- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (237 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (73 opinie)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (90 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (728 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku
Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej w Małym Kacku.
Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.
Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.
- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.
Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.
Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.
- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.
Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.
Opinie (149) 8 zablokowanych
-
2014-11-22 04:51
Rozumiem, czyli, zeby leniuchy w puszkach nie musialy zbyt dlugo siedziec w swoim cieplutkim samochodzie, piesi maja stac jak kolki na swiatlach, na wietrze i deszczu.
- 1 2
-
2014-11-22 06:26
Znowu światła. Znowu korki!!!
Powinno się inwestować w przejścia podziemne.
Na tej drodze jest duży ruch i kolejne światła spowodują kolejne korki.
Tym bardziej, że 150 m dalej jest właśnie podziemne przejście.
WIĘC PO CO TUTAJ ŚWIATŁA??? NIE WIEM...- 1 0
-
2014-11-22 06:41
haha
Cała zakłamana gdynia.....
- 0 0
-
2014-11-22 14:19
Polska bylejakość
"Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób"... a jak będą korki, ogłosimy przetarg na integrację z Tristarem za przynajmniej 350 tys. zł
- 1 1
-
2014-11-22 22:41
i bardzo dobrze
piesi będą w końcu mogli bezpiecznie przejść
- 0 0
-
2014-11-23 03:00
taaa
Mogę się założyć, że na tym forum dominują rowerzyści z SRG i kierowcy autobusów...
- 1 0
-
2014-11-23 20:44
polski kierowca chamem stoi
Niestety, bardzo często widzę, że wielu polskich kierowców jest motoryzacyjnymi pedałami, bo jadą przyklejeni do zadniego zderzaka poprzednika. Jadąc z Orłowa w godzinach szczytu z daleka widać, że na wysokości Sopockiej jest korek/czerwone światło i samochody stoją na całym podjeździe już od stacji Łukoilu. I chociaż nie można dalej jechać, to niewielu kierowców decyduje się na zatrzymanie przed przejściem i przepuszczenie czekających tam SPORADYCZNIE pieszych. A gdy już jeden się zatrzyma, to inni śmigają pieszemu przed nosem, by pokazac mu kto tu jest panem-chamem. W takiej sytuacji tylko światła i kamery, bo wielu kierowców czerwonego światła po prostu nie zauważa.
- 0 0
-
2014-11-24 17:45
"Sygnalizacja powinna działać do końca roku"
Czyli od 1 stycznia 2015 roku, już nie będzie działać. 200tys pln w pi..du.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.