korkoroby w samochodach blokują drogi.

      • 4 2

    • (1)

      Ponieważ tramwaj - szczególnie w miastach, gdzie komunikacja tramwajowa jest dobrze rozwiązana (priorytet na światłach, dobry stan torowisk, zintegrowanie z koleją) - osiąga zdecydowanie lepsze parametry jazdy (przyspieszenie i prędkość), jest bardziej ekologiczny, przewozi równocześnie co najmniej dwa razy więcej osób, jest bardziej elastyczny (może być spinany w kilka składów i może też osiągnąć długość niedostępną dla autobusów) i osiąga znacznie wyższą prędkość komunikacyjną niż jakikolwiek autobus.

      • 2 2

      • "może, może, może..." ale nie jest. Może osiągać lepsze przyspieszenie, ale nie osiąga. MOże być dłużysz, a nie nie w praktyce, bo perony za krótkie. itd.

        • 0 0

    • Może warto zwrócić uwagę na fakt, że tramwaj jest pojazdem elektrycznym...

      • 0 0

    • Elektryki odejdą .

      Bo pojazdy elektryczne skazane są na klęskę . Ma to związek z dostępem do litu.

      • 1 1

    • Akumulatory

      Problemem są akumulatory. Tramwaj ich nie potrzebuje (poza tym co zwykle), a autobus musi mieć dużo drogich i niestety nadal zawodnych.

      • 1 0

  • Nietypowe pomysły..

    ..będą skutkować codziennymi wypadkami na tym skrzyżowaniu..

    • 2 1

  • No przecież podobny patent jest przy Operze Bałtyckiej więc nie jest to nowość.

    • 6 0

  • Coś za głupoty, a skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej?

    Tam tez jest segregacja torów, jeden w stronę Wrzeszcz drugi na Zaspę

    • 5 0

  • Fajnie, że ktoś pomyślał, aby mieszkańcy Rogalińskiej mogli przejść sobie na autobus w kierunku Ujeściska i Szadółek. Wszędzie płot i trzeba iść na Wilanowską. Brawo

    • 3 2

  • hahaahaahaa potrojne skrzyzowanie ...

    w gdansku na pojedynczym sobie radynie daja ,a co dopiero na potrojnym .

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane