- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (165 opinii)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (124 opinie)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (85 opinii)
- 4 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (57 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (75 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (76 opinii)
Nowa Słowackiego: czy uda się zacząć jej budowę za rok?
Jeśli urzędnicy odpowiedzialni za środowisko "pobiją rekord Polski", to budowa Nowej Słowackiego ruszy za rok. Dwupasmówką przejedziemy przez Wrzeszcz najwcześniej w grudniu 2013 r.
Budowa środkowej część ul. Słowackiego, czyli odcinka od ronda de la Salle do al. Rzeczpospolitej ma pochłonąć ok. 400 mln zł. Jednak w tym roku wydanych zostanie jedynie 46,5 mln zł.
Pieniądze na inwestycję będą pochodzić z budżetu miasta i z programów unijnych.
- Finansowanie otrzymamy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Mamy już w tym zakresie zawarte umowy przedwstępne z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - wyjaśnia Stanisław Woynarowski, dyrektor ds. przygotowania i realizacji projektów w GIKE.
W tym momencie pracownicy GIKE kończą prace nad raportem o oddziaływaniu Trasy Słowackiego na środowisko. Niebawem trafi on do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która wyda tzw. decyzję środowiskową, niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę nowej dwupasmówki przez Wrzeszcz. Pracownicy GIKE 2012 liczą, że RDOŚ wyda dokument w ciągu 90 dni. Czy to możliwe? - To byłby rekord Polski - przyznaje Stanisław Woynarowski.
Urzędnicy RDOŚ, którzy są niezależni od władz Gdańska, będą m.in. przeprowadzać konsultacje społeczne nt. nowej trasy. A to może potrwać.
Pracownicy GIKE są tego świadomi, więc bardzo ostrożnie określają ostateczny termin wbicia w ziemię pierwszej łopaty na budowie środkowego odcinka Trasy Słowackiego. Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczpospolitej w grudniu 2013 r.
Przygotowania do budowy Trasy trwają nie tylko w urzędniczych gabinetach. W grudniu ub. r. wyburzono 11 budynków, które kolidowały z przyszłym przebiegiem Nowej Słowackiego. W tym roku rozebranych zostanie jeszcze 46 kolejnych budynków.
koszt: ponad 1,3 mld zł
termin prac: do 2015 roku
podział na etapy:
ul. Spadochroniarzy - ul. Budowlanych
ul. Potokowa - al. Rzeczpospolitej (tzw. Nowa Słowackiego) budowa 2011-2013, koszt 400 mln zł
al. Hallera - ul. Marynarki Polskiej
węzeł Marynarki Polskiej - ul. Ku Ujściu (z tunelem pod Martwą Wisłą)
Konkurs: Dodawaj ceny z trójmiejskich stacji paliw i wygrywaj bony paliwowe!
Miejsca
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-16 10:41
Precz z Adamowiczem!!!!
Nigdy w życiu nie poprę już Adamowicza!!!!!!!!
Sprzedaje ziemie dla deweloperów bez zobowiązania ich do rozbudowy dróg dojazdowych.Kompletnie nie potrafi zarządzać.Jestem kierowcą zawodowym i poruszam się na codzień.To koszmar!Ziemie sprzedawać to każdy potrafi,ale co dalej?Nawet za 50 lat nie dorównamy europie z takimi rządami!.- 10 0
-
2010-02-16 22:07
z forum g.w. bo mi się spodobało :)
Po co nam jakieś drogi? Czy to z dróg jesteśmy lub możemy być dumni?
Europejskie Centrum Solidarności - o!!!! to jest duma i potrzeba.
Będziemy mieli ECS, usiądziemy sobie, pękniemy z dumy, to i drogi
niepotrzebne. Bo kto będzie po nich jeździł, jak wszyscy popękamy?
Władza wie co robi. Dobra władza, mądra władza.
autor: rzyciecodzienne- 2 0
-
2010-02-17 08:00
Jestem pod wrażeniem odśnieżenia kawałka chodnika koło mnie (dzis w nocy)
To nic, że opadów sniegu nie ma od kilku tygodni.
Widać, ze powoli, ale następują zmiany na lepsze.
Pozwala mi to z nadzieją czekać na Nową Slowackiego, niekoniecznie na to EURO, niekoniecznie na nastepne, ale na któreś w przyszłosci na pewno.- 0 0
-
2010-02-17 10:17
Uważam że urzędników,którzy załatwiają temat ul. Słowackiego trzeba wysłać na zieloną trawkę - niech szukają pracy jako robotnicy do łopaty.
Ja też chciałbym mieć ciepło posadkę - i nic nie robic tylko przewracać papiery.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.