- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (239 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (78 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (729 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku
Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej w Małym Kacku.
Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.
Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.
- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.
Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.
Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.
- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.
Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.
Opinie (149) 8 zablokowanych
-
2014-11-21 07:52
Skoro nie będzie podpięta pod Tristar (3)
To w godzinach nocnych można spodziewać się pulsującego żółtego?
- 9 3
-
2014-11-21 17:13
będzie pulsujące czarne (2)
- 0 0
-
2014-11-21 23:10
czyli zupełnie jak dziura w twojej głowie (1)
- 0 0
-
2014-11-22 09:36
lepiej ci?
- 0 0
-
2014-11-21 08:03
200k PLN na prowizorke? Genialny plan! (1)
"(...) Caa inwestycja z projektem ma kosztowa ok. 200 tys. z. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej bdzie uznana za tymczasow (...)"
wow. tymczasowo to niech sobie ciecia z kolorowymi latarkami postawia.
jasne, zamiast zrobic raz a solidnie to beda teraz co jakis czas wyrzucali 200k bo przeciez firemka znajomego (bez przetargu!) musi zarobic swoje.- 11 3
-
2014-11-21 09:08
Na kogo głosowałeś w ostatnich wyborach?
- 3 2
-
2014-11-21 08:11
Stara, dobra prowizorka.
a za dwa lata, znowu damy zarobić jakiejś firmie, żeby dostosować światła do TriStara.
- 9 3
-
2014-11-21 08:11
Budujcie wiecej sygnalizacji swietlnych (2)
Miasto wogole bedzie nieprzejezdne. Za 20 lat bedziecie wszystko demontowac bo ulice beda ciagiem pojazdow(juz gdzieniegdzie sa). Moze ktos wkoncu przyjdzie po rozum do glowy by budowac ronda tak jak w krajach zachodnich, ale polska musi to pojac. Ciekawe co robia ci wszyscy ludzie odpowiedzialni za poprawianie plynnosci ruchu w miastach. Pewnie projektuja nowa sygnalizacje...Brak slow
- 5 7
-
2014-11-21 09:05
miasto w godzinach szczytu już jest w wielu miejscach nieprzejezdne
Jak na razie w mądrze zarządzanych miastach likwiduje się kładki i tunele dla pieszych prowadząc spójną politykę uspokajania ruchu i preferowania ruchu pieszego i komunikacji zbiorowej. W wielu miastach promuje się także systemy rowerów publicznych, powstają także systemy wypożyczania rowerów wspomaganych elektrycznie. Są one określane mianem jednoosobowych autobusów - umożliwiają dotarcie bez stresu i wysiłku na odległości do 15 km bez problemu.
- 1 4
-
2014-11-21 10:17
Za taka kasę co tristar kosztował to ku
- 0 0
-
2014-11-21 08:19
ma zapewnić przedewszystkim większe korki (1)
po co robić te dwupasmówki jak robią ciągle ograniczenia, zrobić trzeba wąską uliczkę z progami i nie trzeba będzie świateł.
- 9 4
-
2014-11-21 08:25
o rety.... nie było sygnalizacji ŹLE
Będzie sygnalizacja TEŻ ŹLE
Kierowcy widzą tylko czubek własnego nosa i jest problem, gdy muszą zatrzymać się na światłach. Czy wy nie jesteście też pieszymi ???- 3 2
-
2014-11-21 08:23
No i fajnie.
Miłego dnia!
- 2 2
-
2014-11-21 08:29
oby
Pytanie tylko, czy piesi przestaną teraz skracać sobie drogę od przystanku przy stacji Orlen...Nagminnie nie chce im się dojść do przejścia i przechodzą przez drogę, więc po co ta sygnalizacja;/
- 7 1
-
2014-11-21 08:34
Klimaty Gdyni !
Tam też jest problem ,że kupa aut przecina od CPN ciągłą linię do skrętu w lewo.
I jak to w Gdyni kolejna prowizorka.- 6 0
-
2014-11-21 08:42
hehe, światła na jednym skrzyżowaniu wycenione zostały przez wykonawców na wyższą kwotę niż koszt stworzenia ogólnopolskiego systemu informatycznego wspomagającego wybory :).
- 10 1
-
2014-11-21 08:42
He he he, "pieszy poczeka najwyżej minutę" w wichurze i deszczu... (1)
Ale jak kierowcy mają gdzieś poczekać minutę,to ich krew zalewa ;-)
- 10 10
-
2014-11-21 09:05
kup se samochod to nie bedzie deszczyku i wichurki :D
- 6 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.