- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (450 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (117 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (71 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (297 opinii)
- 5 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (97 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (135 opinii)
Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska
Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.
- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
100 km trasy do przebudowy
W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.
Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.
Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Miejsca
Opinie (175) 7 zablokowanych
-
2018-01-19 23:06
Kiedy 200km/h do Warszawy ? (1)
- 8 1
-
2018-01-21 06:51
Jak depniesz na A1 to chocby i dzisiaj.
- 1 1
-
2018-01-20 01:04
a o studium wykonalnosci
Trasy Pruszcz Kartuzy Lębork Ustka Ciszaaaaa!!!!!
- 5 0
-
2018-01-20 06:01
a cdn
a z kościerzyny do czerska ???????
- 7 0
-
2018-01-20 07:32
jo, jo, .... bendom remontować
20% to koszty przejść pod nasypem dla dzików, żab i ślimaków. Prześwit miedzy krawędzi peronu a wejściem nadal wielki że aż strach.....no i te tempo robót ekspresowe.....
- 5 4
-
2018-01-20 09:23
Kiedy dokończą modernizację linii Kościerzyna Chojnice i będą tam jeździć pociągi co najmniej tak często jak za dawnych lat. Obecnie po torach 2 kursy dziennie, nawet w sezonie letnim. Pozostałe kursy autobusem, a miało być tak pięknie...
- 6 1
-
2018-01-20 09:56
Niech buduja inwestycje sa potrzebne
Mam tylko pytanie. Gdzie i kiedy ktos da informacje o wykupie terenu w zdluz lini kolejowej 202 w Rumi .? Planuje tam inwestycje i nie wiem czy bede mial jeszcze teren jak toru powstana .
- 3 2
-
2018-01-20 11:02
Potworne pieniądze
idą na produkcję dokumentacji. Z której i tak potem nikt nie korzysta. A która po kilku latach gdzieś w tajemniczy sposób znika i jak przychodzi do naprawy czegokolwiek to trzeba ją odtwarzać., oczywiście znowu za niemałą kasę.
- 3 3
-
2018-01-20 11:56
Zakład Linii Kolejowych
Wybudować drugi tor - tego już nie potrafią. Ale potrafią niszczyć to, czego sami nie zrobili.
- 5 0
-
2018-01-20 12:31
PKP
A, gdzie przystanek - Rumia Biała Rzeka, na wysokości Auchan Rumia. Maras.
- 5 2
-
2018-01-20 13:50
A co z przejazdem do Szczecina? (1)
Czy nadal bedziemy musieli jechac 6 godzin z Trojmiasta do Szczecina?
- 5 2
-
2018-01-20 14:23
A kto jeździ do Szczecina
Szczecin to region Berlina
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.