• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Podwale Grodzkie od kuchni. W sobotę utrudnienia na Hucisku

Maciej Korolczuk
23 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

W piątek inwestor pokazał postępy na budowie Nowego Podwala Grodzkiego zobacz na mapie Gdańska. Nowa droga o długości 1,5 km ma służyć nie tylko kierowcom omijającym skrzyżowania na Hucisku czy węźle Unii Europejskiej, ale i dostawcom do sklepów znajdujących się w centrum handlowym Forum Gdańsk. Z kolei w sobotę, w związku z pracami nad zmianą sygnalizacji świetlnej, kierowców czekają utrudnienia w ruchu na Hucisku.



Jak Nowe Podwale Grodzkie wpłynie na ruch w centrum Gdańska?

Dwupasmowa ulica jest już niemal gotowa. Obecnie służy jako zaplecze budowy, trwają też ostatnie prace wykończeniowe przy układaniu chodników ewakuacyjnych i dwóch strefach dostaw z 10 dokami rozładunkowymi. Przed wjazdami do tunelu stanęły już maszty z elektronicznymi tablicami, informującymi kierowców o utrudnieniach i zamknięciu tunelu.

- W sytuacji zagrożenia, awarii, wypadku bądź pożaru, droga zostanie zamknięta. Szlaban przy wjeździe do strefy będzie opuszczany automatycznie - mówi Krzysztof Kolasa, menadżer projektu. - W tym samym momencie zapali się czerwone światło sygnalizacji świetlnej, prowadzącej do nowej drogi, a auta zostaną przekierowane na Wały Jagiellońskie.
  • Na wjazdach do tunelu stoją już elektroniczne znaki, szlabany i sygnalizacja świetlna.
  • Chodnik prowadzący od Huciska i windy w kierunku dworca głównego. W samym tunelu ruch pieszych będzie zakazany.
  • Jedna z wind udostępnionych osobom mającym trudności z poruszaniem się.
  • Nowe Podwale Grodzkie ma być gotowe i udostępnione kierowcom w maju, podobnie jak Forum Gdańsk.
  • Nowe Podwale Grodzkie, w tle dworzec Gdańsk Główny.
  • Jedno z wyjść ewakuacyjnych między jezdnią a biegnącymi równolegle torami kolejowymi.
  • Nowe Podwale Grodzkie w budowie.
  • Nowe Podwale Grodzkie przebiega wzdłuż torów pociągów SKM i dalekobieżnych.
  • Na Nowym Podwalu Grodzkim trwają ostatnie prace wykończeniowe.
  • Jedna z dwóch stref do rozładunku towarów pod Forum Gdańsk.
  • Nowe Podwale Grodzkie to dwujezdniowa droga, po jednym pasie w każdym kierunku.

Samochody dostawcze będą wjeżdżać do tunelu tylko od strony Traktu św. Wojciecha, a wyjeżdżać przy Dworcu Głównym i Hotelu Central. Co ważne, wszystkie dostawy mają być awizowane i odbywać się nocą. Inwestor liczy, że w ten sposób uda się uniknąć zatorów i zamykania tunelu na czas dostaw. Warto też podkreślić, że ruch pieszych w tunelu będzie zakazany.

Wstrzymania ruchu uniknąć się jednak nie da, bo na czas wyjazdu dostawczaków ze strefy dostaw dla pozostałych kierowców jadących od strony Traktu zapalać się będzie czerwone światło. W przeciwnym kierunku (od dworca w stronę Pruszcza Gdańskiego) kierowcy mają się poruszać płynnie, co ma z kolei odkorkować Podwale Grodzkie, Wały Piastowskie i Błędnik.

Oba skrzyżowania (przy budynku prokuratury i na Trakcie św. Wojciecha) zostaną włączone do systemu Tristar i mają zostać otwarte w dniu otwarcia całego centrum. Wstępnie planowane jest to na drugą połowę maja, ale na razie inwestor nie chce deklarować konkretnej daty otwarcia Forum Gdańsk.

  • Nowe Podwale Grodzkie posiada też system oddymiania na wypadek pożaru. Podobny system funkcjonuje w tunelu pod Martwą Wisłą.
  • Nowe Podwale Grodzkie ma w sumie 1,5 km długości.
  • Nowe Podwale Grodzkie zostanie oddane do użytku wraz z całym centrum.
  • Wjazd na Nowe Podwale Grodzkie od strony Toruńskiej i Traktu św. Wojciecha.
  • Wnęka po lewej stronie to zatoka postojowa dla pojazdów technicznych spółki Gdańskie Wody.
  • Budowa Nowego Podwala Grodzkiego w toku.
  • Wjazd do tunelu od strony Traktu. W tle budynek kina kompleksu Forum Gdańsk.
  • Od tej strony będą wjeżdżać do tunelu samochody dostawcze. Wyjeżdżać będą od strony dworca.
  • Zamknięcie tunelu spowodowane np. wypadkiem sprawi, że kierowcy będą kierowani na Wały Jagiellońskie.
  • Po lewej przystanek SKM Gdańsk Śródmieście.

W sobotę utrudnienia na Hucisku



W sobotę 24 marca w godz. 6-16 nastąpi tymczasowe wyłączenie sygnalizacji świetlnej w rejonie skrzyżowania ulic Wały Jagiellońskie i Hucisko zobacz na mapie Gdańska. To przedostatni etap prac związanych z włączeniem sygnalizacji świetlnej wokół Forum Gdańsk do systemu miejskiego. Ruchem w tym miejscu będzie sterować policja.

Obecnie sygnalizacja na Węźle Hucisko oraz na tzw. "nawrotce" przy ul. Bogusławskiego pracuje na jednym sterowniku. Po zmianie każda lokalizacja będzie posiadała niezależny sterownik.

- Po realizacji tych zmian pozostanie tylko uruchomienie wjazdów i sygnalizacji związanej z otwarciem Forum Gdańsk - mówi Wojciech Bróż z Doraco, firmy, która na zlecenie Forum Gdańsk wybudowała węzeł Śródmieście.
Ponadto przez kilka dni (24-31 marca) z ruchu będzie wyłączony pas przeznaczony do zawracania na ulicy Okopowej w rejonie skrzyżowania z ul. Bogusławskiego (okolice budynku gdańskiej delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego).

Miejsca

Opinie (193) 5 zablokowanych

  • Pod tym wiaduktem paliliśmy wielkie ogniska (2)

    Podkłady kolejowe wrzucaliśmy jako chrust a dzisiaj tam będzie największa Galeria Forum

    • 25 28

    • Teraz tam będzie Forum Mała Sycylia. (1)

      • 19 9

      • Ależ Ty tam nie musisz chodzić , po co ma Cię drażnić ten obiekt .

        • 0 1

  • Patologia projektowa

    Centrum nad torami a dostawy tirami haha. Kur...a kolejne nowotwory dla mieszkańców Gdańska. Nie mogli tego zbudowac w Pruszczu czy Żukowie? Chetni by dojechali a w miescie by bylo ładniej i czysciej.

    • 3 4

  • Tak ma być....będzie leiej...

    Na tunel to też wszyscy psioczyli, że długo, że drogo.Teraz co? Zamkną i całe miasto stoi.Okazało się że ktoś chyba pomyślał... Ach ten Budyń i jego przydu*asy .....Jestem "słojemm". 24 lata rozliczam się w 2 Urzędzie Skarbowym na Kołobrzeskiej. Gdańszczanie wiecie jak Wam się przez ten czas miasto zmieniło? ........Dostrzegacie to?...Trafiliście ze Stogów do Jelitkowa? Czy wyprawa życia Was przerasta? Czemu pytam?. Ludzie często ograniczają się tylko do Swoich Małych Dzielnic, nie myślą globalnie. Potem mają pretensje że jest źle ..Rębiechowo to nie ten kierunek............

    • 2 3

  • Mm (2)

    Ja tu widzę drogę jednojezdniową jednopasmową. Gdzie ma buc ta dwupasmowa?

    • 14 2

    • jedna jezdnia dwa pasma ruchu (1)

      po jednym w każdą stronę.

      • 2 1

      • Spróbuj może google'a

        • 2 0

  • (2)

    Super inwestycja. Tunel kończący się skrzyżowaniem ze światłami na wiecznie zakorkowanej drodze koło dworca.

    • 44 7

    • (1)

      Ale on się tam zaczyna a nie kończy

      • 1 2

      • Tak jakby jest dwukierunkowy:)

        • 1 0

  • Kolejna nowa droga w Gdańsku, a u Szczurka w Gdyni dalej się nie da

    • 2 0

  • (7)

    Gdańsk prosperuje do europejskich miast gdzie wprowadza się ograniczenia dla ruchu samochodów. Nawet w Gdańsku co jakiś czas jest podnoszony taki wniosek. A tymczasem do centrum wprowadza się duży ruch aut dostawczych.

    • 18 8

    • Gdańsk prosperuje do miast dziadowskich a nie europejskich do wszystkiego zabiera się od d*py strony żeby wprowadzić jakieś ograniczenia to najpierw trzeba dać ludziom jakieś rozwiązania alternatywne a nie robić zakazy jak byśmy byli najbogatszym miastem w Europie tam mogą sobie na takie rozwiązania pozwolić ale nie w biednym Gdańsku jeszcze długo nie !!!

      • 4 1

    • A czym dowieziesz towar do sklepów, rowerem??? (3)

      ...

      • 7 8

      • rowerem cargo (1)

        skądinąd to nie dostawczaki blokują miasta w Europie: miasta blokuje nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.

        • 3 0

        • lepiej rowerem cargo wspomaganym elektrycznie

          ładunki do 800 kg bez trudności.

          • 3 0

      • Taczką albo ukraińskimi tragarzami.

        • 2 3

    • aspiruje

      • 2 0

    • Prosperuje? W jakim sensie? Chyba pretenduje.

      • 5 0

  • budowa kolejnych dróg "odciążających" zakorkowane odcinki ulic (1)

    sprzyja skłonności do korzystania z samochodu w mieście.

    Ruch indukowany zapewni zakorkowanie nowych i starych połączeń drogowych.

    Całe szczęście, że internauci zaczynają dostrzegać prosty fakt, że budowa nowych połączeń drogowych w mieście bez uwzględniania potrzeb niezmotoryzowanych wpływa na korki tak samo jak popuszczanie pasa na walkę z nadwagą i otyłością.

    W każdym razie niedługo się o tym przekonamy.

    • 9 7

    • rozbieranie linii kolejowych w większym stopniu wpływa na korki niż budowa nowej drogi.

      • 1 3

  • Sygnalizacja

    Brak policji do kieroawania ruchem

    • 5 2

  • No i fajnie (1)

    • 33 34

    • Mają rozmach sku...

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane