• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Wałowa będzie szybciej? Prace przyspieszają

Maciej Naskręt
7 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Wiadukt nad magistralą kolejową i początek estakady częściowo okrytej namiotem.
  • Estakada w ciągu ul. Nowej Wałowej. Pod nią ułożono tory, które pochodzą z ul. Jana z Kolna.
  • Plac budowy i skład krawężników.
  • Wjazd na estakadę. Po lewej stronie chodnik technologiczny.
  • Brukowana zatoka autobusowa.
  • Wykonawcy pozostaje ułożenie ostatniej ścieralnej warstwy  nawierzchni.
  • Chodniki są już gotowe. Wykonawcy pozostaje ułożenie nawierzchni ścieżki rowerowej.
  • Ulica Nowa Wałowa na terenach postoczniowych.
  • Remontowana ulica Rybaki Górne. To element prac przy ul. Nowej Wałowej.
  • Końcowy odcinek ul. Nowej Wałowej.
  • Po prawej została zachowana rezerwa terenowa pod planowaną drugą nitkę jezdni.

Wykonawca Nowej Wałowej wyprzedza harmonogram robót. Jeśli dotychczasowe tempo prac na budowie utrzyma się, to jest szansa, że prace zakończą się wcześniej niż zakładano.



Konstrukcja łukowa wiaduktu była gotowa na początku listopada ubiegłego roku.

Tak wyglądał montaż konstrukcji nośnej wiaduktu nad torami.

Wizualizacja budowanej obecnie ul. Nowej Wałowej.

Zwiedziliśmy plac budowy ul. Nowej Wałowej. Droga połączy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska z terenami postoczniowymi zobacz na mapie Gdańska, czyli rozbudowywanym w przyszłości Młodym Miastem, ma być gotowa w kwietniu tego roku.

Cała droga ma mieć 1,2 km długości i będzie kończyła się na wysokości ul. Rybaki Górne. Zaplanowano drogę o przekroju jednej jezdni, po jednym pasie w każdą stronę. Inwestycja to także konstrukcje dwóch obiektów mostowych - 200-metrowej estakady nad ul. Jana z Kolna i 60-metrowego łukowego wiaduktu nad torami kolejowymi.

Zmierzająca ku końcowi tegoroczna zima pozwoliła wykonawcom na pracę.

- Łagodne warunki umożliwiły nieco wyprzedzić założony harmonogram robót. Inwestycja zgodnie z naszymi zamierzeniami ma być gotowa na koniec kwietnia, ale nie wykluczamy niespodzianki i szybszego zakończenia prac - mówi Dagmara Rozkwitalska, rzecznik prasowy spółki BPTO, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Wszystko jednak zależy od tego, czy wykonawcy uda się utrzymać dotychczasowe tempo prac.

Zacznijmy od najbardziej ciekawego miejsca na budowie, czyli namiotu ustawionego na estakadzie nad ul. Jana z Kolna.

- To zabezpieczenie prac wykończeniowych, które toczą się na estakadzie. Pod ogrzewanym namiotem trwają prace związane z wykonywaniem chodnika. Na obiekcie wykonywane jest również zabezpieczenie antykorozyjne betonu. Na wiadukcie w najbliższym czasie montowane będą krawężniki, a następnie betonowanie. Ponadto trwają prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym styków montażowych konstrukcji stalowej - wylicza Rozkwitalska.

Czy otwarcie ul. Nowej Wałowej rozwiąże problemy komunikacyjne?

Ruszyła też budowa nowego skrzyżowania na północ od wspomnianej estakady. To spowodowało wstrzymanie ruchu na linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Tutaj wykonawca musi odsunąć nieco tory, by móc zbudować w ich poziomie przejazd i zarazem wyjazd z budowanej ul. Nowej Wałowej do ul. Jana z Kolna. Utrudnienia w ruchu tramwajów potrwają do 14 marca.

Prace w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, gazowej, cieplnej i energetycznej zostały już zakończone.

Wykonywane są jeszcze ostatnie elementy sieci kanalizacji deszczowej, które należało wybudować w ramach zadania. Obecnie wykonawca prowadzi też prace przy budowie sygnalizacji świetlnej i oświetlenia ulicznego.

Spod wiaduktu nad torami kolejowymi zostały zabrane już podpory. Oznacza to, że wiadukt opiera się na własnej konstrukcji, czyli po prostu jest gotowy. Pozostaje na nim do ułożenia nawierzchnia jezdni.

Do wykonania pozostały warstwy konstrukcyjne jezdni na odcinkach ul. Rybaki Górne (odcinek około 100 m), ul. Nowomiejskiej (odcinek około 80 m), na włączeniu w al. Zwycięstwa oraz ostatnia warstwa nawierzchni bitumicznej - warstwa SMA na całości zakresu. Poza ciągiem ul. Nowej Wałowej do wykonania jest przebudowa konstrukcji jezdni ul. Jana z Kolna, a także roboty związane z oznakowaniem poziomym i pionowym, montażem elementów bezpieczeństwa ruchu oraz nasadzeniem zieleni w ramach całej inwestycji.

Przedsięwzięcie realizowane jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem jest spółka BPTO Infra, która jesienią ubiegłego roku podpisała umowę na roboty budowlane z firmą Budimex. Kontrakt opiewał na kwotę 58,5 mln zł. Natomiast nadzór z ramienia miasta prowadzi Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Przypomnijmy, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego realizowana właśnie infrastruktura drogowa jest niezbędna, by otworzyć dostęp do terenów BPTO (postoczniowych), umożliwiając ich dalsze zagospodarowanie.

Plany na przyszłość, zawarte w planie miejscowym to rozbudowa ul. Nowej Wałowej do drogi dwujezdniowej z linią tramwajową i ewentualnie tunelem pod Motławą do ulicy Elbląskiej. Realizacja tej części wspomnianej ulicy zależy od decyzji władz miasta.

Miejsca

Opinie (117)

  • (10)

    Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozpudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 11 23

    • Jeżeli za budynia tyle sie dzieje, to jak rozwinalby się Gdańsk gdyby prezydentem był ktoś z jajami?

      • 9 4

    • A toś się rozPiSał!

      • 3 2

    • Bezstronnych nam tu w Gdańsku nie potrzeba

      • 2 2

    • a (1)

      Zmanipulowany jestes, obwodnica poludniowa ???? Dlugi plus wsparcie unijne. Propagandysta

      • 4 3

      • Nie jeździsz po OP???

        • 1 1

    • na pewno nie kolej metropolitarna chociaż głównie będzie służyc Gdańskowi

      • 1 1

    • guzikowy skończ z tą szyderą

      bo wasi zwolennicy i tak jej nie zrozumią ( za małe iq)

      • 2 1

    • ale dowaliłeś (1)

      Tramwaj na Orunię- wsiadać i w powietrzu siadać Gdzie ta linia tramwajowa gdzie tory
      Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę,Nowa Wałowa- drogi ucięte na kolejne 20 lat bo jak to powiedziałeś ... tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej... oczywiście donikąd
      Euro w Gdańsku- tu zacznij od początku kto euro załatwiał w Polsce a kto tylko się podpisał i kto mieszkańców województwa zadłużył po uszy
      za kilka lat może i Park Reagana skończą bo na razie przy molo to tylko echo w zaroślach w parku jest.
      Resztę co wymieniasz tras jest z budżetu państwa.
      widać nie jeździsz po Polsce nasz tabor to pikuś w stolicy maja 3 razy tyle nowych taborów co u nas jak najnowocześniejsze to czemu na stogi jeździ się starym trajtkiem, o dortmundach z odpadu nie wspominając.

      Wierz wierz dalej tej propagandzie!!!

      • 4 2

      • Ile ci płacą?

        • 2 1

    • jarzabek? ;)

      • 0 1

  • Stekacei i stekacie

    Ludzie przestańcie stękać.
    Przecież to nie miasto finansuje ten wiadukt tylko BPTO, a że stawia go sobie tylko po to by był dojazd do nowo budowanego centrum handlowego to już inna spraw

    • 7 1

  • (1)

    Pojedziemy DOKĄD ??

    Przecież tam nic nie ma!

    • 7 4

    • ale bedzie

      Mlod Miasto

      • 1 0

  • Czemu w tym tygodniu godzina 16-17 sa korki na zwyciestwa w kierunku centrum? (1)

    czy to wlasnie z tego powodu?

    Rok jezdze tędy i jeszcze nigdy z czyms takim sie nie spotkalem.

    • 1 4

    • tristar

      • 3 0

  • tunel

    Tunel konieczny pod Motławą, inaczej ulica traci sens.

    • 4 1

  • spójrzcie pod nogi

    Stoicie na wiadukcie i cieszycie się, że wyprzedza harmonogram? Spójrzcie w dół. Zobaczycie rozwaloną przy okazji tej budowy ulicę Jana z Kolna, w której jest dziura na dziurze, na której żółte linie są narysowane tak, że żaden kierowca nie wie jak jechać (może jak się na to patrzy z góry z wiaduktu, to widać jakiś wzór, którego my szare myszki nie możemy zauważyć), zobaczycie też zdjęte tory, które niedawno były remontowane.

    • 10 5

  • też chciałabym Polski bez idiotów, (3)

    popierających skorumpowanych śmieci i rozkradających dobro wspólne pod sztandarem dobra wszystkich polaków. Co ? potrzeba więcej dowodów niż rządy peło przez siedem już lat ?

    • 4 7

    • (2)

      Różnica między PO a PiSem jest taka, że jak w otoczeniu PO pojawia się czarna owca, to się ją wyrzuca. Jak w PiSie się taka pojawi, to natychmiast staje się bohaterem, prześladowanym przez policję, prokuraturę i sądy. Stado pisowskich fanatyków natychmiast zaczyna go bronić; nie interesują ich fakty, Oni wiedzą, że jest złodziej niewinny i już. Oni wiedzą, że próbuje się zniszczyć uczciwego (jak wszyscy w Pisie) człowieka. Nawet jak już taki pisowiec trafi za swoje przestępstwa do więzienia, może liczyć na wsparcie kolegów, którzy wysyłać mu będą paczki; przykład: Maciej Zalewski (skazany za aferę ARTB, który za rządów PiS został przedterminowo zwolniony z więzienia na wniosek Lecha K). Podobnym kwiatkiem było ułaskawienie przez Lecha Kaczyńskiego 9 czerwca 2009 r. przedsiębiorcy z Kwidzyna. Trzy tygodnie wcześniej mężczyzna ten założył spółkę z Marcinem Dubienieckim, mężem Marty Kaczyńskiej. Adam S. z Dubienieckim prowadzili rozliczne interesy. Obecnie również są wspólnikami w jednej ze spółek - informuje "Polska-The Times". Jak wynika z wyroku sądowego przedsiębiorca przez niemal osiem lat oszukiwał Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz urząd skarbowy. W zamian za podpisywanie się pod fikcyjnymi listami obecności wypłacał kilku niepełnosprawnym po 100-200 zł. W ten sposób poświadczał ich rzekomą pracę w jednej z jego firm w Kwidzynie. Dzięki procederowi wyłudził z PFRON ponad 120 tys. zł, a Skarb Państwa naraził na stratę co najmniej 30 tys. zł. Zarówno w trakcie śledztwa, jak i w późniejszym procesie sądowym, interesy Adama S. reprezentował Marek Dubieniecki, ojciec Marcina.

      • 2 6

      • Dodajmy hoffmana nie zapłacił podatku (1)

        a pisowska prokuratura sprawę umarza.
        Nowak nie wpisał głupiego zegarka w jakiś świstek i ma proces.

        • 0 3

        • dokładnie!

          • 0 1

  • nowa Wałowa (1)

    A ciekawe co z 7 metrową dziurą która powstała na Wałowej bo jak do tej pory to zamieniła się w olbrzymi basen wypełniony wodą?

    • 7 2

    • niech sobie ta dziura bedzie nastepne miesiace

      bynajmniej ciężarówki nie pędzą jak szalone, niech zbudują muzeum, a potem mogą dziury łątać

      • 0 0

  • Panie Prezydencie !!!

    a co z ul. Sobieskiego ? Ja proponuję ją zamknąć w dniu otwarcia Nowej Wałowej

    • 6 3

  • Panie Naskręt (3)

    Zachłystuje się pan tą budową jagby to była nie wiadomo jaka droga. A to jest tylko zwykła jezdnia,która myślę że za jakieś 10-15 lat będzie wymagała modernizacji. Dla mnie jako gdańszczanina ważniejsze jest aby nasz " kochany " prezydent wreszcie na poważnie zajął się "wycyzeloawaniem" Starego Miasta. Wczoraj zauważyłem sportowców z Kataru którzy w ramach wolnego zwiedzali Starówkę. Wstydziłem się za nasze władze które nie robią wiele aby przywrócić temu fragmentowi miasta blask jaki miało kiedyś. Pisałem wiele razy na tym forum i będę to robił tak długo dopuki temat ten nie zostanie całkowicie rozwiązany. Mam na myśli te obskórne połamane chodniki od Rajskiej i Heweljusza po Długą i Długi Targ z Długim Pobrzeżem włącznie. Do tego popękana nawierzchnia asfaltowa którą trzeba zastąpić kostką brukową tak jak na Piwnej . Uporządkować teren przed Bramą Wyżynną z tunelem , wypełnić miejscach po "dziurach" o których parę dni temu pisałem. Ile lat trzeba czekać na wymianę dziurawego dachu Wielkiego Młyna ( no i co z tego że postawimy tam fontannę dla ozdoby jak Młyn straszy ) .15 lat sprawowania władzy Adamowicza nie wystarczyło aby zrobić z tym porządek więc jak to ma wyglądać w przyszłości?????. Jak możemy zapraszać gości do domu kiedy nie posprzątane mieszkanie???. Tak jak z Gdańsą Starówką. Proponuję żeby prezydent wyszedł ze swego gabinetu , zabrał ze sobą dyrektora ZDiZ i pieszo przeszedł się ulicami które wymieniłem i zobaczył na własne oczy jak to wygląda. Bo wydaje mi się że urzędnicy go okłamują a on buja w obłokach . I tak już od kilkunastu lat. A w tym czasie Toruń. Wrocław I Zamość zrobili co trzeba.

    • 13 3

    • Gdańsk wydaje pieniądze na to co przynosić ma zyski. (2)

      Nie na makijaż. Łódź robi odwrotnie. Pewnie dlatego pojawiła się w tamtejszym PUPie oferta pracy ze stawką godzinową wynoszącą złotówkę.

      • 2 1

      • (1)

        jeśli turystyka nie przynosi zysku to gratulacje twego rozumowania, a jak idziesz tym tropem to niedługo z braku turystów potykających się na długiej będzie w PUP będzie więcej kelnerek kucharzy i kelnerów którzy niedługo zaczną robić za 1 zł by mieć na chleb (oczywiście na umowie śmieciowej).
        Gdańszczanin nie doczekasz się porządnego artykułu na ten temat bo to w redakcji tabu(chyba że propaganda wpadnie w UM ) bo redakcja się boi takich tematów.
        Ale turystyka to podstawa ponad 1000 letniego miasta.

        • 2 3

        • Kokosy przynoszą fabryki, magazyny i infrastruktura transportowa.

          To nie jest Egipt, żeby turystyka stanowiła mniej więcej połowę PKB. W miastach, które stawiają makijaż ponad fabryki, magazyny i instrastrukturę transportową jest bida aż piszczy. W Gdańsku łatwiej o pracę i basta. Twoje kelnerki pójdą do prawdziwej pracy. Prawdziwa praca to tworzenie dóbr.Turystyka to tylko pomocnicze...

          "Ale turystyka to podstawa ponad 1000 letniego miasta." - frazes.

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane