• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Słowackiego: z dodatkowym zjazdem, czy bez?

Michał Stąporek
13 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów Proponowany przebieg Nowej Słowackiego na wysokości opisywanego zjazdu w ul. Zabytkową i Partyzantów

Czy drogowcy popełnili błąd nie projektując dodatkowego pasa do zjazdu z ul. Nowej Słowackiego? Projektant broni się przed zarzutami. Co ciekawe jego racji broni także konkurencja. Inwestor się zastanawia.



Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać? Prawoskręty w Zabykową i Partyzantów - nie ma ich w projekcie. Czy mimo to powinny powstać?
Dyskusję o prawoskręcie z Nowej Słowackiego w ul. Zabytkową, którego brak może zatamować ruch na nowo projektowanej arterii rozpoczęła Gazeta Wyborcza.

- To jakaś bzdura. Brak prawoskrętu zawsze kończy się blokowaniem i utrudnianiem przejazdu na prawym pasie do jazdy prosto - mówił cytowany na łamach gazety Zbigniew Pałka, inżynier i kierowca mieszkający na Niedźwiedniku.

Faktycznie, brak prawoskrętu na najważniejszych ze skrzyżowań na tym odcinku Nowej Słowackiego może dziwić. Czy jego brak nie zablokuje tego skrzyżowania w godzinach szczytu?

- To nie jest tak, że nie wpadliśmy na to, by zaprojektować tam prawoskręt - przekonuje Jan Kosiedowski, dyrektor Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które kończy już projekt Nowej Słowackiego. - Ale przypomnę, że droga powstaje w pasie wskazanym w planie zagospodarowania przestrzennego. Tymczasem działka, na której miałby powstać dodatkowy pas ruchu należy do firmy Transprojekt. Owszem, to firma konkurencyjna do naszej, ale to jeszcze nie powód, by zabierać im teren niezbędny do funkcjonowania. Choć i tak część działki im zajęliśmy, ale tego nie udało się uniknąć.

Andrzej Luty, kierownik pracowni drogowej w Transprojekcie Gdańskim: - Ul. Zabytkowa łączy Słowackiego z obszarem zamkniętym. Tą trasą nie przebiega żaden ruch tranzytowy i nigdy nie będzie się odbywał. Patrzę na nią codziennie z okien mojego biura i uważam, że to skrzyżowanie nie wymaga prawoskrętu.

Szef BPBK wylicza kolejne argumenty przeciwko prawoskrętowi: zaraz za zjazdem w Zabytkową będzie zjazd w ul. Partyzantów. Na tym krótkim odcinku samochody chcące skręcić w Partyzantów a jadące pasem drugim od prawej musiałyby zmienić pas ruchu. - To mogłoby zagrozić bezpieczeństwu w tym miejscu - argumentuje Kosiedowski.

Jego zdaniem auta skręcające w Zabytkową nie będą tamować ruchu na Nowej Słowackiego ponieważ na przejściu dla pieszych na Zabytkowej nie będzie dużego ruchu. Poza tym przejście jest nieco oddalone od skrzyżowania, więc za zakrętem powstanie azyl dla auta, które akurat przepuszczałoby pieszych.

Dokumentacja Nowej Słowackiego niebawem trafi do miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, które będzie inwestorem tej rozbudowy. O opinię poprosiliśmy jej szefa, Romualda Nietupskiego.

- Nie analizowaliśmy jeszcze tego projektu na poziomie takich szczegółów, ale generalnie uważam, że zawsze lepiej mieć prawoskręt, niż go nie mieć - zauważa Romuald Nietupski. - Jeszcze w ZDiZ-ecie wielokrotnie udało nam się odkorkować różnie miejsca w Gdańsku poprzez dobudowę prawo- i lewoskrętów. Oczywiście, można to zrobić w dowolnym momencie, ale wychodzi to zwykle znacznie drożej.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • A CZY WIECIE, ŻE (2)

    WŁODARZE NASZEGO MIASTA DOKONALI PODZIAŁU NA MIESZKAŃCÓW I ZAGRANICZNYCH TURYSTÓW. MIESZKAŃCY NP. ZASPY, CZY PRZYMORZA ITD. MAJĄ JEŹDZIĆ NA PLAŻĘ NA STOGI, BO PAS NADMORSKI OD JELITKOWA DO SOPOTU PRZEZNACZONY JEST DLA ZAGRANICZNYCH TURYSTÓW (Z KASĄ). AUTOR: PISKORSKI

    • 1 1

    • gdzie można o tym przeczytać? (1)

      jeśli to jest prawda to bardzo źle

      • 1 0

      • Droga zielona, hotel w pasie nadmorskim

        • 0 0

  • słowaka (1)

    To co widać na tym planie to jest dobre na dzisiaj. Natomiast za parę lat będą korki takie same jak dzisiaj.Gdańsk się rozbuduje w stronę Żukowa i przybędzie aut,a takrze ma być naterenie po koszarach zabudowa.Nie zauważyłem też rozwiązań dla ruchu pieszych.Nadal widać tylko dorażne rozwiązywanie problemów nie myśląc o przyszłości!!!!

    • 0 3

    • A konkretnie to czego byś chciał?

      Po 10 pasów w każdą stronę. Korki w mieście i tak będą - gdzieśte samochody muszą zjechać ze Słowackiego.

      • 0 0

  • Nowa Słowackiego - Parodia komunikacyjna (6)

    Dlaczego nikt z projektujących nie pomyślał o łączniku torowym tramwajowym pomiędzy ETC a Galerią Bałtycką, który usprawniłby funkcjonowanie komunikacji publicznej pomiędzy Wrzeszczem a Zaspą, Przymorzem?

    • 14 4

    • Ale dlaczego parodia? (4)

      Cos jest z nią nie tak? No i przede wszystkim co ma Nowa Słowackiego do komunikacji publicznej miedzy Wrzeszczem i Zaspą, Przymorzem?

      A co do tramwaju to fakt przydało by się takie połączenie ale wcale nie jest ono aż tak potrzebne. Przecież nawet obecnie pomiędzy ETC a Galeria Bałtycką można przejechać którymś z autobusów jadących przez ul Kościuszki. Ja rozumiem, że niektórzy maja kolosalne problemy z przesiadaniem się ale żeby od razu budować robić dla nich nowe linie tramwajowe ;)

      • 3 1

      • Łącznik tramwajowy Rzeczypospolitej-Grunwaldzka

        Twoim zdaniem niepotrzebny? Wrzeszcz to centrum usługowe, Przymorze to druga ludnościowo dzielnica tego miasta (tylko dlatego, że Chełm i Południe liczone razem). Dodaj do tego Zaspę. Skoro rozwijamy komunikację tramwajową to taki łącznik jest niezbędny/ Najbliższe to Pomorska i Hallera! Słowackiego ma to do tego, że będzie biegła między Rzeczypospolitej-Grunwaldzką. Ja jednak uważam, że taki łącznik powinien powstać w okolicach Zaspy i jej przystanku na linii kolei metropolitalne.

        • 0 0

      • (2)

        ma bardzo dużo, bo to byłaby najkrótsza droga na Zaspę

        • 0 0

        • nie tylko najkrótsza droga z Zaspy ale i z Przymorza czy Żabianki (1)

          • 0 0

          • Najkrótsza droga z Zaspy i Przymorza czy Żabianki ale gdzie?

            Nowa Słowackiego nie przebiega nawet w pobliżu tych dzielnic ani nie prowadzi bezpośrednio do nich.
            Co innego Kościuszki czy Nowa Kościuszki która ma się stać przedłużeniem Nowej Słowackiego.
            Rzeczywiście jest to jedna z krótszych dróg dla jadących z Zaspy czy Przymorza do Wrzeszcza. Ten odcinek Kościuszki w kilka minut można przejechać autobusem komunikacji miejskiej.
            Wiec o co chodzi z ta Nowa Słowackiego i Zaspa?

            • 0 0

    • bo lepiej go zrobic na wysokosci zaspy

      • 1 0

  • ZOBACZCIE TEN FILM!

    http://www.youtube.com/watch?v=EiI_MEtyuAA

    • 1 0

  • znakomity projekt!

    gratuluję projektantowi wizji, poza tym w połączeniu ze skrzyżowaniem Słowackiego/Grunwaldzka to naprawdę trzyma się kupy, niektórzy ludzie z BPBK mają łeb na karku, jak nie wierzycie, to popatrzcie jak zbudowane jest skrzyżowanie Słowackiego/Grunwaldzka - nie dość że znakomicie zaplanowany skręt w Słowackiego, to jeszcze zawrotka dla jadących z Oliwy, żeby nie musieli wjeżdzać na skrzyżowanie; dodam, że jest ono już przygotowane do rozbudowy o nową estakadę - oby tak dalej !!!

    • 2 0

  • słowackiego/grunwaldzka (2)

    Czy mi się wydaje czy na tym planie widać ładny wiadukt nad Grunwaldzką ?

    • 0 0

    • będzie...

      • 0 0

    • tak

      dobrze ci sie wydaje

      takiego bedzie brakowac łostowicka-rakoczego :/

      • 0 0

  • nonsens (2)

    z tej wizualizacji wynika też że jak będę wracał z galerii bałtyckiej do siebie na zabytkową to najpierw muszę dojechać na potokową, tam zawrócić i potem skręcić na prawo (już nie ważne czy będzie prawoskręt czy nie)

    • 2 1

    • hmm...

      tak, tak do Bydgoszczy pojedziesz żeby zawrócić..., a cały projekt widziałeś ??? eeeech szkoda gadać

      • 0 0

    • no

      masz przesr...ne

      • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • hmm...

      stawiam zakład, że nie znasz wicej niż 1% projektantów w Trójmieście, a sam nawet ścieżki na działce nie potrafisz zaprojektować

      • 0 0

    • Aż boję się projektów kierowców. Zwłaszcza, że u PRAWIE każdego występuje brak kultury jazdy.

      • 0 0

  • a swistak siedzi..

    brode do ziemi bede mial i garba zanim ja wybuduja :P

    • 0 0

  • dlaczego drogowcy nie pracują na 2 zmiany? (4)

    bumelują od 7 do 15 przez tydzien układając 500m krawężnika.
    jak by robili na 2 zmieny to juz by było 1000m połozone.
    co przechodze przez pasy przy operze czy przy traugutta to zawsze widze jednego bądź dwuch obserwatorów człowieka, który jest "schylony" masakra!
    tak samo z tą sciezką rowerową.. ile można sie chrzanić?

    • 8 0

    • (3)

      Praca jest ciężka, mleka napić się trzeba, pogadać o meczu i jeszcze łeb boli po wczorajszej kolacji. Ciekawe ile ty bumelujesz przy kompie w biurze: kawa, ploteczki, katalogi mody, perfumy?

      • 0 0

      • taki kozak z Ciebie? (2)

        jestem studentką 7 semestru Budownictwa na PG wiec wiem, kiedy jest czas na prace i kiedy można poluzować cugle.
        może dlatego nie potrafię pojąć tych "obserwatorów"- nie szufladkuję ich jako jedną grupe..
        są pośrod nich naprawde sztuki, ktore nie ze swojej winy robią to co robią.. i to głównie oni sie pochylają non stop nad pracą przez 8 godzin i dzieki nim jeszcze jakos to sie toczy.

        • 0 0

        • wkurzona, do połowy postu trochę ciebie jeszcze rozumiem a drugiej za nic nie kumam. (1)

          • 1 0

          • wyprzedziłam komentarze, dotyczące tego, ze nie wszyscy, ktorzy pracują przy budowie (w tym wypadku dróg) są tacy sami jak Ci leserzy-nie trzeba byc psychologiem zeby to stwierdzic.
            zarazem dostrzegłam tych, którzy wolą pracować rzetelnie i brać za to kase i to dzięki nim takie budowy sie toczą (jak krew z nosa ale jednak się toczą)
            i dodam jeszcze, ze wakacje spedziłam w SKANSKA A.B. w Szwecji.. w ciągu tygodnia Ci ludzie robią to co w Polsce w miesiąc.. tylko, ze oni PRACUJĄ przez 8 godzin i wcale nie harują jak inni polacy za 80 koron/h :)

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane