• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy na gdyńskich drogach

Michał Sielski
30 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia drugi raz próbuje kupić 55 autobusów
Przegubowe Solarisy Urbino 18 trafią na linię Z. Przegubowe Solarisy Urbino 18 trafią na linię Z.

8 nowych autobusów 1 stycznia wyjedzie na ulice Gdyni. Będą obsługiwać linie S i Z na trasach ze Śródmieścia do Pustek Cisowskich oraz Żukowa. Zakup w całości sfinansowała firma, która wygrała przetarg na 10-letnią obsługę tych tras.



Czy komfort przejazdu wpływa na wybór pomiędzy samochodem a komunikacją publiczną?

Trasy S oraz Z to jedne z najdłuższych, obsługiwanych przez ZKM Gdynia. 31 grudnia kończą się 8-letnie umowy na ich obsługę, a kolejny przetarg - tym razem na 10 lat - został już rozstrzygnięty. Wygrało go konsorcjum firm Meteor z Jaworzna oraz Irex-1 i Irex-3 ze Świętochłowic. I od razu zainwestowało w nowy tabor.

- To najlepszy przykład, że wieloletni kontrakt daje możliwość inwestycji, które podniosą standard podróży komunikacją publiczną. 8 z 12 obsługujących te linie autobusów będzie fabrycznie nowych. Trafiają do Gdyni dosłownie następnego dnia po wyjeździe z fabryki Solarisa - mówi wiceprezydent miasta Michał Guć.
Konsorcjum zakupiło sześć Solarisów Urbino 12 o standardowej długości. Będą one jeździć na linii S. Dwa przegubowe Solarisy Urbino 18 przeznaczone zostaną natomiast do obsługi linii Z. Na niej - w godzinach szczytu - pojawią się także dodatkowo cztery używane autobusy.

Wszystkie nowe autobusy są bogato wyposażone. Standardem jest oczywiście klimatyzacja czy obniżona podłoga, ale nie brakuje też innowacji.

- Jedną z nich są tzw. koraliki, czyli boczny wyświetlacz ledowy, który pozwala na prezentację nie tylko numeru, ale też trasy autobusu. Tylny wyświetlacz również jest większy, więc oprócz numeru będzie prezentował także przystanek końcowy. Wyświetlacze z informacją pasażerską są też wewnątrz pojazdu, gdzie pasażerowie mają też do dyspozycji coraz bardziej popularne ładowarki USB - wylicza prof. Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM w Gdyni.

Opinie (156) 4 zablokowane

  • a czy ta hiszpanska darowizna już definitywnie przepadła?

    gdynia bogate miasto może wzgardzić milionami za darmo

    • 10 2

  • solaris, konsorcjum jaworzno-świętochłowice, a tu nagle zkm gdynia - nic z tego nie rozumiem....
    solaris zarabia, konsorcjum zarabia, może jeszcze kilku pośredników by się przydało?
    no ale ja się nie znam
    i czemu nie najnowsza generacja autobusów Solarisa i kiedy zakup 80 a nie 8? co z remontem dróg?

    • 11 0

  • Brawo Gdynia za wybór polskich Solarisów! (1)

    A nie tak jak w Gdańsku, że przetarg wygrały Mercedesy...

    • 12 13

    • Przecież Gdynia nic nie wybierała, więc o co się plujesz? Te autobusy kupował prywatny przewoźnik i nie obowiązywał go tryb zamówień publicznych.

      • 7 3

  • Gdynia najlepsze miejsce do pracy i życia :) (5)

    Inwestować w elektryczne autobusy jak Paryż i pozostałe zachodnie miasta -

    mamy najlepsze elektryczne autobusy w Europie, które sprzedajemy za granicę.. a w Polsce peowskie samorządy nie chcą na złość ich kupować i trują nas niemieckie ropniaki!!!!

    • 38 51

    • Zaraz po Gdańsku. (2)

      • 12 13

      • Podpisz się jakoś tak w zgodzie z prawdą (1)

        Nie Janusz Ch. a Janusz to Ch. Różnica niby niewielka ale jakże duża ;)

        • 10 11

        • Dobre ;)

          Uśmiałem sie. Pozdrawiam i zycze najlepszego w nowym roku

          • 3 3

    • Mamy trolejbusy! Ich nawet Paryżewo nie ma.

      • 8 2

    • szczur nie trolluj od rana, weź się lepiej do roboty!

      • 10 6

  • W końcu dobra wiadomość z Gdyni.

    Ale co z taborem należącym do spółek miejskich typu PKA czy PKM? Tutaj słabo to wygląda, no ale to normalna sytuacja, gdy prezesami są kolesie najjaśniejszego prezydenta,a nie menedżerowie z prawdziwego zdarzenia.

    • 12 2

  • Solarisy to najgorsze autobsy dla pasażerów (2)

    Wyjątkowo dużo siedzeń jest tyłem do jazdy, mało miejsca na nogi, brak poręczy tam, gdzie powinny być, a te co są, to są dziwnie zakrzywione u góry i niewygodnie się je trzyma. Ktoś kto projektuje kabinę pasażerską w Solarisach nie ma pojęcia o ergonomii.

    • 20 17

    • sam jesteś zakrzywiony

      • 2 6

    • To ty chyba Mercedesem nigdy nie jechales. Owszem , w gdyni jest 1 czy 2 traolejbusy które faktycznie są beznadzieje, siedzenia dla ludzie do 130 bo jak ktos wyzszy to nogi na głowę chyba musi zalozyc

      • 2 0

  • czy ESKA będzie przegubowa?

    czy dalej wszyscy ściśnięci jak ŚLEDZIe od wielu lat jak w puszczce PAndory??

    • 14 2

  • Pięknie się nam nasza Gdynia rozwija! Brawo Panie Prezydencie!

    • 7 10

  • przegubowych autobusów (3)

    Na linii S w godzinach szczytu to już chyba nie dożyję.

    • 19 3

    • ciekawe pytanie (2)

      Czy ktos jest w stanie logiczne wytłumaczyć dlaczego lini S nie obsługują autobusy przegubowe. Pytam poważnie wiec jesli ktos chce napisać nie bo nie to niech troluje pod innym postem

      • 8 1

      • (1)

        Sopot nie chce płacić więcej, a mieszkańcy Gdyni nie chcą dokładać do komunikacji w Sopocie.

        • 5 1

        • Tylko ze linia jest najbardziej zatloczona rano w strone Sopotu, a popoludniu w strone Pustek. To kto jezdzi glownie ta trasa? Mieszkancy Gdyni czy Sopotu?

          • 5 0

  • i znow linia S z krotkimi autobusami (1)

    Kolejne lata w ścisku i duchocie.
    Zresztą w większości autobusow mamy nwoe trendy...
    Mamy teraz ok 2-3 stopnie temp.ludzie wchodzą w kurtkach i czapkach do nagrzanych autobusów ....a kierowcy zadowoleni w koszulkach....

    • 21 4

    • ogrzewanie

      Kierowcy maja w kabinach niezalezne ogrzewanie. A temp w przedziale pasazerskim jest narzucona przez zkm I kierowcy musza pilnowac tej temp

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane