• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku

Patryk Szczerba
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu. Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu.

Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni w Małym Kacku.



Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często. Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często.

Ustawiony w tym miejscu sygnalizator będzie skuteczny?

Terminów obiecanych przez urzędników było już kilka. Po tym, jak rok temu sygnalizator pojawił się na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, kwestią czasu miała być podobna inwestycja na skrzyżowaniu z Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Tam, jak alarmowali radni dzielnicy i mieszkańcy, również często dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń, bowiem piesi, by przedostać się na drugą stronę, muszą pokonać w praktyce trzy razy jezdnie.

Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.

Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.

- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.

Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.

Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.

- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.

Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.

Opinie (149) 8 zablokowanych

  • Rozumiem, czyli, zeby leniuchy w puszkach nie musialy zbyt dlugo siedziec w swoim cieplutkim samochodzie, piesi maja stac jak kolki na swiatlach, na wietrze i deszczu.

    • 1 2

  • Znowu światła. Znowu korki!!!

    Powinno się inwestować w przejścia podziemne.
    Na tej drodze jest duży ruch i kolejne światła spowodują kolejne korki.
    Tym bardziej, że 150 m dalej jest właśnie podziemne przejście.

    WIĘC PO CO TUTAJ ŚWIATŁA??? NIE WIEM...

    • 1 0

  • haha

    Cała zakłamana gdynia.....

    • 0 0

  • Polska bylejakość

    "Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób"... a jak będą korki, ogłosimy przetarg na integrację z Tristarem za przynajmniej 350 tys. zł

    • 1 1

  • i bardzo dobrze

    piesi będą w końcu mogli bezpiecznie przejść

    • 0 0

  • taaa

    Mogę się założyć, że na tym forum dominują rowerzyści z SRG i kierowcy autobusów...

    • 1 0

  • polski kierowca chamem stoi

    Niestety, bardzo często widzę, że wielu polskich kierowców jest motoryzacyjnymi pedałami, bo jadą przyklejeni do zadniego zderzaka poprzednika. Jadąc z Orłowa w godzinach szczytu z daleka widać, że na wysokości Sopockiej jest korek/czerwone światło i samochody stoją na całym podjeździe już od stacji Łukoilu. I chociaż nie można dalej jechać, to niewielu kierowców decyduje się na zatrzymanie przed przejściem i przepuszczenie czekających tam SPORADYCZNIE pieszych. A gdy już jeden się zatrzyma, to inni śmigają pieszemu przed nosem, by pokazac mu kto tu jest panem-chamem. W takiej sytuacji tylko światła i kamery, bo wielu kierowców czerwonego światła po prostu nie zauważa.

    • 0 0

  • "Sygnalizacja powinna działać do końca roku"

    Czyli od 1 stycznia 2015 roku, już nie będzie działać. 200tys pln w pi..du.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane