• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna. Miasto wybrało przebieg przez ul. Getta Warszawskiego

Michał Brancewicz
18 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego. Miasto wycofało się z wariantu włączenia Nowej Politechnicznej przez ul. Do Studzienki. Obecnie rozważana jest tylko opcja przez Bohaterów Getta Warszawskiego.

Gdańsk wycofał się z budowy ul. Nowej Politechnicznej, zwanej też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, przez ul. Do Studzienki. To oznacza, że jeśli trasa powstanie, to tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Budowa jest jednak uzależniona od decyzji środowiskowej, która ma zostać wydana do końca roku.



Wierzysz, że Nowa Politechniczna powstanie?

We wrześniu pisaliśmy, że miasto od 2,5 roku czeka na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 3,5-kilometrowej Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz (inaczej zwanej Nową Politechniczną). Co więcej, już 4,5 roku temu wybrany został nawet wykonawca projektu budowlanego - została nim firma Mosty Katowice, która zaoferowała wówczas, że wykona swoją pracą za niemal 2,4 mln zł.

Przez cały ten czas pod uwagę brane były dwa warianty włączenia nowej trasy tramwajowej w al. Grunwaldzką: przez ul. Do Studzienki oraz przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Oba budziły kontrowersje.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie chcieli, by tramwaj biegł ich ulicą, bo obawiali się wywołanych przejazdem tramwajów drgań i hałasu.

Z kolei przeciwko poprowadzeniu trasy przez ul. Do Studzienki protestowali ci, którzy chcieliby uchronić przed wyburzeniem stojące przy tej ulicy stare kamienice.

W ostatnich dniach miasto wycofało się z pomysłu budowy trasy przez ul. Do Studzienki.

- W wyniku ostatnich analiz stwierdziliśmy, że chcemy, by ta trasa połączyła się z al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jednocześnie DRMG wysłało do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska ponaglenie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przebiegu trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Ten dokument jest niezbędny do ubiegania się o pozwolenie na budowę.

Pracownicy RDOŚ potwierdzają odebranie tego ponaglenia.

- Decyzja zostanie wydana jeszcze w tym roku - usłyszeliśmy od pracownika wysokiego szczebla w RDOŚ.
Urzędnik nie był jednak w stanie określić, czy będzie pozytywna, czy negatywna.

Prawdopodobny przebieg Nowej Politechnicznej

Pierwsze kadry pokazują trasę tramwaju na Jaśkowej Dolinie na Morenie. Następnie tramwaj zjeżdża w prawo w ul. Wileńską, w kierunku ul. Sobieskiego. Później wjeżdża w ulicę Do Studzienki ale skręca z niej przed skrzyżowaniem z ul. Fiszera, by wjechać w ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i następnie w al. Grunwaldzką.


Przypomnijmy. Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (nazywana wcześniej Nową Politechniczną) to linia tramwajowa, która ma połączyć Morenę z Wrzeszczem. Wzdłuż niej ma powstać droga rowerowa oraz chodnik. Inwestycja nie zakłada budowy ulicy. Kilka lat temu koszt tego przedsięwzięcia szacowano na ok. 243 mln zł.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • A co z Akademią Medyczną?

    Dotrzeć tam to wyczyn niemały, a często dotyczy to ludzi o złym stanie zdrowia. Młodzi, zdrowi studenci mogą sobie podejść kawałek, ale człowiek, który ma się właśnie położyć w szpitalu?

    • 0 0

  • Wszystkie dotychczasowe projekty są złe. brak tu projektu -przez ul.Smoluchowskiego - przez ul Traugutta - dlaczego tych wersji (1)

    się nie rozważa. Sondzę że mają również duży potencjał.

    • 4 1

    • był wariant przez Smoluchowskiego

      był wariant przez Smoluchowskiego - miasto wydało pieniądze w 2016 roku na opracowanie 14 wariantów przebiegu linii tramwajowej. Szkoda, że odpadł. Proszę szukać w materiałach z 2016 roku szczegółów.

      • 0 0

  • ciezko (2)

    tramwaj powinien jeździć przez CMI i CMN (szpitale Akademii Medycznej ) tam jest mnóstwo starszych osób które ledwo tam dochodzą pieszo

    • 12 2

    • tramwaj jest potrzebny dla pacjentów, ich rodzin, pracowników i studentów UCK

      tramwaj jest potrzebny dla pacjentów, ich rodzin, pracowników i studentów UCK

      • 1 0

    • jak ledwo chodzą to niech wsiadają w autobusy. Po coś je tam puszczono.

      • 2 3

  • czekam, aż obudzą się mieszkańcy BGW (4)

    którzy chyba myślą, że tramwaje jeżdżą na kwadratowych kołach, po zardzewiałych torach, zygzakiem i jeszcze są obwieszone luźnymi częściami, żeby przypadkiem nie robić za mało hałasu

    • 17 24

    • to jest hejt

      to jest hejt !

      • 0 0

    • to jest hejt

      kolejny hejter puszcza wodze fantazji. To co napisałeś to nie jest żart.

      • 0 5

    • mieszkam na Przeróbce

      i nie dziwię się ich obiekcjom.
      Pomimo remontu torowiska i nowszych wozów, efekty specjalne typu "trzęsienie ziemi" i "szklana pułapka" (pisk giętej stali) są na porządku dziennym.

      • 13 1

    • Ale one właśnie...

      ... Tak jeżdżą...

      • 9 6

  • nie ma mojej zgody (1)

    nie pozwolę na rycie tunelu pod Wileńską (nie chcę żeby mój stary blok sie rozpadł), nie pozwolę na zniszczenie zieleni przy cudownie zregenerowanym stawie, nie pozwolę na wpuszczenie ruchu komunikacyjnego w chyba ostatni w Gdańsku cichy i zielony zakątek do odpoczynku i nie pozwolę na ogólną rozpierduchę budowlaną! swoją drogą ta linia nie skróci czasu dojazdu do Wrzeszcza nikomu! Gdańszczanie nie pozwólcie na bezdurno marnować naszych pięniędzy i na siłę "umilać" życie tym co to uroki tramwaju mogą mieć pod nosem, please....

    • 4 1

    • Zgadzam się w 100 procentach. Mam nadzieję że znajdzie się ktoś mądry kto ten projekt zablokuje. Nie ulicą Wileńską, szkoda zieleni.

      • 0 0

  • Byłoby jeszcze lepiej gdyby Politechnika Gdańska zgodziła się na przebieg ul. Siedlicką.... (17)

    Przystanek na ul. Siedlickiej - w sercu kampusu PG - byłby b. dogodny dla studentów i pracowników itp. itd. W końcu ta uczelnia jest kuźnią przyszłych planistów (urbanistów).

    • 27 13

    • (12)

      Masz rację - to był wielki błąd, gdy przekazano Politechnice Siedlicką. Szkoda, że miasto nie potrafi wymusić współpracy na tej uczelni.

      • 13 7

      • (3)

        Tramwaj przeszkadzałby przyszłym noblistom w "badaniach"

        • 7 5

        • A Operze Bałtyckiej jakimś cudem od lat nie przeszkadza ruch na Al. Zwycięstwa hihi (2)

          Bo opera nie zatrudnia stosownych branżystów, a polibuda tak...

          • 8 3

          • Bo uczelnia jest formalnie niezalezna a jej teren jest wobec miasta eksterytorialny. (1)

            Wladze Opery to urzednicy na utrzymaniu marszalka wojewodztwa.
            Tego marszalka, z tego wojewodztwa i z tej partii.
            "Swiatle" przewodzacemy ponad 20 lat...

            • 1 1

            • Rzeczywiście "formalnie" niezależna to ona jest hihi

              • 0 0

      • W ogóle te zamknięte kampusy uniwersyteckie w 3mieście to "sianie wiochy"... (2)

        Myślę tu nie tylko o PG, bo UG przecież robi to samo. Z definicji misją uczelni (zwłaszcza wyższej) jest otwartość i dostępność...

        • 9 3

        • Kampusy, przede wszystkim UG, ale i PG to zmarnowana przestrzeń publiczna (1)

          Tam mogłoby kwitnąć życie, a co mamy? Parkingi, parkingi, parkingi...

          • 3 0

          • I to parkingi w środku miasta tylko dla uprzywilejowanych....

            Niestety, jeżeli zna się profil ludzi, którzy infrastrukturą na tych uczelniach zarządzają, to wszystko jest jasne jak słońce! Mentalna prowincja...

            • 1 0

      • "Wymusic wspolprace" (4)

        Nie widzisz sprzecznosci?!

        • 8 4

        • (3)

          Nie widzę sprzeczności - Politechnika Gdańska pokazała, że ma gdzieś potrzeby komunikacyjne miasta i mieszkańców, zasłaniając się między innymi wpływem drgań na przeprowadzane badania. Tylko pytanie, jakie znaczenie mają ich badania? Raczej żadne.

          • 9 9

          • Raczej pokazala, gdzie jest miejsce takich pomyslow. (2)

            Robionych na sile i pod ustalony zestaw interesow.
            To polaczenie nie ma zadnej wartosci dodanej...
            Nie rozwiazuje zadnych problemow, chyba ze te sztucznie stworzone przez dziwaczne modyfikacje linii autobusowych, czyniace z nich srodek zwiedzania miasta i wycieczek krajoznawczych zamiast srodek komunikacji. Lub zaniechania wynikajace z braku tramwaju na Slowackiego czy braku taboru PKM.
            Czyli leczenie syfa, kila.

            • 5 3

            • To polaczenie nie ma zadnej wartosci dodanej. (1)

              idź o 7:30 na 127 np. z Budapesztańskiej i napisz po powrocie, jak się tobie spodobała podróż.

              • 2 3

              • Jezdze tam od 30 lat.

                I moge powiedziec - bylo lepiej.
                A jest gorzej dzieki "swiatlym" decyzjom zwiekszajacym zageszczenie mieszkancow oraz udziwnianie tras autobusow, ktorych ograniczona ilosc usiluje sie rozsmarowac na coraz wiekszym obszarze.
                Przede wszystkim jeenak chodzi o dorazne zyski i tereny do jeszcze wiekszego zageszczenia "stada".
                Czym sie to konczy, dobrze wiedza przemyslowi hodowcy zwierzat.

                • 5 0

    • W Gdańsku liczy się tramwaj tylko po polach i ogródkach działkowych (1)

      Broń boże nie wolno lokować przystanków blisko miejsc, gdzie mieszkają i pracują ludzie

      • 5 1

      • pojawienie sie tramwaju to ostrzeżenie

        że pola i ogródki wkrótce znikną pod lawiną betonu.
        To tereny gdzie opór przed takimi działaniami jest najmniejszy, osłabiany dorabianiem "rodosom" medialnej mordy.
        A co, ludzie nie mogą mieć dogodnego do nich dojazdu?

        • 0 0

    • poli

      Władze polibudy nie chciały!!!!

      • 0 4

    • Odstosunkuj się od Politechniki

      Zbuduj sobie linie tramwajową w ogródku.

      • 3 2

  • Typowe

    A z budowy nowej świętokrzyskiej też miasto rezygnuje?

    • 1 0

  • Nie byłoby tych wszystkich problemów

    gdyby najpierw myślano o infrastrukturze a potem o zabudowie. Po wuj to całe planowanie jest, skoro każdy najpierw buduje co chce i jak chce a potem nagle - ale zaraz, jak oni wszyscy dojadą do pracy? Gdzie będą parkować? I teraz rusza wielka maszyna, w trzy lata jedno pozwolenia, w dwa następna koncesja, potem konsultacje i wizje lokalne, potem przetarg i może za 10 lat zrobią przejście dla pieszych :D

    • 5 0

  • Nie przez Wileńską!

    Nie przez Wileńską! Zniszczycie ostatnie zielone, ciche tereny które tam zostały. Ten tramwaj nie jest tam nikomu potrzebny (lepiej przez Jaśkową lub wcale są autobusy).
    Pani Prezydent przeznaczcie pieniądze na coś co bardziej przyda się mieszkańcom np. dokupcie więcej karetek pogotowia, dofinansujcie programy dla osób starszych. Ostatnio zrobiliście dużo wspaniałych, dobrych rzeczy ale bardzo przepraszam... tu idziecie w złym kierunku.

    • 5 1

  • Kto to projektuje... fajnie, że będzie, ale tramwaje jadące z centrum nie będą mogły skręcić w lewo... powinny być objazdy i awaryjne połączenia z każdej strony... jedna kolizja i wszystko stoi..

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane