- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (99 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (117 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Nowa Jabłoniowa: buspas, a nie tramwaje
Zamiast tramwajów w ul. Nowej Jabłoniowej powstaną buspasy. Pasażerowie komunikacji miejskiej w drodze do Śródmieścia czy Wrzeszcza będą musieli przesiadać się po pokonaniu zaledwie kilku przystanków. Decyzja ta podyktowana jest względami "ekonomiczno-eksploatacyjnymi".
Problemy z przygotowaniem dokumentacji i tym samym przesunięciem w czasie całego procesu projektowego sprawiły, że miasto zmieniło także zakres inwestycji. Zamiast tramwaju powstaną jedynie buspasy wydzielone na jezdniach ul. Nowej Jabłoniowej.
- Decyzja taka [o rezygnacji z tramwaju - dop. red.] została podjęta ze względów ekonomiczno-eksploatacyjnych. Przeprowadzone analizy wykazują, że częstotliwość kursowania tramwaju nie byłaby satysfakcjonująca dla mieszkańców, przez co tramwaj nie byłby dogodną alternatywą podróży - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje przygotowanie dokumentacji dla ul. Nowej Jabłoniowej.
Zdaniem urzędników, buspasy pozwolą nadal na pozyskanie wsparcia z funduszy europejskich, a cały układ linii komunikacji miejskiej ma się bazować na dojazdach autobusem do wspomnianego węzła Nowa Bulońska - Nowa Warszawska, skąd dalsza podróż do Wrzeszcza (przez Nową Bulońską Północną i dalej Trasę GP-W/Nową Politechniczną) czy Śródmieścia (Nową Warszawską do al. Havla) będzie realizowana tramwajami.
Wątpliwe jest także, by tramwaj wzdłuż ul. Nowej Jabłoniowej powstał w nieodległej przyszłości. Wprawdzie przewiduje się pozostawienie dla niego rezerwy, ale problemem będzie znalezienie pieniędzy w sytuacji, gdy skończy się obecna i niemal na pewno ostatnia perspektywa tak dużego unijnego wsparcia.
Tak mogła wyglądać ul. Nowa Jabłoniowa z tramwajem
Wersja robocza wizualizacji ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem i przebudową okolicznego układu drogowego, wykonana dla poprzedniego wykonawcy dokumentacji projektowej.
- Jesteśmy na etapie wyboru projektanta dokumentacji. Nie można więc jeszcze mówić o tym, jak będą funkcjonowały buspasy, jakie będzie usytuowanie przystanków i docelowa organizacja ruchu. Takie szczegóły określi dokumentacja uzgodniona z Zarządem Transportu Miejskiego i Zarządem Dróg i Zieleni - dodaje Zakrzacka.
W przetargu na przygotowanie dokumentacji swoje oferty złożyły cztery firmy. O wyborze zdecyduje cena (90 proc.) i przedłużenie minimalnego okresu rękojmi (10 proc.). Obecnie trwa analiza ofert pod kątem spełnienia wymogów formalnych.
1. Mosty Katowice Sp. z o.o. - Katowice - 1 291 500 zł
2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA - Gdańsk - 1 303 800 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o. - Gdańsk. - 2 142 660 zł
4. Europrojekt Gdańsk SA - Gdańsk - 2 411 415 zł
Miejsca
Opinie (136)
-
2016-07-29 06:48
Buspassss (1)
Wielkie rozczarowanie, wszyscy muszą mieć samochody! Alternatywa-zatłoczony autobus raz na godzinę. Lata płyną, a tytuł "Daleko od drogi"(?) wiecznie żywy. ROBYG uaktualni makietę i mieszkańcy bez AUT -witani w REALU!
- 7 2
-
2016-07-29 08:31
robyg
Akurat mieszkańcy Lawendowego będą mieli na pieszo 5 min do zajezdni więc im to raczej obojętne
- 0 0
-
2016-07-28 21:14
tramwaje do Brętowa jeżdżą puste (4)
Miasto zbudowało super linie tramwajową z Moreny do Brętowa z której nikt nie korzysta. W zamian nie zbudują tramwaju do gęsto zaludnionego dużego osiedla. Wot logika.
- 191 17
-
2016-07-29 08:14
To dosyć normalne, że stan zapełniania autobusu/tramwaju na ostatnich stacjach jest mały. Nie porównujmy zapełnienia na przystankach w centrum miasta z zapełnieniem w dzielnicach mocno oddalonych od tego centrum.
- 3 3
-
2016-07-29 01:11
Mogli puścić tramwaj dołem do Słowackiego, ale komuś spodobał się wiadukt i d*pa, mamy to co mamy.
- 15 2
-
2016-07-28 21:17
no właśnioe, nie mogliby po prostu tej linii przenieść? (1)
razem z estakadą i przystankiem pekaemki najlepiej
- 29 8
-
2016-07-28 21:47
skoro o przenoszeniu to ja poprosze
zamiast centrum radunia czy jak to sie ma zwac, przeniesc tam pałac kultury i nauki, bedzie wielki swiat i wielki brat
- 13 1
-
2016-07-29 08:09
Jezdnia zwężona, zmarnowany czas na przesiadki (przykład węzła przy kartuskiej), tu urzędnicy myślą d*pą, a rozumu w ogóle nie mają.
Dokumentacja nie przygotowana super. .....
Niech chociaż puszcza autobus z Jabłoniowej do Gdańska i z powrotem a nie same przesiadki z oczekiwanie po kilkadziesiąt minut na przesiadkę
Porażka !!!!!!!- 3 1
-
2016-07-28 21:12
No to bus czy pas ? (3)
zdecydujcie sie k....
- 28 9
-
2016-07-28 23:01
(1)
Ja wolę buspasy lepiej niż tramwaj, na spacerowej też dobrze by zrobić buspas
- 3 2
-
2016-07-29 08:09
Popieram.
Zabrać po jednym pasie w każdą stronę na buspas i ruch na Spacerowej będzie płynny jak nigdy dotąd!
- 6 1
-
2016-07-28 21:33
Może lepiej trolejbus?Nie ma szyn jest na prąd wszyscy ,zadowoleni...
- 3 4
-
2016-07-29 08:02
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy.
Tramwaj jest fajny, dopóki coś nie zdarzy się na torach. Jak się zdarzy, to komunikacja w połowie miasta leży. Druga sprawa to koszt pojazdu i infrastruktury absurdalnie drogi w stosunku do możliwości tramwaju. Dwa przegubowce przewiozą więcej osób niż jedna Pesa, a kosztują 1/4.
- 4 3
-
2016-07-29 07:52
dobra muzyczka pasujaca do newsa czyli kryminał z lat 70tych
- 2 0
-
2016-07-29 07:23
A pan pisior Koprowski znowu swoje
Jak nie bzdety z FRAGu, to kopanie dołków pod DRMG i Adamowiczem...
Żenada- 2 7
-
2016-07-29 06:42
wsadzcie se w d** ten buspas
obiecano nam tramwaj i chcemy tramwaj a nie znowu autobus z doga do nikad, te osiedla sa tak słabo skomunikowane a wy chcecie to tylko pogorszyć
- 10 3
-
2016-07-29 02:57
Ci architekci terazniejszy .....
Max zrobili z Łostowickiej i Armii Krajowej ..... kasa poszła a tramwaj nie przejedzie i te górki przeznaczone pod wiadukt koszone na darmo
- 4 0
-
2016-07-29 01:14
Straszna lipa i tyle
A miały w następnym etapie jeździć tramwaje z ul. Przywidzkiej do Kiełpina Górnego i Kokoszek/PKM. Straszna lipa i tyle . Brat polotu. Upadek. Po cholerę przesiadka po drodze. Więc nie będzie tramwajowego połączenia górnego tarasu z Wrzeszczem. A ktoś to w ogóle konsultował z mieszkańcami? Czy tylko oznajmiacie nam jak zwykle i stawiacie wobec faktów dokonanych.
- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.