- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (152 opinie)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (56 opinii)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (30 opinii)
- 4 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (228 opinii)
- 5 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (62 opinie)
- 6 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (68 opinii)
Nowa Słowackiego: czy uda się zacząć jej budowę za rok?
Jeśli urzędnicy odpowiedzialni za środowisko "pobiją rekord Polski", to budowa Nowej Słowackiego ruszy za rok. Dwupasmówką przejedziemy przez Wrzeszcz najwcześniej w grudniu 2013 r.
Budowa środkowej część ul. Słowackiego, czyli odcinka od ronda de la Salle do al. Rzeczpospolitej ma pochłonąć ok. 400 mln zł. Jednak w tym roku wydanych zostanie jedynie 46,5 mln zł.
Pieniądze na inwestycję będą pochodzić z budżetu miasta i z programów unijnych.
- Finansowanie otrzymamy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Mamy już w tym zakresie zawarte umowy przedwstępne z Centrum Unijnych Projektów Transportowych - wyjaśnia Stanisław Woynarowski, dyrektor ds. przygotowania i realizacji projektów w GIKE.
W tym momencie pracownicy GIKE kończą prace nad raportem o oddziaływaniu Trasy Słowackiego na środowisko. Niebawem trafi on do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która wyda tzw. decyzję środowiskową, niezbędną do uzyskania pozwolenia na budowę nowej dwupasmówki przez Wrzeszcz. Pracownicy GIKE 2012 liczą, że RDOŚ wyda dokument w ciągu 90 dni. Czy to możliwe? - To byłby rekord Polski - przyznaje Stanisław Woynarowski.
Urzędnicy RDOŚ, którzy są niezależni od władz Gdańska, będą m.in. przeprowadzać konsultacje społeczne nt. nowej trasy. A to może potrwać.
Pracownicy GIKE są tego świadomi, więc bardzo ostrożnie określają ostateczny termin wbicia w ziemię pierwszej łopaty na budowie środkowego odcinka Trasy Słowackiego. Optymistyczny wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczpospolitej w grudniu 2013 r.
Przygotowania do budowy Trasy trwają nie tylko w urzędniczych gabinetach. W grudniu ub. r. wyburzono 11 budynków, które kolidowały z przyszłym przebiegiem Nowej Słowackiego. W tym roku rozebranych zostanie jeszcze 46 kolejnych budynków.
koszt: ponad 1,3 mld zł
termin prac: do 2015 roku
podział na etapy:
ul. Spadochroniarzy - ul. Budowlanych
ul. Potokowa - al. Rzeczpospolitej (tzw. Nowa Słowackiego) budowa 2011-2013, koszt 400 mln zł
al. Hallera - ul. Marynarki Polskiej
węzeł Marynarki Polskiej - ul. Ku Ujściu (z tunelem pod Martwą Wisłą)
Konkurs: Dodawaj ceny z trójmiejskich stacji paliw i wygrywaj bony paliwowe!
Miejsca
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2010-02-15 09:10
Łódź się kłania
W Łodzi wiedzieli co zrobić z Kropiwnickim. Zróbmy to samo z Gauleiterem Adamowiczem.
- 20 0
-
2010-02-15 09:13
(2)
2 miliardy na jedną inwestycję! A ile by kosztowało pokazanie tej drogi na mapce młodszej niż 10 lat? :)
Co do wiaduktu to zgadzam się, że przyczyni się do degradacji okolicy, w tym wypadku chyba jednak nie ma wyboru i z dwojga złego wiadukt lepszy niż korki na przelotówce. Na całe szczęście u nas już się nie buduje tuneli dla pieszych i innych podobnych wynalazków - mimo krzyków wozidupków :)- 8 3
-
2010-02-15 12:42
(1)
Problem w tym, że największy ruch jest na kierunku od Grunwaldzkiej (od strony Wrzeszcza) na Słowackiiego. Wiadukt tu nic nie daje, będzie kolizyjny przejazd przez rondo pod wiaduktem. A jaki jest ruch Słoackiego - Kościuszki? Prawie żaden. Lepiej więc zrobić jedną estakadę na skręt z Grunwaldzkiej w Słowackiego.
- 1 0
-
2010-02-16 02:16
bzdura. Relacja Kośćiuszki - Słowackiego jest spora.
- 0 0
-
2010-02-15 09:19
słuszna jest linia naszej partii - sobiesiak na predzia gdańska, najpierw wybuduje, potem PełO mu to zalegalizuje!! (3)
adamowicz zepchnął gdańsk do III ligi
trzeba będzie wielu, wielu lat, potu i krwi żeby przywrócić gdańskowi jego znaczenie, choćby takie jakie miał za komuny
gierek w 10 lat wybudował w gdańsku tyle, że do dziś nie ma takiej inwestycji, któa mogłaby równać się z portem północnym, obwodnicą, osiedlami mieszkoniowymi i infrastrukturą (to wszystko co jest pod ziemią zawdzięczemy hitlerowi i gierkowi)
żal mi gdańska, bo nie zasłużył sobie na taki smutny los
żal, bo nie ma nawet perspektyw żeby było lepiej
wybory niczego tu nie zmienią, żaden kurski, czy inny srurski tego nie zmienią
gdańsk przespał lata propserity, rozmienił na drobne, to co miał najlepszego (skandal ze zbrojownią, browarem, GPECem)
zobaczcie sobie na chodnik po lewej stronie foty
powiem krótko - za komuny, a zimy bywały tęższe, tego nie było!!!
coś za co sypały się mandaty, dziś jest normalką, ludzie brną w śniegu po pas, nie ma kasy na wywiezienie śniegu fo morza, a ci sie sadzą na miliardowe inwestycje
a niby za co:-)
żal, żal, żal
siwy dym- 26 12
-
2010-02-15 12:52
Słuszna droga Adamowicza (1)
Towarzyszu, słuszna linia Adamowicza. Gdańsk wcześniej czy później pójdzie swoją (?) drogą. Szkoda ładować w to polskich pieniędzy.
- 2 1
-
2010-02-15 22:56
Pawle Adamowiczu i Macieju Lisicki! Nie idźcie tą drogą. Tą po lewej.
- 0 0
-
2010-02-16 16:29
Widocznie takie dostaje POlecenia od KW Płooo
Adamowicz wiele może ma telefony do ministrów a może zostanie sekret tffu przewodniczącym PO odejściu w euroOsły Kozła.
Jak jestesmy w tym Euro to coraz niemców chce wracać do swoich kamienic, wiec POco odśnieżać?- 0 0
-
2010-02-15 09:21
BZDURA 2010!
wariant zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w styczniu 2011 r. W takim wypadku dwupasmową ul. Nową Słowackiego przejedziemy przez Wrzeszcz do al. Rzeczpospolitej w grudniu 2013 r.==HEHHEHE--UTOPIJNE MARZENIA!---ale jaja!
- 11 0
-
2010-02-15 09:22
jezeli ta estakada nad rondem bedzie miala po jednym pasie w każdą strone (1)
jak na tym zdj. to lepiej jej nie budować bo korki i tak będą:/ i będzie się tak samo jeździło
- 6 2
-
2010-02-15 09:31
nad jakim kurka rondem?
toć to skrzyżowanie z wyspą centralną. Mam przed sobą prognozy ruchu na 2031 i jestem pewien, że akurat na estakadzie 1+1 wystarczy.. ale gdyby nadać wątpliwość tym wykresom to 2+2 byloby bardziej optymalne i niekoniecznie wiekszym kosztem.
- 2 0
-
2010-02-15 09:23
Lotnisko w Letnicy (1)
Po co rozbudowywać kurnik Rebiechowo i drogę osiedlową Słowackiego?
Od razu niech kibice wylądują na lotnisku Letnica nie będzie problemu z dojechaniem do stadionu. Byliście w Letnicy i widzieliście jaki tam element mieszka, widzieliście walące się zabudowania 50 m od stadionu? Może stadion będzie dobrze prezentował się od ul. Marynarki Polskiej ale jeśli ktoś wjedzie głębiej to nie radzę.- 12 0
-
2010-02-16 02:19
Nie wiem kiedy tam byłeś, ale 50 m. od stadionu to nie ma żadnego budynku. Po tej stronie ul.Uczniowskiej co stadion została tylko szkoła w zabydtkowym budynku i pusty już magazyn przeznaczony do rozbiórki
- 1 0
-
2010-02-15 09:23
ECS ważniejsze ... słowackiego może poczekać
Aby zbudować słowackiego to musimy zapewnić sobie stołki , później będzie słowackiego obywatele spokojnie ,, my zaczniemy ja budować ale będą kończyć nasi następcy ,, i to oni będą się z tego przekrętu rozliczać( bo jakiś pewnie będzie ;-)
- 13 0
-
2010-02-15 09:24
"NOWA" Słowackiego? (1)
Apeluję do pomysłowości urzędników, żeby nazywać kolejne ulice oryginalnymi nazwami, a nie tylko dodając "nowa"...
- 5 0
-
2010-02-15 10:27
a może tak
Słowackiego Bis albo może tak na cześc dotychczasowego zmarnowanego czasu:
ul Budynia .....
albo
ul Kiśla- 2 0
-
2010-02-15 09:24
Tego się już nie da czytać
Co nowy artykuł na ten temat to nastepny termin, a co z innymi problemami komunikacyjnymi Gdanska. Przecież Gdańsk-Południe praktycznie stoi, kierwocy jeżdza jakąs drogą któa miała kiedyś wiejski charakter a teraz tędy biegnie łącznik z obwodnica. Powstają wiec nowe dzielnice , stare wciaż mają problemy nie załatwione , wiec tak naprawdę dokąd my zmierzamy. Zabudowa śródmieścia placówkami kulturalno-oswiatomymi nie rozwiąza problemów miasta. To jakiś obłęd . czy ktoś rządzi w tym Gdańsku?
- 28 0
-
2010-02-15 09:25
Polecam podróż
z gdańska głównego w kierunku traktu jak jest rozjazd na warszawe w prawo a pod tunelem prosto jedzie sie na trakt. Co tam sie dzieje !!!! Tam była chyba wojna !!
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.