- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (375 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (267 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (141 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (61 opinii)
- 5 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (107 opinii)
- 6 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (190 opinii)
Nietypowe skrzyżowanie już widoczne
Skrzyżowanie torowisk, jakiego nie ma nigdzie indziej w Gdańsku, a które powstaje w ramach Nowej Warszawskiej, jest już coraz bardziej widoczne.
Na skrzyżowaniu powstały w sumie trzy tory. Dzięki temu tramwaje jadące do centrum nie będą musiały czekać, aż inny tramwaj skręci w lewo w Nową Warszawską. Dla tych pojazdów dedykowany będzie środkowy tor wyprowadzony kilkadziesiąt metrów wcześniej z toru prowadzącego na wprost.
Zmiany będą również po drugiej stronie skrzyżowania. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment do złudzenia przypomina rozwiązanie, jakie zastosowano przy Operze Bałtyckiej.
Skala przebudowy była tak duża, że na czas wakacji zdecydowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów.
Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.
Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową na początku 2023 roku.
Opinie (124) 1 zablokowana
-
2022-08-04 14:50
Będzie jak w Oliwie (1)
zanim tramwaj wydostanie sie z tego węzła, to będzie dwa razy zatrzymywał się na przystankach, 5 razy na światłach i ze 3 razy motorniczy wyjdzie z wajchą przełożyc zwrotnicę. Plus 10 min do czasu przejazdu i nawet specjalista Michał T nie pomoże
- 9 2
-
2022-08-04 14:59
Jakby co to starszy specjalista prawie expert.
Michał T.
- 3 2
-
2022-08-04 15:52
(1)
Rozstaw szyn tramwajowych taki sam jak n kolei: 1435 mm.
Zasilanie inne.
Kolej: 3000v DC
Tramwaje: 600v DC
Jakbyby tory tramwajowe włączyć do systemu kolejowego i puszczać lekkie szynobusy spalinowe?
Nie wiem jaki jest dopuszczalny nacisk na oś i jakie parametry ma torowisko tramwajowe.- 3 3
-
2022-08-04 15:55
proponuje parowozy.
skąd ty się człowieku urwałeś- 5 3
-
2022-08-04 15:59
masakryczne jest to ile miejsca to skrzyżowanie zajmuje.
pieszo się chyba nie opłaca chodzić.
- 8 2
-
2022-08-04 16:06
szkoda że bedzie
znowu dużo śmieci i syfu
- 1 3
-
2022-08-04 16:16
A ja się pytam (20)
Dlaczego Gdańsk inwestuje w infrastrukturę tramwajową w dobie rozwoju pojazdów elektrycznych?
Taki autobus elektryczny jest cichszy od tramwaju i łatwiej go zdjąć z drogi, gdy się zepsuje. Osobna jezdnia dla autobusów też byłaby chyba tańsza, a w dodatku mogłaby służyć np. pogotowiu ratunkowemu- 43 165
-
2022-08-04 16:21
Przepustowość (2)
przepustowość - jeden tramwaj zabierze pod 200 osób, autobus maksymalnie 100 (żeby przewieźć tyle samo ludzi trzeba zatrudnić 2 razy więcej kierowców).
- 37 5
-
2022-08-04 23:38
ale bzdura
- 2 12
-
2022-08-06 18:30
Tramwaj na 200 osób nie zmieści się na peronie w Gdańsku. Polecam porównać w necie pojemności obecnych nowych tramwajów i autobusów przegubowych, żeby nie robić z siebie idi0ty.
- 0 1
-
2022-08-04 16:41
Eh (5)
Byłeś kiedyś w Berlinie? Nie ? To szybko tam jedź i zobacz jaką oni mają komunikację miejska. Metro, autobusy, tramwaje, kolej naziemną i oczywiście samochody.
- 21 2
-
2022-08-04 18:23
Krystian, weź idz dymy rób na phototrans. Wystarczy, że tam arogancki jesteś z wystrzelonym ego
- 6 5
-
2022-08-04 20:38
Seba to ty?
- 1 1
-
2022-08-04 21:39
Ja bylem
Metro nie stoi w korki czy na swiatlach
- 4 1
-
2022-08-05 00:36
dokładnie (1)
Tu wszystko jedzie, przesiadki, połączenia, synchronizacja. U was to za 200 lat nic się nie zmieni.
- 1 1
-
2022-08-05 07:36
nie spróbujesz nie przekonasz się
- 0 0
-
2022-08-04 16:41
Żywotność (2)
... tramwaju (40 lat) jest średnio 3 razy wyższa niż autobusu (15 lat).
- 22 2
-
2022-08-04 23:39
co z tego jeśli tramwaj kosztuje 3 razy więcej? (1)
- 1 6
-
2022-08-25 07:14
To z tego, że na dłużej starcza
- 0 0
-
2022-08-04 21:01
Takie pytanie zadaje tylko geniusz.
Oczywiście trzeba by wyjaśnić, że tramwaje są jak najbardziej pojazdami elektrycznymi.
- 8 3
-
2022-08-04 21:42
Gdańsk
Lubi jeździć 20km/h
- 2 2
-
2022-08-04 22:52
po co są tramwaje
Po to, by ludzie mogli dojechać w rozsądnym czasie, gdy korkoroby w samochodach blokują drogi.
- 4 2
-
2022-08-05 07:44
(1)
Ponieważ tramwaj - szczególnie w miastach, gdzie komunikacja tramwajowa jest dobrze rozwiązana (priorytet na światłach, dobry stan torowisk, zintegrowanie z koleją) - osiąga zdecydowanie lepsze parametry jazdy (przyspieszenie i prędkość), jest bardziej ekologiczny, przewozi równocześnie co najmniej dwa razy więcej osób, jest bardziej elastyczny (może być spinany w kilka składów i może też osiągnąć długość niedostępną dla autobusów) i osiąga znacznie wyższą prędkość komunikacyjną niż jakikolwiek autobus.
- 2 2
-
2022-08-06 18:32
"może, może, może..." ale nie jest. Może osiągać lepsze przyspieszenie, ale nie osiąga. MOże być dłużysz, a nie nie w praktyce, bo perony za krótkie. itd.
- 0 0
-
2022-08-05 11:50
Może warto zwrócić uwagę na fakt, że tramwaj jest pojazdem elektrycznym...
- 0 0
-
2022-08-06 14:46
Elektryki odejdą .
Bo pojazdy elektryczne skazane są na klęskę . Ma to związek z dostępem do litu.
- 1 1
-
2022-10-02 20:33
Akumulatory
Problemem są akumulatory. Tramwaj ich nie potrzebuje (poza tym co zwykle), a autobus musi mieć dużo drogich i niestety nadal zawodnych.
- 1 0
-
2022-08-04 16:17
Nietypowe pomysły..
..będą skutkować codziennymi wypadkami na tym skrzyżowaniu..
- 2 1
-
2022-08-04 16:33
No przecież podobny patent jest przy Operze Bałtyckiej więc nie jest to nowość.
- 6 0
-
2022-08-04 16:37
Coś za głupoty, a skrzyżowanie przy Operze Bałtyckiej?
Tam tez jest segregacja torów, jeden w stronę Wrzeszcz drugi na Zaspę
- 5 0
-
2022-08-04 16:37
Fajnie, że ktoś pomyślał, aby mieszkańcy Rogalińskiej mogli przejść sobie na autobus w kierunku Ujeściska i Szadółek. Wszędzie płot i trzeba iść na Wilanowską. Brawo
- 3 2
-
2022-08-04 17:09
hahaahaahaa potrojne skrzyzowanie ...
w gdansku na pojedynczym sobie radynie daja ,a co dopiero na potrojnym .
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.