• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna. Miasto wybrało przebieg przez ul. Getta Warszawskiego

Michał Brancewicz
18 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Gdańsk wycofał się z budowy ul. Nowej Politechnicznej, zwanej też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, przez ul. Do Studzienki. To oznacza, że jeśli trasa powstanie, to tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Budowa jest jednak uzależniona od decyzji środowiskowej, która ma zostać wydana do końca roku.



Wierzysz, że Nowa Politechniczna powstanie?

We wrześniu pisaliśmy, że miasto od 2,5 roku czeka na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 3,5-kilometrowej Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz (inaczej zwanej Nową Politechniczną). Co więcej, już 4,5 roku temu wybrany został nawet wykonawca projektu budowlanego - została nim firma Mosty Katowice, która zaoferowała wówczas, że wykona swoją pracą za niemal 2,4 mln zł.

Przez cały ten czas pod uwagę brane były dwa warianty włączenia nowej trasy tramwajowej w al. Grunwaldzką: przez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Oba budziły kontrowersje.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie chcieli, by tramwaj biegł ich ulicą, bo obawiali się wywołanych przejazdem tramwajów drgań i hałasu.

Z kolei przeciwko poprowadzeniu trasy przez ul. Do Studzienki protestowali ci, którzy chcieliby uchronić przed wyburzeniem stojące przy tej ulicy stare kamienice.

W ostatnich dniach miasto wycofało się z pomysłu budowy trasy przez ul. Do Studzienki.

- W wyniku ostatnich analiz stwierdziliśmy, że chcemy, by ta trasa połączyła się z al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jednocześnie DRMG wysłało do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska ponaglenie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przebiegu trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Ten dokument jest niezbędny do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

Pracownicy RDOŚ potwierdzają odebranie tego ponaglenia.

- Decyzja zostanie wydana jeszcze w tym roku - usłyszeliśmy od pracownika wysokiego szczebla w RDOŚ.
Urzędnik nie był jednak w stanie określić, czy będzie pozytywna, czy negatywna.

Prawdopodobny przebieg Nowej Politechnicznej

Pierwsze kadry pokazują trasę tramwaju na Jaśkowej Dolinie na Morenie. Następnie tramwaj zjeżdża w prawo w ul. Wileńską, w kierunku ul. Sobieskiego. Później wjeżdża w ulicę Do Studzienki ale skręca z niej przed skrzyżowaniem z ul. Fiszera, by wjechać w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i następnie w al. Grunwaldzką.


Przypomnijmy. Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (nazywana wcześniej Nową Politechniczną) to linia tramwajowa, która ma połączyć Morenę z Wrzeszczem. Wzdłuż niej ma powstać droga rowerowa oraz chodnik. Inwestycja nie zakłada budowy ulicy. Kilka lat temu koszt tego przedsięwzięcia szacowano na ok. 243 mln zł.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • upór godny lepszej sprawy

    kretyńskie plany tramwajarskiego lobby...

    • 22 8

  • Tylko szkoda, że tramwaj na siłę pchany na "morenę", zamiast obok parku technologicznego w stronę Jasienia (1)

    • 36 5

    • Zgadzam się, rezerwa terenu jest idealna.

      • 8 3

  • Bez sensu! (1)

    Z Moreny linia tramwajowa powinna pójść od PKM Matemblewo w dół do Słowackiego, stara trasą i dalej przez most koło Galerii Bałtyckiej, dalej Kościuszki do Brzeźna.

    • 40 5

    • PKM Matemblewo ?

      Jakiś nowy przystanek powstał ?

      • 5 1

  • jak zbudują, to będzie ponownie artykuł w gazecie "nie mogę spać, bo trzymam kredens"

    • 25 2

  • 500mln zł kredytu

    Ja rozumiem, gdyby te pieniądze poszły na ul. Nową Politechniczną. Gdzie to pół miliarda się rozeszło?? bo drogi tak jak nie było, tak nie ma. Nawet w planach nie ma, a kredyt prawdziwy, trzeba będzie spłacać.

    • 12 2

  • Dlaczego urzędasy cisną by: (3)

    1. Zrobić tam tunel (bzdura!)
    2. Pociągnąć to na Morenę zamiast w stronę Piekarniczej?

    Ludzie, kiedy przerwiemy ten i**otyzm gdański? Dlaczego wy na to pozwalacie?

    • 31 12

    • Od dziesięcioleci istnieje rezerwa pod Rakoczego i dalej równolegle do Piekarniczej (1)

      Ale nie... Tunel się komuś narodził w głowie by wepchnąć jeszcze więcej tramwajów na morenę.
      Za dużo pieniędzy macie?

      • 10 4

      • a rezerwa na skm do petli na lostowice?

        • 0 0

    • nie zaprosili cię do komisji opiniującej?

      o!

      • 3 8

  • hmm (3)

    czyli wybrano najgorszą opcje dla mieszkańców tej okolicy , masakra

    • 26 8

    • Zawsze ktoś będzie poszkodowany. Uroki życia w mieście.

      • 3 9

    • Mieszkańcy tej okolicy (1)

      mają obok Grunwaldzką z ogromnym hałasem, drganiami i zanieczyszczeniem powietrza. Zaryzykuję tezę, że tramwaj co 5-10 minut, nawet "pod oknami", nie zrobi już dużej różnicy...

      • 5 8

      • będzie co 2-3 minuty

        obecnie nie ma tam wcale ruchu aut, tylko mieszkańcy, a zrobią przelotówkę tramwajową. znając jakość prac serwisowych w Gdańsku nad torowiskami i taborem - będzie horror dźwiękowy

        • 5 2

  • (2)

    Czy to czasem nie jest tak, że dla wariantu przez Do Studzienki decyzja środowiskowa już jest wydana, a władze miasta forsują Bohaterów by zrobić Gdańsk zakładnikiem wojenki z pisem?

    • 14 6

    • Jest to wielce prawdopodobne. Okaże sie ze RDOS wydał pozytywna opinie dla wariantu przez Do Studzienki a Grzelak powie ze miasto nigdy go nie chciało !

      • 9 2

    • Od 2,5 roku wydają.

      Jeśli gotowa decyzja leży w szufladzie bez daty wydania, to trzeba było ją wydać zawczasu, bo teraz stała się bezprzedmiotowa :)

      • 3 0

  • Juz mowie czemu (1)

    Bo 1 z budynkow ma innego wlasciciela ;) sprawdzcie kolos z rady miasta...z partii ktira wszystko zalatwi-swoim. Rowniez z tego powodu politechniczna nie idzie obok suchanina do sadu

    • 18 4

    • Ten liliowy, tak ślicznie odmalowany w ostatnich latach?

      • 9 0

  • Byłoby jeszcze lepiej gdyby Politechnika Gdańska zgodziła się na przebieg ul. Siedlicką.... (17)

    Przystanek na ul. Siedlickiej - w sercu kampusu PG - byłby b. dogodny dla studentów i pracowników itp. itd. W końcu ta uczelnia jest kuźnią przyszłych planistów (urbanistów).

    • 27 13

    • (12)

      Masz rację - to był wielki błąd, gdy przekazano Politechnice Siedlicką. Szkoda, że miasto nie potrafi wymusić współpracy na tej uczelni.

      • 13 7

      • "Wymusic wspolprace" (4)

        Nie widzisz sprzecznosci?!

        • 8 4

        • (3)

          Nie widzę sprzeczności - Politechnika Gdańska pokazała, że ma gdzieś potrzeby komunikacyjne miasta i mieszkańców, zasłaniając się między innymi wpływem drgań na przeprowadzane badania. Tylko pytanie, jakie znaczenie mają ich badania? Raczej żadne.

          • 9 9

          • Raczej pokazala, gdzie jest miejsce takich pomyslow. (2)

            Robionych na sile i pod ustalony zestaw interesow.
            To polaczenie nie ma zadnej wartosci dodanej...
            Nie rozwiazuje zadnych problemow, chyba ze te sztucznie stworzone przez dziwaczne modyfikacje linii autobusowych, czyniace z nich srodek zwiedzania miasta i wycieczek krajoznawczych zamiast srodek komunikacji. Lub zaniechania wynikajace z braku tramwaju na Slowackiego czy braku taboru PKM.
            Czyli leczenie syfa, kila.

            • 5 3

            • To polaczenie nie ma zadnej wartosci dodanej. (1)

              idź o 7:30 na 127 np. z Budapesztańskiej i napisz po powrocie, jak się tobie spodobała podróż.

              • 2 3

              • Jezdze tam od 30 lat.

                I moge powiedziec - bylo lepiej.
                A jest gorzej dzieki "swiatlym" decyzjom zwiekszajacym zageszczenie mieszkancow oraz udziwnianie tras autobusow, ktorych ograniczona ilosc usiluje sie rozsmarowac na coraz wiekszym obszarze.
                Przede wszystkim jeenak chodzi o dorazne zyski i tereny do jeszcze wiekszego zageszczenia "stada".
                Czym sie to konczy, dobrze wiedza przemyslowi hodowcy zwierzat.

                • 5 0

      • (3)

        Tramwaj przeszkadzałby przyszłym noblistom w "badaniach"

        • 7 5

        • A Operze Bałtyckiej jakimś cudem od lat nie przeszkadza ruch na Al. Zwycięstwa hihi (2)

          Bo opera nie zatrudnia stosownych branżystów, a polibuda tak...

          • 8 3

          • Bo uczelnia jest formalnie niezalezna a jej teren jest wobec miasta eksterytorialny. (1)

            Wladze Opery to urzednicy na utrzymaniu marszalka wojewodztwa.
            Tego marszalka, z tego wojewodztwa i z tej partii.
            "Swiatle" przewodzacemy ponad 20 lat...

            • 1 1

            • Rzeczywiście "formalnie" niezależna to ona jest hihi

              • 0 0

      • W ogóle te zamknięte kampusy uniwersyteckie w 3mieście to "sianie wiochy"... (2)

        Myślę tu nie tylko o PG, bo UG przecież robi to samo. Z definicji misją uczelni (zwłaszcza wyższej) jest otwartość i dostępność...

        • 9 3

        • Kampusy, przede wszystkim UG, ale i PG to zmarnowana przestrzeń publiczna (1)

          Tam mogłoby kwitnąć życie, a co mamy? Parkingi, parkingi, parkingi...

          • 3 0

          • I to parkingi w środku miasta tylko dla uprzywilejowanych....

            Niestety, jeżeli zna się profil ludzi, którzy infrastrukturą na tych uczelniach zarządzają, to wszystko jest jasne jak słońce! Mentalna prowincja...

            • 1 0

    • Odstosunkuj się od Politechniki

      Zbuduj sobie linie tramwajową w ogródku.

      • 3 2

    • poli

      Władze polibudy nie chciały!!!!

      • 0 4

    • W Gdańsku liczy się tramwaj tylko po polach i ogródkach działkowych (1)

      Broń boże nie wolno lokować przystanków blisko miejsc, gdzie mieszkają i pracują ludzie

      • 5 1

      • pojawienie sie tramwaju to ostrzeżenie

        że pola i ogródki wkrótce znikną pod lawiną betonu.
        To tereny gdzie opór przed takimi działaniami jest najmniejszy, osłabiany dorabianiem "rodosom" medialnej mordy.
        A co, ludzie nie mogą mieć dogodnego do nich dojazdu?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane