• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Wałowa będzie szybciej? Prace przyspieszają

Maciej Naskręt
7 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Wiadukt nad magistralą kolejową i początek estakady częściowo okrytej namiotem.
  • Estakada w ciągu ul. Nowej Wałowej. Pod nią ułożono tory, które pochodzą z ul. Jana z Kolna.
  • Plac budowy i skład krawężników.
  • Wjazd na estakadę. Po lewej stronie chodnik technologiczny.
  • Brukowana zatoka autobusowa.
  • Wykonawcy pozostaje ułożenie ostatniej ścieralnej warstwy  nawierzchni.
  • Chodniki są już gotowe. Wykonawcy pozostaje ułożenie nawierzchni ścieżki rowerowej.
  • Ulica Nowa Wałowa na terenach postoczniowych.
  • Remontowana ulica Rybaki Górne. To element prac przy ul. Nowej Wałowej.
  • Końcowy odcinek ul. Nowej Wałowej.
  • Po prawej została zachowana rezerwa terenowa pod planowaną drugą nitkę jezdni.

Wykonawca Nowej Wałowej wyprzedza harmonogram robót. Jeśli dotychczasowe tempo prac na budowie utrzyma się, to jest szansa, że prace zakończą się wcześniej niż zakładano.



Konstrukcja łukowa wiaduktu była gotowa na początku listopada ubiegłego roku.

Tak wyglądał montaż konstrukcji nośnej wiaduktu nad torami.

Wizualizacja budowanej obecnie ul. Nowej Wałowej.

Zwiedziliśmy plac budowy ul. Nowej Wałowej. Droga połączy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska z terenami postoczniowymi zobacz na mapie Gdańska, czyli rozbudowywanym w przyszłości Młodym Miastem, ma być gotowa w kwietniu tego roku.

Cała droga ma mieć 1,2 km długości i będzie kończyła się na wysokości ul. Rybaki Górne. Zaplanowano drogę o przekroju jednej jezdni, po jednym pasie w każdą stronę. Inwestycja to także konstrukcje dwóch obiektów mostowych - 200-metrowej estakady nad ul. Jana z Kolna i 60-metrowego łukowego wiaduktu nad torami kolejowymi.

Zmierzająca ku końcowi tegoroczna zima pozwoliła wykonawcom na pracę.

- Łagodne warunki umożliwiły nieco wyprzedzić założony harmonogram robót. Inwestycja zgodnie z naszymi zamierzeniami ma być gotowa na koniec kwietnia, ale nie wykluczamy niespodzianki i szybszego zakończenia prac - mówi Dagmara Rozkwitalska, rzecznik prasowy spółki BPTO, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wszystko jednak zależy od tego, czy wykonawcy uda się utrzymać dotychczasowe tempo prac.

Zacznijmy od najbardziej ciekawego miejsca na budowie, czyli namiotu ustawionego na estakadzie nad ul. Jana z Kolna.

- To zabezpieczenie prac wykończeniowych, które toczą się na estakadzie. Pod ogrzewanym namiotem trwają prace związane z wykonywaniem chodnika. Na obiekcie wykonywane jest również zabezpieczenie antykorozyjne betonu. Na wiadukcie w najbliższym czasie montowane będą krawężniki, a następnie betonowanie. Ponadto trwają prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym styków montażowych konstrukcji stalowej - wylicza Rozkwitalska.

Czy otwarcie ul. Nowej Wałowej rozwiąże problemy komunikacyjne?

Ruszyła też budowa nowego skrzyżowania na północ od wspomnianej estakady. To spowodowało wstrzymanie ruchu na linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Tutaj wykonawca musi odsunąć nieco tory, by móc zbudować w ich poziomie przejazd i zarazem wyjazd z budowanej ul. Nowej Wałowej do ul. Jana z Kolna. Utrudnienia w ruchu tramwajów potrwają do 14 marca.

Prace w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazowej, cieplnej i energetycznej zostały już zakończone.

Wykonywane są jeszcze ostatnie elementy sieci kanalizacji deszczowej, które należało wybudować w ramach zadania. Obecnie wykonawca prowadzi też prace przy budowie sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego.

Spod wiaduktu nad torami kolejowymi zostały zabrane już podpory. Oznacza to, że wiadukt opiera się na własnej konstrukcji, czyli po prostu jest gotowy. Pozostaje na nim do ułożenia nawierzchnia jezdni.

Do wykonania pozostały warstwy konstrukcyjne jezdni na odcinkach ul. Rybaki Górne (odcinek około 100 m), ul. Nowomiejskiej (odcinek około 80 m), na włączeniu w al. Zwycięstwa oraz ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej - warstwa SMA na całości zakresu. Poza ciągiem ul. Nowej Wałowej do wykonania jest przebudowa konstrukcji jezdni ul. Jana z Kolna, a także roboty związane z oznakowaniem poziomym i pionowym, montażem elementów bezpieczeństwa ruchu oraz nasadzeniem zieleni w ramach całej inwestycji.

Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.

Plany na przyszłość, zawarte w planie miejscowym to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy od decyzji władz miasta.

Miejsca

Opinie (117)

  • Po co ?? (6)

    Komu dzisiaj potrzebna jest ta droga ? Komu cokolwiek ułatwi ? Dokąd prowadzi ? Jakie korki rozładuje ?

    • 26 6

    • to nie miasto buduje tylko prywatny inwestor. Co go obchodzą Twoje korki (5)

      to nie miasto buduje tylko prywatny inwestor. Co go obchodzą Twoje korki

      • 4 4

      • miasto nie buduje (1)

        ale wykłada część pieniędzy. Ok 40%.

        • 2 3

        • Nie prawda. Miasto za swoje buduje tylko ulice doki jak na razie.

          • 2 0

      • (2)

        dzięki tej prywacie zamknęli Żółty Most rozładowujący korki

        • 3 2

        • (1)

          a nad jaką rzeką ten most?

          • 2 2

          • Pociagow. Zelazna rzeka

            • 1 0

  • twrg rakowy (2)

    A moze ktos w koncu wymieni nawierzchnie przy hiltonie ? To jakis zart jest tam..

    • 3 5

    • To jest żart ? Żartem jest to co dzieje się na starej Wałowej !

      • 5 1

    • to targ rybny, na rakowym bedzie

      giga mega total centrum handlowe widoczne z kosmosu.

      • 3 2

  • interesuje mnie wlaczenie (3)

    n.walowej w al. zwyciestwa przy bramie oliwskiej. jak to bedzie wygladalo? poza tym wydaje sie, ze to skrzyzowanie zupelnie sie zablokuje a jak jeszcze dojdzie tam tramwaj hmmm

    • 4 6

    • jaki tramwaj ??!!

      • 4 1

    • Tramwaj nie dochodzi

      • 2 2

    • Tramwaj jeździ, a nie chodzi.

      • 2 2

  • trzeba by dodac, ze przez wiele lat (2)

    ta droga prowadzic bedzie do... no wlasnie gdzie? do kanalow po bylej stoczni

    • 16 2

    • Nie prawda...zobaczysz jak szybko developerka to zabuduje..oj zdziwisz sie, oj sie zdziwisz. (1)

      Zeby tak drogi remontowali w miescie.nie czynia tego,nie robia tego..-marazm w tym temacie.nul zero.

      • 3 2

      • Czyli ...

        Nowa Wałowa będzie drogą osiedlową !

        • 6 0

  • Bez sensu

    Na pewno się nie uda. Most się zawali a droga zaraz do remontu

    • 5 6

  • ale do kąd dojedziemy?

    przecież to droga do nikąd.

    • 9 3

  • Żadnych korków nie rozładuje.

    Prowadzi do terenów bez przemysłu i mieszkańców, przez najbliższe lata będzie z nią tak samo jak z wiszącym mostem na Sucharskiego kilka samochodów na godzinę.. Ewidentnie brakuje wjazdu na estakadę z Jana z Kolna od strony Nowego Portu.

    • 6 2

  • ŹLE BUDUJĄ!!!!!! (1)

    Taka budowa nie przystoi w nowej dzielnicy.
    Droga powinna mieć sześć pasów w każdą stronę. Obok drogi powinny stać wieżowce wysokie na co najmniej 300 metrów. Wtedy byłaby "Amieryka", a my ciągle w zaścianku.
    Znowu Budyń się nie spisał.
    Oj grubasku.....popraw się

    • 9 9

    • Dziesięć!!!!! A wieżowce - 600m!!!

      • 4 1

  • A kiedy zostanie usunięta dziura na szkrzyżowaniu Wałowej i Rybaków?? (1)

    Bo jak na razie wygląda na to, że Nowa Wałowa będzie się kończyć na rozpadlinie...
    Autobusy z powrotem na Wałowej też by się przydały...

    • 16 1

    • precz z autobusami na wałowej

      ta ulica nie kwalifikuje się do takich ciężkich pojazdów, o czym się już przekonalismy

      • 0 0

  • (6)

    Nie chcę Polski Kaczyńskiego, Brudzińskiego i Górskiego. Nie chcę Polski-socjalistycznej,
    udającej prawicę. Nie chcę również Polski pijanej PiSowską nienawiścią. Nie chcę także Polski twardogłowego Terlikowskiego, tupeciarskiego Rydzyka, bezczelnego Hofmana, obleśnej Kempy i fanatyczki Wróblowej.Nie chcę Polski tumanów, roboli, durni bez wykształcenia, śmierdzącej naftaliną i niedomytym ciałem!
    Chcę Polski nowoczesnej i wspaniałej. Polski normalnej i mądrej, nie stłamszonej starą martyrologią
    i krwawymi powstaniami i ciągłym płaczem jak to nas wszyscy najeżdżają i nie lubią. Polski
    normalnej i cywilizowanej, Katolickiej w Franciszka tego słowa znaczeniu. Przeciętny wyborca PiS i PJN jest pracowity jak żona Hofmana, wykształcony jak Brudziński, uprzejmy jak Pawłowicz, obiektywny jak Gazeta Polska i Macierewicz, prawdomówny jak Kurski i Ziobro , trzeźwy jak Kruk, zorganizowany jak Kaczyński, przystojny jak Wróblowa, skromny jak Błaszczak, kochliwy jak Pawłowicz - Po prostu Prawdziwy Polak PatryIdiota

    • 23 20

    • do doktora (1)

      a...może zamieszkaj na Krymie

      • 7 5

      • A to katolicy?

        • 0 2

    • (2)

      Chce Polski kulturalnej jak Niesiołowski, uczciwej jak Nowak, Miro i Zbycho, dotrzymujacej słowa jak Tusk, pewnej jak pieniądze w OFE, polskiej jak Rostowski, wiernej jak Sikorski, dynamicznej jak Marcin P.

      • 16 4

      • (1)

        Problemem Polski jest to ,że większość Wolaków (nie Polaków !!! ) nie rozumie co się do nich mówi i Jaro z kumplami może im wcisnąć KAŻDĄ ciemnotę! Istotne jest to ,że padły słowa klucze ustawiające moherowej ciemnocie sposób myślenia(!?!) - Grzecho ,cmentarz, stacja benzynowa ! I was mają ;myślenie się wyłącza ! Włączcie myślenie ! Nie dajcie z siebie robić kaczych automatów !

        • 4 6

        • fajne!

          • 1 1

    • nie fajne ale piękne

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane