• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska

Maciej Naskręt
19 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony. Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony.

Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.



Czy z nowej linii skorzystają mieszkańcy Trójmiasta?

W piątek w urzędzie wojewódzkim władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska. Opracowanie techniczne wykonają dwie firmy. Pierwsza, Egis będzie odpowiedzialna za odcinek między Trójmiastem a Lęborkiem. Za swoją pracę zainkasuje kwotę 17,4 mln zł. Firma BPBK natomiast zajmie się projektem odcinka z Lęborka do Słupska za kwotę 12,4 mln zł.

Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.

- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
Fragment wyznaczony do budowy. Fragment wyznaczony do budowy.

100 km trasy do przebudowy



W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.

Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.

Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.` Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.`

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • A do Warszawy po medernizacji w dalszym ciągu nie jedziemy z V 200 km/h. (1)

    7 lat temu zakończono kosztem 10,5 mld. zł modernizację linii Warszawa - Gdynia do szybkości V 200 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Do dzisiaj tej szybkości nie osiągnięto a podpisana Uchwała Zarządu PKP reprezentowanego przez p. Ireneusza Merchela o dostępnie do torów na rozkład jazdy 2018/2019 też tej szybkości nie przewiduje. Czy tak też będzie z linią na odcinku Gdynia - Słupsk.

    • 18 0

    • Na tej linii tak nie będzie, bo tu zakładają od razu astronomiczne 120km/h ;)

      • 3 1

  • poł,aczenie (także drogowe) do Słupska i całej 'północy' to jeden wielki skandal (1)

    to tereny o dużym bezrobociu, a wiadomo, że nikt tam nie będzie inwestował, jeśli nie ma komunikacji

    przykład - parę lat temu miała gdzieś tam powstać fabryka samochodów, ale producent wybrał południe, bo wiadomo - jakoś musi te samochody potem wywieźć...

    • 11 3

    • Nawet polskibus nie ma połączenia na linii trójmiasto-słupsk-koszalin-szczecin.

      • 3 0

  • Szumnie otwierali szumnie zamykali połączenie SKM ze Słupskiem!! (2)

    Jak jest panie struk?? Jak żyć - mieszkańcy zapomnianej strony woj pomorskiego..

    • 24 7

    • Przecież macie w zamian Polregio i to w podobnej taryfie! (1)

      • 5 5

      • Do Gdyni, a potem dodatkowo płać za Gdynia-Gdańsk. Czyli miesięczny x2.

        • 9 3

  • 100 km to powinno się w 30 minut przejechać szybkim Pendolino (5)

    53 minuty to zdecydowanie za długo

    • 61 18

    • (1)

      Taa ale przy idealnie prostej linii bez przystanków, stacji i przejazdów kolejowych po drodze. No i na dłuższym dystansie.

      • 12 2

      • Zauważ, że te 53 minuty, to, jak zaznaczono w artykule, podróż "bez zatrzymania". Czyli 100km przejeżdża ze średnią prędkością ~100km/h. A do tego dojdą jeszcze przystanki. I nagle z 53 minut robi się 1,5 godziny.

        • 4 3

    • pkp (1)

      zrobią ci pendolino to bedziesz pyszczył/a że za drogo bo ty ztych tak źle a tak nie dobrze albo zupa za słona

      • 4 2

      • 123 zł za przejazd 100 km to mało?
        Bo tyle kosztuje bilet pendolino ze Słupska do Gdyni

        • 4 6

    • A co ty tam chcesz mieć?

      Kolej magnetyczną?

      • 6 0

  • Odpowiedź do ankiety:

    Jak dożyją! Bo obecna Dobra Zmiana nie każdemu wyjdzie na dobre! A pomysłów na nowe tory i drogi było już tak wiele... i zostały tylko na papierze.

    • 6 5

  • (1)

    Projekt za 30 mln? Czy będzie platynowymi literami na złotym papierze?

    Poza tym to już z 10 lat temu powstawały projekty na dobudowę 2 torów na linii Rumia-Wejherowo, więc nie kumam o co chodzi z odcinkiem Gdynia-Wejherowo?

    • 13 2

    • Może i Złotymi opłacone...

      Z Gdyni Chyloni do Rumi jest tylko jeden tor dalekobieżny. Dlatego z Gdyni (Chyloni), a nie z Rumi, skąd do Wejherowa są tylko dwa tory ogólnie w tym oba dalekobieżne. Sensowna byłaby analiza lokalizacji nowych przystanków na torach SKM, ale nie tylko pod widzimisię pana Leszka L. ale pod mieszkańców.

      • 5 1

  • Tylko nie BPBK. Juz niech studenci PG lepiej zaprojektuja

    • 7 1

  • jakby mało słoików u nas było... (2)

    • 17 23

    • masz problemy!

      Imigranci fee, Słoiki fee! Sąsiadów i rodzinę też już pognałeś?!

      • 6 1

    • Słoik to ktoś z innego województwa. Słupsk to Województwo Pomorskie czyli nasi!

      • 9 7

  • Marszałka znowu nie zaprosili? (2)

    Wcześniej takie umowy podpisywano przy udziale organizatora przewozów kolejowych w województwie, czyli marszałka województwa. Zazwyczaj w Urzędzie Marszałkowskim. Odkąd rządzi PiS dzieje się to w Urzędzie Wojewódzkim, przy udziale wojewody, który ma tyle wspólnego z koleją, co żołnierze mieli z grabiami i liśćmi.

    • 22 3

    • Ale pamiętaj że!

      Wojewoda ma już swój Drelich roboczy!

      • 6 2

    • to ocena dizałań Świlskiego

      • 3 1

  • To oni dopiero projekt zlecili?!! (2)

    No to już wiadomo, że PKP nie wyda pieniędzy unijnych z obecnego budżetu, bo za diabła nie zdąży zbudować tego odcinka do 2023. Czyli pozostanie tylko projekt, a bez unijnych pieniędzy w życiu tej linii nie zobaczymy. Witamy w PiSlandzie!

    • 15 5

    • Jak do tej pory to za rządów PO zaprzepaszczono kilka miliardów unijnej kasy na kolej. (1)

      Obecnie co roku wydaje się znacznie więcej kasy, ale żeby posiąść tak tajemną wiedzę, trzeba zajrzeć czasem do fachowej literatury czy na portale branżowe.

      • 4 8

      • A to Wy...

        Na kolei macie jakieś swoje wydawnictwa branżowe? Ciekawe jakie? "Papierowe szlaki prezesa"? Za PiS to się "Pociąg Papieski" budowało, albo SKM- kowe impulsy na SDM do Krakowa wysyła... I pudruje w "Ceglorzu" stare kible na "Feniksy"! Więc nie pisz pan, że za PO było do d..py! Czy aby modernizacja EM10 była robiona za PO? Czy to oni kazali je potem w krzaki wstawić? Owszem nie dopilnowali wkrzaczenia ED74, ale obecne konszachty tzw PolRegio z Cegielskim i kombinowanie fuzji Pesy z Newagiem nie wróży nic dobrego. A ilość wydanej kasy nie wiąże się z ilością wyremontowanych torów, bo ilość kolejnych szlaków obecnie przeznaczonych do likwidacji i tzw. szlakowej 0km/h bez możliwości poprawy jest szokująca!

        • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane