• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: czy uda się zacząć jej budowę za rok?

Maciej Naskręt
15 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Urzędnicy trzymają kciuki, by udało im się rozpocząć budowę Nowej Słowackiego w styczniu przyszłego roku. Urzędnicy trzymają kciuki, by udało im się rozpocząć budowę Nowej Słowackiego w styczniu przyszłego roku.

Jeśli urzędnicy odpowiedzialni za środowisko "pobiją rekord Polski", to budowa Nowej Słowackiego ruszy za rok. Dwupasmówką przejedziemy przez Wrzeszcz najwcześniej w grudniu 2013 r.



Wiadukt nad al. Grunwaldzką w ciągu Trasy Słowackiego ma zapewnić płynny ruch w okolicach Galerii Bałtyckiej. Wiadukt nad al. Grunwaldzką w ciągu Trasy Słowackiego ma zapewnić płynny ruch w okolicach Galerii Bałtyckiej.
Przebieg środkowego odcinka Trasy Słowackiego, od ronda św. Jana de la Salle do al. Rzeczpospolitej. Przebieg środkowego odcinka Trasy Słowackiego, od ronda św. Jana de la Salle do al. Rzeczpospolitej.
Zacznijmy od plusów: jedyne czym nie muszą się przejmować pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych Euro 2012 (GIKE), którzy przygotowują tę inwestycję, to pieniądze. W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska na lata 2010-14 na dwa projekty: Nową Słowackiego i Trasę Sucharskiego zapisano w sumie 2 mld zł.

Budowa środkowej część ul. Słowackiego, czyli odcinka od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska ma pochłonąć ok. 400 mln zł. Jednak w tym roku wydanych zostanie jedynie 46,5 mln zł.

Pieniądze na inwestycję będą pochodzić z budżetu miasta i z programów unijnych.

- Finansowanie otrzymamy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Mamy już w tym zakresie zawarte umowy przedwstępne z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - wyjaśnia Stanisław Woynarowski, dyrektor ds. przygotowania i realizacji projektów w GIKE.

W tym momencie pracownicy GIKE kończą prace nad raportem o oddziaływaniu Trasy Słowackiego na środowisko. Niebawem trafi on do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która wyda tzw. decyzję środowiskową, niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę nowej dwupasmówki przez Wrzeszcz. Pracownicy GIKE 2012 liczą, że RDOŚ wyda dokument w ciągu 90 dni. Czy to możliwe? - To byłby rekord Polski - przyznaje Stanisław Woynarowski.

Urzędnicy RDOŚ, którzy są niezależni od władz Gdańska, będą m.in. przeprowadzać konsultacje społeczne nt. nowej trasy. A to może potrwać.

Kiedy powstanie środkowy odcinek Trasy Słowackiego?

- Na pewno nie będziemy na siłę przeciągać tej procedury, ale w przypadku tak dużych inwestycji wydanie decyzji może zająć nawet dwa lata - mówi nam nieoficjalnie urzędniczka RDOŚ.

Pracownicy GIKE są tego świadomi, więc bardzo ostrożnie określają ostateczny termin wbicia w ziemię pierwszej łopaty na budowie środkowego odcinka Trasy Słowackiego. Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczpospolitej w grudniu 2013 r.

Przygotowania do budowy Trasy trwają nie tylko w urzędniczych gabinetach. W grudniu ub. r. wyburzono 11 budynków, które kolidowały z przyszłym przebiegiem Nowej Słowackiego. W tym roku rozebranych zostanie jeszcze 46 kolejnych budynków.

Połączenie portu lotniczego w Rębiechowie z portem morskim

koszt: ponad 1,3 mld zł
termin prac: do 2015 roku
podział na etapy:
ul. Spadochroniarzy - ul. Budowlanych
ul. Potokowa - al. Rzeczpospolitej (tzw. Nowa Słowackiego) budowa 2011-2013, koszt 400 mln zł
al. Hallera - ul. Marynarki Polskiej
węzeł Marynarki Polskiej - ul. Ku Ujściu (z tunelem pod Martwą Wisłą)


Konkurs: Dodawaj ceny z trójmiejskich stacji paliw i wygrywaj bony paliwowe!

Miejsca

Opinie (277) ponad 10 zablokowanych

  • Urzędnicy chcą jak najlepiej, a wyjdzie jak zawsze. Swego czasu Ruscy kapnęli się, (2)

    że przybywa aut i będzie za ciasno na ulicach. Ojciec Narodów Józio Wissarionowicz położył na stole mapę Moskwy i wykreślił piękne, proste, szerokie praspiekta. Weszli saperzy i oczyścili teren, budowlańcy wylali jezdnie i spokój do dzisiaj. Podobnie w Gdańsku. Wystarczy objechać na rowerze rejon Słowackiego, aby zrozumieć że koniecznym jest udrożnienie ulicy Partyzantów, czyli wyburzenie ciągu kamienic w rejonie numeru 60. Wówczas Słowackiego i Partyzantów będą ulicami jednokierunkowymi, a dwa węzły wielopoziomowe przy Kościuszki i Jaśkowej Dolinie rozładują korki. Zatem trotyl i naprzód.

    • 30 8

    • spokój do dzisiaj to ma wiele ofiar Stalina

      a Moskwa jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast świata.

      Piesi są traktowani jak zające na odstrzał.
      Poszerzanie ulic na długą metę nie rozładowuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej.
      Jedynym skutecznym ratunkiem dla miasta jest rozbudowa transportu szynowego (kolej metropolitalna), rowerowego, powiązań między nimi i polityka egzekwowania opłat za legalne i grzywien za nielegalne parkowanie.

      wyłącz silnik włącz myślenie

      • 8 6

    • Towarzyszu,

      ulice były poszerzane przez komunistów nie po to, by za 50 lat szybko się nimi jeździło, tylko po to by utrudnić budowanie barykad przez tych, którym władza radziecka by się znudziła...

      • 5 2

  • pieniadze już są. nic nie szkodzi. teraz mozna z takim mozołem i tak długo mierzyc się z niezliczonymi trudnościami, aż w (3)

    koncu ich nie bedzie.

    • 24 1

    • odpowiedź na pytanie zadane w tytule: nie. oczywiście że się nie uda (2)

      • 2 2

      • tobie się na pewno nic nie uda (1)

        tak jak dotychczas się nie udało.

        • 0 0

        • bez mydła?

          • 1 0

  • Nigdy!!!! (1)

    Obecne władze nie są intelektualnie zdolne do przeprowadzenia takiej inwestycji.To je przerasta.Przez ostatnie dwadzieścia lat nie przeprowadzono żadnej zgodnie z założeniami i w stu procentach.Zaczyna się "picowanie" przedwyborcze *teraz już na pewno zrobimy,tyko nas wybierzcie*.
    Prędzej weźmiemy gruz z rozpadających się ulic i pójdziemy po UM wnieść uliczną poprawkę w sprawowaniu władzy.

    • 40 3

    • Adamowicz poodobno robi w swoim hgabinecie ....

      Domyślcie sie co.

      • 5 2

  • a mi jedna rzecz przychodzi do glowy....

    ....Adamowicz i jego ekipa muszą odejsc!

    • 35 7

  • Ktoś musi odejść, kto ma przyjść?

    Ktoś, kto kuma problemy komunikacyjne i wie, że poszerzanie ulic na długą metę nie rozładowuje korków tylko przesuwa je gdzie indziej.

    Jedynym skutecznym ratunkiem dla miasta jest rozbudowa transportu szynowego (kolej metropolitalna), rowerowego, powiązań między nimi i polityka egzekwowania opłat za legalne i grzywien za nielegalne parkowanie samochodów.

    wyłącz silnik włącz myślenie.

    Podobno Jacek Kurski chce kandydować na prezydenta Gdańska.
    Już się wykazał zdolnością do przestrzegania przepisów parkowania

    pozdrawiam sfrustrowanych, a jeszcze bardziej pozdrawiam internautów z wyobraźnią

    • 10 14

  • :))))) tom się z rana uśmiał :)))

    • 19 2

  • Mnie zastanawia jedno. Te procedury sa takie same od kilku lat więc po cholerę (1)

    było trąbione swego czasu o gotowej słowackiego na Euro 2012? żenada.
    Domyślam się, że rekord Polski padnie ale w drugą stronę. Autostrada przez środek miasta to karkołomna inwestycja z setkami protestów etc...

    • 25 2

    • Trzeba było bajki opowiadać, żeby nie zabrali stadionu. Kraków tylko na to czekał. A za parę lat, po meczach 2012, kasa na Słowackiego przyda się na spłatę długów za stadion.

      • 2 0

  • Marzenia

    Bo marzenia są od tego, żeby bawić się, bawić się na całego...

    • 32 0

  • Niezły myk przedwyborczy tęgich głów z UMG

    PR-owce Budynia za pośrednictwem propagandowej tuby przesuwają ciężar odowiedzialności za konsekwentne nierozbudowywanie Słowackiego z jednych nieudolnych urzędasów na innych

    • 35 0

  • łysy obiecywal juz to w 2001 roku

    • 34 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane