• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku

Patryk Szczerba
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu. Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu.

Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni w Małym Kacku.



Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często. Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często.

Ustawiony w tym miejscu sygnalizator będzie skuteczny?

Terminów obiecanych przez urzędników było już kilka. Po tym, jak rok temu sygnalizator pojawił się na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, kwestią czasu miała być podobna inwestycja na skrzyżowaniu z Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Tam, jak alarmowali radni dzielnicy i mieszkańcy, również często dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń, bowiem piesi, by przedostać się na drugą stronę, muszą pokonać w praktyce trzy razy jezdnie.

Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.

Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.

- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.

Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.

Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.

- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.

Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.

Opinie (149) 8 zablokowanych

  • Miasto Gdynia... (7)

    Wybierajmy dalej Szczura i jego skorumpowaną ekipę z Samorządności, to nie będziemy mieli nic innego jak szklane domy i światła co 10m, a logicznego i mądrego nic nie zrobią...

    • 14 4

    • (6)

      Gadasz jak potłuczony w tych szklanych domach.
      Nie podoba Ci się kto wygrał? Trzeba było zrobić wszystko, aby wygrał Twój kandydat, a nie teraz biadolić jak cienki bolek.
      Na marginesie, napisałeś "WYBIERAJMY". Wychodzi na to, że także na Szczurka głosowałeś :P ;) LoL

      • 2 3

      • Taaak (5)

        W życiu nie głosowałem na kopertę-Szczurka, on już swoje wyniósł... A biadolić mogę, bo brałem udział w wyborach z których wyniku nie jestem zadowolony. A czy cienki?? Zdziwiłbyś się...

        • 3 0

        • (4)

          Zapewne zdziwiłbym się, ale płaczesz jak dziecko. Może idź poskarż się mamie?
          Jeśli nie podobają Ci się osoby rządzące to zmień to. Żyjemy w demokracji, a nie totalitaryzmie.

          • 1 2

          • Włącz Tv (2)

            Zobaczysz jaka to 'demokracje' zgotowało nam po

            • 0 0

            • (1)

              To zmień to, a nie biadolisz?

              • 0 1

              • Czym, jednym zafajdanym iksem? Zrobił to przecież.

                • 0 0

          • Przecież próbował zmienić w sposób demokratyczny

            Skorzystał z pełni swoich praw obywatelskich i nominował osoby do koryta. Jeden Brunon próbował zmienić rzeczywistość w inny sposób ale mu się nie udało. O jakich metodach mówisz?

            • 2 1

  • Skoro nie będzie podpięta pod Tristar (3)

    To w godzinach nocnych można spodziewać się pulsującego żółtego?

    • 9 3

    • będzie pulsujące czarne (2)

      • 0 0

      • czyli zupełnie jak dziura w twojej głowie (1)

        • 0 0

        • lepiej ci?

          • 0 0

  • haha

    Cała zakłamana gdynia.....

    • 0 0

  • Znowu światła. Znowu korki!!!

    Powinno się inwestować w przejścia podziemne.
    Na tej drodze jest duży ruch i kolejne światła spowodują kolejne korki.
    Tym bardziej, że 150 m dalej jest właśnie podziemne przejście.

    WIĘC PO CO TUTAJ ŚWIATŁA??? NIE WIEM...

    • 1 0

  • Rozumiem, czyli, zeby leniuchy w puszkach nie musialy zbyt dlugo siedziec w swoim cieplutkim samochodzie, piesi maja stac jak kolki na swiatlach, na wietrze i deszczu.

    • 1 2

  • Wielkopolska-Chwaszczyńska

    Sygnalizacja w rejonie Karwin jest niezsynchronizowana i jest powodem potężnych korków.Należy ja natychmiast poprawić,bądż zlikwidować i korków nie będzie.

    • 6 0

  • Zdemontowac

    Te swiatla i ponizej trzeba przekonfigurowac bo przyciski dla pieszych nie dzilaja i nie potrzebnie siemstoji ! Co za cymbaly to ustawialy

    • 1 0

  • No ale jest kasa na hity polsatu! Geniusz szczurów jest niedgadniony - bo niby po co podlaczac do tristara jak można gości Polsatu ugoscic ...

    • 1 2

  • Piesi powinni móc włączać zielone w okienkach czasowych a nie na żądanie. (5)

    Wtedy nie zdezorganizują ruchu.

    • 46 30

    • piesi są też częścią ruchu (4)

      myślenie wyłącznie lub głównie o użytkownikach samochodów dusi miasto dosłownie i w przenośni.

      • 12 23

      • to pieszy przechodzi przez ulicę (3)

        a nie samochód przejeżdża przez chodnik

        • 14 4

        • pieszy przechodzi przez jezdnię, która jest częścią ulicy

          pieszy nie stwarza zagrożenia dla samochodu, samochód jadący po mieście z prędkością powyżej 30 km/h stwarza realne zagrożenie dla pieszych, przy większych prędkościach może stworzyć zagrożenie również dla innych samochodów, nie tylko pieszych.

          • 2 2

        • Pieszy nie blokuje jezdni , a kierowca chodniki bardzo często . (1)

          • 4 5

          • A jak to się ma do świateł na Wielkopolskiej?

            • 3 0

  • A ja proponowałbym "sygnalizację na życzenie". Tak jak dla przejeżdżających (1)

    tramwajów na niektórych przejazdach w Gdańsku.
    Jestem pieszym, mam dobry wzrok, czuję się bezpiecznie, przechodzę bez zatrzymywania ruchu samochodów.
    W odwrotnej sytuacji naciskam przycisk i grzecznie czekam na zielone.
    Ile razy zdarzało mi się zatrzymywać kilkadziesiąt samochodów w kolumnie, choć zanim nadjechałyby pierwsze z nich, dawno przeszedłbym na drugą stronę.
    Na czerwonym jednak wolę nie wchodzić..

    • 5 1

    • Chyba jesteś jednym z nielicznym, który tak myśli w tym chorym kraju chorych ludzi.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane