• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety jak z epoki kamienia łupanego

Marcin
15 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Druga, gorsza kategoria pasażerów PKM
Oficjalnie SKM jest otwarta na pasażerów przewożących rowery. Rzeczywistość jednak już taka różowa nie jest. Oficjalnie SKM jest otwarta na pasażerów przewożących rowery. Rzeczywistość jednak już taka różowa nie jest.

- SKM-ka wprowadzając częściową odpłatność za przewóz roweru w dobie nowoczesnych technologii, zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego - pisze nasz czytelnik, pan Marcin.



Dlaczego SKM-ka ma przestarzały system sprzedaży biletów?

Dwukrotnie w miniony weekend kupiłem bilet rowerowy na SKM/PKM. Dla jeszcze niewtajemniczonych: sprzedaż odbywa się w taki sposób, że kasjerka najpierw sprawdza numer pociągu (na tablecie bądź na wydrukowanych tabelach z rozkładem), potem wpisuje, w innym komputerze, numer pociągu i biletu dla podróżnego, trasę przejazdu i dopiero drukuje bilet.

Na razie są jeszcze "przejściowe trudności", takie jak długi czas zakupu takiego biletu (za drugim razem, gdy go kupowałem, cała operacja trwała ok. 10 minut - w sprzedaż zostały zaangażowane dwie kasjerki, potrzebna była jeszcze konsultacja telefoniczna). Ale to powiedzmy można usprawiedliwić faktem, że sprzedaż została wprowadzona dopiero niedawno. Zastanawiające jest natomiast co innego.

Dlaczego w dobie nowoczesnych technologii SKM-ka zafundowała rowerzystom system z epoki kamienia łupanego?



Dlaczego w czasach, gdy przez Internet mogę zarezerwować interesujące mnie miejsce w kinie, teatrze, samolocie, a nawet w pociągach PKP Intercity - SKM nie wprowadziła możliwości zakupu biletów na rower online?

Gdy zaczęły pojawiać się informacje, że będzie wprowadzona odpłatność za rower, byłem pewien, że w Internecie pojawi się nie tylko możliwość zakupu, ale i podgląd. Wpisuję relację np. "Kartuzy - Gdańsk Jasień" i system pokazuje: najbliższy pociąg ma 3 wolne miejsca na rower, kolejny żadnego, a jeszcze następny 5 miejsc...

Byłoby to ogromne udogodnienie dla kogoś, kto np. chce jechać na wycieczkę rowerową na Kaszuby i mieć możliwość swobodnego wyboru godziny powrotu.

SKM daje mi natomiast taki "wybór": albo przed wyjazdem jadę do kasy (niekiedy: na drugi koniec miasta...), albo nastawiam się na zakup biletu u konduktora - licząc się z tym, że miejsc nie będzie. Niestety, podróżny na obecnym rozwiązaniu nie tylko nie korzysta, ale wręcz traci (i nie chodzi tu tylko o pieniądze). Obecnie bowiem, tak mi się wydaje, konduktorom znacznie szybciej przyjdzie decyzja, żeby nie zabrać rowerzysty, bo przecież "system pokazuje brak miejsc".

Trudno nie zauważyć, że rowery w szynobusach kursujących po linii PKM to problem. Pociągi są zatłoczone, a rowery zajmują dużo miejsca (choć przecież wózki dziecięce czy walizki też - a tego nikt nie ogranicza). Obecny system nie pomaga jednak w rozwiązaniu problemu.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (334) ponad 10 zablokowanych

  • Oddawna piszę ze Polska jest zasciankiem europy .Jestesmy w ogonie europy nawet tej wschodniej!

    A Polak jest Chińczykiem europy niewolnikiem.
    Bo na stołkach nadal siedzą dziadki z epoki PRLu i tak im jest dobrze nie chcą żądnych zmian!!
    Mamy 21 wiek ale nie w trójmieście tu jeszcze lata 80-te.

    • 13 13

  • jak skomplikować komuś życie? (3)

    Marszałek z PO, adamowicz i szczurek sa w tym mistrzami.

    • 122 36

    • SKM nalezy do PKP (2)

      i co im zrobisz?
      Tak samo w PKP intercity dopiero po latach wprowadzili możliwość zakupu przez internet biletu z przesiadka. Ciagle nie można kupić na międzynarodowe, nie można wybrać sobie miejsca z widoku wagonu. Pomijam takie kwiatki, że teraz kilka dni przed wejściem zmiany czerwcowej nie wiedzieli który pociąg jak pojedzie i zablokowali sprzedaż na niektóre wakacyjne pociągi.

      • 15 5

      • A kto kazal marszalkowi dawac w obsluge pkm betonowi z skm? Firmy prywatne stajace przodem do klienta mialy ochote ale marszalkowie z PO to uniemozliwili

        • 6 6

      • widać że na forum specjalistów bez pojęcia jest najwięcej.

        • 9 6

  • W ogóle taryfy / bilety w Trójmieście to średniowiecze

    Przeprowadzka tutaj to jak powrót do lat 90...
    X przewoźników, Y rodzajów biletów, Gdyńskie karnety w autobusach, ilość biletomatów bez obsługi płatności kartą, problemy który bilet kupić i te zakratowane okienka, w których siedzą panie wybierające z pamięci który bilet jest tańszy...

    A najgorsze jest, że nic w tym temacie się nie dzieje, a problemu nikt "u góry" jakoś nie uznaje za pilny

    • 12 3

  • A ja się cieszę...

    że nie trzeba wpisywać na bilecie numeru ramy. Mogli by to trwać znacznie dłużej niż 10 minut.

    • 16 6

  • Przyczepki niech dołącza do składów na rowery :-)

    Tak jak to pod tunelem w Gdańsku zrobili z autobusami...

    • 13 9

  • (1)

    Wątpię że w epoce kamienia łupanego były jakiekolwiek bilety

    • 27 4

    • kamienne

      na okaziciela ;)

      • 8 0

  • generalnie zgadzam się z artykułem, ale przyrównanie na koniec rowerów do wózków (nieważne czy dziecięcych czy inwalidzkich) to jakiś absurd :)

    • 47 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane