• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku

Patryk Szczerba
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu. Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu.

Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni w Małym Kacku.



Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często. Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często.

Ustawiony w tym miejscu sygnalizator będzie skuteczny?

Terminów obiecanych przez urzędników było już kilka. Po tym, jak rok temu sygnalizator pojawił się na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, kwestią czasu miała być podobna inwestycja na skrzyżowaniu z Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Tam, jak alarmowali radni dzielnicy i mieszkańcy, również często dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń, bowiem piesi, by przedostać się na drugą stronę, muszą pokonać w praktyce trzy razy jezdnie.

Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.

Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.

- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.

Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.

Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.

- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.

Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.

Opinie (149) 8 zablokowanych

  • Sygnalizacja przy placu górnośląskim

    To jest moje ulubione miejsce w Gdyni. Dziarscy dziadkowie o lasce kicający jak zające na miedzy między sznurami samochodów. Oczywiście 100 m w każdą ze stron jest przejście dla pieszych, ale co tam...

    • 5 1

  • Kładki i estakady to jest rozwiązanie

    Nie uciekniemy od usprawniania ruchu poprzez budowę skrzyżowań dwu i więcej poziomowych oraz kładek i przejść podziemnych dla pieszych.
    Ponadto zrewidować należy system świateł na skrzyżowaniach.
    Jeżeli kierowca ma zielone światło to powinno ono dotyczyć również prawo-skrętów, tj. pieszy nie powinien mieć wówczas również zielonego.

    • 2 2

  • Za drogo,

    za mało w budżecie... Wszystko to nieważne. Ważne, że w Nowy Rok minutę po północy Nasze Słońce Skweru złoży całej Polsce życzenia na antenie Polsatu. Jak dobrotliwy kacyk szczodrze sypnął złotem i zafundował Ludowi igrzyska. Fajnie, ale skoro to dla mieszkańców, to po co ta kosztowna transmisja na żywo?

    • 5 0

  • Sygnalizacja świetlna. (2)

    W Gdyni sygnalizacja świetlna to jedna wielka porażka. Światła "ustawione" w tylko sobie znanych cyklach jeśli one w ogóle są. Powstawiane światła gdzie się da powodują gigantyczne korki. Słowem paranoja. Miało być lepiej a jest jak zawsze.
    Na monitorigu widać gdzie się korkuje i co? Ano nic. Na ul.Unruga świateł jak nasr*ł. Estakada wiecznie zawalona. Reszta nie wiem ale ludzie mówią że to samo. Czyżby "regulatorów "było za mało?

    • 6 2

    • Sygnalizacje na głównych ciągach ustawione sa prawidłowo. (1)

      Naucz się wpierw jeździć przepisowo, 50-60km/h, a potem przejedź się
      z taką właśnie prędkością Władysława IV, Morską lub al. Zwycięstwa.
      Praktycznie nigdzie nie staniesz. Najwyżej mogą przyblokować Ciebie oszołomy, które chwilę wcześniej wyprzedzały Ciebie z nadmierną prędkością.

      • 2 2

      • Nie prawda. Przejazd płynny przez miasto jest niemożliwy. Sprawdzałem na różnych prędkościach o różnych porach dnia. Tak na prawdę bez problemu dopiero bardzo późnym wieczorem można załapać się na tzw. "zieloną falę".

        A "oszołomy" to oddzielna historia. Wielu z nich ciśnie ile fabryka dała, aby tuż przed światłami ostro hamować, lub przejechać na czerwonym.
        Jak już Tristar będzie w pełni filmować przejazd na czerwonym, proponuję wstawić też zegar pokazujący za ile sekund zmieni się światło. Nie będzie wtedy "nie chciałem aby ktoś wjechał we mnie". Będzie płynniej.

        • 2 0

  • (2)

    Na Chwarznieńskiej przy wylocie z Witomina można było zrobić nad dwoma pasami kładkę, tutaj mamy w sumie 5 pasów i postawi się światła???!!!! BRAWO!!!!!

    Na marginesie dodam, że piesi w dużej większości przypadków przechodzą na/z przystanek/u na Racławickiej obok Lukoil "na dziko" i na pewno nie będą wracać się do świateł. Dodatkowo z Lukoil wyjeżdżają na Parkową łamiąc przepisy. Z tym coś lepiej zróbcie "mądrale", bo to jest o wiele bardziej niebezpieczne.

    Pójście na łatwiznę przez postawienie świateł za 400 tys., tym bardziej nie połączonych z Tristarem, nie polepszy życia ani kierowcom ani pieszym, a utrudni wszystkim.

    • 11 2

    • Za 200 tysięcy zł (1)

      • 1 0

      • Utknęła mi w pamięci wcześniejsza kwota, mój błąd.

        • 1 0

  • Typowo po polsku (3)

    mamy piękne plany budowy, które następnie przekladamy, a na końcu budujemy prowizorke.

    • 38 7

    • dla twojej bezmyślnej wiadomości to media i społecznicy WYMUSILI na UM

      szybką budowę tej sygnalizacji...więc twierdzenie, ze to prowizorka to głupota. w szczególności gdy UM zapowiadał w przyszłości przebudowę całego skrzyżowania....

      • 0 1

    • Masz rację... (1)

      to typowo polskie - budujemy SYSTEM Tristar, który ma globalnie usprawnić komunikację w Trójmieście (przynajmniej w założeniach), a na jednej z głównych arterii jednego ze skrzyżowań nie wpinamy do tego systemu !!. Kiedyż wreszcie osoby odpowiedzialne zrozumieją, że jeśli buduje się SYSTEM, to wszystkie elementy muszą do niego pasować, bo inaczej cała robota będzie do kitu.
      No i kiedy wreszcie zacznie się rozliczanie osób winnych takich knotów?
      W przeciwnym razie będziemy mieli coraz więcej skandali typu system wyborczy, system sprzedaży biletów Intercity.

      • 11 1

      • no tak

        Ale niekoniecznie tymczasowa prowizorka...

        • 1 0

  • więcej sygnializacji!!!!

    Wybudujcie sygnalizacje na każdym skrzyżowaniu!
    Dlaczego niema sygnalizacji przy placu górnośląskim gdzie piesi non stop przechodzą na dziko? Pora najwyższa po raz kolejny wyrzucić pół bańki w błoto zamiast naprawić nawierzchnie i poszerzyć chodniki

    Może wybudujecie sygnalizacje na fikakowie przy lidlu i merkusie, żeby pieszy mógł przejść "bezpiecznie"

    • 6 2

  • Niebezpieczne skrzyżowanie w centrum miasta. (1)

    NIech mnie Ktoś wytłumaczy jak to możliwe, ze na całej Władysława IV wszystkie skrzyżowania maja sygnalizacje świetlne z wyjątkiem jednego, z ul. Obrońców wybrzeża.

    • 4 0

    • I właśnie na tym skrzyżowaniu w obu kierunkach zdarzają sie śmiertelne potrącenia.
      Co robi z tym miasto Gdynia ? Co jest nie tak z brakiem logicznego myślenia Zarządcy tej drogi ?

      • 1 0

  • przejazd przez skrzyżowanie gdy zablokują go samochody stające na czerwonym

    To skrzyżowanie wymaga świateł ALE odpowiednio zaplanowanych. Samochody powinny się zatrzymywać PRZED skrzyżowaniem jadąc z góry wielkopolskiej aby skręcający w ulicę leśną albo z niej skręcający w lewo do góry wielkopolskiej mogli przejechać. Światło czerwone dla ruchu z góry na dół powinno umożliwiać przejazd w ruchu bocznym a nie powodować zablokowanie przejazdu

    • 5 0

  • gdyby w Gdyni nie marnotrawiono kupe kasy na bzdety ...

    już dawno mogło by tam być przejście podziemne -i nie tylko tam !

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane