• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku

Patryk Szczerba
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu. Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu.

Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni w Małym Kacku.



Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często. Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często.

Ustawiony w tym miejscu sygnalizator będzie skuteczny?

Terminów obiecanych przez urzędników było już kilka. Po tym, jak rok temu sygnalizator pojawił się na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, kwestią czasu miała być podobna inwestycja na skrzyżowaniu z Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Tam, jak alarmowali radni dzielnicy i mieszkańcy, również często dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń, bowiem piesi, by przedostać się na drugą stronę, muszą pokonać w praktyce trzy razy jezdnie.

Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.

Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.

- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.

Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.

Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.

- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.

Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.

Opinie (149) 8 zablokowanych

  • (2)

    Na Chwarznieńskiej przy wylocie z Witomina można było zrobić nad dwoma pasami kładkę, tutaj mamy w sumie 5 pasów i postawi się światła???!!!! BRAWO!!!!!

    Na marginesie dodam, że piesi w dużej większości przypadków przechodzą na/z przystanek/u na Racławickiej obok Lukoil "na dziko" i na pewno nie będą wracać się do świateł. Dodatkowo z Lukoil wyjeżdżają na Parkową łamiąc przepisy. Z tym coś lepiej zróbcie "mądrale", bo to jest o wiele bardziej niebezpieczne.

    Pójście na łatwiznę przez postawienie świateł za 400 tys., tym bardziej nie połączonych z Tristarem, nie polepszy życia ani kierowcom ani pieszym, a utrudni wszystkim.

    • 11 2

    • Za 200 tysięcy zł (1)

      • 1 0

      • Utknęła mi w pamięci wcześniejsza kwota, mój błąd.

        • 1 0

  • Niebezpieczne skrzyżowanie w centrum miasta. (1)

    NIech mnie Ktoś wytłumaczy jak to możliwe, ze na całej Władysława IV wszystkie skrzyżowania maja sygnalizacje świetlne z wyjątkiem jednego, z ul. Obrońców wybrzeża.

    • 4 0

    • I właśnie na tym skrzyżowaniu w obu kierunkach zdarzają sie śmiertelne potrącenia.
      Co robi z tym miasto Gdynia ? Co jest nie tak z brakiem logicznego myślenia Zarządcy tej drogi ?

      • 1 0

  • Zróbmy sygnalizację co 100m ... (1)

    Co kawałek światła, a paliwo na drzewach nie rośnie...

    • 5 1

    • Na Karwinach już blisko do tego ideału. Od skrzyżowania z Sopocką do "ronda" przy Tesco jest 7 świateł, ósme przy wjeździe na Obwodnicę, teraz dojdzie dziewiąte przy Łukoilu. Rewelacja...

      • 3 1

  • więcej sygnializacji!!!!

    Wybudujcie sygnalizacje na każdym skrzyżowaniu!
    Dlaczego niema sygnalizacji przy placu górnośląskim gdzie piesi non stop przechodzą na dziko? Pora najwyższa po raz kolejny wyrzucić pół bańki w błoto zamiast naprawić nawierzchnie i poszerzyć chodniki

    Może wybudujecie sygnalizacje na fikakowie przy lidlu i merkusie, żeby pieszy mógł przejść "bezpiecznie"

    • 6 2

  • Sygnalizacja świetlna i ograniczanie prędkości (4)

    Przy tak ruchliwych drogach powinny być przejścia podziemne lub kładki nad ziemią!

    Poza tym wszystkie drogi które są przyległe ze szkołami powinny mieć ograniczenia prędkości do max 15 km/h! a nie przeszkody na drodze w postaci "leżących policjantów"
    Na skrzyżowaniach i nad przejściami koło szkół powinny być włączone światła które dobrze oświetlą same przejścia jak i teren wokół skrzyżowania, oraz powinna być sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach gdzie ruch jest bardzo duży (przynajmniej w godzinach pracy szkoły!) np. skrzyżowanie Legionów i Krasickiego koło SP 18 w Gdyni.

    Ile dzieci koło szkół ma jeszcze zginąć czy zostać potrąconych!?

    • 5 4

    • Przy tak ruchliwych drogach w miastach, drogi powinny przebiegać w obniżeniach (1)

      Piesi zaś w miastach powinni mieć pełną swobodę ruchu w poziomie gruntu.
      Żadnych kładek, żadnych tuneli dla pieszych Panie Marcinie.
      Patrz przykłady z Wawy, Katowic, Łodzi, etc......

      Ps. A co ze starszymi, z wózkami z dziećmi, z rowerkami, etc.....to duży procent miejskiego społeczeństwa.

      • 3 4

      • Kolego

        W pewnym sensie masz rację, jednak zauważ że drogi o których mówisz w Wa-wie są na takich ulicach jak Al. Jerozolimskie gdzie jest sporo miejsca nie ma właściwie zabudowy mieszkalnej a przejazdy wiaduktami są po to aby zwiększyć przepustowość skrzyżowań w ruch do centrum i z centrum :).
        co do przejść dla ludności są przez jezdnię (na skrzyżowaniu) pod wiaduktem lub pod drogą czyli tunel (patrz koło CH BlueCity) i kilka kolejnych skrzyżowań. Więc proszę nie wprowadzaj błędnych informacji na forum.
        Poza tym centrum Wawki w okolicy Pałacu KiN masz same tunele i przejścia ale dla pieszych, rowerzystów ...
        Raczej na całym świecie patrz Szwecja, Niemcy buduje się tunele dla pieszych ... ale są windy czy schody ruchome (tak jak gdzie nie gdzie w wspomnianej przez Ciebie Wa-wie czy na Wzgórzu św Maksa podjazdy czy winda :)

        • 2 0

    • ruch przy szkołach wogóle powinien być mocno spowolniony

      • 2 1

    • Dzieci się samych nie puszcza do szkoły

      • 1 0

  • Miasto Gdynia... (7)

    Wybierajmy dalej Szczura i jego skorumpowaną ekipę z Samorządności, to nie będziemy mieli nic innego jak szklane domy i światła co 10m, a logicznego i mądrego nic nie zrobią...

    • 14 4

    • (6)

      Gadasz jak potłuczony w tych szklanych domach.
      Nie podoba Ci się kto wygrał? Trzeba było zrobić wszystko, aby wygrał Twój kandydat, a nie teraz biadolić jak cienki bolek.
      Na marginesie, napisałeś "WYBIERAJMY". Wychodzi na to, że także na Szczurka głosowałeś :P ;) LoL

      • 2 3

      • Taaak (5)

        W życiu nie głosowałem na kopertę-Szczurka, on już swoje wyniósł... A biadolić mogę, bo brałem udział w wyborach z których wyniku nie jestem zadowolony. A czy cienki?? Zdziwiłbyś się...

        • 3 0

        • (4)

          Zapewne zdziwiłbym się, ale płaczesz jak dziecko. Może idź poskarż się mamie?
          Jeśli nie podobają Ci się osoby rządzące to zmień to. Żyjemy w demokracji, a nie totalitaryzmie.

          • 1 2

          • Przecież próbował zmienić w sposób demokratyczny

            Skorzystał z pełni swoich praw obywatelskich i nominował osoby do koryta. Jeden Brunon próbował zmienić rzeczywistość w inny sposób ale mu się nie udało. O jakich metodach mówisz?

            • 2 1

          • Włącz Tv (2)

            Zobaczysz jaka to 'demokracje' zgotowało nam po

            • 0 0

            • (1)

              To zmień to, a nie biadolisz?

              • 0 1

              • Czym, jednym zafajdanym iksem? Zrobił to przecież.

                • 0 0

  • Sygnalizacja świetlna. (2)

    W Gdyni sygnalizacja świetlna to jedna wielka porażka. Światła "ustawione" w tylko sobie znanych cyklach jeśli one w ogóle są. Powstawiane światła gdzie się da powodują gigantyczne korki. Słowem paranoja. Miało być lepiej a jest jak zawsze.
    Na monitorigu widać gdzie się korkuje i co? Ano nic. Na ul.Unruga świateł jak nasr*ł. Estakada wiecznie zawalona. Reszta nie wiem ale ludzie mówią że to samo. Czyżby "regulatorów "było za mało?

    • 6 2

    • Sygnalizacje na głównych ciągach ustawione sa prawidłowo. (1)

      Naucz się wpierw jeździć przepisowo, 50-60km/h, a potem przejedź się
      z taką właśnie prędkością Władysława IV, Morską lub al. Zwycięstwa.
      Praktycznie nigdzie nie staniesz. Najwyżej mogą przyblokować Ciebie oszołomy, które chwilę wcześniej wyprzedzały Ciebie z nadmierną prędkością.

      • 2 2

      • Nie prawda. Przejazd płynny przez miasto jest niemożliwy. Sprawdzałem na różnych prędkościach o różnych porach dnia. Tak na prawdę bez problemu dopiero bardzo późnym wieczorem można załapać się na tzw. "zieloną falę".

        A "oszołomy" to oddzielna historia. Wielu z nich ciśnie ile fabryka dała, aby tuż przed światłami ostro hamować, lub przejechać na czerwonym.
        Jak już Tristar będzie w pełni filmować przejazd na czerwonym, proponuję wstawić też zegar pokazujący za ile sekund zmieni się światło. Nie będzie wtedy "nie chciałem aby ktoś wjechał we mnie". Będzie płynniej.

        • 2 0

  • Za drogo,

    za mało w budżecie... Wszystko to nieważne. Ważne, że w Nowy Rok minutę po północy Nasze Słońce Skweru złoży całej Polsce życzenia na antenie Polsatu. Jak dobrotliwy kacyk szczodrze sypnął złotem i zafundował Ludowi igrzyska. Fajnie, ale skoro to dla mieszkańców, to po co ta kosztowna transmisja na żywo?

    • 5 0

  • Kładki i estakady to jest rozwiązanie

    Nie uciekniemy od usprawniania ruchu poprzez budowę skrzyżowań dwu i więcej poziomowych oraz kładek i przejść podziemnych dla pieszych.
    Ponadto zrewidować należy system świateł na skrzyżowaniach.
    Jeżeli kierowca ma zielone światło to powinno ono dotyczyć również prawo-skrętów, tj. pieszy nie powinien mieć wówczas również zielonego.

    • 2 2

  • a rdestowa (1)

    Kiedy sygnalizacja na Rdestowej pytam? Ile jeszcze wypadków drogowych musi się zdarzyć?

    • 5 1

    • Wg prognoz Miejskiego Referatu Ruchu Drogowego, Pion Zdarzeń Nagłych, jeszcze tylko cztery

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane