W dyskusji o przeniesieniu ruchu samochodów z Bramy Nizinnej na nowy most nie mówiło się nic o pieszych. Miejscy urbaniści przy rozpatrzeniu uwag do planu zagospodarowania zasugerowali nawet wprost, by ci nadkładali drogi. Po naszej interwencji przekonują, że był to skrót myślowy, a jeśli będzie trzeba, na potrzeby pieszych wykorzystana zostanie rezerwa terenowa.
Czy na nowym moście obok Bramy Nizinnej powinien być chodnik?

Dlatego też planuje się utworzenie nowej drogi



Czytaj też: Artykuł z 2010 r.: Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat
Tylko czy tak samo patrzą na to miejscy urbaniści? W rozpatrzeniu uwag, które wpłynęły do projektu planu zagospodarowania dla dworca Kłodno (plan nie zawiera terenów dawnego mostu kolejowego, ale obejmuje obszar tuż obok), traktują oni Nową Chmielną jako arterię z priorytetem ruchu aut i tramwajów.
Po publikacji rozpatrzenia uwag skontaktowaliśmy się z BRG, by zapytać, czy będziemy mieli powtórkę z ul. Nowej Wałowej (ks. Jerzego Popiełuszki)

Czytaj też: Nowa Wałowa wizytówką dzielnicy dla samochodów
Kilka dni po tej wypowiedzi w uwagach do projektu zamieszczone zostało też sprostowanie, z którego wynika, że w śladzie dawnego mostu kolejowego dopuszczony będzie także ruch pieszy - po dostosowaniu obecnej infrastruktury do potrzeb wszystkich użytkowników.
O tym, że niezależnie od wytycznych planistów piesi zyskają swoją przestrzeń, zapewnia także Urząd Miejski.
- Dokumentacja techniczna, którą planuje się zlecić do wykonania, określi potrzeby terenowe oraz najkorzystniejsze rozwiązania techniczne. Dopiero na jej podstawie będzie można podać m.in. koszty i terminy realizacji. W zakresie robót planuje się wykonanie chodnika - mówi Michał Piotrowski z referatu prasowego, przytaczając dane z Wydziału Programów Rozwojowych UMG.
Jeżeli wszystko pójdzie po myśli urzędników, budowa nowego połączenia Śródmieścia z Olszynką powinna ruszyć jeszcze w tym roku.
Czytaj też: Jest szansa na budowę chodnika i drogi rowerowej na moście wantowym
Rozbiórka budynków dworca Kłodno. Materiał z marca ub. r.
Kontynuacja ul. Nowej Chmielnej w kierunku ul. Toruńskiej

Teren dawnego dworca Kłodno

Do jego projektu wpłynęło aż 45 uwag, z czego pozytywnie rozpatrzono m.in. wpisanie dodatkowych obligatoryjnych linii zabudowy, czyli miejsc, gdzie obowiązkowo musi stanąć ściana budynku, braku możliwości budowy podwyższonych parterów usługowych czy eliminacji różnic poziomów wejścia do lokali handlowo-usługowych kosztem chodnika.
Wśród uwag odrzucono także dwie z pięciu złożonych przez Invest Komfort - o możliwości stosowania ogrodzeń ogródków przydomowych poza liniami zabudowy oraz czasu minimalnego nasłonecznienia mieszkań i przesłaniania budynków.
Kolejne dwa wnioski uznano tylko częściowo - liczenia bilansu zieleni przydomowej, sposobu lokalizowania parkingów, a ostatni w pełni - zniesienia obligatoryjnych parametrów nowego kanału, łączącego wody Nowej i Starej Motławy.


Nie uznano też wniosków w zakresie obniżenia parametrów nowej zabudowy, o co wnioskowali m.in. mieszkańcy pobliskiego osiedla Kamienic nad Motławą

Zgodnie z procedurą planistyczną, po wprowadzeniu do projektu planu wszystkich pozytywnie rozpatrzonych uwag, będzie on za kilka tygodni ponownie wyłożony do wglądu i poddany konsultacjom z mieszkańcami.
Czytaj też: Budowa Forum Gdańsk: piesi w potrzasku