- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (44 opinie)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (152 opinie)
- 3 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (159 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (78 opinii)
- 5 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (67 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (586 opinii)
Bilety jak z epoki kamienia łupanego
- SKM-ka wprowadzając częściową odpłatność za przewóz roweru w dobie nowoczesnych technologii, zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego - pisze nasz czytelnik, pan Marcin.
Na razie są jeszcze "przejściowe trudności", takie jak długi czas zakupu takiego biletu (za drugim razem, gdy go kupowałem, cała operacja trwała ok. 10 minut - w sprzedaż zostały zaangażowane dwie kasjerki, potrzebna była jeszcze konsultacja telefoniczna). Ale to powiedzmy można usprawiedliwić faktem, że sprzedaż została wprowadzona dopiero niedawno. Zastanawiające jest natomiast co innego.
Dlaczego w dobie nowoczesnych technologii SKM-ka zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego?
Dlaczego w czasach, gdy przez Internet mogę zarezerwować interesujące mnie miejsce w kinie, teatrze, samolocie, a nawet w pociągach PKP Intercity - SKM nie wprowadziła możliwości zakupu biletów na rower online?
Gdy zaczęły pojawiać się informacje, że będzie wprowadzona odpłatność za rower, byłem pewien, że w Internecie pojawi się nie tylko możliwość zakupu, ale i podgląd. Wpisuję relację np. "Kartuzy - Gdańsk Jasień" i system pokazuje: najbliższy pociąg ma 3 wolne miejsca na rower, kolejny żadnego, a jeszcze następny 5 miejsc...
Byłoby to ogromne udogodnienie dla kogoś, kto np. chce jechać na wycieczkę rowerową na Kaszuby i mieć możliwość swobodnego wyboru godziny powrotu.
SKM daje mi natomiast taki "wybór": albo przed wyjazdem jadę do kasy (niekiedy: na drugi koniec miasta...), albo nastawiam się na zakup biletu u konduktora - licząc się z tym, że miejsc nie będzie. Niestety, podróżny na obecnym rozwiązaniu nie tylko nie korzysta, ale wręcz traci (i nie chodzi tu tylko o pieniądze). Obecnie bowiem, tak mi się wydaje, konduktorom znacznie szybciej przyjdzie decyzja, żeby nie zabrać rowerzysty, bo przecież "system pokazuje brak miejsc".
Trudno nie zauważyć, że rowery w szynobusach kursujących po linii PKM to problem. Pociągi są zatłoczone, a rowery zajmują dużo miejsca (choć przecież wózki dziecięce czy walizki też - a tego nikt nie ogranicza). Obecny system nie pomaga jednak w rozwiązaniu problemu.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (334) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-15 09:03
Oddawna piszę ze Polska jest zasciankiem europy .Jestesmy w ogonie europy nawet tej wschodniej!
A Polak jest Chińczykiem europy niewolnikiem.
Bo na stołkach nadal siedzą dziadki z epoki PRLu i tak im jest dobrze nie chcą żądnych zmian!!
Mamy 21 wiek ale nie w trójmieście tu jeszcze lata 80-te.- 13 13
-
2018-06-15 07:06
jak skomplikować komuś życie? (3)
Marszałek z PO, adamowicz i szczurek sa w tym mistrzami.
- 122 36
-
2018-06-15 07:51
SKM nalezy do PKP (2)
i co im zrobisz?
Tak samo w PKP intercity dopiero po latach wprowadzili możliwość zakupu przez internet biletu z przesiadka. Ciagle nie można kupić na międzynarodowe, nie można wybrać sobie miejsca z widoku wagonu. Pomijam takie kwiatki, że teraz kilka dni przed wejściem zmiany czerwcowej nie wiedzieli który pociąg jak pojedzie i zablokowali sprzedaż na niektóre wakacyjne pociągi.- 15 5
-
2018-06-15 09:02
A kto kazal marszalkowi dawac w obsluge pkm betonowi z skm? Firmy prywatne stajace przodem do klienta mialy ochote ale marszalkowie z PO to uniemozliwili
- 6 6
-
2018-06-15 08:00
widać że na forum specjalistów bez pojęcia jest najwięcej.
- 9 6
-
2018-06-15 08:59
W ogóle taryfy / bilety w Trójmieście to średniowiecze
Przeprowadzka tutaj to jak powrót do lat 90...
X przewoźników, Y rodzajów biletów, Gdyńskie karnety w autobusach, ilość biletomatów bez obsługi płatności kartą, problemy który bilet kupić i te zakratowane okienka, w których siedzą panie wybierające z pamięci który bilet jest tańszy...
A najgorsze jest, że nic w tym temacie się nie dzieje, a problemu nikt "u góry" jakoś nie uznaje za pilny- 12 3
-
2018-06-15 08:41
A ja się cieszę...
że nie trzeba wpisywać na bilecie numeru ramy. Mogli by to trwać znacznie dłużej niż 10 minut.
- 16 6
-
2018-06-15 07:54
Przyczepki niech dołącza do składów na rowery :-)
Tak jak to pod tunelem w Gdańsku zrobili z autobusami...
- 13 9
-
2018-06-15 07:29
(1)
Wątpię że w epoce kamienia łupanego były jakiekolwiek bilety
- 27 4
-
2018-06-15 07:50
kamienne
na okaziciela ;)
- 8 0
-
2018-06-15 07:44
generalnie zgadzam się z artykułem, ale przyrównanie na koniec rowerów do wózków (nieważne czy dziecięcych czy inwalidzkich) to jakiś absurd :)
- 47 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.